Resultados globales: 20 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 9 registros
Libros y colecciones, Encontrados 6 registros
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 9 registros  
1.
20 p, 2.8 MB The high mobility group protein HMG20A cooperates with the histone reader PHF14 to modulate TGFβ and Hippo pathways / Gómez-Marín, Elena (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Posavec-Marjanović, Melanija (Institut Germans Trias i Pujol) ; Zarzuela, Laura (Cell Dynamics and Signaling Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Basurto-Cayuela, Laura (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Guerrero-Martínez, José A. (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Arribas, Gonzalo (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Yerbes, Rosario (Cell Dynamics and Signaling Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Ceballos-Chávez, María (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Rodríguez-Paredes, Manuel (Institute of Toxicology. University Medical Center Mainz. Johannes Gutenberg University) ; Tomé, Mercedes (Cell Dynamics and Signaling Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Durán, Raúl V. (Cell Dynamics and Signaling Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO)) ; Buschbeck, Marcus (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Reyes, José C. (Genome Biology Department. Centro Andaluz de Biología Molecular y Medicina Regenerativa-CABIMER. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Universidad de Sevilla (USE). Universidad Pablo de Olavide (UPO))
High mobility group (HMG) proteins are chromatin regulators with essential functions in development, cell differentiation and cell proliferation. The protein HMG20A is predicted by the AlphaFold2 software to contain three distinct structural elements, which we have functionally characterized: i) an amino-terminal, intrinsically disordered domain with transactivation activity; ii) an HMG box with higher binding affinity for double-stranded, four-way-junction DNA than for linear DNA; and iii) a long coiled-coil domain. [...]
2022 - 10.1093/nar/gkac766
Nucleic acids research, Vol. 50 Núm. 17 (january 2022) , p. 9838-9857  
2.
34 p, 416.8 KB How does the context of research influence the use of educational research in policy-making and practice? / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Marin, Elena (University of Bucharest. Centre for Development and Training in Higher Education) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest. Centre for Development and Training in Higher Education)
This paper presents results from a survey of Romanian education researchers on their experience of research uptake and transfer to policy makers and practitioners. A range of variables are analysed in order to understand the factors they perceived to influence the use of educational research. [...]
2019 - 10.1007/s10671-018-9236-4
Educational Research for Policy and Practice, 2019  
3.
15 p, 834.7 KB El uso de redes sociales por parte de los estudiantes de Comunicación de Colombia y Costa Rica / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Rodríguez, Carlos
Este artículo analiza el uso de las redes sociales por parte de los estudiantes de Comunicación de Costa Rica y Colombia. El principal objetivo es conocer el nivel de dominio que los estudiantes de comunicación poseen sobre las redes sociales, para contribuir al rediseño de los planes curriculares y tipificar la concepción que hacen de la Web 2. [...]
This article analyses the use of social networks by students of Communication in Costa Rica and Colombia. The main objective is to understand the level of knowledge that students of Communication have of social networking in order to contribute to the redesign of curricula, develop educational strategies and categorize the students' use of the Web 2. [...]

2018
Rev. Q. tecnol. comun. educ.Revista Q. tecnologia, comunicacion, educacion, Vol. 11 Núm. 21 (2018) , p. 18-32  
4.
14 p, 373.5 KB Understanding the Role, Expectations, and Challenges that Policy-Makers Face in Using Educational Research / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest. Department of Educational Sciences) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest. Department of Educational Sciences) ; Marin, Elena (University of Bucharest. Department of Educational Sciences)
This study provides an insight into the challenges faced in establishing a closer collaboration between educational research and its use in the policy-making process. It aims to identify the factors influencing transfer from research to policy-making and the policy-makers' needs, expectations, and perception on the use of educational research. [...]
2019 - 10.3390/educsci9020081
Education Sciences, Vol. 9 Núm. 2 (2019) , p. 1-13  
5.
17 p, 131.5 KB Strategies being pursued by Romanian HEIs to support knowledge transfer / Marin, Elena (University of Bucharest) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest)
Even though the higher education model of universities in Romania corresponds to a Humboldtian model based on harmonizing teaching and research activities, in recent years, under pressure from the knowledge-based economy, research activity has tended towards an increased role. [...]
A pesar de que el modelo de educación superior de las universidades en Rumanía corresponde a un modelo humboldtiano, basado en la armonización de las actividades de enseñanza e investigación, en los últimos años, bajo la presión de la economía basada en el conocimiento, la actividad de investigación ha aumentado su protagonismo. [...]
Tot i que el model d'educació superior de les universitats a Romania correspon a un model humboldtià, basat en l'harmonització de les activitats de formació i recerca, en els últims anys, sota la pressió de l'economia basada en el coneixement, l'activitat de recerca ha augmentat el seu protagonisme. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1056
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 165-181 (Temas de investigación)  
6.
12 p, 492.9 KB Herramientas periodísticas en red para la información, seguimiento y evaluación de la acción de los gobiernos locales : aplicación a actuaciones para la equidad de género en proyectos de mejora de barrios en Cataluña / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Una democracia participativa requiere un periodismo político que facilite a la ciudadanía información continuada sobre la acción de los gobiernos, para poder hacer seguimiento y evaluar desde la proximidad y en red. [...]
A participatory democracy requires a political journalism that provides the public with information continuously, in order to monitoring and evaluating through proximity and on line. This is why we designed Infoparticip@, a prototype addressed to politicians, technicians and journalists of public administrations to make visible the actions of governments. [...]

2011
F@ro, Núm. 14 (2011)  
7.
13 p, 222.6 KB Estudiantes universitarios ante los retos formativos de las redes sociales : el caso de Colombia / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Este artículo analiza los retos formativos de estudiantes universitarios colombianos de Ciencias de la Comunicación con el objetivo de diagnosticar su uso de las redes sociales. Se han realizado encuestas a 71 estudiantes y 12 grupos focales. [...]
This article analyses the formative challenges of Colombian University Students from the Faculty of Communication Studies. The principal aim of this research is to identify their use of the social networks. [...]

2015 - 10.5209/rev-ESMP.2015.v21.n1.49108
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 21 Núm. 1 (2015) , p. 509-521  
8.
22 p, 1.0 MB Aproximación a una taxonomía de la visualización de datos / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Català Domínguez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Introducción: Con los nuevos documentos visuales existe una cierta tendencia a utilizar los conjuntos ingentes de datos con los que construir documentos útiles en diversos sentidos. Para ello se elaboran de forma gráfica presentaciones basadas en sus fuentes y así se pretende resaltar contenidos lo más cercanos, significativos y didácticos para que los intérpretes los puedan comprender. [...]
Introduction: Inthe new visual media there is a tendency to use enormous data sets to build documents that are useful in various ways. To this end, graphic representations of data sets are created to highlight the most immediate, meaningful and educational contents and make the information more easy to understand for readers. [...]

2014 - 10.4185/RLCS-2014-1021
Revista latina de comunicación social, Núm. 69 (2014) , p. 486-507  
9.
2 p, 178.6 KB La infografia digital, una nova forma de comunicació / Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
A la societat actual és indiscutible la importància de la imatge en la transmissió d'informació. El periodisme s'ha contagiat també d'aquesta inèrcia global i aposta per una comunicació mixta, pròpia de la infografia. [...]
En la sociedad actual es indiscutible la importancia de la imagen en la transmisión de información. El periodismo se ha contagiado también de esta inercia global y apuesta por una comunicación mixta, propia de la infografía. [...]
To find out how the reader receives the transmission of knowledge through digital infography is the aim of this PhD thesis. Infographics were characterized on typologies and the researcher conducted interviews with passive and active players of the communication process. [...]

2010
UAB divulga, Maig 2010, p. 1-2
3 documentos

Libros y colecciones Encontrados 6 registros  
1.
18 p, 285.6 KB Closing the circle : Research and policymaking in education / Iftimescu, Simona (Universitatea din Bucuresti) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Proteasa, Carmen (Universitatea din Bucuresti) ; Iucu, Romita (Universitatea din Bucuresti) ; Marin, Elena (Universitatea din Bucuresti) ; Stîngu, Mihaela (Universitatea din Bucuresti)
This paper aims to analyse the configuration of factors contributing to research uptake in education, with a particular focus on the Romanian context. One subsequent objective is to identify mechanisms for developing better synergies, not only between educational practice and research but also between these and educational policy. [...]
2020 - 10.1007/978-3-030-56316-5_21
European Higher Education Area : Challenges for a New Decade, 2020, p. 323-340  
2.
8 p, 968.4 KB Academic Managers Perspective on Research Management in Higher Education Institutions across Romania / Marin, Elena (University of Bucharest. Center For Development And Training In Higher Education) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest. Center For Development And Training In Higher Education) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest. Center For Development And Training In Higher Education) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest. Center For Development And Training In Higher Education)
This paper seeks to bring into discussion the main traits and their effects on the research management process within Romanian universities from the managers' perspective. Fourteen academic managers took part in a semistructured in-depth interview aimed at presenting and analysing the research management process in higher education institutions. [...]
València : Editorial Universitat Politècnica de València, 2017 - 10.4995/HEAd17.2017.5544
Proceedings of the HEAd'17. 3rd International Conference on Higher Education Advances, pag 1185-1192  
3.
9 p, 166.8 KB Propuesta de innovación social para el empoderamiento en salud de madres colombianas desde una clínica de alta complejidad / Muñoz Zapata, Doris Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Barrientos Gómez, Juan Guillermo (Universidad Pontificia Bolivariana)
A partir de un estudio de caracterización de las mujeres en gestación frente a la construcción de hábitos de vida saludable, en relación con medios de comunicación y personal de salud como fuentes de información, se formula una propuesta de innovación social que vincula a diversos actores hacia el empoderamiento en salud de esta población a través de un proyecto educativo para la promoción de la salud que surge en el entorno hospitalario, apoyado en la Web Social. [...]
Bellatera Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona 2020
Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo, 2020, p. 114-122  
4.
427 p, 5.0 MB Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo / Petracci, Mónica, coord. ; García González, Janet, coord. ; Farías Ochoa, Alberto (Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo) ; LLulluy, Miguel Ramón (Universidad Nacional del Centro del Perú) ; Cuberli, Milca (Universidad de Buenos Aires) ; Arrossi, Silvina (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas) ; Petracci, Mónica (Universidad de Buenos Aires) ; Rodríguez Zoya, Paula (Universidad de Buenos Aires) ; Bastos, Aline (Universidade Federal de Minas Gerais) ; Ponce de León Villafuerte, Sonia (Centro de Inmunología Molecular) ; Ferrán Fernández, Yamilé (Universidad de La Habana) ; Souza Araújo, Nadja Maria ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Bezerra Santos, Silvia (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Muñoz Zapata, Doris Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Barrientos Gómez, Juan Guillermo (Universidad Pontificia Bolivariana) ; García González, Janet (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; Mendoza Longoria, Lilia Maricela (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; de la Cruz-Cuebas, Iván (Universidad de Puerto Rico) ; Albardonedo, Valeria (Universidad Nacional del Comahue) ; Passerino, Leila (Instituto de Investigaciones Gino Germani) ; Albardonedo, Valeria (Universidad Nacional del Comahue) ; Montero-Liberona, Claudia Alicia (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Montero Lagos, Patricio Benjamín (Universidad de Santiago de Chile) ; Guadarrama Rico, Luis Alfonso (Universidad Autónoma del Estado de México) ; Zermeño Espinosa, M. Elena (Universidad Autónoma de Baja California) ; Villegas Morán, Elsa del Carmen (Universidad Autónoma de Baja California) ; Martínez Partida, Jorge Alejandro (Universidad Autónoma de Baja California) ; Pampolha Arruda, Andréa Maria ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz, Elina María (Fundación Global Democracia y Desarrollo) ; Cardoso, Janine (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Gibaldi Vaz, Paulo Roberto (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Ribeiro da Silva, Hugo Fanton (Universidade de São Paulo) ; França Junior, Ivan (Universidade de São Paulo) ; de Azevedo Silva Júnior, Aluízio (Universidade Estadual de Mato Grosso) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; de Oliveira Costa, Mariella Silva (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Lerner, Kátia (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Aguiar, Raquel (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Protasio, João Verani (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación. Equipo coordinador GT 5 Comunicación y Salud / Comunicação e Saúde
Los objetivos de esta compilación son académicos e institucionales. Apuntan al fortalecimiento y visibilidad del campo Comunicación y Salud, del Grupo de Trabajo (GT) en Comunicación y Salud de la Asociación Latinoamericana de Investigadores en Comunicación (ALAIC) y de las relaciones entre los y las investigadores de la región. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2020 (eBooks de l'InCom-UAB ; 21)  
5.
156 p, 2.7 MB Good Practices for equity and inclusion in Higher Education / Dovigo, Fabio coord. (University of Bergamo) ; Casanova, Laura coord. (University of Bergamo) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pupponen, Hannu (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Bergamo) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Maurariu, Câtâlina (University of Bucharest) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol, United Kingdom)
Inclusion in education: a) is understood to concern a far wider range of learners vulnerable to exclusion than those identified as having disabilities or special educational needs; b) involves a curriculum for all that considers academic and social learning; curriculum goals and implementation should reflect this dual focus; c) is a process and not a state; educators will always need to move their work forward to enable the learning and participation of all learners.
Bergamo Università di Bergamo 2017 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 6)  
6.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  

Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
27 p, 609.1 KB Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documentos
2.
46 p, 1.3 MB Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar / Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documentos
3.
104 p, 2.3 MB Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documentos
4.
76 p, 1.9 MB Periodisme per a fer visible la participació de les dones en els projectes de millora de barris subvencionats per la Generalitat de Catalunya / Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar Pérez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Laboratori de Comunicació Pública de la UAB; Feminari Dones i Cultura de Masses de la UAB, 2009  
5.
510 p, 4.1 MB La infografía digital, una nueva forma de comunicación / Marín-Ochoa, Beatriz-Elena ; Valero Sancho, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Moreno Sardà, Amparo, 1947- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La societat del segle XXI és, sense cap discussió, una de les que més influència rep de les imatges. Aquestes, en canvi, són una part natural de la quotidianitat dels ésser humans des dels inicis de l'espècie. [...]
La sociedad del siglo XXI es, sin discusión, una de las que más influencia recibe de las imágenes. Sin embargo ellas, de forma natural, son parte de la cotidianidad de los seres humanos desde que surgieron los primeros habitantes de la tierra, A pesar de ello, los relatos de tipo textual siempre han dominado en el periodismo -prensa, radio y televisión-, pero cada vez es más claro que existe una mayor prominencia de la imagen, lo que también sucede en Internet desde su aparición. [...]
21st century society is, by all means, distinctively affected by images. Imagery, however, has been intrinsically linked to humans since the onset of mankind. On the other hand, text-formatted stories have always prevailed in journalism, i. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Vea también: autores con nombres similares
1 Marin, E.G.
2 Marin, Elba
3 Marin, Elena,
1 Marin, Emile-Alexandre
2 Marin, Emilio
1 Marin, Enrique G
2 Marin, Enrique G.
1 Marín, E.G.
2 Marín, Emilio
35 Marín, Enric
60 Marín, Enric,
1 Marín, Estel
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.