Results overview: Found 28 records in 0.02 seconds.
Articles, 20 records found
Course materials, 8 records found
Articles 20 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
19 p, 826.8 KB Efficacy of videoconference group acceptance and commitment therapy (ACT) and behavioral activation therapy for depression (BATD) for chronic low back pain (CLBP) plus comorbid depressive symptoms : a randomized controlled trial (IMPACT Study) / Sanabria-Mazo, Juan P. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Borràs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castaño Asins, Juan Ramon (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; McCracken, Lance M (Uppsala Universitet) ; Montero-Marin, Jesus (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This study examined the efficacy of adding a remote, synchronous, group, videoconference-based form of acceptance and commitment therapy (ACT) or behavioral activation therapy for depression (BATD) to treatment-as-usual (TAU) in 234 patients with chronic low back pain (CLBP) plus comorbid depressive symptoms. [...]
2023 - doi.org/10.1016/j.jpain.2023.04.008
The Journal of Pain, Vol. 24 Núm. 8 (2023) , p. 1522-1540  
2.
14 p, 443.7 KB Exploring the Relationship Between Self-Compassion and Compassion for Others : The Role of Psychological Distress and Wellbeing / Garcia-Campayo, Javier (Fundación Instituto de Investigación Sanitaria Aragón) ; Barceló-Soler, Alberto (Fundación Instituto de Investigación Sanitaria Aragón) ; Martínez-Rubio, David (Universidad Europea de Valencia) ; Navarrete Hidalgo, Jaime (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Baer, Ruth (University of Oxford) ; Kuyken, Willem (University of Oxford) ; Montero-Marin, Jesus (Parc Sanitari Sant Joan de Déu)
We addressed construct validity and explored the relationship between self-compassion and compassion for others using the two main current operationalizations of compassion (Neff's and the Sussex-Oxford Compassion Scales, SOCSs). [...]
SAGE Publications Inc., 2023 - 10.1177/10731911231203966
Assessment  
3.
20 p, 1.6 MB Effects of eHealth interventions on stress reduction and mental health promotion in healthcare professionals : A systematic review / Lopez-del-Hoyo, Yolanda (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Fernández Martínez, Selene (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Barceló-Soler, Alberto (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Bani, Marco (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Russo, Selena (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Urcola, Fernando (Universdad de Zaragoza. Department of Physiatry and Nursing) ; Strepparava, Maria Grazia (University of Milano-Bicocca. School of Medicine and Surgery) ; Garcia-Campayo, Javier (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa))
Aims: To evaluate the effectiveness of eHealth interventions to reduce stress and promote mental health in healthcare professionals, and to compare the efficacy of different types of programs (guided vs. [...]
AIMS: To evaluate the effectiveness of eHealth interventions to reduce stress and promote mental health in healthcare professionals, and to compare the efficacy of different types of programs (guided vs. [...]

2023 - 10.1111/jocn.16634
Journal of clinical nursing, Vol. 32 Núm. 17-18 (2023) , p. 5514-5533  
4.
10 p, 1.9 MB Implementation of a psychological online intervention for low to moderate depression in primary care : study protocol / Lorente-Català, Rosa (Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia) ; Gili, Margalida (Institut d’Investigació Sanitària Illes Balears) ; López-del-Hoyo, Yolanda (University of Zaragoza. Department of Psychology and Sociology) ; Mayoral-Cleries, Fermín (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Castro, Adoración (University of Balearic Islands. Research Institute of Health Sciences (IUNICS)) ; Varela-Moreno, Esperanza (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Baños, Rosa (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Roca, Miquel (Institut d’Investigació Sanitària Illes Balears) ; Monreal-Bartolomé, Alicia (Primary Care Prevention and Health Promotion Research Network, RedIAPP (Madrid)) ; García-Palacios, Azucena (Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia)
Depression affects millions of people all over the world and implies a great socioeconomic burden. Despite there are different effective evidence-based interventions for treating depression, only a small proportion of these patients receives an appropriate treatment. [...]
2022 - 10.1016/j.invent.2022.100581
Internet Interventions, Vol. 30 (november 2022)  
5.
11 p, 368.6 KB The Gambling Habits of University Students in Aragon, Spain : A Cross-Sectional Study / López-del-Hoyo, Yolanda (Universidad de Zaragoza. Departamento de Psicología y Sociología) ; Monreal-Bartolomé, Alicia (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Aisa, Pablo (Universidad de Zaragoza. Departamento de Psicología y Sociología) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Plana, Carlos (Universidad de Zaragoza. Departamento de Fisiatría y Enfermería) ; Poblador, José Antonio (Universidad de Zaragoza. Departamento de Fisiatría y Enfermería) ; Casterad, Jaime (Universidad de Zaragoza. Departamento de Fisiatría y Enfermería) ; Garcia-Campayo, Javier (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Montero-Marín, Jesús (University of Oxford. Department of Psychiatry)
Gambling has become a routine form of entertainment for many young people. The aim of this study was to describe the gambling behavior that university students are developing in Aragon, Spain, and to analyze whether these habits are more common among students of sports science, on the assumption that they are more likely to have a higher exposure to betting company marketing. [...]
2022 - 10.3390/ijerph19084553
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (april 2022)  
6.
10 p, 286.7 KB Examining the Relation Between Practicing Meditation and Having Peak Experiences and Lucid Dreams. A Cross-Sectional Study / Garcia-Campayo, Javier (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Hijar-Aguinaga, Rinchen (University of Zaragoza. Department of Medicine, Psychiatry and Dermatology) ; Barceló-Soler, Alberto (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Fernández-Martínez, Selene (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Aristegui, Roberto (Universidad de Chile. Department of Psychiatry and Mental Health Oriente) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to compare meditators and non-meditators in terms of their tendency to have peak experiences and their dream lucidity, while examining the associations between these outcomes and some related variables such as non-dual awareness, mindfulness facets and absorption. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.858745
Frontiers in psychology, Vol. 13 (april 2022)  
7.
8 p, 330.0 KB Attachment-Based Compassion Therapy for Reducing Anxiety and Depression in Fibromyalgia / Santos, Alicia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Crespo, Iris (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Pérez-Aranda, Adrián (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Beltrán-Ruiz, María (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Puebla-Guedea, Marta (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Garcia-Campayo, Javier (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Universidad de Zaragoza. Departamento de Psiquiatría ; Red de Investigación en Cronicidad, Atención Primaria y Promoción de la Salud (RICAPPS)
Fibromyalgia patients often experience anxiety and depressive symptoms; however, validated interventions show only limited efficacy. This pilot study analyzed the effects of a 16-session version of attachment-based compassion therapy (ABCT-16) for improving anxiety and depressive symptomatology, as well as self-compassion and decentering, in 11 fibromyalgia patients. [...]
2022 - 10.3390/ijerph19138152
International journal of environmental research and public health, Vol. 19 (july 2022)  
8.
12 p, 1.2 MB Effectiveness and implementation of an online intervention (MINDxYOU) for reducing stress and promote mental health among healthcare workers in Spain : a study protocol for a stepped-wedge cluster randomized trial / López-del-Hoyo, Yolanda (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Fernández-Martínez, Selene (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Barceló-Soler, Alberto (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Guzman-Parra, Jose (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Varela-Moreno, Esperanza (University of Malaga. Department of Personality, Evaluation and Psychological Treatment) ; Campos Bacas, Daniel (Universidad de Zaragoza. Departamento de Psicología y Sociología) ; Monreal-Bartolomé, Alicia (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Beltrán-Ruiz, María (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Moreno-Küstner, Berta (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Mayoral-Cleries, Fermín (Hospital Regional Universitario de Málaga) ; Garcia-Campayo, Javier (Universidad de Zaragoza)
The World Health Organization has formally recognized that healthcare professionals are at risk of developing mental health problems; finding ways to reduce their stress is mandatory to improve both their quality of life and, indirectly, their job performance. [...]
2022 - 10.1186/s12912-022-01089-5
BMC Nursing, Vol. 21 (november 2022)  
9.
17 p, 615.0 KB 'Mindful eating' for reducing emotional eating in patients with overweight or obesity in Primary Care settings : A randomized controlled trial / Morillo, Héctor (Universidad de Zaragoza) ; López-del-Hoyo, Yolanda (Universidad de Zaragoza) ; Pérez-Aranda, Adrián (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Modrego, Marta (Universidad de Zaragoza) ; Barcelo, Alberto (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Borao, Luis (University of Zaragoza Medical School) ; Puebla-Guedea, Marta (Universidad de Zaragoza) ; Demarzo, Marcelo (Universidade Federal de São Paulo (Brazil). Mente Aberta. Brazilian Center for Mindfulness and Health Promotion) ; Garcia-Campayo, Javier (Universidad de Zaragoza) ; Montero-Marín, Jesús (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. AGORA Research Group)
Objective: The primary aim of this study was to analyse the efficacy of a 'mindful eating' program for reducing emotional eating in patients with overweight or obesity. Method: A cluster randomized controlled trial (reg. [...]
2022 - 10.1002/erv.2958
European Eating Disorders Review, 2022, p. 1-17  
10.
13 p, 661.0 KB Efficacy, cost-utility and physiological effects of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) and Behavioural Activation Treatment for Depression (BATD) in patients with chronic low back pain and depression : study protocol of a randomised, controlled trial including mobile-technology-based ecological momentary assessment (IMPACT study) / Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García Forero, Carlos (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Medicina) ; Cristóbal Narváez, Paula (Parc Sanitari Sant Joan de Deu (Sant Boi de Llobregat)) ; Suso-Ribera, Carlos (Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia) ; García-Palacios, Azucena (Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Andrés Rodríguez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; McCracken, Lance M (Uppsala University. Psychology Department) ; D'Amico, Francesco (London School of Economics and Political Science. Personal Social Services Research Unit) ; Estivill, Pere (Parc Sanitari Sant Joan de Deu) ; Carreras-Marcos, Bernat (Parc Sanitari Sant Joan de Deu) ; Montes-Pérez, Antonio (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Comps, Olga (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Esteve, Montserrat (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Grasa, Mar (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Rosa, Araceli (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Cuesta-Vargas, Antonio I (Queensland University of Technology (Brisbane, Queensland). Faculty of Health) ; Maes, Michael (Chulalongkorn University. Department of Psychiatry) ; Borràs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Castaño Asins, Juan Ramon (Parc de Salut MAR de Barcelona) ; Luciano, Juan V (Parc Sanitari Sant Joan de Deu)
The IMPACT study focuses on chronic low back pain (CLBP) and depression symptoms, a prevalent and complex problem that represents a challenge for health professionals. Acceptance and Commitment Therapy (ACT) and Brief Behavioural Activation Treatment for Depression (BATD) are effective treatments for patients with persistent pain and depression, respectively. [...]
2020 - 10.1136/bmjopen-2020-038107
BMJ open, Vol. 10 (july 2020)  

Articles : 20 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 8 records found  
1.
8 p, 116.5 KB Processos Psicològics: Aprenentatge i Condicionament [102605] / Parrado Romero, Eva ; Blasco, Tomás ; Borras Hernandez, Francesc Xavier ; Pérez Aranda, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura "Processos Psicològics: Aprenentatge i Condicionament" continua la formació en Processos Psicològics iniciada a primer curs amb les assignatures "Processos Psicològics: Atenció i Percepció" i "Processos Psicològics: Motivació i Emoció", i que es completarà posteriorment amb "Processos Psicològics: Memòria" (2on curs, 2on semestre) i "Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge" (3er curs, 2on semestre). [...]
This subject belongs to the group of Psychological Processes Courses (Motivation and Emotion, Memory, Attention and Perception, and Thought and Language). Contents provide students with the main features and research strategies used in this field of knowledge. [...]
La asignatura "Procesos Psicológicos: Aprendizaje y Condicionamiento" continúa la formación en Procesos Psicológicos iniciada en primer curso con las asignaturas "Procesos Psicológicos: Atención y Percepción" y "Procesos Psicológicos: Motivación y Emoción", y que se completará posteriormente con "Procesos Psicológicos: Memoria" (2º curso, 2º semestre) y "Procesos Psicológicos: Pensamiento y Lenguaje" (3er curso, 2º semestre). [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
2.
7 p, 112.6 KB Introducció a la Psicologia [102305] / Pérez Aranda, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Context: L'assignatura d'Introducció a la Psicologia s'imparteix per professorat de la Facultat de Psicologia, com a optativa de la Facultat d'ADE. És el primer contacte que tenen els alumnes de grau amb continguts psicològics que els puguin ajudar a entendre la conducta de les persones en el món empresarial i laboral. [...]
Context: The subject of Introduction to Psychology is taught by faculty of the Faculty of Psychology, as an optional of the Faculty of ADE. It is the first contact that students have of degree with psychological contents that can help them understand the behavior of people in the business and labor world. [...]
Contexto: La asignatura de Introducción a la Psicología se imparte por profesorado de la Facultad de Psicología, como optativa de la Facultad de ADE. Es el primer contacto que tienen los alumnos de grado con contenidos psicológicos que les puedan ayudar a entender la conducta de las personas en el mundo empresarial y laboral. [...]

2023-24
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
3.
7 p, 113.8 KB Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge [102603] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Fernández-Castro, Jordi ; Soler Vilageliu, Olga ; Ramis Laloux, Yago ; García-Solà, Marina ; Mejías Riquelme, José Tomás ; Pérez Aranda, Adrian ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té com objectiu introduir l'estudiant a l'estudi del pensament i del llenguatge des d'una perspectiva cognitiva. S'analitzaran les característiques de les tasques cognitives de classificació i estructuració de la informació, del raonament, de la presa de decisions i de la resolució de problemes, també es proporcionaran recursos per a la millora del pensament i s'identificaran mètodes d'intervenció. [...]
This subject aims to introduce the student to the study of thought and language from a cognitive perspective. The characteristics of the cognitive tasks of classification and structuring of information, reasoning, decision making and problem solving will be analyzed, resources will also be provided for the improvement of thought and methods of intervention will be identified . [...]
Esta asignatura tiene como objetivo introducir al estudiante en el estudio del pensamiento y del lenguaje desde una perspectiva cognitiva. Se analizarán las características de las tareas cognitivas de clasificación y estructuración de la información, del razonamiento, de la toma de decisiones y de la resolución de problemas, también se proporcionarán recursos para la mejora del pensamiento y se identificarán métodos de intervención . [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
7 p, 114.1 KB Processos Psicològics: Aprenentatge i Condicionament [102605] / Parrado Romero, Eva ; Blasco, Tomás ; Borràs, Xavier ; Subirana Mirete, Judit ; Pérez Aranda, Adrian ; González Concepción, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura "Processos Psicològics: Aprenentatge i Condicionament" continua la formació en Processos Psicològics iniciada a primer curs amb les assignatures "Processos Psicològics: Atenció i Percepció" i "Processos Psicològics: Motivació i Emoció", i que es completarà posteriorment amb "Processos Psicològics: Memòria" (2on curs, 2on semestre) i "Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge" (3er curs, 2on semestre). [...]
This subject belongs to the group of Psychological Processes Courses (Motivation and Emotion, Memory, Attention and Perception, and Thought and Language). Contents provide students with the main features and research strategies used in this field of knowledge. [...]
La asignatura "Procesos Psicológicos: Aprendizaje y Condicionamiento" continúa la formación en Procesos Psicológicos iniciada en primer curso con las asignaturas "Procesos Psicológicos: Atención y Percepción" y "Procesos Psicológicos: Motivación y Emoción", y que se completará posteriormente con "Procesos Psicológicos: Memoria" (2º curso, 2º semestre) y "Procesos Psicológicos: Pensamiento y Lenguaje" (3er curso, 2º semestre). [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
7 p, 112.6 KB Introducció a la Psicologia [102305] / Pérez Aranda, Adrian ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Context: L'assignatura d'Introducció a la Psicologia s'imparteix per professorat de la Facultat de Psicologia, com a optativa de la Facultat d'ADE. És el primer contacte que tenen els alumnes de grau amb continguts psicològics que els puguin ajudar a entendre la conducta de les persones en el món empresarial i laboral. [...]
Context: The subject of Introduction to Psychology is taught by faculty of the Faculty of Psychology, as an optional of the Faculty of ADE. It is the first contact that students have of degree with psychological contents that can help them understand the behavior of people in the business and labor world. [...]
Contexto: La asignatura de Introducción a la Psicología se imparte por profesorado de la Facultad de Psicología, como optativa de la Facultad de ADE. Es el primer contacto que tienen los alumnos de grado con contenidos psicológicos que les puedan ayudar a entender la conducta de las personas en el mundo empresarial y laboral. [...]

2022-23
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
6.
5 p, 105.1 KB Psicologia de la Comunicació Publicitària [102561] / Conill Purgimon, Berta ; Pérez-Aranda, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Familiaritzar l'estudiant amb el món de la comunicació publicitària. Saber situar la publicitat en el context de les ciències socials i la psicologia. Conèixer com es planifica una campanya publicitària i en quina fase pot intervenir el psicòleg. [...]
To familiarize the student with the world of advertising communication. To know how to place advertising in the context of social sciences and psychology. To know how advertising campaigns are planned and at what stage the psychologist can intervene. [...]
Familiarizar al estudiante con el mundo de la comunicación publicitaria. Saber situar la publicidad en el contexto de las ciencias sociales y la psicología. Conocer cómo se planifica una campaña publicitaria y en qué fase puede intervenir el psicólogo. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
7 p, 112.7 KB Introducció a la Psicologia [102305] / Pérez-Aranda, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Context: L'assignatura d'Introducció a la Psicologia s'imparteix per professorat de la Facultat de Psicologia, com a optativa de la Facultat d'ADE. És el primer contacte que tenen els alumnes de grau amb continguts psicològics que els puguin ajudar a entendre la conducta de les persones en el món empresarial i laboral. [...]
Context: The subject of Introduction to Psychology is taught by faculty of the Faculty of Psychology, as an optional of the Faculty of ADE. It is the first contact that students have of degree with psychological contents that can help them understand the behavior of people in the business and labor world. [...]
Contexto: La asignatura de Introducción a la Psicología se imparte por profesorado de la Facultad de Psicología, como optativa de la Facultad de ADE. Es el primer contacto que tienen los alumnos de grado con contenidos psicológicos que les puedan ayudar a entender la conducta de las personas en el mundo empresarial y laboral. [...]

2021-22
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
8.
6 p, 107.5 KB Introducció a la Psicologia [102305] / Capdevila Ortís, Lluís ; Pérez-Aranda, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Context: L'assignatura d'Introducció a la Psicologia s'imparteix per professorat de la Facultat de Psicologia, com a optativa de la Facultat d'ADE. És el primer contacte que tenen els alumnes de grau amb continguts psicològics que els puguin ajudar a entendre la conducta de les persones en el món empresarial i laboral. [...]
Contexto: La asignatura de Introducción a la Psicología se imparte por profesorado de la Facultad de Psicología, como optativa de la Facultad de ADE. Es el primer contacto que tienen los alumnos de grado con contenidos psicológicos que les puedan ayudar a entender la conducta de las personas en el mundo empresarial y laboral. [...]

2020-21
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents

See also: similar author names
25 Perez-Aranda, Adrian
25 Perez-Aranda, Adrián
3 Pérez-Aranda, A.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.