Resultados globales: 20 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Materiales académicos, Encontrados 10 registros
Artículos Encontrados 1 registros  
1.
19 p, 735.2 KB Contrariar el odio : los relatos del odio en los medios digitales y la construcción de discursos alternativos en alumnado de Educación Secundaria / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Ruiz, Carmen Rosa (Universidad de Málaga) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los relatos del odio son discursos creados contra personas y colectivos. Generan discriminación a partir del estigma, la generalización y la exclusión de la convivencia social. En la era digital la educación es clave para que la formación de una ciudadanía crítica pueda deconstruir los relatos del odio que se difunden online, así como reconstruirlos como contrarrelatos. [...]
Els relats de l'odi són discursos creats contra persones i col·lectius. Generen discriminació a partir de l'estigma, la generalització i l'exclusió de la convivència social. En l'era digital l'educació és clau per a la formació d'una ciutadania crítica, que pugui desconstruir els relats de l'odi que es difonen en línia, així com reconstruir-los com contrarelats. [...]
Hate speech are created against people and communities. They generate discrimination from the stigma, generalisation and exclusion of social coexistence. In the digital era, education is important to train critical citizenry able to counter online hate speech. [...]
Les récits de la haine sont des discours créés contre des personnes et chou•lectius. Ils génèrent de la discrimination à partir du stigmate, la généralisation et l'exclusion de la cohabitation sociale. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.909
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e909 (Articles)  

Libros y colecciones Encontrados 7 registros  
1.
18 p, 405.4 KB Criterios de Justicia Global: El proyecto Entre Línies en la colaboración de GREDICS con la Escola de Cultura de Pau / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Bartolomé, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 283-300  
2.
12 p, 1.5 MB Voldemort era feixista? L'ensenyament i aprenentatge de conceptes polítics a partir de la literatura vernacle adolescent / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 271-282  
3.
15 p, 574.8 KB Els contra-relats de l'odi: un estudi amb professorat en formació / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 149-163  
4.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
5.
6 p, 490.6 KB El joc de viure aquí : una experiència d'aprenentatge transversal i multidisciplinar per a joves nouvinguts / Massip i Sabater, Mariona
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Què està passant al món? Què estem ensenyant?, 2018, p. 77-86  
6.
8 p, 538.7 KB Protagonistes històrics : aules endins, aules enfora / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)
Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?, 2019, p. 485-492  
7.
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip i Sabater, Mariona ; Barbeito Thonon, Cecile ; Bartolomé, Sònia ; González-Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
442 p, 7.0 MB La Humanització de la Història Escolar. Conceptualització, limitacions i possibilitats per al professorat / Massip i Sabater, Mariona ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
Aquesta tesi és una recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències socials. Ubicada en la pedagogia crítica i en els plantejaments decolonials, desenvolupa el concepte i les implicacions de la humanització del coneixement social escolar i, de manera més específica, els continguts històrics de l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
Esta tesis es una investigación en el ámbito de la didáctica de las ciencias sociales. Ubicada en la pedagogía crítica y en los planteamientos decoloniales, desarrolla el concepto y las implicaciones de la humanización del conocimiento social escolar y, de manera más específica, los contenidos históricos de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
This thesis is a research on social studies education. Located in critical pedagogy and decolonial approaches, it develops the concept and implications of humanizing school social knowledge and, more specifically, the historical contents of Obligatory Secondary Education. [...]

2022  

Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  

Materiales académicos Encontrados 10 registros  
1.
6 p, 113.2 KB Recerca i Innovació en Educació per a la Sostenibilitat i la Justícia Social [45014] / Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Banqué, Neus ; Junyent i Pubill, Mercè ; Massip i Sabater, Mariona ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació i la innovació en educació per a la sostenibilitat i educació del consum son una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. [...]
Research and innovation in education for sustainability and consumer education are an opportunity to reflect and advance the design of curricula, skills training models and proposals. The module takes as a starting point for research and innovation in environmental education, consumer education and economic education, and various ways to address, through education, relationships between people and the environment and among their own people. [...]
La investigación y la innovación en educación para la sostenibilidad y educación del consumo constituye una oportunidad para reflexionar y avanzar en el diseño de currículums, modelos formativos y propuestas competenciales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documentos
2.
5 p, 112.2 KB L'Actualitat i les Ciències Socials en l'Educació Primària: la Formació del Pensament Crític [106078] / Santisteban Fernandez, Antonio Manuel ; Massip i Sabater, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Valorar el tractament de temes controvertits de la societat actual a l'educació primària. 2. Identificar les habilitats de pensament crític des de l'estudi de la societat a l'escola quan treballem amb Qüestions Socialment Vives. [...]
1. To value the treatment of controversial subjects of the current society in primary education. 2. Identify critical thinking skills when we work with Socially Acute Questions. 3. Evaluate the importance of the critical thinking education in school and in democracy. [...]
1. Valorar el tratamiento de temas controvertidos de la sociedad actual en la educación primaria. 2. Identificar las habilidades de pensamiento crítico desde el estudio de la sociedad en la escuela cuando trabajamos con Cuestiones Socialmente Vives. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
3.
6 p, 116.3 KB Bases per al Disseny de Projectes d'Intervenció Socioeducativa i Plans d'Igualtat [105796] / Garrido Jimenez, Lorena del Pilar ; Massip i Sabater, Mariona ; Girbau Casajuana, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura té com a principal objectiu l'aplicació dels coneixements i plantejaments sobre igualtat de gènere en el disseny d'intervencions en àmbits socials i laborals concrets. Objectius concrets: - Ubicar realitats socials concretes en debats teòrics treballats fins al moment, i mobilitzar els coneixements per tal de donar-hi resposta. [...]
The aim of this subject is the contextual application of gender equality knowledge and theoretical approaches when designing social and educational interventions. Principal aims: - To identify social realities in theoretical debates, and to mobilise previous knowledge to respond to them. [...]
Esta asignatura tiene como principal objetivo la aplicación de los conocimientos y planteamientos sobre igualdad de género en el diseño en intervenciones en ámbitos sociales y laborales. Objetivos concretos: Ubicar realidades sociales concretas en debates teóricos trabajados hasta el momento, y movilizar los conocimientos para dar respuesta. [...]

2023-24
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
4.
6 p, 116.7 KB Bases per al Disseny de Projectes d'Intervenció Socioeducativa i Plans d'Igualtat [105796] / Massip i Sabater, Mariona ; Girbau Casajoana, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura té com a principal objectiu l'aplicació dels coneixements i plantejaments sobre igualtat de gènere en el disseny d'intervencions en àmbits socials i laborals concrets. Objectius concrets: - Ubicar realitats socials concretes en debats teòrics treballats fins al moment, i mobilitzar els coneixements per tal de donar-hi resposta. [...]
The aim of this subject is the contextual application of gender equality knowledge and theoretical approaches when designing social and educational interventions. Principal aims: - To identify social realities in theoretical debates, and to mobilise previous knowledge to respond to them. [...]
Esta asignatura tiene como principal objetivo la aplicación de los conocimientos y planteamientos sobre igualdad de género en el diseño en intervenciones en ámbitos sociales y laborales. Objetivos concretos: Ubicar realidades sociales concretas en debates teóricos trabajados hasta el momento, y movilizar los conocimientos para dar respuesta. [...]

2022-23
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
5.
6 p, 116.3 KB Bases per al Disseny de Projectes d'Intervenció Socioeducativa i Plans d'Igualtat [105796] / Garrido Jimenez, Lorena ; Massip i Sabater, Mariona ; Girbau Casajoana, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura té com a principal objectiu l'aplicació dels coneixements i plantejaments sobre igualtat de gènere en el disseny d'intervencions en àmbits socials i laborals concrets. Objectius concrets: - Ubicar realitats socials concretes en debats teòrics treballats fins al moment, i mobilitzar els coneixements per tal de donar-hi resposta. [...]
The aim of this subject is the contextual application of gender equality knowledge and theoretical approaches when designing social and educational interventions. Principal aims: - To identify social realities in theoretical debates, and to mobilise previous knowledge to respond to them. [...]
Esta asignatura tiene como principal objetivo la aplicación de los conocimientos y planteamientos sobre igualdad de género en el diseño en intervenciones en ámbitos sociales y laborales. Objetivos concretos: Ubicar realidades sociales concretas en debates teóricos trabajados hasta el momento, y movilizar los conocimientos para dar respuesta. [...]

2021-22
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
6.
5 p, 107.9 KB Investigació i innovació en didàctica de les ciències socials [102041] / Massip i Sabater, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar i valorar la situació de la recerca i la innovació en didàctica de les ciències socials a l'ensenyament primari. -Utiltzar resultats de recerques i projectes d'innovació per prendre decisions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
- Analizar y valorar la situación de la investigación y la innovación en didáctica de las ciencias sociales en la enseñanza primaria. - Utiltzar resultados de investigaciones y proyectos de innovación para tomar decisiones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
7.
6 p, 115.4 KB Bases per al Disseny de Projectes d'Intervenció Socioeducativa i Plans d'Igualtat [105796] / Garrido Jimenez, Lorena ; Massip i Sabater, Mariona ; Girbau Casajoana, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura té com a principal objectiu l'aplicació dels coneixements i plantejaments sobre igualtat de gènere en el disseny d'intervencions en àmbits socials i laborals concrets. Objectius concrets: - Ubicar realitats socials concretes en debats teòrics treballats fins al moment, i mobilitzar els coneixements per tal de donar-hi resposta. [...]
Esta asignatura tiene como principal objetivo la aplicación de los conocimientos y planteamientos sobre igualdad de género en el diseño en intervenciones en ámbitos sociales y laborales. Objetivos concretos: Ubicar realidades sociales concretas en debates teóricos trabajados hasta el momento, y movilizar los conocimientos para dar respuesta. [...]

2020-21
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
8.
5 p, 107.6 KB Investigació i innovació en didàctica de les ciències socials [102041] / Massip i Sabater, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar i valorar la situació de la recerca i la innovació en didàctica de les ciències socials a l'ensenyament primari. -Utiltzar resultats de recerques i projectes d'innovació per prendre decisions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
- Analizar y valorar la situación de la investigación y la innovación en didáctica de las ciencias sociales en la enseñanza primaria. - Utiltzar resultados de investigaciones y proyectos de innovación para tomar decisiones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
9.
5 p, 80.4 KB Investigació i innovació en didàctica de les ciències socials [102041] / González-Monfort, Neus ; Massip i Sabater, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar i valorar la situació de la recerca i la innovació en didàctica de les ciències socials a l'ensenyament primari. -Utiltzar resultats de recerques i projectes d'innovació per prendre decisions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
Main goals To analyze and assess the status of research and innovation in social studies education. To use research results and innovation projects in order to make decisions about teaching and learning in the social studies elementary classroom. [...]
- Analizar y valorar la situación de la investigación y la innovación en didáctica de las ciencias sociales en la enseñanza primaria. - Utiltzar resultados de investigaciones y proyectos de innovación para tomar decisiones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
10.
6 p, 84.7 KB Investigació i innovació en didàctica de les ciències socials [102041] / Santisteban, Antoni ; Massip i Sabater, Mariona ; González-Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar i valorar la situació de la recerca i la innovació en didàctica de les ciències socials a l'ensenyament primari. -Utiltzar resultats de recerques i projectes d'innovació per prendre decisions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
Main goals To analyze and assess the status of research and innovation in social studies education. To use research results and innovation projects in order to make decisions about teaching and learning in the social studies elementary classroom. [...]
- Analizar y valorar la situación de la investigación y la innovación en didáctica de las ciencias sociales en la enseñanza primaria. - Utiltzar resultados de investigaciones y proyectos de innovación para tomar decisiones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.