Results overview: Found 10 records in 0.03 seconds.
Articles, 10 records found
Articles 10 records found  
1.
16 p, 602.7 KB Qué proyectos STEM diseña y qué dificultades expresa el profesorado de secundaria sobre Aprendizaje Basado en Proyectos / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Lope Pastor, Silvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Mora, Lluís (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
El movimiento educativo STEM persigue incrementar las vocaciones científico-tecnológicas y conecta distintas herramientas, perspectivas y metodologías didácticas. El aprendizaje basado en proyectos (ABP) es una metodología privilegiada para la concreción de los objetivos STEM. [...]
The STEM proposal aims to promote Science and Technology careers and connects with several pedagogic tools, perspectives and methodologies. Project-Based Learning (PBL) is a candidate methodology for STEM development. [...]

2019 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i2.2203
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16 Núm. 2 (2019) , p. 2203(1)-2203(16)  
2.
8 p, 521.3 KB L'experiència del projecte MicroMón a Catalunya, un cas de ciència ciutadana / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Campoy Sánchez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Lope Pastor, Silvia (Universitat Pompeu Fabra. Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut)
Es presenta l'experiència de la implementació del projecte MicroMón a Catalunya. Es tracta d'una proposta de proveïment participatiu (crowdsourcing) que adopta una estratègia d'aprenentatge servei (ApS) que apropa la cultura científica i fomenta la vocació investigadora d'alumnes de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat, alhora que contribueix a millorar la informació i la consciència ciutadana envers a la greu amenaça que representa, per a la salut pública mundial, la manca creixent d'antibiòtics efectius pel tractament de malalties infeccioses. [...]
The experience of the MicoMón project's implementation in Catalonia is presented. This is a crowdsourcing proposal that adopts a learning service strategy which aims to increase the scientific culture and to encourage 4th ESO and 1st Baccalaureate students to pursue careers in science while it contributes to improve citizen information and awareness regarding one of the most important threats of global public health, the increasing decrease of effective antibiotics for the treatment of infectious diseases. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.408
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 44-51 (Ciència oberta al món)  
3.
7 p, 104.9 KB Innovaula : creando una comunidad para innovar en las aulas de ciencias / Carrió, Mar (Universitat Pompeu Fabra) ; Soria, Vanessa (Universitat Pompeu Fabra) ; Costa Vila, Marcel (Universitat Pompeu Fabra) ; Lope Pastor, Silvia (Universitat Pompeu Fabra)
El proyecto innovaula surge deuna necesidad identificada en el desarrollo profesional de profesores de ciencias. Por ello, se ha creado una comunidad de profesores semipresencial de diferentes perfiles (en formación inicial, profesores noveles y profesores veteranos) para intercambiar experiencias y recursos, fomentar la reflexión sobre las prácticas educativas y elaborar conjuntamente materiales didácticos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 702-708 (Innovacions didàctiques)  
4.
8 p, 431.5 KB Les controvèrsies sòcio-científiques com a contextos d'aprenentatge i comunicació a l'aula : anàlisi de crítica de la informació i habilitats comunicatives / Farró, Laura (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Lope Pastor, Silvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Oliveras Prat, Begonya (Institut Obert de Catalunya)
La formulació de propostes de treball amb controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) implica treballar tres eixos fonamentals: la definició i proposta de dilemes rellevants, i el treball explícit de la lectura crítica i altres habilitats comunicatives com el debat. [...]
Constructing learning activities with Socio-Scientific Issues implies the development of three key axes: the proposal of relevant dilemmas on the one side, and the explicit work on critical reading and communicative skills (as debating) on the other side. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.49
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 39-46 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
3 p, 175.3 KB Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables : ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Lope Pastor, Silvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Les controvèrsies sòcio-científiques i la recerca i innovació responsables constitueixen enfocs educatius clau per a la formació d'una ciutadania crítica i contexts rellevants per a l'ensenyament de les Ciències. [...]
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation (RRI) are key educational approaches for educating Critical Citizenship, and constitute relevant context for Science Education. To promote the use of such approaches in school Science Education, we have organized and developed a Seminar on the topics, with the participation of several Science Education stakeholders. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.47
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 29-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
6.
4 p, 43.1 KB Los seminarios de innovación en ciencias en Cataluña : un modelo de formación basado en la práctica reflexiva / Cabello, Montserrat (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació) ; Caamaño, Aureli (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació) ; Lope Pastor, Silvia (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació) ; Domènech, Mariona (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació) ; Guitart Mas, Josefa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
El Programa de formación en ciencias para la ESO en Cataluña se inició en el curso 2003-04. Durante los cursos 2004-05 y 2005-06 se realizaron cursos de formación que intentaban promover nuevas maneras de enseñar ciencias a partir de la presentación de secuencias didácticas contextualizadas y la elaboración y experimentación de mini-secuencias similares por parte de los profesores participantes. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2793-2796  
7.
6 p, 64.5 KB "Propuesta de actividades de aula sobre evolución : otros prismas y contextos" / Domènech, Mariona (CESIRE. Centre de Documentació i Experimentació en Ciències) ; Lope Pastor, Silvia (CESIRE. Centre de Documentació i Experimentació en Ciències)
En un momento de cambio curricular y coincidiendo con el 150 aniversario del "Origen de las Especies" creemos oportuno presentar un conjunto de recursos didácticos que podrían ayudar al profesorado a tratar uno de los modelos científicos clave bajo un prisma competencial. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1148-1153  
8.
7 p, 237.3 KB ¿Hacia la adquisición de competencias con actividades MBL? / Lope Pastor, Silvia (CESIRE. Centre de Documentació en Ciències) ; Domènech, Mariona (CESIRE. Centre de Documentació en Ciències) ; Guitart Mas, Josefa (CESIRE. Centre de Documentació en Ciències)
La distribución a los centros de Cataluña de los equipamientos necesarios ha contribuido a un cierto desarrollo en la utilización de sistemas de captación de datos (MBL) en las aulas de secundaria. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1121-1127  
9.
5 p, 271.0 KB L'adaptació del projecte Salters-Nuffield Advanced Biology al batxillerat de Catalunya / Lope Pastor, Silvia (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia) ; Domènech, Mariona (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia) ; Juan, Xavier (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia) ; Colom, Josep (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia) ; Cabello, Montserrat (Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra ( 2005) , p. 1-5  
10.
3 p, 28.6 KB L'experimentació a l'aula del projecte "Biologia en context" : la mirada del professorat / Lope Pastor, Silvia (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Des del curs 2005-2006 s'està implementat en un conjunt de centres de Catalunya el projecte de batxillerat "Biologia en context", que prové de l'adaptació del projecte anglès SNAB (Salters Nuffield Advanced Biology). [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.189
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 14 (2009) p. 18-20  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.