Results overview: Found 581 records in 0.02 seconds.
Articles, 427 records found
Contributions to meetings and congresses, 55 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 84 records found
Learning materials, 10 records found
Articles 427 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
16 p, 178.5 KB Lenguas extranjeras con fines traductológicos : en busca de una identidad propia / Cerezo Herrero, Enrique (Universidad CEU-UCH. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Comunicación)
La formación lingüística de un futuro traductor o intérprete es un pilar fundamental en la adquisición de la competencia traductora por ser la lengua el motor de toda la actividad. Sin un conocimiento excelente de las lenguas implicadas en el proceso traductor, se producirá un desequilibrio en la implementación de otras subcompetencias directamente relacionadas con la competencia traductora. [...]
Foreign languages with translation purposes: In search of its self-identityLanguage learning for future translators and interpreters is a cornerstone in the acquisition of the translation competence since the language is the engine of the whole translation activity. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 239-254 (Articles)  
2.
12 p, 83.5 KB Ensenyament de llengües : el paper de la traducció al llarg de la història / Torralba Miralles, Gloria (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Interpretació)
L’objectiu d’aquest article és fer una revisió sumària dels principals enfocaments didàctics en l’adquisició de llengües estrangeres, amb especial atenció a la relació que ha mantingut la traducció amb cadascun. [...]
The aim of this article is to carry out a brief review of the main teaching approaches in foreign languages acquisition, paying special attention to the role of translation in each one of them. We have reviewed some of the researches that have proved the benefits of the use of translation within the classroom. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 227-238 (Articles)  
3.
13 p, 88.8 KB Hölderlin en Riba : travessar el cant, traspassar la llengua / Peidro Pérez, David
Des de la traducció que Carles Riba va fer de la poesia Friedrich Hölderlin, s’obre la possibilitat de commoure l’estatut acceptat de la traducció i, també, de la pròpia llengua. Parant esment, doncs, a la constel·lació dibuixada pels plantejaments al voltant de la poesia i el llenguatge de Riba, de Hölderlin i de Vossler, i prenent com a guia la noció de ritme, a més d’albirar l’impacte de la figura de Hölderlin en l’obra ribiana, cal fer aquesta commoció que esdevé, potser, una obertura de l’espai mateix de la poesia.
From the translation of Friedrich Hölderlin’s poetry by Carles Riba, the possibility is opened to move the status of the translation and of the language itself. Attending, then, to the constellation drawn by the approaches to the language and poetry of Riba, Hölderlin and Vossler, and accepting as a guide the notion of «rhythm», as well as verifying the impact of Hölderlin’s poetry on Riba’s work, it is necessary to make effective this shock that perhaps becomes the opening of the space of poetry itself.

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 51-63 (Dossier. La impaciència del cor: l’aspiració germànica, de Maragall a Fontcuberta)  
4.
17 p, 137.6 KB El Goethe de Maragall o com es pot suplir "la falta d’una tradició literària pròpia i seguida" / Murgades, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Filologia)
La devoció de Maragall per Goethe s’explica primer de tot en el context germanitzant de la Catalunya del Modernisme. Per ell l’autor català s’inicia en l’aprenentatge de la llengua alemanya amb vista a traduir-ne diverses composicions i a suplir d’aquesta manera la falta d’una tradició literària autòctona de prestigi, secularment estroncada. [...]
Maragall's devotion for Goethe is to be explained in the historical German-friendly context of Catalan Modernisme. With regard to Goethe, Maragall made an effort to learn German in order to translate some compositions from him, and so to try to compensate the deficiency of an own prestigious literary tradition, interrupted for centuries. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 33-49 (Dossier. La impaciència del cor: l’aspiració germànica, de Maragall a Fontcuberta)  
5.
28 p, 189.0 KB Oralidad y enseñanza-aprendizaje del francés a hispanohablantes / Murillo Puyal, Julio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
La escuela se ve sometida a las exigencias de la sociedad de la que forma parte, de manera que responda a cada una de las necesidades que surgen en sintonía con las coordenadas y retos de esa sociedad . [...]
The school is submitted to the requirements of society of whom it bellong to part, so that it answers each of the needs that arise in tuning with the coordinates and challenges of that society. This response in a society like ours has to see with the development of a democratic and inclusive education. [...]

2005
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 53, Núm. 19.2 (Agosto 2005) , p. 47-73  
6.
21 p, 300.3 KB Identifying language learning gaps of ESL students at intermediate level in Pakistani colleges / Lodhi, Muhammad Arfan (Government of the Punjab (Índia). Higher Education Department Collegiate Wing) ; Akash, Amber
The study attempted to evaluate the existing language proficiency level of 12th grade students and compared the results with the relevant learning standards fixed by the CEFR for these intermediate level language users. [...]
L’estudi intenta avaluar el nivell de competència lingüística existent dels estudiants de dotzè grau i compara els resultats amb els estàndards d’aprenentatge rellevants establerts pel CEFR per a aquests usuaris de nivell intermedi. [...]
El estudio intenta evaluar el nivel de competencia lingüística existente de los estudiantes de 12º grado y compara los resultados con los estándares de aprendizaje relevantes establecidos por el CEFR para estos usuarios de idiomas de nivel intermedio. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.783
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 44-64 (Articles)  
7.
16 p, 297.5 KB From Canton English to Shanghai English, Notices Concerning the New Corresponding Features in the Initial System of Chinese Pidgin Language in the 19th Century / Daxin, Nie (Beijing Normal University. School of Chinese Language and Literature)
As a special idiosyncratic dialect in the history of China, Chinese Pidgin Language can be divided into three dominant variants, all of which are either independent to each other or have linguistic connections. [...]
2018
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 20 (2018) , p. 5-20 (Articles)  
8.
6 p, 150.7 KB The Meaning of Space in Sign Language: Reference, Specificity and Structure in Catalan Sign Language Discourse. By Gemma Barberà Altimira. Boston/Berlin: De Gruyter Mouton and Ishara Press. / Veiga Busto, Raquel (Universitat Pompeu Fabra) ; Cañas Peña, Sara (Universitat Pompeu Fabra)
Obra ressenyada: Gemma BARBERÀ ALTIMIRA, The Meaning of Space in Sign Language: Reference, Specificity and Structure in Catalan Sign Language Discourse. Boston/Berlin: De Gruyter Mouton and Ishara Press, 2015.
2018 - 10.5565/rev/isogloss.76
Isogloss : a journal on variation of Romance and Iberian languages, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 135-140 (Reviews)  
9.
7 p, 841.5 KB Ryming the Rythm and Measuring the Metre : Pooling Music & Language in the Classroom / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Songs are part of the teaching-learning processes of the language. However, music can contribute much more, in line with the proposals of the European Music Portfolio project: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Les cançons formen part dels processos d’ensenyament-aprenentatge de la llengua. Amb tot, la música pot aportar molt més, en la línia de les propostes del projecte European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Las canciones forman parte de los procesos de enseñanza-aprendizaje de la lengua. Con todo, la música puede aportar mucho más, en la línea de las propuestas del proyecto European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.6
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 37-43 (Articles)  
10.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l’ enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  

Articles : 427 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 55 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
22 p, 142.9 KB Closing remarks : keywords / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Creating audiovisual information that is easy to understand. Estocolm, 2 : 2019  
2.
26 p, 537.3 KB Expanding the skills of media accessibility experts : easy-to-understand audiovisual content / Matamala, Anna ; Perego, Elisa ; Bernabé, Rocío ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
3.
28 p, 143.2 KB EASIT Multiplier Event 1 : closing remarks / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This presentation provides an overview of the main discussion points held during EASIT first multiplier event.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Easy-to-understand audiovisual content. Munich, 1 : 2019  
4.
24 p, 24.4 MB Multilingualism in Monsoon Wedding : how language variation and cultural references were transferred to La boda del monzón / Corrius, Montse (Universitat de Vic) ; Espasa, Eva (Universitat de Vic) ; Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Many popular English-language films display some other language(s) to a greater or lesser degree. They constitute instances of the kind of language variation we refer to as 'third language' or L3. In other words, the third language is neither the main language used in the source text, nor the main language used in the target text, but a secondary language existing in the source text, which is also embodied in the process of translating. [...]
2018
The dubbing & subtitling of Bollywood fims: an international colloquium. Leicester, UK, : 2018  
5.
28 p, 7.2 MB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This paper presents EASIT, an Erasmus + funded project that aims to define the skills of a new professional profile in Easy Reading (ER) and to develop innovative training materials. The focus in the EASIT project is on audiovisual content and on the hybridization of ER with other existing access services such as subtitling.
2018
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
6.
19 p, 472.3 KB Sensory accessibility services on TV : user satisfaction with Catalan-language broadcasters / Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This presentation includes some of the results of a one-year project funded by the Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), which aimed at, among other objectives, evaluating user satisfaction with the sensory accessibility services (namely, audio description, subtitles for the deaf and hard of hearing and Catalan Sign Language Interpreting) provided by a representative sample of 7 Catalan-language broadcasters.
2018
International Symposium for Young Researchers in Translation, Interpreting, Intercultural Studies and East Asian Studies. Bellaterra, Catalunya, 9th : 2018  
7.
4 p, 359.4 KB Modelling cultural shift : application to language decline and extinction / Isern, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori d’Arqueologia Quantitativa) ; Fort, Joaquim (Universitat de Girona. Departamanent de Física)
Cultural shift is present in many aspects of human history. Here we present a model developed to study the particular case of language shift when a minority language is in competition with another language, which is perceived by the population as being socially and economically more advantageous (Isern and Fort, J. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2014  
8.
25 p, 1.1 MB The reception of subtitled colloquial language. An eye-tracking pilot study / Fernández i Torné, Anna ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Vilaró, Anna
2011
International Media for All Conference. Audiovisual Translation: Taking Stock. Londres, UK, 4a : 2011  
9.
19 p, 124.2 KB Teaching Chinese for Translation / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Many students graduating from East Asian Studies or Modern Languages or Philologies often end up working as translators, although they have seldom received any training in translation theory or practice. [...]
2011
International Conference on Chinese Language Pedagogy. Beijing, China, 9a : 2011  
10.
20 p, 83.2 KB ELT Coursebooks and the Elite : Examining Social Representations in ESL / Lara, Clara
ESL/EFL instructional materials have traditionally represented an ideal society and some texts can be offensive to certain learners. The mainstream ideologies reflected in the coursebooks exert a negative influence to the diverse lifestyles we have in our classrooms. [...]
2012
TESOL-Spain Convention, 35 : 2012  

Contributions to meetings and congresses : 55 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 5 records found  
1.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
2.
An architecture for establishing legal semantic workflows in the context of integrated law enforcement / Stumptner, Markus (University of South Australia) ; Mayer, Wolfgang (University of South Australia) ; Grossmann, Georg (University of South Australia) ; Liu, Jixue (University of South Australia) ; Li, Wenhao (University of South Australia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; De Koker, Louis (La Trobe University) ; Mendelson, Danuta (Deakin University) ; Watts, David (La Trobe University) ; Bainbridge, Bridget (La Trobe University)
Traditionally the integration of data from multiple sources is done on an ad-hoc basis for each to "silos" that prevent sharing data across different agencies or tasks, and is unable to cope with the modern environment, where workflows, tasks, and priorities frequently change. [...]
Springer 2018 (Lecture Notes in Computer Science book series (LNCS) ; 10791) - 10.1007/978-3-030-00178-0_8
AI Approaches to the Complexity of Legal Systems. AICOL 2015, AICOL 2016, AICOL 2016, AICOL 2017, AICOL 2017, 2018, p. 124-139  
3.
10 p, 324.1 KB Evaluating domain adaptation in machine translation across scenarios / Etchegoyhen, Thierry (Vicomtech-IK4) ; Fernández i Torné, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Azpeitia Zaldua, Andoni (Vicomtech-IK4) ; Martínez García, Eva (Vicomtech-IK4) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
We present an evaluation of the benefits of domain adaptation for machine translation, on three separate domains and language pairs, with varying degrees of domain specificity and amounts of available training data. [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 6-15  
4.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documents
5.
13 p, 75.1 KB Pla de llengües de la UAB (2008-2010). Una aposta estratègica pel multilingüisme (Acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2008) / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
La política lingüística de la UAB és una aposta compromesa per donar resposta a les necessitats de gestió del multilingüisme que representa l'espai europeu del coneixement en els àmbits de l’ús, la qualitat i el coneixement lingüístics. [...]
The language policy of the UAB is a committed pledge to respond to the need to manage the multilingualism that exists in European knowledge society in terms of language use, quality and learning. This pledge is specifically focussed on developing a multilingual university model, which involves the use of Catalan, Spanish and English as languages of regular use, with the status corresponding to each, and promotes plurilingual and pluricultural skills throughout the university community.

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2008
9 documents

Research literature 84 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
77 p, 622.2 KB EASIT IO2 report / Bernabé, Rocío (SDI München) ; EASIT
This report summarises the results of the project activities conducted during IO2. The goal was to provide recommendations to produce audiovisual information that is easy-to-understand. As defined in the project, IO2 focused on three types of information: news, subtitles, and audio descriptions. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documents
2.
24 p, 951.4 KB EASIT- Multiplier Event 1- Final Report / Bernabé, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This report provides an overview of the activities, results, and impact of Multiplier Event 1, which was held in Munich on March 7th and disseminated the EASIT project, and more specifically IO1 results.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
3.
67 p, 755.9 KB EASIT IO1 report / Perego, Elisa (Università degli studi di Trieste) ; EASIT
EASIT IO1 report summarizes the results of an online survey involving 128 participants. Its objective was to gather information on the current situation regarding the training and practice of easy-to-understand (E2U) content in the EU, especially in the countries involved in the EASIT project. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documents
4.
9 p, 811.5 KB Geometrik : disseny i implementació d'un videojoc educatiu incorporant Leap Motion / Barcia Goñi, Marta ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en dissenyar i implementar un videojoc 3D educatiu amb el motor Unity, enfocat a nens d'educació primària i que es basi en el reconeixement de figures i formes geomètriques de manera que permeti desenvolupar i millorar la percepció de color i formes. [...]
El proyecto consiste en diseñar e implementar un videojuego 3D educativo con el motor Unity, enfocado a niños de educación primaria y que se base en el reconocimiento de figuras y formas geométricas de forma que permita desarrollar y mejorar la percepción de color y formas. [...]
The project consists of designing and implementing an educational 3D video game with the Unity engine, focused on primary school children and based on the recognition of figures and geometric shapes in a way that allows to develop and improve the perception of colors and shapes. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
9 p, 266.8 KB Twitter Bot using Neural Networks / Navarro Ramírez, Adrià ; Riba Fierrez, Pau, dir. ; Lladós i Canet, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project aims to be a study of the application of Recurrent Neural Networks in the Natural Language Processing field. To do this, as a conductor, we are going to develop an application capable of generate text character per character after being trained with e-books first and with tweets later. [...]
Este proyecto pretende ser un estudio de la aplicación de las Redes Neuronales Recurrentes en el campo del Procesamiento del Lenguaje Natural. Para ello, como conductor, vamos a desarrollar una aplicación capaz de generar texto carácter a carácter tras ser entrenada con e-books primero y con tweets después. [...]
Aquest projecte pretén ser un estudi de l'aplicació de les Xarxes Neuronals Recurrents en el camp del Processament del Llenguatge Natural. Per fer això, com a conductor, desenvoluparem una aplicació capaç de generar text caràcter a caràcter després de ser entrenada amb e-books primer i amb tweets després. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
26 p, 251.2 KB Challenging Fossilization : The Role of Motivation in Second Language Acquisition / Font Sanclimens, Andrea ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper intends to demonstrate whether high levels of motivation can ultimately be instrumental in overcoming Language fossilization. An overview of the hypothesis is provided before approaching the issue from the perspective of bilingualism, and the expectations built around second language students. [...]
Aquest article té com a objectiu demostrar si uns alts nivells de motivació poden contribuir en la superació de la fossilització del llenguatge. En primer lloc, s’ha proporcionat una perspectiva general de la hipòtesi per tal d’abordar-la des del punt de vista del bilingüisme i de les expectatives a les quals s’enfronten els estudiants de segones llengües. [...]
Este artículo tiene como objetivo demostrar si altos niveles de motivación pueden contribuir en la superación de la fosilización del lenguaje. En primer lugar, se ha proporcionado una perspectiva general de la hipótesis con tal de abordarla des del punto de vista del bilingüismo y de las expectativas a las cuales se enfrentan los estudiantes de lenguas extranjeras. [...]

2018
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
7.
47 p, 472.2 KB Traducción experimental con lenguaje inclusivo de «Genderbending at the Madhattered», de Kameron Hurley / Coca Aroz, Daniel ; Alcaina, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Traducción del inglés al español de algunos fragmentos del relato corto Genderbending at the Madhattered, de Kameron Hurley. Explicación del género neutro y por qué es necesario y exposición de algunos casos de uso en España y los equivalentes del género neutro en inglés y en sueco. [...]
Traducció de l'anglès a l'espanyol d'alguns fragments del relat curt Genderbending at the Madhattered, de Kameron Hurley. Explicació del gènere neutre i per què és necessari i exposició d'alguns casos del seu ús a Espanya i els seus equivalents en anglès i en suec. [...]
Translation from English to Spanish of some parts of the short story Genderbending at the Madhattered, by Kameron Hurley. Explanation of the neuter gender and why it is necessary. Presentation of some cases in Spain and the equivalents of neuter gender in English and in Swedish. [...]

2018
Traducció i Interpretació [1202]  
8.
116 p, 2.6 MB Opciones de optimización de motores de TAE en función del encargo de traducción / Gorretas Aymerich, Ámbar ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball de fi de màster es creen i entrenen quatre motors de traducció automàtica estadística amb la combinació anglès-espanyol desde la plataforma MTradumàtica. Per tal d'assentar les bases d'aquest treball, es contextualitza la investigación en l'estat actual de la traducció estadística a partir de nocions teòriques bàsiques sobre el seu funcionament i l'aplicació de les tecnologies d'aquest tipus de traducció. [...]
En este trabajo de fin de máster se crean y entrenan cuatro motores de traducción automática estadística con la combinación inglés-español desde la plataforma MTradumàtica. Para sentar las bases del trabajo, se contextualiza la investigación en el estado actual de la traducción estadística a partir de nociones teóricas básicas sobre su funcionamiento y la aplicación de las tecnologías de este tipo de traducción. [...]
In this Master's Degree dissertation, there will be four statistical MT engines created via MTradumàtica with English-Spanish combination. In order to set the bases of this dissertation, the research will be contextualized in the current status of statistical translation by theorical concepts about its procedures and the application of the technologies related to this kind of translation. [...]

2018
Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]
2 documents
9.
37 p, 1015.5 KB Immersió en la cultura i les tradicions de Sicília i la seva llengua siciliana, a través d'una anàlisi dels problemes de traducció de dialectes i llengües regionals a Itàlia. / Catalano, Federica ; Andreu, Maribel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En el present treball es tracta el tema de la llengua parlada a la meva terra d'origen, Sicília, i de la seva riquesa lingüística deguda sobretot a les diferents poblacions històriques que en els segles van estar dominant aquesta illa de la Mediterrània. [...]
En el presente trabajo se trata el tema de la lengua hablada en mi tierra de origen, Sicilia, y de su riqueza lingüística debida sobre todo a las diferentes poblaciones históricas que en los siglos estuvieron dominando esta isla del Mediterráneo. [...]
The subject of this work is the language spoken in my homeland, Sicily, and its linguistic richness mainly due to the different historical populations that in the centuries were dominating this island of the Mediterranean. [...]

2017
Traducció i Interpretació [1203]  
10.
63 p, 1.2 MB "Chengyu" : recopilación, análisis y propuesta de traducción / Saura Molero, Ignacio ; Paoliello, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Recopilación, análisis y propuesta de traducción de treinta chengyu de temática animal. Estudio del vínculo entre lengua y cultura china focalizado en el estudio de la frase idiomática conocida como chengyu. [...]
Recopilació, anàlisi i proposta de traducció per a trenta chengyu de temàtica animal. Estudi d'enllaç entre la llengua i la cultura xinesa focalitzat en l'estudi de la frase idiomàtica coneguda com a chengyu. [...]
Compilation, analysis and translation proposal for thirty animal themed chengyu. Study of the link between Chinese language and culture focused on the study of the idiomatic phrase known as chengyu. [...]

2017
Estudis d'Àsia Oriental [823]  

Research literature : 84 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 10 records found  
1.
8 p, 324.8 KB Writing for Law at University / Domingo, Raquel ; Dyke, Stuart, trad.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case law) for teachers and students.
Bellaterra : UAB , 2018 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
2.
8 p, 254.4 KB Writing Geography at University / Mendizàbal, Enric ; Kelso, Fiona trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
3.
9 p, 193.8 KB Escriure Geografia a la Universitat / Mendizàbal, Enric
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; geografia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case geography) for teachers and students.

Bellaterra: UAB, 2018 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
4.
9 p, 122.1 KB Writing Biology at University / Ferrandiz Rovira, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Llop i Naya, Ares (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Kelso, Fiona (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües (adaptació a l'anglès)) ; Redmond, Peter (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes (adaptació a l'anglès))
User guide to written communication in academic disciplines (in this case biology) for teachers and students.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
5.
9 p, 173.3 KB Writing Chemistry at University / Redmond, Peter
User guide to written communication in academic disciplines (in this case chemistry) for teachers and students.
2016 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
6.
7 p, 585.7 KB Writing education at University / Serra i Casals, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Redmond, Peter traductor ; Dyke, Stuart traductor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües ; Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se amb eficàcia dins l'àmbit de l'educació.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case education) for teachers and students.

Universitat Autònoma de Barcelona 2016 (Guides for writing in specific disciplines)  
7.
9 p, 233.5 KB Writing Medicine at University / Ayats i Bancells, Andreu, 1962- ; Redmond, Peter, trad.
Guia que ajuda els destinataris (alumnat i professorat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; medicina en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case medicine) for teachers and students.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
8.
8 p, 211.8 KB Writing Economics at University / Redmond, Peter
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; economia en aquest cas.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case economics) for teachers and students.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Guides for Writing in Specific Disciplines)  
9.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Marga Adrover ; Maria Carrasco ; Oriol Pallarés, dir. ; M. Rosa Batlle, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world’s diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
10.
80 p, 3.4 MB An ARTisTIC trip : from Renaissance to Modern Times / Crous, Mariona ; Pérez, Carla ; Prat, Jaume ; Lobo Vírseda, Maria José, dir. ; Manau Santacana, Glòria, dir. ; CLILSI ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this unit we will travel through time –going backwards and forwards– while talking about ART. We will visit Florence during the Renaissance and Florence today; we will meet Leonardo and Michelangelo but also contemporary artists; we will appreciate art and visit art galleries; we will get to know about inventions and discoveries; and last but not least, we will draw, play, act and even write using a secret technique.
Servei de Publicacions de la UAB 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.