Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
27 p, 4.1 MB From Single Aircraft to Communities : A Neutral Interpretation of Air Traffic Complexity Dynamics / Isufaj, Ralvi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Omeri, Marsel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Piera, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Saez Valls, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Verdonk Gallego, Christian Eduardo (CRIDA A.I.E)
At present, decision-making in ATM is fragmented between different stakeholders who have different objectives. This fragmentation, in unison with competing KPAs, leads to complex interdependencies between performance indicators, which results in an imbalance, with some of these indicators being penalized to the apparent benefit of others. Therefore, it is necessary to support ATM stakeholders in systematically uncovering hidden trade-offs between KPAs. Existing literature confirms this claim, but how to solve it has not been fully addressed. In this paper, we envision air traffic complexity to be the framework through which a common understanding among stakeholders is enhanced. We introduce the concept of single aircraft complexity to determine the contribution of each aircraft to the overall complexity of air traffic. Furthermore, we describe a methodology extending this concept to define complex communities, which are groups of interdependent aircraft that contribute the majority of the complexity in a certain airspace. Through use-cases based on synthetic and real historical traffic, we first show that the algorithm can serve to formalize and improve decision-making. Further, we illustrates how the provided information can be used to increase transparency of the decision makers towards different airspace users. In order to showcase the methodology, we develop a tool that visualizes different outputs of the algorithm. Lastly, we conduct sensitivity analysis in order to systematically analyse how each input affects the methodology. 2022 +520 3_ - 10.3390/aerospace9100613
Aerospace, Vol. 9, Issue 10 (October 2022) , art. 613  
2.
15 p, 519.3 KB Multi-UAV Conflict Resolution with Graph Convolutional Reinforcement Learning / Isufaj, Ralvi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Omeri, Marsel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Piera, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Safety is the primary concern when it comes to air traffic. In-flight safety between Unmanned Aircraft Vehicles (UAVs) is ensured through pairwise separation minima, utilizing conflict detection and resolution methods. [...]
2022 - 10.3390/app12020610
Applied sciences (Basel), Vol. 12, Núm. 2 (January 2022) , art. 610  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
114 p, 1.7 MB Tactical Deconfliction Model for Safe Integration of Small UAS into Civil Airspace / Omeri, Marsel ; Moreno Ortiz, Romualdo, dir.
Els sistemes d'aeronaus no tripulades (UAS), també coneguts com a drons, són aeronaus que s'operen de manera remota o autònoma sense un pilot humà a bord. Els sistemes de gestió de conflictes d'UAS, també coneguts com a sistemes de resolució de conflictes, estan dissenyats per abordar i resoldre els conflictes que puguin sorgir durant l'operació de drons. [...]
Los sistemas de aeronaves no tripuladas (UAS), también conocidos como drones, son aeronaves que se operan de forma remota o autónoma sin un piloto humano a bordo. Los sistemas de gestión de conflictos de UAS, también conocidos como sistemas de resolución de conflictos, están diseñados para abordar y resolver los conflictos que puedan surgir durante la operación de drones. [...]
Unmanned aircraft systems (UAS), also known as drones, are aircraft that are operated remotely or autonomously without a human pilot on board. UAS conflict management systems, also known as deconfliction systems, are designed to address and resolve conflicts that may arise during the operation of drones. [...]

2023  

Materials acadèmics 2 registres trobats  
1.
8 p, 114.1 KB Modelització i simulació de sistemes [101743] / Piera Eroles, Miquel Àngel ; Omeri, Marsel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
L'assignatura de Modelització i Simulació de Sistemes es podria impartir a diferents graus, perquè el que es pretén és que els estudiants aprenguin a realitzar un model de simulació de qualsevol sistema per poder tenir més coneixement sobre aquest i prendre les millors decisions possibles per poder millorar el seu rendiment. [...]
La asignatura de Modelado y Simulación de Sistemas se podría impartir en diferentes grados, porque lo que se pretende es que los estudiantes aprendan a realizar un modelo de simulación de cualquier sistema para poder tener más conocimiento sobre éste, y tomar las mejores decisiones posibles para poder mejorar su rendimiento. [...]

2020-21
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
3 documents
2.
8 p, 114.0 KB Modelització i simulació de sistemes [101743] / Narciso Farias, Mercedes Elizabeth ; Omeri, Marsel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'assignatura de Modelització i Simulació de Sistemes es podria impartir a diferents graus, perquè el que es pretén és que els estudiants aprenguin a realitzar un model de simulació de qualsevol sistema per poder tenir més coneixement sobre aquest i prendre les millors decisions possibles per poder millorar el seu rendiment. [...]
La asignatura de Modelado y Simulación de Sistemas se podría impartir en diferentes grados, porque lo que se pretende es que los estudiantes aprendan a realizar un modelo de simulación de cualquier sistema para poder tener más conocimiento sobre éste, y tomar las mejores decisiones posibles para poder mejorar su rendimiento. [...]

2019-20
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
3 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.