Resultats globals: 26 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
10 p, 1.2 MB Ràdio en línia i projectes nadius a Catalunya. Els riscos i atractius de la incertesa / Sellas, Toni (Universitat de Vic) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En els darrers anys, la digitalització ha anat transformant les indústries culturals. La radiofònica, malgrat que a Espanya continua sent de transmissió principalment analògica, no és aliena als canvis. [...]
En los últimos años, la digitalización ha ido transformando las industrias culturales. La radiofónica, pese a que en España sigue siendo de transmisión principalmente analógica, no es ajena a los cambios. [...]
Digitalisation has transformed cultural industries in recent years. The radio industry is also being affected by these changes, although in Spain it's still largely based on an analogue transmission model. [...]

2017
Quaderns del CAC, Vol. XX, Num. 43 (2017) , p. 155-164
3 documents
2.
4 p, 350.2 KB Informe de la comunicació a Catalunya 2000. La culminació d'una llarga tradició catalana en estudis de les indústries culturals / Bonet Bagant, Montse
Anàlisi de l'Informe de la comunicació a Catalunya 2000, elaborat per l'InCom.
2001
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 14 (2001) , p. 186-192  
3.
8 p, 4.1 MB Sobre la felicitat : notes per a una lectura de Ball robat, de Joan Oliver / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Edició a cura de Joan R. Veny-Mesquida, Jordi Malé i Andratx Badia.
Lleida, Pagès, 2009 (Trossos, 3).

2009
Lectures de literatura catalana contemporània. Noves aproximacions, Núm. (2009), p. 77-90  
4.
11 p, 185.5 KB La producció independent de televisió a Catalunya davant d'un mercat canviant / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
L'objectiu de l'article és analitzar des del punt de vista industrial la situació de la producció independent per a televisió a Catalunya les temporades 2004/2005 i 2005/2006. En la segona d'aquestes temporades, apareixen dues noves televisions que tenen una influència decisiva en la demanda de producció independent, de la qual les empreses catalanes es beneficien directament. [...]
El objetivo del artículo es analizar desde el punto de vista industrial la situación de la producción independiente para televisión en Cataluña en las temporadas 2004/2005 y 2005/2006. En la segunda de estas temporadas, aparecen dos nuevas televisiones que tienen una influencia decisiva en la demanda de producción independiente, de la que las empresas catalanas se benefician directamente. [...]
The aim of this article is to analyse, from the point of view of the industry, the situation of independent television production in Catalonia in the seasons 2004/2005 and 2005/2006. In the second of these seasons, two new television channels appeared that have had a vital effect on the demand for independent production, from which Catalan companies benefit directly. [...]

2008
Quaderns del CAC, Núm. 30 (gener-juny 2008) p.91-101
3 documents
5.
14 p, 162.4 KB Discogràfiques dance : una indústria cultural en transformació / Fernández-Quijada, David (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
La indústria discogràfica s'ha caracteritzat, històricament, per una forta tendència a la concentració, que en l'actualitat es reflecteix en l'existència de quatre grans companyies multinacionals (SonyBMG, Warner, Universal i EMI) que controlen els principals mercats. [...]
2006
Comunicació (Barcelona), Núm.21 (2006) p.125-138  
6.
9 p, 187.0 KB Noves aproximacions a l'estudi de la televisió en el marc de les indústries culturals / Fernández-Quijada, David (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
L'article repassa una recerca sobre l'estructura del sistema televisiu espanyol des del paradigma teòric de les indústries culturals. Planteja diferents preguntes de recerca que proposen un nou abordatge metodològic des de l'anàlisi de les relacions entre els diferents actors del sistema, mitjançant l'anàlisi de xarxes socials (AXS). [...]
The present article reviews research on the structure of the Spanish television system from the perspective of the theoretical paradigm of the cultural industries. Various research questions are put forth, leading to a proposal of a new methodological approach aimed at gaining further understanding of the interrelations of the protagonists of the system through social network analysis (SNA). [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.47
Comunicació (Barcelona), Núm.25 (2008) p.17-25  
7.
2 p, 678.4 KB Teatre públic, servei públic? / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
2001
Serra d'or, Núm. 504 (Desembre 2001) , p. 80-81  
8.
22 p, 287.1 KB De qué está hecha una ciudad creativa. Una propuesta para abordar la cultura, el ocio y la creatividad en la urbe contemporánea / Cassián Yde, Nizaiá
El estudio de la Ciudad Creativa ha tendido a plantearse en el marco de dos dicotomías, abordando lo urbanístico y material por un lado; y añadiendo a ellos la importancia de lo simbólico, social y discursivo como elementos claramente diferenciables; y por otro lado tendiendo a posicionar el análisis ya sea desde su elogio o de su crítica. [...]
The study of the Creative City has commonly been arisen in the context of two dichotomies, addressing its urban and material dimension on one hand; and adding to it the importance of the symbolic, social and discursive but considering both as clearly preexistent and distinguishable elements; and on the other hand situating the debate on either the praise or criticism of the model. [...]

2012 - 10.5565/rev/athenead/v12n1.916
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 12, Núm. 1 (Marzo 2012) , p. 169-190  
9.
3 p, 439.1 KB I Congrés nacional ULEPICC-España : una nova empenta al pensament crític / Almiron, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
2007
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 35 (2007) p. 269-271  
10.
12 p, 97.4 KB Indústria cultural lusòfona. Les perspectives del flux comunicacional lusoafrobrasiler / Marques de Melo, José
El flux comunicatiu entre els països de llengua portuguesa situats en els territoris d'Europa, Àfrica i Amèrica, s'intensificà en les decades del 1980 i 1990. Els processos recents de democratització de la vida política i la privatització de les indústries culturals estan motivant l'intercanvi entre Brasil i Portugal, que s'estén als cinc països africans la llengua oficial dels quals és el portuguès: Angola, Moçambic, Guinea Bissau, Cap Verd, Sao Tomé i Príncipe. [...]
Communication between the Portuguese-speaking countries of Europe, Africa and Latin America intensified in the 1980s and 1990s. The recent advent of democracy and the privatization of cultural and communications industries have stimulated links between Brasil and Portugal, and these links have also been extended to the five African countries where Portuguese is an official language: Angola, Mozambique, Guinea-Bissau, Cape Verde Islands, St Thomas and Principe. [...]

1996
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, n. 19 (1996) , p. 123-134  

Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
14 p, 1.0 MB La imatge en la societat del coneixement / Català Domènech, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Garcia-Blanco, Iñaki, trad.
Els avenços introduïts en la societat per l'extensió de l'ús de les noves tecnologies deixen també la seva empremta en la cultura visual. A partir dels canvis que es viuen en l'art, el disseny, la ciència, les indústries culturals del món audiovisual i també en la nostra vida quotidiana per la irrupció d'aquestes tecnologies, l'autor reflexiona sobre el paper que desenvolupa la imatge en les societats de capitalisme avançat al segle XXI, especialment en la gestió del coneixement.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 287-299  
2.
27 p, 2.5 MB Tres indústries culturals d'edició discontínua : editorial, fonogràfica, videogràfica / Jones, Daniel E. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La situació de les tres indústries culturals d'edició discontínua (editorial, fonogràfica i videogràfica) a Catalunya és desigual. La indústria editorial és sòlida i està ben implantada en els mercats espanyol i llatinoamericà. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 145-165  
3.
186 p, 1.6 MB Relatos culturales de la crisis : comunicación y crítica política / Browne Sartori, Rodrigo ; Valle Rojas, Carlos del ; Silva Echeto, Víctor
El libro versa entorno a las claves conceptuales, metodológicas y políticas que están transformando los procesos desde los cuales confluyen los relatos (diversos y diversificados) sobre la crisis contemporánea que fueron debatidas en el Seminario Relatos Culturales de la Crisis, realizado en la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación de la Universidad de Valencia el 12 de junio de 2013.
Bellaterra: Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 13)  
4.
12 p, 1017.2 KB Els agents culturals / Cardús i Ros, Salvador, 1954-
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1989 (Temes bàsics ; 7)
Catalunya 77-88. Societat, economia, política i cultura, 1989, p. 359-370  
5.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  

Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
50 p, 516.8 KB El impacto de las industrias culturales y el ciberentorno en el concepto de cultura y en las prácticas culturales / Vicente i González, Antonio ; Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Análisis retrospectivo y panorámico a través de las teorías de diversos autores sobre el impacto que han tenido el advenimiento de las industrias culturales tradicionales y el ciberentorno en las transformaciones producidas en el concepto de cultura y en sus manifestaciones a lo largo del último siglo.
Anàlisi retrospectiu i panoràmic a través de les teories de diversos autors sobre l'impacte que han tingut l'adveniment de les indústries culturals tradicionals i el ciberentorn en les transformacions produïdes en el concepte de cultura i en el de les seves manifestacions al llarg de l'últim segle.
Retrospective and panoramic analysis through the theories of various authors on the impact that the advent of traditional cultural industries and the cyber environment have had on the transformations produced in the concept of culture and its manifestations throughout the last century.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2.
2.4 MB El impacto de la música pop de Asia Oriental en América Latina. Estudio de caso de Mayday (Taiwan-China) y Super Junior (Corea del Sur) en Argentina / Guerra, María del Valle ; Sáiz López, Amelia, dir. ; Beltrán, Joaquín, dir.
L'impacte de la música pop de l'Àsia Oriental a l'Amèrica Llatina. Estudi de cas de Mayday (Taiwan-Xina) i Super Junior (Corea del Sud) a Argentina L'objectiu d'aquesta recerca és l'anàlisi de la recepció de la música pop d'Àsia Oriental a l'Argentina com un estudi de cas on s'interrelaciona la globalització amb les indústries culturals i les seves conseqüències en les dinàmiques interculturals a causa de la seva influència i impacte en les audiències. [...]
El impacto de la música pop de Asia Oriental en América Latina. Estudio de caso de Mayday (Taiwan-China) y Super Junior (Corea del Sur) en Argentina El objetivo de esta investigación es el análisis de la recepción de la música pop de Asia Oriental en Argentina como un estudio de caso donde se interrelaciona la globalización con las industrias culturales y sus consecuencias en las dinámicas interculturales debido a su influencia e impacto en las audiencias. [...]
The Impact of East Asian Pop Music on Latin America. Case study of Mayday (Taiwan-China) and Super Junior (South Korea) in Argentina The objective of this investigation is to analyze the reception of East Asian pop music in Argentina as a case study that interrelates globalization and cultural industries and the consequences for intercultural dynamics due to their impact and influence on audiences. [...]

2022  
3.
282 p, 15.5 MB Estrategias para la educación intercultural en la escuela a través de los recursos educativos de las industrias culturales / Bedoya Ospina, Rosa Yamile ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel, dir. ; Iglesias Vidal, Edgar, dir.
L'estudi actual té com a objectiu específic identificar en equipaments i organitzacions culturals, elements que puguin integrar-se en l'organització escolar per generar processos d'aprenentatge que permetin aportar a l'diàleg intercultural i ampliar les maneres de crear, produir i distribuir la cultura. [...]
El estudio actual tiene como objetivo específico identificar en equipamientos y organizaciones culturales, elementos que puedan integrarse en la organización escolar para generar procesos de aprendizaje que permitan aportar al diálogo intercultural y ampliar las maneras de crear, producir y distribuir la cultura. [...]
The current study has the specific objective of identifying in cultural facilities and organizations, elements that can be integrated into the school organization to generate learning processes that allow to contribute to intercultural dialogue and expand the ways of creating, producing and distributing culture. [...]

2021  
4.
101 p, 1.2 MB Indústries culturals i l'entorn digital a Catalunya : nous reptes? El cas del servei públic audiovisual / García Hernández, Paula ; Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El mercat cultural i comunicatiu s'ha transformat amb l'entorn digital. Aquest estudi es planteja com a primer objectiu saber quins són els principals reptes que una part de les indústries culturals catalanes ha d'enfrontar en aquest entorn i, en segon terme, si els reptes són realment nous o no. [...]
El mercado cultural y comunicativo se ha transformado con el entorno digital. Este estudio se plantea como primero objetivo saber cuáles son los principales retos que una parte de las industrias culturales catalanas tiene que enfrentar en este entorno y, en segundo término, si los retos son realmente nuevos o no. [...]
The cultural and comunications market has been transformed with the digital environment. The first objective of this study is to find out what the main challenges are for some of the Catalan cultural industries to face in this environment and, secondly, whether the challenges are really new or not. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
5.
153 p, 1.8 MB La cultura com a factor essencial dels processos de desenvolupament i canvi social : Anàlisi crítica dels programes electorals en l'àmbit de cultura de les candidatures a les eleccions municipals de 2019 a l'Ajuntament de Barcelona / Torras Zamora, Arnau ; Tresserras Gaju, Joan Manuel (Dir) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La investigació gira entorn a com les polítiques culturals han d'articular un model capaç d'incentivar processos de canvi social i empoderament, i com són capaçes de relacionar-se i elaborar models culturals capaços d'enforntar-se als reptes de les indústries culturals, la revolució digital i les noves tecnologies. [...]
La investigación gira en torno a cómo las políticas culturales deben articular un modelo capaz de incentivar procesos de cambio social y empoderamiento, y como son capaces de relacionarse y elaborar modelos culturales capaces de enforntar a los retos de las industrias culturales , la revolución digital y las nuevas tecnologías. [...]
The research revolves around how cultural policies should articulate a model capable of encouraging processes of social change and empowerment, and how they are able to relate and develop cultural models capable of addressing the challenges of cultural industries, the digital revolution and new technologies. [...]

2019  
6.
70 p, 2.1 MB El desarrollo de las industrias culturales en China en la era de los nuevos medios / He, Linlin ; Murciano, Marcial ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les indústries culturals juguen un paper clau en les noves estratègies de desenvolupament nacional i de competitivitat internacional que s'implementen a la Xina. Amb el suport actiu del govern, s'impulsen polítiques d'estímul financer i de promoció de talents que busquen enfortir aquest sector i crear una societat moderna basada en el coneixement. [...]
Las industrias culturales juegan un papel clave en las nuevas estrategias de desarrollo nacional y de competitividad internacional que se implementan en China. Con el soporte activo del gobierno, se impulsan políticas de estímulo financiero y de promoción de talentos que buscan fortalecer este sector y crear una sociedad moderna basada en el conocimiento. [...]
The cultural industry plays a more important role nowadays, and the development of new media brings opportunities and challenges to the cultural industry. With the impulse of the government, the cultural industry in China presents a good current situation. [...]

2018  
7.
94 p, 3.5 MB Las industrias creativas y su papel en las políticas y estrategias de la Unión Europea / Aldana Afanador, Pedro Nicolás ; Crusafon Baqués, Carmina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les Indústries Creatives juguen un paper important en la proposta cultural i econòmica de la Unió Europea. Aquesta investigació analitza a la indústria creativa europea plantejant l'evolució, caracterització i problemàtiques del concepte; revisant el seu marc normatiu en el territori; i desenvolupant un estudi de cas de deu Estats membres per determinar el seu paper en les polítiques i estratègies de la Unió Europea.
Las Industrias Creativas juegan un papel importante en la propuesta cultural y económica de la Unión Europea. Esta investigación analiza a la industria creativa europea planteando la evolución, caracterización y problemáticas del concepto; revisando su marco normativo en el territorio; y desarrollando un estudio de caso de diez Estados miembros para determinar su papel en las políticas y estrategias de la Unión Europea.
The Creative Industries play an important role in the cultural and economic proposal of the European Union. This research analyzes the European creative industry, proposing its evolution, characterization and concept problems; reviewing its regulatory framework in the territory; and developing a case study of ten member States to determinate their role in the policies and strategies of the European Union.

2018  
8.
125 p, 3.3 MB Análisis de mercado de la industria de los videojuegos : el caso español / Macipe Marigot, Viviana ; Pérez-Quintanilla, Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball aborda l'estudi de la indústria espanyola dels videojocs, un sector que per sisè any consecutiu lidera l'entreteniment audiovisual a Espanya. Lluny de ser un fet casual, la investigació ha realitzat un anàlisi de mercat que evidencia una evolució exponencial de la indústria encara que no en confirma la seva consolidació. [...]
El presente trabajo aborda el estudio de la industria española de los videojuegos, un sector que por sexto año consecutivo lidera el entretenimiento audiovisual en España. Lejos de ser un hecho casual, la investigación ha realizado un análisis de mercado que evidencia una evolución exponencial de la industria aunque no confirma su consolidación. [...]
The present research deals with the study of the Spanish video games industry, a sector that for the sixth consecutive year leads the audiovisual entertainment in Spain. Far from being a casual event, the research has carried out a market analysis that shows an exponential evolution of the industry although it does not confirm its consolidation. [...]

2018
Grau en Periodisme [971]  
9.
91 p, 1.9 MB ¿Ha muerto el punk? : análisis de videoclips, letras y música del punk internacional de ayer y de hoy / Morón Vilches, Alex ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball pretén demostrar la hipòtesi que el moviment punk tal i com es va concebre en els seus inicis i en el seu moment de màxima expansió, ja pràcticament no existeix. S'ha passat de l'àmbit underground al comercial per l'assimilació gairebé total del gènere musical dins la cultura de masses. [...]
El trabajo pretende demostrar la hipótesis que el movimiento punk tal y como se concibió en sus inicios y en su momento de máximo apogeo, ya prácticamente no existe. Se ha pasado del ámbito underground al comercial por la asimilación casi total del género musical dentro de la cultura de masas. [...]
The work tries to demonstrate the hypothesis that the punk movement as conceived in his beginnings and in his moment of maximum height, practically does not exist. It has passed of the underground area to the commercial one for the almost total assimilation of the musical kind inside the mass culture. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
10.
187 p, 2.0 MB The Collective negociation and its actors in the culture & media sector : (Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Portugal, Spain, Sweden and the United Kingdom) / Vandenbussche, Isabelle ; Spineux, Armand, coord. ; Corominas Rodriguez, Elsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Alós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fusulier, Bernard ; Leonard, Evelyne ; Reman, Pierre ; Chaidron, Alexandre ; Mormont, Marinette ; Rochet, Delphine ; Saussu, Marie-Anne ; Université Catholique de Louvain. Institut de sciences du travail
This report aims to examine the process of social dialogue and to present the actors participating in that dialogue in the "C&M" sector in the 15 states member of the European Union (when we cite "the 15 states member of the European Union" or "UE15", please understand "the 15 states member of the European Union before the enlargement of the 1st May 2004"). [...]
2005  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
La UAB escriu... Llibres : presentació del llibre : The Oxford Handbook of Productivity analysis / Grifell-Tatjé, Emili ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Inclou: material promocional de la presentació del llibre "The Oxford Handbook of Productivity analysis".
Inclou: presentation, about the book, about the contributors, bibliography, exhibition and credits.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2018. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.