Resultats globals: 14 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
2.
11 p, 204.7 KB La mediatización del duelo desde una perspectiva de los actores / Offerhaus, Anke
Mientras que el duelo ha sido con frecuencia un tema predominantemente privadoy oculto, muchas formas de lidiar con él se han vuelto visibles a través de personas dolientes que expresan su lamento, por ejemplo, por medio de los cementerios virtuales, los foros online y las redes sociales digitales. [...]
While grief has often been a private and predominantly hidden matter, many ways of dealing with grief become visible by mourners expressing their grief, for example, through virtual cemeteries, on online forums, and on social network sites (SNS). [...]

2022 - 10.35659/designis.i37p89-109
DeSignis, Núm. 37 (2022) , p. 89-109 (Escenarios/Scenery)  
3.
8 p, 618.5 KB La comunicación on line de las Federaciones Deportivas Españolas : web corporativa y RRSS desde la aparición de la Covid-19 / Fernández-Souto, Ana-Belén (Universidade de Vigo) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valderrama Santomé, Mónica (Universidade de Vigo)
La irrupción de la Covid-19 ha modificado las estrategias comunicativas de todas las organizaciones. Las Federaciones Deportivas españolas no escapan a este hecho y han tenido que adecuar sus políticas comunicativas a las nuevas necesidades sociales. [...]
The arrival of Covid-19 has changed the communication strategies of all organizations. The Spanish sports federations are not immune to this fact and have had to adapt their communication policies to the new social needs. [...]
O surto de Covid-19 modificou as estratégias de comunicação de todas as organizações. As federações desportivas espanholas não escapam a este facto e tiveram de adaptar as suas políticas de comunicação às novas necessidades sociais. [...]

2022 - 10.47197/retos.v46.93753
Retos, Vol. 46 (2022) , p. 996-1003  
4.
9 p, 648.0 KB Fact checking : un nuevo desafío del periodismo / Ufarte Ruiz, María José (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Peralta García, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Murcia Verdú, Francisco José (Universidad del País Vasco)
The present article analyses similarity and differences between academic and professional speech about "fact checking", understanding it from a double perspective, both, like a competence that current journalists have to acquire, and a work field that offers new opportunities. [...]
Se analizan las similitudes y discrepancias entre el discurso académico y el profesional en torno al fact checking, entendiéndolo desde una doble perspectiva, tanto como una competencia que el actual periodista tiene que adquirir, como un campo de trabajo que ofrece nuevas oportunidades. [...]

2018 - 10.3145/epi.2018.jul.02
El Profesional de la información, Vol. 27 Núm. 4 (2018) , p. 733-741  
5.
16 p, 148.0 KB Online communication and everyday life : female social audience and TV fiction / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Ozonas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
The construction of online gender identities around television fiction has been dominated by studies on eminently masculine cult fandoms. This article attempts to overcome this through the specific examination of the construction of online identities of women on social networks and forums dedicated to Spanish television fiction. [...]
La construcción de identidades de género online en torno a la ficción televisiva ha estado dominada por las investigaciones sobre los cult fandom, que son eminentemente masculinos. El artículo intenta superar este punto de vista mediante el examen específico de la construcción identitaria online de las mujeres en las redes sociales y los foros dedicados a la ficción televisiva española. [...]

2017 - 10.4067/S0718-23762017000200117
Universum, Vol. 32 Núm. 2 (2017) , p. 117-132  
6.
29 p, 1.8 MB Towards inferring communication patterns in online social networks / Balsa, Ero (Katholieke Universiteit Leuven) ; Pérez-Solà, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Diaz, Claudia (Katholieke Universiteit Leuven)
The separation between the public and private spheres on online social networks is known to be, at best, blurred. On the one hand, previous studies have shown how it is possible to infer private attributes from publicly available data. [...]
2017 - 10.1145/3093897
ACM Transactions on internet technology, Vol. 17, issue 3 (Jul. 2017) , art. 32  
7.
13 p, 708.1 KB Máster en dirección de comunicación empresarial e institucional. Una experiencia virtual / Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Madroñero, Gabriela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona)
Un entorno virtual de aprendizaje contribuye a que el seguimiento y la atención por parte del profesor hacia el alumno puedan resultar más personalizados. La formación on-line crea un espacio interactivo entre profesores, alumnos y coordinadores de curso que permite a los participantes intercambiar conocimientos, ideas y experiencias a un mismo nivel. [...]
A virtual learning environment contributes to create a more personalized teacher's monitoring and attention. The on-line education creates an interactive space among teachers, students and coordinators that allows participants to exchange ideas, knowledge and experiences at the same level. [...]

2015
Opción, Any 31 Núm. Especial 5 (2015) , p. 312-324  
8.
8 p, 47.0 KB Creación de comunidad y comunicación mediante el uso de Whatsapp en la elaboración online de Trabajos Fin de Máster de Formación de Profesorado / Mosquera Gende, Ingrid (Universidad Internacional de La Rioja)
En este breve artículo, se presenta una experiencia y una opinión acerca del uso de Whatsapp en la enseñanza online, como medio, no solo de comunicación sino para crear una comunidad que suele ser inexistente en un entorno en línea. [...]
In this brief article, an opinion and an experience about using Whatsapp in online education is presented. Not only as a means of communication, but also as a way to create a community which is normally not present in an online environment. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 33 (Marzo 2016) , p. 1-8 (Col·laboracions)  
9.
15 p, 888.8 KB Aumento de la motivación mediante el uso de redes sociales / Peinado Rocamora, Pedro (IES Salvador Sandoval (Múrcia)) ; Navarro Ardoy, Daniel (Múrcia. Consejería Educación, Cultura y Universidades. Servicio de Innovación y Formación del Profesorado)
El uso de las tecnologías del aprendizaje y comunicación en el aula van tomando cada vez más protagonismo. Su uso, aunque beneficioso no siempre es metódico. El objetivo de este estudio fue analizar si ciertas pautas de comportamiento en el uso de estas tecnologías, junto con la inmersión en redes sociales, mejoraba el rendimiento académico y motivación en una muestra de 46 escolares de 3º y 4º de ESO de un centro público de la Región Murcia. [...]
The use of learning and communication technologies in the classroom is taking an increasingly prominent role. Their use, though beneficial, is not always methodical. The main aim of this research was to analyze whether the specific use of these technologies, together with the immersion in the social networks, improved the students' academic performance and motivation. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-15 (Articles)  
10.
8 p, 325.5 KB El diseño y su evaluación / Dornelles, Sabrine
El objetivo del presente texto es informar de la reciente puesta en funcionamiento de la nueva versión de la plataforma de análisis de la recepción de la comunicación que el grupo de Investigación de la UAB GRP (Grupo de Investigación en Publicidad y Relaciones Públicas) ha desarrollado a finales del año 2013. [...]
2014 - 10.5565/rev/grafica.18
Grafica, Vol. 2, Núm. 3 (2014) , p. 61-67  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
47 p, 2.0 MB Pictures are worth many words : effectiveness of visual communication in dispelling the rent-control misconception / Brandts, Jordi (Institut d'Anàlisi Econòmica) ; Busom i Piquer, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Mayan, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Panadés Martí, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
The popular belief that rent-control leads to an increase in the amount of affordable housing is in contradiction with ample empirical evidence and congruent theoretical explanations. It can therefore be qualified as a misconception. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2022 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 05.21)  
2.
201 p, 19.1 MB Aplicabilitat de les Tecnologies de la Informació i Comunicació en una consulta de sòl pelvià d'un hospital secundari / Cornet Cortada, Ariana ; Ferriols Pérez, Elena, dir. ; Payá Panadés, Antonio, dir. ; Carreras Collado, Ramón, dir.
INTRODUCCIÓ Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) s'estan implementant a la majoria de les àrees, inclosa la salut. Milloren la salut dels pacients i augmenten l'educació sanitària. [...]
INTRODUCCIÓN Las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) se están implementando en la mayoría de las áreas, incluida la salud. Mejoran la salud de los pacientes y aumentan la educación sanitaria. [...]
INTRODUCTION Information and Communication Technologies (ICT) are being implemented in most areas, including the health field. They improve patients' health and increase sanitary education. Since the Covid-19 pandemic outbreak, ICT use has gained importance. [...]

2021  
3.
64 p, 841.6 KB Teaching English to Adults : The Students' Perceptions on Coteaching Adjustments during the COVID-19 Pandemic / Amieva Potrony, Anna ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The COVID-19 pandemic and the safety measures and restrictions implemented by the governments have had a huge impact on education world-wide. Educational institutions were forced to abruptly close the school premises and adopt different - and improvised - online teaching approaches. [...]
La pandèmia de la COVID-19 i les mesures i restriccions de seguretat implementades pels governs han tingut un gran impacte en l'educació mundialment. Les institucions educatives es van veure forçades a tancar els centres educatius i a adoptar diferents (i improvisades) metodologies d'ensenyament en línia. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]  
4.
14 p, 19.7 MB CursosClic : Realització d'una plataforma web d'aprenentatge electrònic per a Instituts / Martos Robles, Elies ; López Peña, Antonio M., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de l'interès per entendre els canvis que s'estan produint en l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en la docència dels centres d'educació de secundària i batxillerat. [...]
This project arises from the interest to understand the changes that are taking place in the use of information and communication technologies (ICT) in teaching at secondary education centers. With the appearance of ICT, distance learning has become a digital tool present in many schools and there has been an evolution from classical education to distance learning (or a combination of both) in many cases. [...]
Este proyecto surge del interés por entender los cambios que se están produciendo en el uso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la docencia de los centros de educación de secundaria y bachillerato. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.