Results overview: Found 5 records in 0.04 seconds.
Articles, 2 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
18 p, 2.3 MB Phosphate-induced resistance to pathogen infection in Arabidopsis / Val-Torregrosa, Beatriz (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bundó Barberà, Mireia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Martín-Cardoso, Héctor (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bach-Pages, Marcel (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Chiou, Tzyy-Jen (Academia Sinica. Agricultural Biotechnology Research Center) ; Flors, Victor (Univesitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural) ; San Segundo, Blanca (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
In nature, plants are concurrently exposed to a number of abiotic and biotic stresses. Our understanding of convergence points between responses to combined biotic/abiotic stress pathways remains, however, rudimentary. [...]
2022 - 10.1111/tpj.15680
The Plant journal, Vol. 110, Issue 2 (April 2022) , p. 452-469  
2.
16 p, 1.8 MB Phosphate excess increases susceptibility to pathogen infection in rice / Campos-Soriano, Lidia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bundó Barberà, Mireia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bach-Pages, Marcel (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Chiang, Su-Fen. (Academia Sinica. Agricultural Biotechnology Research Center) ; Chiou, Tzyy-Jen (Academia Sinica. Agricultural Biotechnology Research Center) ; San Segundo, Blanca (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Phosphorus (P) is an essential nutrient for plant growth and productivity. Due to soil fixation, however, phosphorus availability in soil is rarely sufficient to sustain high crop yields. The overuse of fertilizers to circumvent the limited bioavailability of phosphate (Pi) has led to a scenario of excessive soil P in agricultural soils. [...]
2020 - 10.1111/mpp.12916
Molecular plant pathology, Vol. 21, Issue 4 (April 2020) , p. 555-570  

Books and collections 2 records found  
1.
The Professionalism, Accountability and Work of Teachers in Different Regulatory Regimes / Parcerisa, Lluís (Universitat de Barcelona) ; Browes, Natalie (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores the processes of differentiation "between" teachers who work in countries with different professional regulatory models. It provides a novel approach to analysing the influence of different performance-based accountability (PBA) policy approaches on the professionalism and work of teachers. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_9
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 187-208  
2.
196 p, 801.6 KB L'Agenda de la política educativa a Catalunya : una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013) / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; Pages Martin, Marcel ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre presenta una revisió exhaustiva de les tendències recents de la política educativa catalana d'ençà que a finals de l'any 2010 es produís un canvi de govern. El treball revisa diferents eixos de política educativa i n'avalua les decisions més rellevants, tant des del punt de vista del desenvolupament regulatiu com de les opcions polítiques desplegades i dels principals indicis o evidències disponibles sobre els efectes d'aquestes polítiques. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 45) (Informes breus. Educació)  

Research literature 1 records found  
1.
212 p, 2.4 MB School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment / Pages Martin, Marcel ; Verger, Antoni, dir. ; Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...]
Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...]
This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]

2021  

See also: similar author names
1 Pages, M. A.
1 Pagés, Mario
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.