Results overview: Found 4 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
20 p, 1.3 MB Cambios en la comprensión de las relaciones entre polígonos en estudiantes de 8-9 años / Bernabeu, Melania (Universitat d'Alacant) ; Moreno Moreno, Mar (Universitat d'Alacant) ; Llinares, Salvador (Universitat d'Alacant)
El objetivo de este estudio es identificar cambios en la comprensión del concepto de polígono y la relación entre polígonos en estudiantes de tercero de educación primaria al participar en un experimento de enseñanza. [...]
This study aims to identify changes in the third-grade students' understanding of the polygon concept and the relationship between polygons when participating in a teaching experiment. We analysed 59 student answers to a test, before and after a teaching sequence, considering the notions of dimensional deconstruction and cognitive apprehensions. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3208
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 49-70 (Investigaciones Didácticas)  
2.
15 p, 1.5 MB The understanding of the derivative concept in higher education / Fuentealba, Claudio (Universidad Austral de Chile) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sánchez-Matamoros, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Cárcamo, Andrea (Universidad Austral de Chile)
The aim of this work was to identify and characterize the levels of development of derivative schema. In order to do so, a questionnaire to 103 university students with previous instruction in Differential Calculus was applied. [...]
2019 - 10.29333/ejmste/100640
EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, Vol. 15, núm. 2 (2019) , p. 1-15  
3.
22 p, 855.3 KB Identificación y caracterización de los subniveles de desarrollo del esquema de derivada / Fuentealba, Claudio (Universidad Austral de Chile. Facultad de Ciencias de la Ingeniería) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sánchez-Matamoros, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas)
Los resultados de investigaciones relacionadas con el aprendizaje del concepto de derivada constatan que su comprensión resulta muy compleja y que una cantidad significativa de estudiantes solo logra una construcción parcial del concepto. [...]
The results of the research related to the learning process of the derivative notion show that its understanding is very complex and that only a significant number of students acquire a partial comprehension of the concept. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2518
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 63-84 (Investigaciones Didácticas)  
4.
14 p, 307.2 KB Coordinación de los procesos de aproximación en la comprensión del límite de una función / Valls, Julia (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Pons, Joan (IES Mutxamel. Departamento de Matemáticas) ; Llinares, Salvador (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El objetivo de esta investigación es caracterizar el papel de la coordinación de los procesos de aproximación vinculados a la comprensión del límite de una función. Analizamos las respuestas de 64 estudiantes de bachillerato a 7 problemas considerando la concepción dinámica y métrica del límite de una función. [...]
The aim of this study was to characterize the role of the coordination of the approximation processes in the understanding of the notion of limit. Answers of 64 postsecondary school students to 7 problems reflecting dynamic and metric conceptions of limit notion were analyzed. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.637
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 (Noviembre 2011) , p. 325-338  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.