Resultados globales: 31 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Materiales académicos, Encontrados 28 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
8 p, 474.1 KB Expectations of patients awaiting lung transplantation : A qualitative study / Mestres Soler, Olga (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Gomez Ibañez, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Zuriguel Pérez, Esperanza (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Escobar-Fornieles, Roser (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Aguayo-Gonzalez, Mariela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Leyva-Moral, Juan M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Watson-Badia, Carolina Eva (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca)
The main aim of the present study is to examine the expectations and feelings of people awaiting lung transplantation. The assessment of the benefits of lung transplant should consider, among other things, the subjective perceptions of patients about the procedure, especially in relation to the context and to their values, goals and expectations. [...]
2023 - 10.1002/nop2.1634
Nursing Open, Vol. 10 (february 2023) , p. 3766-3773  
2.
9 p, 1.2 MB Autonomy and isolation experienced by patients and primary caregivers during COVID-19 hospitalization in Barcelona (Spain) / Mestres Soler, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Leyva-Moral, Juan M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Aguayo-Gonzalez, Mariela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Zuriguel Pérez, Esperanza (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Rosales, Marta (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Gomez Ibañez, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria)
This study aims to describe patients' and family caregivers' hospitalization experiences during the COVID-19 pandemic. Using qualitative exploratory descriptive methods, thirteen patients admitted to the largest hospital in Barcelona (Spain) due to COVID-19 were interviewed by telephone once discharged, as were eight primary caregivers. [...]
2022 - 10.1111/nhs.12986
Nursing & Health Sciences, Vol. 24 Num. 4 (dec. 2022) , p. 853-861  
3.
20 p, 1.3 MB Rare functional genetic variants in COL7A1, COL6A5, COL1A2 and COL5A2 frequently occur in Chiari Malformation Type 1 / Urbizu, Aintzane (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Garrett, Melanie E. (Duke University Medical Center) ; Soldano, Karen (Duke University Medical Center) ; Drechsel, Oliver (Universitat Pompeu Fabra) ; Loth, Dorothy (University of Akron) ; Marcé-Grau, Anna (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Mestres Soler, Olga (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Poca Pastor, María Antonia (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Ossowski, Stephan (Universitat Pompeu Fabra) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Loth, Francis (University of Akron) ; Labuda, Rick (Conquer Chiari (Estats Units d'Amèrica)) ; Ashley-Koch, Allison (Duke University Medical Center) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Chiari Malformation Type 1 (CM-1) is characterized by herniation of the cerebellar tonsils below the foramen magnum and the presence of headaches and other neurologic symptoms. Cranial bone constriction is suspected to be the most common biologic mechanism leading to CM-1. [...]
2021 - 10.1371/journal.pone.0251289
PloS one, Vol. 16 (may 2021)  

Materiales académicos Encontrados 28 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
7 p, 133.2 KB Treball de Final de Grau [106127] / Watson Badia, Carolina ; San Rafael Gutierrez, Sabiniana ; Feijoo Cid, Maria ; Jimenez Pera, Miguel ; Bonilla Carrasco, María Isabel ; Moreu Valls, Andrea ; Casino Antón, Jorge ; Granel, Nina ; Mestres Soler, Olga ; Planella i Jimenez, Alba ; Martinez Morato, Sergio ; Escobar García, Purificación ; Gimenez Diez, David ; Leyva Moral, Juan Manuel ; Gomez Garcia, Daniel ; Aguayo-Gonzalez, Mariela ; Casanovas Cuéllar, Cristina ; García Sierra, Rosa ; Arreciado Marañón, Antonia ; Manresa Domínguez, Josep Maria ; Rueda López, Justo ; Téllez Velasco, David ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
Formular un problema o pregunta de recerca identificant els diferents components de l'enunciat. Realitzar una revisió bibliogràfica sobre la evidència científica que existeix sobre el problema de recerca elegit. [...]
Formulate a problem or research question identifying the different components of the statement. Carry out a bibliographic review on the scientific evidence that exists about the chosen research problem. [...]
Formular un problema o pregunta de investigación identificando los diferentes componentes del enunciado. Realizar una revisión bibliográfica sobre la evidencia científica que existe sobre el problema de investigación elegido. [...]

2023-24
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
2.
5 p, 104.9 KB Grups Vulnerables en l'Edat Adulta i la Vellesa [44461] / Granel, Nina ; Carreras Collado, Ramón ; Miralles Basseda, Ramón ; San José Laporte, Antonio ; Gimenez-Llort, Lydia ; Moreu Valls, Andrea ; Watson Badia, Eva Carolina ; Mestres Soler, Olga ; Giménez Díez, David ; Leyva-Moral, Juan M ; Comet Monte, Ricard ; Torres Bonafonte, Olga Herminia ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Garcia Monforte, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
En aquest mòdul els/les estudiants adquiriran les competències per a la detecció i maneig de les situacions de vulnerabilitat en persones adultes joves i gransdes de la perspectiva infermera. 1.
1 In this module the students will acquire the competencies for the detection and management of the vulnerable situations in younger and older adults from the nursing perspective.
1 En este módulo los/las estudiantes adquirirán las competencias para la detección y manejo de las situaciones de vulnerabilidad en personasadultasjóvenes y mayores desde la perspectiva enfermera.

2021-22
Màster universitari en Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut [1479]
3 documentos
3.
6 p, 132.1 KB Treball de Final de Grau [106127] / Fernández-Cano, María Isabel ; San Rafael Gutiérrez, Sabiniana ; Feijoo Cid, Maria ; Jiménez Pera, Miguel ; Bonilla Carrasco, María Isabel ; Moreu Valls, Andrea ; Casino Antón, Jorge ; Granel, Nina ; Mestres Soler, Olga ; Planella Jimenez, Alba ; Martinez Morato, Sergio ; Escobar García, Purificación ; Giménez Díez, David ; Leyva-Moral, Juan M ; Gomez Garcia, Daniel ; Aguayo-Gonzalez, Mariela ; Casanovas-Cuellar, Cristina ; García-Sierra, Rosa ; Arreciado Marañón, Antonia ; Manresa, J. M ; Rueda López, Justo ; Téllez Velasco, David ; Gomez Ibañez, Rebeca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
Formular un problema o pregunta de recerca identificant els diferents components de l'enunciat. Realitzar una revisió bibliogràfica sobre la evidència científica que existeix sobre el problema de recerca elegit. [...]
Formulate a problem or research question identifying the different components of the statement. Carry out a bibliographic review on the scientific evidence that exists about the chosen research problem. [...]
Formular un problema o pregunta de investigación identificando los diferentes componentes del enunciado. Realizar una revisión bibliográfica sobre la evidencia científica que existe sobre el problema de investigación elegido. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
4.
8 p, 120.3 KB Pràcticum I [106120] / Mestres Soler, Olga ; Cano Mallo, Sara ; Casaponsa Buira, Marta ; Huertas-Zurriaga, Ariadna ; Saavedra Salillas, Lydia ; Lecegui Gonzalez, Anabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
OBJECTIU GENERAL El Pràcticum I ha de permetre a l'alumnat integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera dins de l'àmbit assistencial i la seva complexitat. [...]
General Purpose : Practicum I must allow the student to integrate and apply the contents They have worked on previously on the different subjects, incorporating new knowledge, abilities and attitudes through real contact with the nurse profession within the welfare field and its complexity. [...]
OBJETIVO GENERAL El Pràcticum I tiene que permitir al alumnado integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión de enfermera dentro del ámbito asistencial y su complejidad. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
5.
6 p, 113.4 KB Evolució de les Cures i el Pensament en Infermeria [106106] / Mestres Soler, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
L'assignatura Evolució de les cures i Pensament Infermer està considerada com a obligatòria dins les directrius generals de Bases de la Infermeria del pla d'estudis, de la Universitat Autònoma de Barcelona, per a l'obtenció del títol de Grau en Infermeria. [...]
The subject Evolution of Nursing Care and Thinking is considered to be compulsory within the Nursing Basis syllabus criteria of the Autonomous University of Barcelona in order to obtain a Nursing Degree. [...]
La asignatura Evolución de los cuidados y Pensamiento Enfermero está considerada como obligatoria dentro de las directrices generales de Bases de la Enfermería del plan de estudios, de la Universidad Autónoma de Barcelona, para la obtención del título de Grado en Enfermería. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
6.
6 p, 110.1 KB Comunicació i TIC [106105] / San Rafael Gutiérrez, Sabiniana ; Campillo Grau, María Mercedes ; Bonilla Carrasco, María Isabel ; Caltabiano, Gianluigi 1978- ; Mestres Soler, Olga ; Escobar García, Purificación ; Casajuana-Martin, Nil ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
L'assignatura Comunicació i TIC consta de dos mòduls, el mòdul de comunicació de quatre crèdits ECTS i el mòdul de TIC de dos. Mòdul de comunicació Una de les necessitats bàsiques de les persones és establir una comunicació efectiva que els ajudi a relacionar-se i aconseguir un bon creixement personal. [...]
The subject Communication and ICTs consists of two modules, the communication module of four ECTS credits and the ICT module of two. Communication module One of the basic needs of people is to establish an effective communication that helps them to relate and achieve a good personal growth. [...]
La asignatura Comunicación y TIC consta de dos módulos, el módulo de comunicación de cuatro créditos ECTS y el módulo de TIC de dos. Módulo de comunicación Una de las necesidades básicas de las personas es establecer una comunicación efectiva que les ayude a relacionarse y lograr un buen crecimiento personal. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
7.
5 p, 105.3 KB Nutrició [106099] / Granel, Nina ; Rodríguez Álvarez, José ; Jiménez Pera, Miguel ; Casino Antón, Jorge ; Yuste Mateos, Víctor J. (Víctor José) ; Bayascas Ramírez, José Ramón ; Mestres Soler, Olga ; Baltrons Soler, Ma. Antonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
Aquesta assignatura pretén formar a l'alumnat en les competències que necessiten les infermeres per poder oferir serveis assistencials de manera eficient i efectiva. Aquesta assignatura pretén aporta els coneixements necessaris de bioquímica, nutrició i alimentació per poder ajudar a les persones a gestionar la necessitat d'alimentar-se consensuant i pactant l'alimentació equilibrada o la dieta terapèutica que necessiten segons la situació de salut, l'edat, el gènere, els factors socials i culturals. [...]
This course aims to provide the necessary knowledge of biochemistry and nutrition in order to help people manage the need to eat by consensus and agree on a balanced diet or therapeutic diet that they need according to the health situation, age, gender, social and cultural factors. [...]
Esta asignatura pretende formar al alumnado en las competencias que necesitan las enfermeras para poder ofrecer servicios asistenciales de manera eficiente y efectiva. Esta asignatura pretende aporta los conocimientos necesarios de bioquímica, nutrición y alimentación para poder ayudar a las personas a gestionar la necesidad de alimentarse consensuando y pactando la alimentación equilibrada o la dieta terapéutica que necesitan según la situación de salud, la edad , el género, los factores sociales y culturales. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
8.
9 p, 123.6 KB Pràcticum III [103675] / Mestres Soler, Olga ; Cano Mallo, Sara ; Casaponsa Buira, Marta ; Huertas-Zurriaga, Ariadna ; Saavedra Salillas, Lydia ; Lecegui Gonzalez, Anabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Objectiu General El Pràcticum III ha de permetre l'estudiant integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera dins de l'àmbit assistencial i la seva complexitat. [...]
General Purpose Practicum III must allow the student to integrate and apply the contents They have worked on previously on the different subjects, incorporating new knowledge, abilities and attitudes through real contact with the nurse profession within the welfare field and its complexity. [...]
OBJETIVO GENERAL El Pràcticum III tiene que permitir al alumnado integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión de enfermera dentro del ámbito asistencial y su complejidad. [...]

2021-22
Grau en Infermeria [830]
3 documentos
9.
7 p, 115.0 KB Evolució de les Cures i el Pensament en Infermeria [106106] / Mestres Soler, Olga ; Casino Antón, Jorge ; Gomez Garcia, Daniel ; Checa Jiménez, Caterina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
L'assignatura Evolució de les cures i Pensament Infermer està considerada com a obligatòria dins les directrius generals de Bases de la Infermeria del pla d'estudis, de la Universitat Autònoma de Barcelona, per a l'obtenció del títol de Grau en Infermeria. [...]
La asignatura Evolución de los cuidados y Pensamiento Enfermero está considerada como obligatoria dentro de las directrices generales de Bases de la Enfermería del plan de estudios, de la Universidad Autónoma de Barcelona, para la obtención del título de Grado en Enfermería. [...]

2020-21
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos
10.
6 p, 109.7 KB Comunicació i TIC [106105] / San Rafael Gutiérrez, Sabiniana ; Campillo Grau, María Mercedes ; Bonilla Carrasco, María Isabel ; Caltabiano, Gianluigi 1978- ; Mestres Soler, Olga ; Escobar García, Purificación ; Casajuana-Martin, Nil ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria de Sant Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT)
L'assignatura Comunicació i TIC consta de dos mòduls, el mòdul de comunicació de quatre crèdits ECTS i el mòdul de TIC de dos. Mòdul de comunicació Una de les necessitats bàsiques de les persones és establir una comunicació efectiva que els ajudi a relacionar-se i aconseguir un bon creixement personal. [...]
La asignatura Comunicación y TIC consta de dos módulos, el módulo de comunicación de cuatro créditos ECTS y el módulo de TIC de dos. Módulo de comunicación Una de las necesidades básicas de las personas es establecer una comunicación efectiva que les ayude a relacionarse y lograr un buen crecimiento personal. [...]

2020-21
Grau en Infermeria [1468]
Grau en Infermeria [1469]
Grau en Infermeria [1470]
Grau en Infermeria [1471]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 28 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.