1.
|
31 p, 1.9 MB |
Metodología para el aprovechamiento de la Estadística de Variaciones Residenciales y el Padrón Continuo en la reconstrucción de los itinerarios migratorios de población inmigrante en España : un estudio de caso sobre la población nacida en Colombia
/
Acosta Ortiz, Oscar Mauricio ;
Recaño Valverde, Joaquín, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
Aquest article presenta una metodologia innovadora de construcció d'itineraris migratoris interns, aprofitant els registres del Padró municipal (PC) i el registre d'altes i baixes de l'Estadística de Variacions Residencials (EVR), que és administrat per Institut Nacional d'Estadística INE i que per reserves legals només lliura es anonimitzada. [...] En este artículo se presenta una metodología innovadora de construcción de itinerarios migratorios internos, aprovechando los registros del Padrón municipal (PC) y el registro de altas y bajas de la Estadística de Variaciones Residenciales (EVR), que es administrado por Instituto Nacional de Estadística INE y que por reservas legales solo entrega anonimizada. [...] This article presents an innovative methodology for constructing internal migration itineraries, taking advantage of the records of the Municipal Register (PC) and the registration of registrations and cancellations of the Residential Variations Statistics (EVR), which is administered by the National Institute of Statistics INE. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
|
|
2.
|
74 p, 2.9 MB |
L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019
/
Garcia Perez, Emma ;
Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014. La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014. The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documentos
|
|
3.
|
176 p, 10.3 MB |
Disseny d'un itinerari d'educació ambiental pel Camí de Sant Ponç a la Vall d'Alinyà
/
Leafy Roads (Grup de recerca) ;
Castro, Adrià ;
Guart, Judit ;
Moran, Eric ;
Muñoz, Núria ;
Maneja, Roser, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Molina Gallart, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Oliver i Solà, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
L'educació ambiental és una eina de canvi social que, nodrint-se de moltes disciplines, pretén proporcionar el coneixement necessari per a fer front a la complexitat actual mitjançant la identificació de les problemàtiques socioambientals i la proposta de solucions efectives. [...]
2018 Grau en Ciències Ambientals [959]
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
225 p, 17.0 MB |
Itinerari d'educació ambiental de les zones dunars i de costa
/
Minewa Ambiental (Grup de recerca) ;
Lei, Felipe ;
Martínez, Arnau ;
Villalba, Eduard ;
Zaldo-Aubanell, Quim ;
Boada, Martí, 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Duch Cortinas, Jordi, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Rieradevall, Joan, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Hierro Gutiérrez, Almudena, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
La finca de Mongofra Nou es situa a la vessant nord del Parc Natural de s'Albufera des Grau de Menorca i alberga una riquesa faunística, florística i geològica molt important. A causa de la legislació del parc, les activitats tradicionals que es duien a terme la finca s'han vist reduïdes, heus aquí, la necessitat de la finca per reinventar-se. [...] La finca de Mongofra Nou se sitúa en la vertiente Norte del Parque Natural de s'Albufera des Grau de Menorca y alberga una riqueza faunística, florística y geológica muy importante. A causa de la legislación del parque, las actividades tradicionales que se llevaban a cabo en la finca se han visto reducidas, he aquí, la necesidad de la finca de reinventarse. [...] Mongofra Nou estate is located in the northern part of the Natural Parc s'Albufera des Grau in Menorca and hosts an incredible fauna, flora and geological structures. Due to the legislation of the Natural Park, traditional activities that were carried out have been reduced, here, the need to reinvent the estate. [...]
2015 Grau en Ciències Ambientals [959]
3 documentos
|
|
7.
|
73 p, 1.8 MB |
Influència dels desitjos, les necessitats i les xarxes familiars i d'amistat dels estudiants universitaris de la UAB en els seus itineraris formatius en els estudis superiors
/
Campuzano Puntí, Joaquim ;
Noguera, Jose A, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del treball és ajudar a la descripció del fenomen del canvi en els itineraris formatius superiors dels estudiants. L'anàlisi es realitza a partir de dades empíriques generades a la UAB durant l'any 2012 i en base als factors contextuals - socio-demogràfics, de perfil i context de l'estudiant - i motivacionals - de vocació acadèmica, vocació laboral, resultats acadèmics, condicions facilitadores, condicions d'empleabilitat, condicions econòmiques, influència de les amistats, estratègies adaptatives o d'oportunitat - que influeixen en les decisions de canvi dels estudiants. [...] El objetivo del trabajo es ayudar a la descripción del fenómeno del cambio en los itinerarios formativos superiores de los estudiantes. El análisis se realiza a partir de datos empíricos generados en la UAB durante el año 2012 y en base a los factores contextuales - socio-demográficos, de perfil y contexto del estudiante - y motivacionales - de vocación académica, vocación laboral, resultados académicos, condiciones facilitadoras, empleabilidad, condiciones económicas, influencia de las amistades, estrategias adaptativas o de oportunidad - que influyen en las decisiones de cambio de los estudiantes. [...] The aim of this work is to help in the description of the phenomenon of change in itineraries by higher education students. The analysis is performed based on empirical data generated at UAB in 2012 and based on contextual - socio-demographic profile and background of the student - and motivational factors - the academic vocation, labor vocation, academic achievement, enabling conditions, employability, economic conditions, influence of friends, adaptive or opportunity strategies - that influence the decisions of the exchange students. [...]
2013
|
|
8.
|
6 p, 225.0 KB |
Adaptació d'itinerari d'educació ambiental i sensorial a la vall d'Alinyà
/
EDUCCAMB (Grup de recerca) ;
Mariné Rom, Joan ;
Riera Riera, Maria Rosa ;
Vert Roca, Cristina ;
Boada, Martí, 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Duch Cortinas, Jordi, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Rieradevall, Joan, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Casacuberta Arola, Núria, tut. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Després d'analitzar el potencial de la muntanya d'Alinyà, s'ha observat que és un lloc idoni per desenvolupar activitats d'educació ambiental (EA). Per aquest motiu s'elabora un itinerari d'EA, part del qual és adaptat sensorialment. [...] Después de analizar el potencial de la montaña de Alinyà, se ha observado que es un lugar idóneo para desarrollar actividades de educación ambiental (EA). Por éste motivo se elabora un itinerario de EA, parte del cual es adaptado sensorialmente. [...] After analyzing the potential of the mountain of Alinyà, it has been observed that it is an ideal place to develop environmental education ac-tivities (EE). Departing from this, an EE itiner-ary has been devised, part of which is adapted to sensorial experience. [...]
2013
2 documentos
|
|
9.
|
37 p, 2.9 MB |
Anàlisi del sistema agroecològic de Vila-seca : proposta de guia per a la descoberta del medi
/
Palacios Romero, Sandra ;
Boada, Martí 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Sánchez Mateo, Sònia, tut. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
S'ha elaborat una anàlisi del sistema agroecològic del municipi de Vila-seca (Tarragonès) per tal de realitzar en segon lloc, una proposta de guia per a la descoberta del medi per a infants d'entre 8 i 10 anys. [...] Se ha elaborado un análisis del sistema agroecológico del municipio de Vila-seca (Tarragonés) para realizar en segundo lugar, una propuesta de guía de descubrimiento del medio para escolares de entre 8 y 10 años. [...] It has been made an analysis of agro-ecological system of Vila-seca's town (Tarragonés) with the proposal of make an environmental education guide for schoolchildren between 8 and 10 years. From fieldwork in the study area it has been inventoried different socio-environmental heritage items that are considered of high importance in the territory. [...]
2011
4 documentos
|
|
10.
|
|