1.
|
8.8 MB |
The Efficacy of the Subskills Training Approach on the Rendition of Numerical Data, Proper Names, and Abbreviations in the Teaching of Simultaneous Interpreting from English into Arabic
/
Aldabbagh, Abeya ;
Arumí Ribas, Marta, dir. ;
Gil-Bardají, Anna, dir.
Es poden emprar molts enfocaments diferents en la formació de la interpretació simultània (SI en les seves sigles en anglès). Atès que la SI és un procés complex que inclou diverses subhabilitats interdependents, val la pena explorar l'eficàcia d'un enfocament pedagògic basat en subhabilitats, és a dir, en microhabilitats específiques de la SI, com ara l'atenció dividida, la fluïdesa, l'autocontrol, el control sobre la producció oral, la interpretació d'informació numèrica, els noms o les abreviatures. [...] Se pueden emplear muchos enfoques diferentes en la formación de la interpretación simultánea (SI en sus siglas en ingés). Dado que SI es un proceso complejo que incluye varias subhabilidades interdependientes, vale la pena explorar la eficacia de un enfoque pedagógico basado en subhabilidades, es decir, en microhabilidades específicas de la SI, como la atención dividida, la fluidez, el autocontrol, el control sobre la producción oral, la interpretación de información numérica, los nombres o las abreviaturas. [...] Many different approaches can be employed in the training of simultaneous interpreting (SI). As SI is a complex process that includes several inter-dependent subskills, it is worthwhile to explore the efficacy of a subskills training approach in the teaching of SI; it is an approach that targets specific SI micro-skills such as split-attention, fluency, self-monitoring, output control, interpreting of numerical data, proper names, or abbreviations. [...]
2023
|
|
2.
|
70 p, 2.5 MB |
La traducció pedagògica i l'ús de ChatGPT-3 a classes d'anglès com a segona llengua per a nens i nenes
/
Salguero Romero, Paula ;
Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball tracta sobre la traducció pedagògica, és a dir, ensenyar un idioma estranger amb l'ajuda de la traducció. També tracta sobre les tecnologies, concretament sobre la intel·ligència artificial. [...] Este trabajo trata sobre la traducción pedagógica, es decir, enseñar un idioma extranjero mediante la traducción. También trata sobre las tecnologías, concretamente sobre la inteligencia artificial. [...] This dissertation is about pedagogical translation, i. e. , teaching a foreign language with translation. It is also about technologies, specifically about artificial intelligence. Moreover, this dissertation aims to bring together these two very interesting topics. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Traducció i Interpretació [1204]
|
|
3.
|
21 p, 284.9 KB |
Translation problems across the ocean : testing a pedagogical typology in Chile and Spain
/
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Araya, Cristián (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Identifying translation problems, classifying them, and thinking about the most adequate strategies for solving them can be a useful learning approach as well as a formative assessment tool to develop strategic competence in translation trainees. [...] Identificar problemas de traducción, clasificarlos y pensar sobre las estrategias más adecuadas para resolverlos puede ser un buen enfoque pedagógico para desarrollar la competencia estratégica en la formación de traductores. [...]
2023
|
|
4.
|
20 p, 467.9 KB |
Aprenent a categoritzar el món : la relació entre composició social i pedagogia invisible. Un estudi de cas a un centre de màxima complexitat
/
García García, Cèlia ;
Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En els últims anys s'ha impulsat la incorporació de projectes pedagògics en centres públics de Catalunya que proposen nous models socials relacionats amb la pedagogia invisible. En la següent recerca es vol estudiar què porta a una escola pública en una àrea caracteritzada pel baix nivell socioeconòmic i cultural a desmarcar-se del model tradicional i adoptar-ne un de nou amb elements de pedagogia invisible. [...] En los últimos años se ha impulsado la incorporación de proyectos pedagógicos en centros públicos de Cataluña que proponen nuevos modelos sociales relacionados con la pedagogía invisible. En la siguiente investigación se quiere estudiar qué lleva a una escuela pública en un área caracterizada por un bajo nivel socioeconómico y cultural a desmarcarse del modelo tradicional y adoptar uno nuevo con elementos de la pedagogía invisible. [...] In recent years, the incorporation of educational projects in public centres in Catalonia proposing new social models related to invisible pedagogy has been promoted. The following research aims to study what leads a public school in an area characterized by low socio-economic and cultural level to separate itself from the "traditional" scholar model and adopt a new one with elements of invisible pedagogy. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documentos
|
|
5.
|
56 p, 650.5 KB |
Desigualtats educatives : model pedagògic i les formes de vinculació educativa de l'alumnat
/
Lluch Calvet, Raquel ;
Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'educació com a eina per combatre les desigualtats socials, com les derivades de la classe social (Bernstein, 1985) ha estat el centre de molts debats. Aquestes desigualtats poden reproduir-se i agreujar-se a través de l'escola, donant lloc a diferents desigualtats educatives. [...] La educación como herramienta para combatir las desigualdades sociales, como las derivadas de la clase social (Bernstein, 1985) ha sido el centro de muchos debates. Estas desigualdades pueden reproducirse y agravarse a través de la escuela, dando lugar a desigualdades educativas. [...] Education as a tool to combat social inequalities, such as those derived from social class (Bernstein, 1985) has been the focus of many debates. These inequalities can be reproduced and exacerbated through school, leading to educational inequalities. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documentos
|
|
6.
|
97 p, 1.1 MB |
Empowering autonomy through feedback : proposals for hybrid learning in higher education
/
Cea Álvarez, Ana María (Universidade do Minho) ;
Dono López, Pedro (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Lerma Sanchis, Maria Dolores (Universidade do Minho) ;
Mogas Recalde, Jordi (Universitat Rovira i Virgili) ;
Pazos-Justo, Carlos (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest manual es recullen alguns dels resultats de la recerca col·laborativa duta a terme al si del projecte interuniversitari BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy. eu/). Aquest projecte ha fet un seguiment d'estratègies pedagògiques d'aprenentatge híbrid i/o b-learning per fomentar l'autonomia en un context de canvis profunds provocats per la darrera pandèmia. [...] This handbook presents some of the results of the collaborative research carried out within the inter-university project BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy. eu/). This project focused on analyzing and implementing hybrid learning and/or b-learning pedagogical strategies to promote autonomy in a context of mutation caused by the latest pandemic. [...] En este manual se recogen algunos de los resultados de la investigación colaborativa llevada a cabo en el seno del proyecto interuniversitario BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy. eu/). Este proyecto estaba centrado en analizar e implementar estrategias pedagógicas del aprendizaje híbrido y/o b-learning para fomentar la autonomía en un contexto de mutación provocado por la última pandemia. [...] Niniejszy podręcznik prezentuje niektóre wyniki wspólnych badań prowadzonych w ramach międzyuczelnianego projektu BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy. eu/). Projekt ten koncentrował się na analizie i wdrażaniu strategii pedagogicznych nauczania hybrydowego i/lub b-learningu w celu wspierania autonomii w kontekście zmian spowodowanych przez niedawną pandemię. [...]
2023
2 documentos
|
|
7.
|
|
8.
|
448 p, 3.8 MB |
La experiencia vivida de la esperanza pedagógica en padres de hijos con síndrome de down
/
Armijos Yambay, Karen de Fátima ;
Jordán, Josep Antoni, dir.
Les investigacions han demostrat que els pares tenen un rol fonamental en el desenvolupament dels nens amb síndrome de Down (SD). Per tant, és molt necessari estudiar la riquesa que s'amaga en les experiències viscudes dels pares que fan diàriament contribucions significatives a la millora i autorealització del seu fill/a. [...] Las investigaciones han demostrado que los padres tienen un rol fundamental en el desarrollo de los niños con síndrome de Down (SD). Por lo tanto, es muy necesario estudiar la riqueza que se esconde en las experiencias vividas de los padres que hacen diariamente significativas contribuciones a la mejora y autorrealización de su hijo/a. [...] Research has demonstrated that parents play an important role in the development of children with Down syndrome [DS]. Therefore, there is an urgent need to study the richness hidden in the lived experiences of parents who make daily contributions to their child's self-realization. [...]
2020
|
|
9.
|
321 p, 3.6 MB |
Estrategias de gestión pedagógica universitaria en las carreras de Administración de Negocios y afines a su nomenclatura de la Región Huetar Caribe Atlántica de Costa Rica
/
Barquero D'Avanzo, Ana Milena ;
Duran-Bellonch, Mar, dir.
La tesi doctoral denominada: "Estratègies de gestió pedagògica universitària en les carreres d'Administració de Negocis i afins a la seva nomenclatura de la Regió Huetar Carib Atlàntica de Costa Rica", neix a partir del següent interrogant: ¿Quines i com són les estratègies de gestió pedagògica universitària segons les experiències dels docents, els estudiants i els coordinadors de carreres d'Administració de Negocis i similars en la seva nomenclatura d'oferta acadèmica, en les universitats que tenen presència a la regió Huetar Carib Atlàntica de Costa Rica? Té com a objectius: analitzar les estratègies de la gestió pedagògica universitària i el desenvolupament de projectes de formació, investigació i projecció social a les carreres d'Administració de Negocis i similars en la seva nomenclatura d'oferta acadèmica, en les universitats de la Regió Huetar Carib Atlàntica de Costa Rica. [...] La tesis doctoral denominada: "Estrategias de gestión pedagógica universitaria en las carreras de Administración de Negocios y afines a su nomenclatura de la Región Huetar Caribe Atlántica de Costa Rica", surgió a partir del siguiente interrogante: ¿Cuáles y cómo son las estrategias de gestión pedagógica universitaria según las experiencias de los docentes, los estudiantes y los coordinadores de carreras de Administración de Negocios y similares en su nomenclatura de oferta académica, en las universidades que tienen presencia en la región Huetar Caribe Atlántica de Costa Rica? y tiene como objetivos: analizar las estrategias de la gestión pedagógica universitaria y el desarrollo de proyectos de formación, investigación y proyección social en dichas carreras de las universidades de la Región Huetar Caribe Atlántica de Costa Rica. [...] The doctoral graduation thesis entitled, " University Pedagogical Management Strategies Used in both Business Administration and Related Majors Offered at the Huetar Caribbean-Atlantic Region of Costa Rica" emerged as a response to the question: which and how are the university pedagogical management strategies used in Business Administration and related majors at universities located at the Huetar Caribbean-Atlantic region of Costa Rica according to the experience of faculty members, students and coordinators of Business Administration majors ? Its objectives are to analyze both the university pedagogical management strategies and the development of training projects, research projects and social projection projects in those majors at Huetar Caribbean-Atlantic region universities; also to design a university pedagogical management model that includes region- specific strategies for the Huetar Caribbean-Atlantic region of Costa Rica to improve the quality of higher education. [...]
2020
|
|
10.
|
|