Resultats globals: 69 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 13 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 19 registres trobats
Documents de recerca, 36 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
28 p, 219.7 KB Gender mainstreaming in times of crisis : missed opportunities in pandemic policymaking / Callerstig, Anne-Charlott (Örebro University) ; Strid, Sofia (University of Gothenburg)
This article problematises gender-mainstreaming in Swedish policy responses to COVID-19 in relation to economic politics. The aim is to understand how gender mainstreaming was implemented, and with what effects. [...]
L'article problematitza la integració de la perspectiva de gènere en les respostes polítiques sueques a la COVID-19 en relació amb la política econòmica. L'objectiu és comprendre com es va implementar la integració de la perspectiva de gènere i quins van ser els seus efectes. [...]
El artículo problematiza la integración de la perspectiva de género en las respuestas políticas suecas al Covid-19 en relación con la política económica. El objetivo es comprender cómo se implementó la integración de la perspectiva de género y cuáles fueron sus efectos. [...]

2023 - 10.5565/rev/papers.3174
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 3 (2023) , p. e3174 (Artículos de monográfico)  
2.
16 p, 139.9 KB Pedagogías feministas en la universidad, ¿realidad o utopía? : un análisis de la formación de las profesionales y los profesionales del ámbito educativo / Villar Varela, Milena (Universidade de Santiago de Compostela) ; Méndez-Lois, María-José (Universidade de Santiago de Compostela) ; Barreiro Fernández, Felicidad (Universidade de Santiago de Compostela) ; Permuy Martínez, Aixa (Universidade de Santiago de Compostela)
El androcentrismo permea la realidad e inunda las aulas de todos los niveles educativos, por lo que es acuciante la implantación de pedagogías feministas que confieran solución a estas situaciones. [...]
L'androcentrisme penetra dins la realitat i inunda les aules de tots els nivells educatius, per la qual cosa és urgent implantar pedagogies feministes que confereixin solució a aquestes situacions. [...]
Androcentrism permeates reality and floods classrooms at all levels of education, which is why there is such an urgent need to implement feminist pedagogies that can provide a solution to these situations. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1571
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 49-64 (Monográfico)  
3.
18 p, 244.7 KB Hacia una docencia ciberfeminista : percepciones sobre la inclusión de la perspectiva de género en carreras de grado en modalidad online en Chile / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo diseñamos, validamos y aplicamos dos cuestionarios realizados a partir de una mirada ciberfeminista, cuyo objetivo fue conocer y analizar las percepciones de estudiantes y docentes de educación superior online sobre la importancia que tiene y que debería tener la perspectiva de género (PG) en esta modalidad. [...]
En aquest treball dissenyem, validem i apliquem dos qüestionaris realitzats a partir d'una mirada ciberfeminista, l'objectiu de la qual va ser conèixer i analitzar les percepcions d'estudiants i docents d'educació superior en línia sobre la importància que té i que hauria de tenir la perspectiva de gènere (PG) en aquesta modalitat. [...]
In this research we design, validate, and apply two questionnaires from a cyberfeminist perspective, the objective of which was to understand and analyse the perceptions of students and teachers of online higher education regarding the importance that the Gender Perspective (GP) has and should have in this modality. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1573
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 65-82 (Monográfico)  
4.
8 p, 232.0 KB Fem el que diem que fem? : Aula de ciències amb perspectiva de gènere / Ramis Pérez, Elena ; Pipitone, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l'ocupació és un tema que actualment,se'n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d'una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l'educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l'aula, en aquest treball s'analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s'ha de treballar a l'aula. [...]
Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.419
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 22-28 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
18 p, 115.4 KB Aportaciones de las pedagogías de género a la calidad de la docencia universitaria / Mena i Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sáez Díaz, Ángela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujal i Llombart, Margot (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir de la necesidad de introducir la perspectiva de género en la docencia debido al vacío existente en la mayoría de estudios de grado en Cataluña (España), sobre todo en Ciencias de la Salud y Psicología, se diseñó una oferta formativa de talleres. [...]
A partir de la necessitat d'introduir la perspectiva de gènere en la docència atès el buit existent a la majoria d'estudis de grau a Catalunya, sobretot a Ciències de la Salut i Psicologia, es va dissenyar una oferta formativa de tallers, en la qual es va considerar bàsic introduir la perspectiva de gènere, tant a nivell de contingut com metodològic. [...]
Most undergraduate programs of study in Catalonia, Spain, especially in the health sciences and psychology, lack a gender perspective in teaching. To fill this gap, a series of training workshops were designed with a gender perspective in content and methodology. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.999
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 579-596 (Puntos de vista)  
6.
26 p, 210.7 KB Los marcos interpretativos en la política chilena de salud sexual y reproductiva / Cubillos Almendra, Javiera (Universidad Católica del Maule (Xile))
El abordaje de la sexualidad en el ámbito de las políticas públicas suele ser controvertido. En este debate pueden identificarse diferentes discursos, expresados por distintos sectores y actores políticos. [...]
L'abordatge de la sexualitat en l'àmbit de les polítiques públiques sol ser controvertit. En aquest debat poden identificar-se diferents discursos, expressats per diferents sectors i actors polítics. [...]
Sexuality in public policy is usually a controversial issue. In the discussion, it is possible to identify several discourses by different political sectors and actors. This paper presents the specific policy frames in the debate about sexual and reproductive health in Chile between 2000 and 2015. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2539
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 4 (2019) , p. 635-660 (Artículos)  
7.
2 p, 10.6 MB La mar també és de les dones / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2725 (9 de juny de 2018) , p. 56-57  
8.
12 p, 93.9 KB Les dones i les noves legislacions sobre els seus drets : el cas del dret a la seguretat / Bodelón, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
En els últims anys han aparegut a Catalunya i Espanya legislacions específiques per a garantir i reconèixer els drets de les dones. Aquestes novetats legislatives tenen com a objectiu transformar les relacions de gènere en les nostres societats. [...]
In the last years, some specific legislation has appeared in Catalonia and Spain in order to assure and recognize women's rights. These legislative novelties aim at transforming gender relationship. [...]
En los últimos años han aparecido en Cataluña y en España legislaciones específicas para garantizar y reconocer los derechos de las mujeres. Estas novedades legislativas tienen como objetivo transformar las relaciones de género en nuestras sociedades. [...]

2009
Revista catalana de seguretat pública, Núm. 20 (2009) , p. 73-84
2 documents
9.
10 p, 172.0 KB La perspectiva de la vida quotidiana en les polítiques públiques / Torns, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2004
Barcelona societat, Núm. 12 (2004) , p. 64-73  
10.
132.1 KB Jóvenes vulnerables a la entrada del mercado de trabajo : visualización de ego-redes en Talleres Prelaborales de la Zona Norte de Sevilla / Izquierdo Chaparro, Rosario (Ayuntamiento de Sevilla. Servicio de Desarrollo Local de la Delegación de Economía y Empleo)
Este artículo explora algunas posibilidades de la visualización de redes egocéntricas como herramienta metodológica para realizar entrevistas cualitativas y para la evaluación de programas de Formación y Empleo. [...]
Personal network visualization appears as an effective method to carry out qualitative interviews and also is proper to evaluate training and employment programs. This is the main argument of this paper that describes a case study focused on female and male teenagers in risk of social exclusion, when they are making the transition to the first job (in an employment resource organized by the City Council). [...]

2011 - 10.5565/rev/redes.427
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 21, desembre 2011, p. 571-603
2 documents

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 732.4 KB Investigació amb perspectiva de gènere : investigació feminista i amb perspectiva de gènere, punts claus i eines / Freixes Sanjuán, Teresa ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Material de sensibilització i formació en la perspectiva de gènere en la recerca per a professorat i personal investigador de la UAB.
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  

Llibres i col·leccions 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
85 p, 4.5 MB Biology : Guides to mainstreaming gender in University teaching / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Biological sciences as a set of disciplines that study life are part of an androcentric scientific culture where gender biases are found both in the production and the transmission of knowledge. They have long suffered from a gender blindness that is not unique to the field of biology, but is also present in many other STEM disciplines. [...]
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2022 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
2.
84 p, 2.4 MB Biologia : Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Les ciències biològiques, enteses com el conjunt de disciplines que estudien la vida, s'emmarquen en una cultura científica androcèntrica on trobem biaixos de gènere tant en la producció com en la transmissió dels coneixements. [...]
única del camp de la biologia, sinó que també és present en moltes altres disciplines STEM. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de Biologia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que actuen d'orientació per a millorar i promoure la innovació docent en les assignatures i els plans d'estudis que afecten a diferents dimensions del procés d'ensenyamentaprenentatge.

Castelló de la Plana Xarxa Vives d'Universitats 2021 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
3.
52 p, 1.1 MB Education and Pedagogy : Guides to mainstreaming gender in University teaching / Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
It is proper to professionals of pedagogy and education to recognize and combat inequalities. The Guide for mainstraming gender in university teaching of Education and Pedagogy offers proposals, examples of good practices, teaching resources and consultation tools to learn how to interpret the implications of the sex-gender system in education and the influence of the gender perspective in teaching, knowledge transfer and research.
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2021 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
4.
61 p, 2.1 MB Geografia : Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Prats Ferret, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Baylina Ferré, Mireia
Durant molts segles la meitat de la humanitat ha estat ignorada com a objecte d'estudi en geografia, ja que s'ha considerat tradicionalment la societat com un conjunt neutre, asexuat i homogeni, sense plantejar les profundes diferències que hi ha entre homes i dones en la utilització de l'espai. [...]
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats, 2022 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
5.
71 p, 1.8 MB Traducció i interpretació : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Romero Ramos, Lupe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
La Traducció i Interpretació és una disciplina que tot i estar fortament feminitzada, les posicions de poder i els reconeixements professionals solen estar copats per homes. I pel que fa a l'exercici de la professió, sovint no es posa prou atenció als biaixos (in)conscients dels i les traductors/es. [...]
Castelló de la Plana : Xarxa Vives d'Universitats ; Barcelona : Institut Català de les Dones, 2023 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
6.
39 p, 1.1 MB Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Amat, Meritxell ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Flores, Clara ; Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gavaldà Elias, Xènia ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; López, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Macià, Spei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Puente, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Barcelona, 2020
2 documents
7.
121 p, 3.3 MB Dones i Treballs : una aproximació al mercat de treball de Barcelona des de la perspectiva de gènere / Moreno Colom, Sara, 1978- ; Sánchez Mira, Núria ; Borràs Català, Vicent ; Ajuntament de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
Barcelona : Consell Econòmic i Social de Barcelona, 2018  
8.
88 p, 1.7 MB Sociologia, economia i ciència política : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ortiz Monera, Rosa María (Universitat de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra) ; Morero Beltrán, Anna María (Universitat de Barcelona)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la sociologia, l'economia i la ciència política. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica i perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
9.
36 p, 2.2 MB Psicologia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Bosch Fiol, Esperanza (Universitat de les Illes Balears) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra) ; Mantero Heredia, Salud (Universitat de les Illes Balears)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la psicologia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
10.
50 p, 1.9 MB Medicina : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ruiz Cantero, María Teresa (Universitat d'Alacant) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra)
L'evidència científica i l'experiència, tant acadèmica com professional, demostren que és imprescindible incorporar un enfocament de gènere com a criteri de millora de la qualitat dels estudis universitaris en ciències de la salut. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  

Llibres i col·leccions : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
119 p, 2.1 MB L'estat emocional de les cooperatives de comunicació : cures, responsabilitat social i vida entre l'Economia Social Solidària i el capitalisme / Carcolse Patón, Judit ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el marc de l'Economia Social i Solidària (ESS) es parla sovint de posar les persones al centre i de cures, però, a la pràctica hi ha alguns sectors com el de les cooperatives de comunicació que es troben emocionalment al límit i amb la sensació de fluctuar entre dos mons: el de l'Economia Social i Solidària versus el capitalisme.
En el marco de la Economía Social y Solidaria (ESS) se habla frecuentemente de poner a las personas en el centro y de cuidados, pero en la práctica hay algunos sectores como el de las cooperativas de comunicación que se encuentran emocionalmente al límite y con la sensación de fluctuar entre dos mundos: economía social versus capitalismo.
Within the framework of Social and Solidarity Economy (SSE), there is often talk of putting people at the center and of care. However, in practice, there are certain sectors such as cooperative communication that find themselves emotionally on the edge, with the feeling of fluctuating between two worlds: social economy versus capitalism.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
2.
125 p, 1.1 MB Cuando el Estado falla a las «supervivientes» : un estudio sobre el impacto de la violencia institucional en las mujeres en situación de violencias machistas / Andrino Valencia, Katherine Lissette ; Ortiz Amaro, Lucia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball es dirigeix a estudiar l'impacte de la violència institucional en les dones en situació de violències masclistes. L'objectiu amb aquesta línia de recerca és mostrar les pràctiques de violència institucional que reprodueixen els òrgans institucionals involucrats en l'atenció a les supervivents.
El presente trabajo se dirige a estudiar el impacto de la violencia institucional en las mujeres en situación de violencias machistas. El objetivo con esta línea de investigación es mostrar las prácticas de violencia institucional que reproducen los órganos institucionales involucrados en la atención a las supervivientes.
This paper focuses on studying the impact of institutional violence on survivors of gender-based violence. The purpose of this research is to show the practices of institutional violence that are reproduced by the institutional agencies involved in the assistance of survivors.

2023
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1513]  
3.
76 p, 735.7 KB Perspectiva de género en el sistema de justícia penal. Análisis jurisprudencial de la aplicación de la agravante por razones de género (art. 22.4 CP) por la Sala Segunda del Tribunal Supremo / González Munné, Marina ; Monllor Taltavull, Bárbara Lirios, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las circunstancias agravantes de la responsabilidad criminal constituyen el recurso punitivo por excelencia para aumentar la consecuencia penal prevista en el tipo básico del delito, todo ello con motivo del plus de antijuridicidad que el legislador otorga a ciertas condiciones que concurren en la comisión del hecho punible. [...]
Les circumstàncies agreujants de la responsabilitat criminal constitueixen el recurs punitiu per excel·lència per a augmentar la conseqüència penal prevista en el tipus bàsic del delicte, tot això amb motiu del plus d'antijuridicitat que el legislador atorga a certes condicions que concorren en la comissió del fet punible. [...]
The aggravating circumstances of criminal liability are the punitive resource par excellence to increase the criminal consequence provided for the basic type of crime, because of the extra unlawfulness that the legislator gives to certain conditions that concur in the commission of the punishable act. [...]

2023
Grau en Dret [949]  
4.
84 p, 846.7 KB Anàlisi de la STS 3374/2021, anomenada de les 28 regles per al tractament de la violència de gènere / Espasa Jiménez, Laia ; Bonet Esteva, Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'objectiu d'aquest treball és realitzar una anàlisi de la Sentència del Tribunal Suprem 3374/2021, de 15 de setembre, que estableix un llistat de 28 regles, corresponents amb les lletres de l'abecedari, que caracteritzen i delimiten el concepte de maltractament habitual. [...]
El objetivo de este trabajo es realizar un análisis de la Sentencia del Tribunal Supremo 3374/2021, de 15 de septiembre, que establece un listado de 28 reglas, correspondientes con las letras del abecedario, que caracterizan y delimitan el concepto de maltrato habitual. [...]
The aim of this paper is to carry out an analysis of the Spanish Supreme Court Judgment 3374/2021, dated September 15th, that establishes a list of 28 rules, corresponding to the letters of the alphabet, which characterize and delimit the concept of recurring mistreatment. [...]

2023
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1513]  
5.
81 p, 633.8 KB El lenguaje jurídico de la constitución de 1978 : reflexiones sobre su neutralidad / Cruz Rivero, Mónica ; Ramírez Nárdiz, Alfredo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Com moltes altres construccions socials, el llenguatge evoluciona i s'adapta als canvis que pateix la societat a què pertany, ja sigui afegint-se vocables o eliminant-se aquells que han caigut en desús. [...]
Como muchas otras construcciones sociales, el lenguaje evoluciona y se adapta a los cambios que sufre la sociedad a la que pertenece, ya sea añadiéndose vocablos o eliminándose aquellos que han caído en desuso. [...]
Like many other social constructions, language evolves and adapts to the changes suffered by the society to which it belongs, either by adding words or eliminating those that have fallen into disuse. [...]

2023
Grau en Dret [949]  
6.
94 p, 1.0 MB La representació de la figura de les dones periodistes en l'àmbit de la televisió i el tractament de les notícies de gènere : Cas de la redacció d'informatius de Radiotelevisió Espanyola a Sant Cugat del Vallès / Ortega Castellano, Clàudia ; Gallego Ayala, Juana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els mitjans de comunicació juguen un paper primordial en la configuració i la construcció social de la imatge de la dona. Per aquest motiu, representar la seva figura amb igualtat de gènere és un repte a tenir en compte pels mitjans de comunicació i, per tant, també a les cadenes de televisió. [...]
Los medios de comunicación juegan un papel primordial en la configuración y la construcción social de la imagen de la mujer. Por este motivo, representar su figura con igualdad de género es un reto a tener en cuenta por los medios de comunicación y, por lo tanto, también en las cadenas de televisión. [...]
The role played by the media in the configuration and social construction of women is fundamental. For this reason, representing their figure with gender equality is a challenge to be taken into account by de media and, therefore, also in television networks. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
7.
87 p, 6.8 MB Creació d'un Pla de comunicació per a Salud Con Perspectiva / Chimenos Dalmau, Júlia ; Places Fernando, Mireya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Creació d'un Pla de Comunicació per al projecte Salud Con Perspectiva de l'ONG Igualitàrium. A través d'una exhaustiva recerca de l'entorn i anàlisi de la competència, en aquest treball es tracen les millors estratègies i es creen les bases per a la comunicació externa d'aquest nou projecte emergent. [...]
Creación de un Plan de Comunicación para el proyecto Salud Con Perspectiva de la ONG Igualitàrium. A través de una exhaustiva búsqueda del entorno y análisis de la competencia, en este trabajo se trazan las mejores estrategias y se sientan las bases para la comunicación externa de este nuevo proyecto emergente. [...]
Creation of a Communication Plan for the Salud Con Perspectiva project of the NGO Igualitàrium. Through an exhaustive research of the environment and an analysis of the competition, in this work the best strategies are drawn up and the foundations are created for the external communication of this new emerging project. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
8.
56 p, 932.4 KB Noves masculinitats : una proposta didàctica per trencar amb els estereotips de la masculinitat hegemònica / Pérez Urbano, Irene ; Muzzi, Sandra, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els adolescents continuen associant la masculinitat a una visió hegemònica (Pescador, 2018) i, per tant, és essencial poder fer actuacions educatives que considerin la masculinitat com a eix vertebral (Ríos, 2013). [...]
Los adolescentes continúan asociando la masculinidad a una visión hegemónica (Pescador, 2018) y, por lo tanto, es esencial poder hacer actuaciones educativas que consideren la masculinidad como eje vertebrador (Ríos, 2013). [...]
Nowadays, teenagers still associate masculinity to an hegemonic vision (Pescador, 2018) and, so it is essential to be able to carry out educational activities that consider this topic the backbone of the didactic proposal (Ríos, 2013). [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
9.
158 p, 3.0 MB La perspectiva de gènere en la docència universitària a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB : una observació participant amb les docents / Mampel Alonso, Olga ; Foradada Villar, Mireia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, la perspectiva de gènere (PE) a la docència universitària és un concepte cada cop més estès a les universitats. A Catalunya, existeix el Marc Conceptual de Gènere (2020) des d'una aproximació multidimensional, transformable i transversal, i reflexiona gràcies a epistemologies feministes sobre la necessitat de transgredir de les fronteres eurocèntriques, postcolonials i discriminatòries en la pràctica educativa. [...]
2022
Grau en Pedagogia [1211]  
10.
44 p, 6.0 MB Anàlisi del periodisme de dades des de la perspectiva de gènere / Salazar Steindorff, Andrea ; Giraldo Luque, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau analitza el periodisme de dades des de la perspectiva de gènere. Exposa la quantitat de dones que s'hi dediquen i quantes de les peces que generen, escrites tant per homes com per dones, tenen perspectiva de gènere. [...]
Este Trabajo de Fin de Grado analiza el periodismo de datos desde la perspectiva de género. Expone la cantidad de mujeres que se dedican y cuántas de las piezas que generan, escritas tanto por hombres como por mujeres, tienen perspectiva de género. [...]
This Final Degree's Thesis examines data journalism from a gender perspective. It displays the number of women involved in it as well as how many of the pieces written by both men and women include a gender perspective. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  

Documents de recerca : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.