Resultats globals: 42 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 25 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 785.6 KB La docencia en pandemia, estrategias y adaptaciones en la educación superior : Una aproximación a las pedagogías flexibles / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Esta investigación busca compartir la metodología de análisis desarrollada para identificar las lecciones aprendidas durante el período de confinamiento y recomendaciones para reflexionar sobre las adaptaciones pedagógicas y digitales para una educación más flexible. [...]
2022 - 10.21556/edutec.2022.79.2373
Edutec (Palma de Mallorca), Vol. 79 Núm. 3 (2022)  
2.
18 p, 866.6 KB University students' preference for flexible teaching models that foster constructivist learning practices / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Albó,Laia (Universitat Pompeu Fabra) ; Beardsley, Marc (Universitat Pompeu Fabra)
In recent years, universities have intensified their use of technologies and implemented various modes of flexible teaching. This study sought to demonstrate that students prefer flipped learning with combined forms of synchronous and asynchronous learning that foster constructivist learning practices. [...]
2022
Australasian Journal of Educational Technology, Vol. 38 Núm. 4 (2022) , p. 22-39  
3.
20 p, 785.6 KB La docencia en pandemia, estrategias y adaptaciones en la educación superior : Una aproximación a las pedagogías flexibles 246 0_ / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Esta investigación busca compartir la metodología de análisis desarrollada para identificar las lecciones aprendidas durante el período de confinamiento y recomendaciones para reflexionar sobre las adaptaciones pedagógicas y digitales para una educación más flexible. [...]
This research aims to share the analysis methodology developed to identify lessons learned during the period of confinement and recommendations for reflecting on pedagogical and digital adaptations for a more flexible education. [...]

2022
Edutec (Palma de Mallorca), Num. 79 (Marzo 2022) , p. 114-133  
4.
20 p, 508.5 KB Profesores en TikTok : estrategias y recursos creativos para la divulgación y viralización de contenido. ¿Una evolución en la educación? / Sánchez-López, Iván (Universitat d'Alacant) ; Roig-Vila, Rosabel (Universitat d'Alacant) ; Manotas Salcedo, Edna (Universidad del Norte)
TikTok está experimentando un crecimiento exponencial, especialmente entre las generaciones más jóvenes. En el contexto educativo, algunos profesores están utilizando la plataforma para divulgar y viralizar publicaciones personales. [...]
TikTok està experimentant un creixement exponencial, especialment entre les generacions més joves. En el context educatiu, alguns professors utilitzen la plataforma per divulgar i viralitzar publicacions personals. [...]
TikTok is experiencing exponential growth, especially among the younger generation. In the educational context, teachers are using the platform to disseminate personal publications and make them go viral. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3634
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 93-112 (Articles)
2 documents
5.
15 p, 140.3 KB Training, personal and environmental barriers of online education / Ramos Pla, Anabel (Universitat de Lleida) ; Sampedro Requena, Begoña Esther (Universidad de Córdoba) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Marín-Díaz, Verónica (Universidad de Córdoba) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida)
The sudden change that universities experienced in the wake of the COVID-19 pandemic raised some key issues in higher education. The objectives of the present study are to discover the barriers that students experienced regarding training in the use of synchronous online teaching tools, and to analyse the barriers they faced in terms of personal and environmental aspects. [...]
El canvi sobtat que van experimentar les universitats arran de la pandèmia per la COVID-19 va fer sorgir algunes problemàtiques candents de l'educació superior. Per això, els objectius del present estudi són conèixer les barreres que es van trobar els estudiants respecte de la formació en l'ús d'eines d'ensenyament sincrònic, i analitzar les barreres dels estudiants respecte d'aspectes personals i d'entorn. [...]
El repentino cambio que experimentaron las universidades a raíz de la pandemia por COVID-19 hizo surgir algunas problemáticas candentes de la educación superior. Por ello, los objetivos del presente estudio son conocer las barreras con que se encontraron los estudiantes respecto a la formación en el uso de herramientas de enseñanza sincrónica, y analizar las barreras de los estudiantes respecto a aspectos personales y de entorno. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1743
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 457-471 (Temas de investigación)  
6.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
7.
29 p, 448.7 KB Training game localisers online : teaching methods, translation competence and curricular design / Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Video games have become one of the most popular forms of entertainment in the modern digital society. The global success of the game industry has fostered the development of the game localisation industry, as developers and publishers strive to sell their games in different languages and territories in order to maximise their return on investment. [...]
Taylor&Francis Online, 2021 - 10.1080/1750399X.2021.1880306
The Interpreter and Translator Trainer, Vol. 15 Núm. 1 (2021) , p. 34-50  
8.
25 p, 7.4 MB Cómo surge la innovación en colectividades de aprendizaje colaborativo en línea / Belli, Simone (Universidad Complutense de Madrid)
En este artículo analizamos el marco de participación en un corpus compuesto de 30 horas de sesiones en línea entre estudiantes de pregrado, sus profesores y expertos internacionales sobre innovación y emprendimiento. [...]
In this article we analyze the framework of participation in a dataset composed of 30 hours of online sessions between undergraduate students, their professors and international experts in innovation and entrepreneurship. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3038
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3038 (Artículos)  
9.
11 p, 264.5 KB Literacy and literary learning on BookTube through the lenses of Latina BookTubers / Paladines Paredes, Lenin Vladimir (Universidad Nacional de Loja (Equador)) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this study, we examine various aspects of BookTubers' literacy practices, regarding the personal and social factors that lead readers to devote themselves to the BookTube community, the elements that BookTubers consider as they create and publish video book reviews and the sort of literary learning this digital literacy practice entails. [...]
UKLA, 2023 - 10.1111/lit.12310
Literacy, Vol. 57 Núm. 1 (january 2023) , p. 17-27  
10.
26 p, 3.2 MB Una propuesta de adaptación de la metodología docente al contexto online para la asignatura de Geomorfología Estructural / Ruiz-Fernández, Jesús (Universidad de Oviedo) ; Herrera Arenas, Daniel (Universidad de Oviedo) ; García-Hernández, Cristina (Universidad de Oviedo) ; Sevilla Álvarez, Juan (Universidad de Oviedo)
La situación excepcional vivida a raíz de la crisis sanitaria producida por la pandemia de COVID-19 ha planteado la necesidad de adaptar la enseñanza universitaria a un contexto formativo no presencial. [...]
La situació excepcional viscuda arran de la crisi sanitària produïda per la pandèmia de covid-19 ha plantejat la necessitat d'adaptar l'ensenyament universitari a un context formatiu no presencial. [...]
The exceptional situation experienced as a result of the health crisis produced by the Covid-19 pandemic has raised the need to adapt university teaching to a non-faceto- face context. Given this circumstance, virtual resources acquire high importance in reorganizing subjects in which field trips and fieldwork constitute an essential part of the teaching-learning processes. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.715
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 1 (2023) , p. 159-183 (Articles)  

Articles : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
11 p, 1.2 MB A multilingual open access database of resources for Teaching and Learning Chinese as a Foreign Language / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Nowadays the use of technologies is deeply embedded in the teaching and learning of foreign languages. Therefore, students and teachers are compelled to continuously update their digital skills. The need for online teaching has been spurred by the COVID pandemics, thus posing new challenges in this regard. [...]
2021
11th International Conference and Workshops on Technology and Chinese Language Teaching (TCLT11). Online, 11è : 2021  
2.
1 p, 540.8 KB Better Collaborating! Groups Facing Information in Online Contexts / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Research on how people collaborate with each other for sharing, retrieving, managing and disseminating information is still an emergent field in Library and Information Science that becomes particularly necessary when the units of analysis are groups rather than individuals, due to the inherently collaborative nature of groupal activities. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, 7è : 2015  
3.
30 p, 1006.1 KB Collaborative Information Behaviour in Completely Online Groups / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, França, : 2015  
4.
7 p, 256.9 KB How to educate students without coming face to face with them or Information technologies in the teaching of translation on a distance-learning basis / Neunzig, Wilhelm
The author offers a synoptic vision of the possibilities presented by the use of information and communication technologies in the teaching of translation on a distance-learning basis, with a view to improving contact between lecturers and students, suggesting practical translation classes and guaranteeing individualised online education.
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
67 p, 15.9 MB Primers passos en l'art del tatuatge / Cubiró Farré, Anna ; Domingo Soler, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte consisteix en la planificació d'un curs online d'aprenentatge audiovisual sobre tot allò necessari per començar a exercir com a tatuadora. Inclou tots els documents escrits previs al rodatge del primer capítol del curs, a més d'un resum estructurat sobre el contingut restant i un teaser de presentació que acompanyarà tota aquesta part de preproducció amb un esforç audiovisual que posi en valor el to i estil que es seguiria las vídeos.
El proyecto consiste en la planificación de un curso online de aprendizaje audiovisual sobre todo lo necesario para empezar a ejercer como tatuadora. Incluye todos los documentos escritos previos al rodaje del primer capítulo del curso, además de un resumen estructurado sobre el contenido restante y un teaser de presentación que acompañará toda esta parte de preproducción con un refuerzo audiovisual que ponga en valor el tono y estilo que seguirían los vídeos.
This project consists of planning an online course of audiovisual learning about everything you need to know in order to start tattoing. It includes all the written documents prior to the shooting of the first chapter of the course, a structured summary about the rest of the content and a presentation teaser that will accompany all this pre-production, acting as an audiovisual reinforcement that will showcase the tone and style of the planned videos.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2.
96 p, 5.5 MB The Effect of Time Distribution in EFL Online Teaching on Learners' Proficiency and Perceptions / Fiquitiva Sierra, Sebastian ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study explores the impact of time distribution on foreign language learning in online environments. It compares the effects of intensive twomonth instruction versus extensive four-month instruction on learners' receptive and productive language skills (listening, speaking, reading, and writing). [...]
Aquest estudi explora l'impacte de la distribució del temps en l'aprenentatge d'idiomes estrangers en entorns en línia. Compara els efectes de la instrucció intensiva de dos mesos versus una instrucció extensa de quatre mesos sobre les habilitats lingüístiques receptives i productives dels estudiants (escoltar, parlar, llegir i escriure). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]  
3.
15 p, 5.6 MB Executive Summary. The Key Findings from The EVALUATE European Policy Experiment Project on The Impact of Virtual Exchange on Initial Teacher Education / The EVALUATE Group
This publication presents the key findings of the EVALUATE experimentation and its implications for the education of future teachers. The study found that engaging student teachers in structured online intercultural collaboration as part of their formal learning can contribute to the development of their digital-pedagogical, intercultural, and foreign language competences. [...]
Research-publishing.net, 2019 (Standalone Collection) - 10.14705/rpnet.2019.30.9782490057344  
4.
132 p, 6.5 MB Evaluating the impact of virtual exchange on initial teacher education : a European policy experiment / Baroni, Alice ; Dooly Owenby, Melinda ; Garcés García, Pilar ; Guth, Sarah ; Hauck, Mirjam ; Helm, Francesca ; Lewis, Tim ; Mueller-Hartmann, Andreas ; O'Dowd, Robert ; Rienties, Bart ; Rogaten, Jekaterina ; EVALUATE Project Group
Virtual exchange refers to education programmes in which constructive communication and interaction takes place between individuals or groups from different cultural backgrounds with the support of educators or facilitators. [...]
Research-publishing.net, 2019 - 10.14705/rpnet.2019.29.9782490057337  
5.
11 p, 2.7 MB Classificació de Jocs; Detecció de Ludopatia / Burgués Llavall, Gerard ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La ludopatia és l'addicció patològica als jocs d'atzar i es considera una malaltia caracteritzada pel fracàs crònic i progressiu. Un 1 % de la societat de l'estat espanyol la pateix. Aquest article té el propòsit d'esbrinar el comportament dels usuaris per tal de detectar a totes aquelles persones que poden estar patint ludopatia de forma inconscient. [...]
Gambling addiction is a pathological addiction to gambling and is considered a disease characterized by chronic and progressive failure. 1 % of Spanish society suffers from it. This article aims to find out the behavior of users in order to detect all those people who may be unconsciously suffering from gambling . [...]
La ludopatía es la adicción patológica a los juegos de azar y se considera una enfermedad caracterizada por el fracaso crónico y progresivo. Un 1% de la sociedad del estado español la sufre. Este artículo tiene el propósito de averiguar el comportamiento de los usuarios para detectar a todas aquellas personas que pueden estar sufriendo ludopatía de forma inconsciente. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 707.1 KB Remote Boost Experience : Event Tool / Pérez Barcons, Marc ; Benavente i Vidal, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En el següent document es presenta l'eina d'esdeveniments que pertanyerà a una agrupació d'aplicacions ideades pel treball en equip Remote Boost de l'empresa Teaming Labs, la idea principal d'aquesta eina és poder donar suport a tallers o explicacions en línia, en les quals un amfitrió s'encarrega de fer una explicació o demostració d'algun tema en concret del qual ell és expert. [...]
In the next document we'll present the event tool, a web application that will be part of a group of applications for team building named Remote Boost from the company Teaming Labs, the main idea of this tool is to be able to support online workshops or explanations, in which a host is in charge of explaining or demonstrating a specific topic of which he is an expert. [...]
En el siguiente documento se presenta la herramienta de eventos que pertenecerá a una agrupación de aplicaciones ideadas para el trabajo en equipo Remote Boost de la empresa Teaming Labs, la idea principal de esta herramienta es poder dar soporte a talleres o explicaciones en línia, en las cuales un anfitrión se encarga de hacer una explicación o demostración de algún tema en concreto del cual el es experto. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
36 p, 931.6 KB Relació entre patrons d'aprenentatge i estrès acadèmic en alumnes de batxillerat en la pandèmia de la COVID-19 / Diaz Moreno, Adrian ; García Ravidá, Laura B., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal d'aquest estudi és trobar quins patrons d'aprenentatge es defineixen en l'alumnat en el context de la pandèmia de la COVID-19 i la seva relació amb l'estrès acadèmic. En una mostra d'alumnes de batxillerat, s'han mesurat els patrons d'aprenentatge i el nivell d'estrès acadèmic amb proves psicomètriques i s'han realitzat anàlisi de la correlació entre patrons d'aprenentatge i les subescales dels tests d'estrès acadèmic per poder respondre l'objectiu. [...]
The main aim of this study is to find out what kind of learning patterns are defined among the High School students within the COVID-19 pandemic context and their relation with the academic stress. Therefore, within a 45 High School students sample, the learning patterns have been measured with the Inventory of Learning Patterns (ILP) and the academic stress level has been measured with the Academic Stress and Stress Coping Questionnaire (CEAU, R-CEA and A-CEA). [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
8.
23 p, 2.8 MB Comunitats online d'aprenentatge / Palou Catasús, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència de Recerca) ; El Briyak Ereddam, Hafsa (Parc de Recerca UAB) ; Tort Xirau, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Les comunitats virtuals d'aprenentatge són espais digitals en els que els usuaris comparteixen idees i materials, en processos de construcció de coneixement col·lectiu, interactiu, i organitzat.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2021 (Informe de Vigilància Tecnològica)  
9.
14 p, 2.0 MB Sistemes de gestió de continguts i Wordpress : les claus del sector / Quijorna Pérez, Cristian ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els Sistemes de Gestió de Continguts, o CMS, estan augmentant la seva presència al mercat d'una forma molt destacada en els últims anys. Cada vegada són més les empreses i particulars que han decidit apostar per aquest tipus de frameworks per a implementar els seus llocs i plataformes web. [...]
The Content Management System, or CMS, are increasing their market presence in a very prominent in recent years. More and more companies and individuals who have decided to opt for this type of frameworks to implement their web sites and platforms. [...]
Los Sistemas de Gestión de Contenidos o CMS están aumentado su presencia en el mercado de una forma destacada en los últimos años. Cada vez son más las empresas y particulares que han decidido apostar por este tipo de frameworks para implementar sus sitios y plataformas web. [...]

2016-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
14 p, 19.7 MB CursosClic : Realització d'una plataforma web d'aprenentatge electrònic per a Instituts / Martos Robles, Elies ; López Peña, Antonio M., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de l'interès per entendre els canvis que s'estan produint en l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en la docència dels centres d'educació de secundària i batxillerat. [...]
This project arises from the interest to understand the changes that are taking place in the use of information and communication technologies (ICT) in teaching at secondary education centers. With the appearance of ICT, distance learning has become a digital tool present in many schools and there has been an evolution from classical education to distance learning (or a combination of both) in many cases. [...]
Este proyecto surge del interés por entender los cambios que se están produciendo en el uso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la docencia de los centros de educación de secundaria y bachillerato. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
14 p, 1.2 MB Self-regulation and prior preparation in online flipped classrooms / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education) té per objecte el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexible efectius. A tal efecte, s'han confeccionat un conjunt de patrons de disseny d'aprenentatge (entesos com un recurs reutilitzable per a resoldre una situació problemàtica habitual tot oferint solucions pràctiques). [...]
2023 (FLeD project)
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.