Results overview: Found 80 records in 0.02 seconds.
Articles, 32 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Research literature, 45 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 32 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
30 p, 272.8 KB Una redefinición necesaria : ¿Cómo explicar la Història de la Catalunya actual (1980-2020) en el mundo presente? / Gonzalez Vilalta, Arnau 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo, en forma de ensayo, reflexiona sobre cual podría ser la programación de una hipotética asignatura de Història de la Catalunya actual (1980-2020) en el sí del debate sobre la presencia de la Historia Actual en los grados universitarios. [...]
Aquest article, en forma d'assaig, reflexiona sobre quina podria ser la programació d'una hipotètica assignatura d'Història de la Catalunya actual (1980-2020) al si del debat sobre la presència de la Història Actual als graus universitaris. [...]
This article, in the form of an essay, reflects on what could be the programming of a hypothetical Current History of Catalonia subject (1980-2020) within the debate on the presence of Current History in university degrees. [...]

2023 - 10.5565/rev/tdevorado.185
Tiempo devorado, Vol. 8 Núm. 1 (2023) , p. 5-34 (Articles)  
2.
17 p, 317.8 KB The role of cartoons on European generalist televisions between 2010 and 2020 / Gómez-Bernal, Gemma (Euncet Business School) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cartoons have been and still are a fundamental genre in children's television programming and are a key product for the media industry due to their easy interpretation by children and their presence in distribution channels. [...]
Los dibujos animados han sido y son un género fundamental en las programaciones infantiles y un producto clave de la industria audiovisual por su fácil interpretación por parte del público infantil y su presencia en los circuitos de distribución. [...]

2022 - 10.15581/003.35.4.147-163
Communication & Society, Vol. 35 Núm. 4 (2022) , p. 147-163
2 documents
3.
18 p, 1.1 MB No habit, no listening. Radio and generation Z : snapshot of the audience data and the business strategy to connect with it / Robert-Agell, Francesc (Universitat Internacional de Catalunya) ; Justel-Vazquez, Santiago (Universitat Internacional de Catalunya) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article describes the most comprehensive study of the relationship between Generation Z and radio carried out in Spain to date, broadening the focus beyond data known from previous research and offering a structural view of the market from the perspective of media economics. [...]
Se muestra la radiografía más completa sobre la relación de la generación Z y la radio que se ha hecho en España hasta la fecha, amplía el foco más allá de los datos conocidos en investigaciones precedentes, y ofrece una visión estructural del mercado desde la perspectiva de media economics. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022) , e310515
2 documents
4.
12 p, 600.3 KB Proyecto para fortalecer el pensamiento computacional mediante una estrategia para mejorar las habilidades de programación en estudiantes de ingenierías en TICs / Gómez Andrade, Abelardo (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Romero Gastelú, María Elena (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Castellanos Barajas, Janette Araceli (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Pérez Torres, Griselda (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías)
El siguiente trabajo presenta los resultados obtenidos a partir de un estudio para el fortalecer el pensamiento computacional realizado en los estudiantes de ingenierías orientadas a las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) y que requieren como competencia fundamental el dominio de la programación, siendo alumnos del Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías (CUCEI) de la Universidad de Guadalajara (UdeG). [...]
The following work presents the results obtained from a study to strengthen the computational thinking carried out in engineering students oriented to Information and Communication Technologies (ICTs) and that require as a fundamental competence the programming, being students of the University Center of Exact Sciences and Engineering (CUCEI) of the University of Guadalajara (UdeG). [...]

2022
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 40 (2022) (Articles)  
5.
14 p, 740.9 KB Detección de los niveles de madurez de la gestión del conocimiento en el aprendizaje de un curso de programación de ordenadores / Muñoz Gómez, Luis Alberto (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Romero Gastelú, María Elena (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Castellanos Barajas, Janette Araceli (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; Gómez Andrade, Abelardo (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías) ; González Aldana, Juan Carlos (Universidad de Guadalajara (Mèxic). Centro Universitario de Ciencias Exactas e Ingenierías)
La presente investigación tiene como objeto determinar cuál es el nivel de madurez de la gestión del conocimiento de un estudiante, mismo que puede ser inicial, conciencia, definido, gestionado u optimizado, basados estos en el Modelo llamado General Knowledge Management Maturity Model (GKMMM) y que inciden en el aprendizaje de un curso introductorio de programación de ordenadores, de las carreras de Ingeniería en Computación, Ingeniería Informática, Ingeniería Biomédica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería Civil de los ciclos escolares 2020A y 2020B, para lo cual se implementó y aplicó una encuesta a alumnos, cuyos datos se analizaron e interpretaron de forma automatizada con un sistema diseñado para este fin y que fue denominado "Sistema de Detección de Madurez para Aprender Programación".
The present research aims to determine what is maturity level of astudent's knowledge management, which can be initial, repeatable, defined, managed or optimizing, based on the Model called General Knowledge Management Maturity Model (GKMMM) and that affect the learning of an introductory course in computer programming,of the careers of Computer Engineering, Informatics, Biomedical Engineering, Electronic Engineering and Civil Engineering of the school cycles 2020A and 2020B, for which a survey of students, whose data were analyzed and interpreted in an automated way with a system designed for this purpose and which was called "System of Detection of Maturity to Learn Programming".

2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Articles)  
6.
27 p, 532.3 KB La programación por competencias en educación física : retos y problemas para su implantación en la escuela / Buscà Donet, Francesc (Universitat de Barcelona) ; Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gallardo, Sandra (Universitat de Barcelona)
Este artículo analiza el proceso de programación por competencias desde el área de educación física, a partir de la percepción del profesorado de educación física, tutores y equipo directivo de diversos centros escolares de primaria y secundaria. [...]
This paper analyses the key competences lesson planning process in physical education, from perceptions of teachers of physical education, tutors and head teachers of primary and secondary school. The aims of this study were: to identify the factors that determine the key competences lesson planning; the contribution of Physical Education to the development of the key competences; the planning process when applied in school settings. [...]

2016 - 10.17583/remie.2016.2172
REMIE : Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 6, núm. 3 (2016) , p. 292-317  
7.
8 p, 477.7 KB Del flujo al stock : el programador radiofónico ante la gestión del catálogo digital / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Toni (Universitat de Vic)
Más allá del indudable resurgir del podcast, su presencia en la oferta de algunas emisoras españolas merece un análisis detallado. Este estudio presenta el estudio de dicha oferta, así como una aproximación a los retos e interrogantes que hay tras la producción de podcasts nativos, de consumo exclusivo vía web. [...]
Beyond the undoubted revival of the podcast, its presence in the offer of some Spanish radio stations deserves a detailed analysis. This study presents the analysis of this offer, as well as an approach to the challenges and questions behind the production of native podcasts, exclusively for web consumption. [...]

2019 - 10.3145/epi.2019.ene.09
El Profesional de la información, Vol. 28 Núm. 1 (2019)  
8.
12 p, 758.3 KB General-television programming in Europe (UE5) : public versus commercial channels / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Technological convergence has affected the media context of generalist television, modifying access and the consumption of content. The design of the scheduling of the general-interest linear television is a key element in understanding the policies that the operators follow when offering genres and formats, and in observing the similarities and differences between public and private ownership. [...]
El acceso y el consumo de la televisión generalista ha variado tras la convergencia tecnológica. El diseño de las programaciones de la televisión lineal generalista es clave para entender las políticas que los operadores están aplicando en la oferta de géneros y formatos, y observar las divergencias y similitudes entre cadenas de titularidad pública o privada. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.mar.04
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 2 (2020)
2 documents
9.
12 p, 305.3 KB Programming Synthetic Innovation? / Vallverdú, Jordi 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
El presente artículo analiza cómo los sistemas de IA han estado proporcionando información sobre el mundo bajo dos métodos básicos: heurísticas y metaheurísticas. Tras un breve análisis sobre el significado de la innovación y los elementos fundamentales de un sistema cognitivo, el autor sugiere un nuevo enfoque para crear sistemas de IA capaces de innovar.
This paper analyzes how AI systems have been providing new data about the world, basically under two main approaches: heuristics and metaheuristics. After a short analysis about what innovation means and about the basic elements of any cognitive system that elaborates theories on information, the author suggest a new path to create AI systems that could be able to innovate.

2013
Revista Iberoamericana de Argumentación, Vol. 7 (2013) , p. 1-12  
10.
26 p, 327.2 KB Sociedades artificiales para el análisis de procesos sociales en la Prehistoria / Barceló, Juan A.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
En los últimos años, en arqueología, sociología y otras disciplinas, se han empezado a programar ordenadores de manera que simulen el nacimiento y muerte de agentes sociales, sus actividades y sus formas de interacción. [...]
Recently, researchers in Archaeology, Sociology and related disciplines have began to program computers in such a way that they seem to be able to reproduce the birth and death of social agents, their activities and their ways of interaction. [...]

2010
Cuadernos de Prehistoria y Arqueologia de la Universidad de Granada, Vol. 20 (2010) , p. 123-148  

Articles : 32 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
1 p, 342.9 KB Contribución de los ítems a los patrones atípicos de respuesta : cálculo del índice de precaución modificado sin el ítem / Boixadera Planas, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Estadística Aplicada) ; García Rueda, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Al diseñar una prueba de conocimientos conviene tener en cuenta que sus elementos, los ítems, han de tener diferentes niveles de dificultad. Cada persona debería ser capaz de superar la dificultad de los ítems hasta un determinado umbral que debería determinar su nivel de conocimiento. [...]
2015
XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud. Palma de Mallorca, : 2015  
2.
17 p, 433.2 KB Servicios interactivos en la TDT española : una asignatura pendiente / Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Asociación Española de Investigación de la Comunicación. Congreso Internacional Fundacional (2008 : Santiago de Compostela, Galícia)
Se presentan los resultados de un estudio sobre la oferta de servicios interactivos en la programación de la TDT española. En el estudio se observaron los principales actores del mercado televisivo español y se analizaron las aplicaciones interactivas presentes en las parrillas programáticas. [...]
2008
Congreso Internacional Fundacional AE-IC, 2008  

Research literature 45 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 13.0 MB Enhancing data center performance with GPU-accelerated dynamic programming algorithms / Roca Serrano, Andreu ; Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Data generation rates for problems involving dynamic programming (DP) algorithms have grown exponentially. The inability of classical CPU architectures to cope with the ever-increasing amount of data has led Data Processing Centers (DPCs) to incorporate accelerators that can perform thousands of operations in parallel. [...]
La quantitat de dades relacionades amb problemes d'algorismes de programació dinàmica (DP) ha crescut de manera exponencial. La incapacitat de les arquitectures clàssiques de CPU per fer front a la quantitat cada cop més gran de dades ha fet que els centres de processament de dades (DPC) incorporin acceleradors que poden realitzar milers d'operacions en paral·lel. [...]
La cantidad de datos relacionados con problemas de algoritmos de programación dinámica (DP) ha crecido de forma exponencial. La incapacidad de las arquitecturas clásicas de CPU para hacer frente a la cantidad cada vez mayor de datos ha hecho que los centros de procesamiento de datos (DPC) incorporen aceleradores que pueden realizar miles de operaciones en paralelo. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
14 p, 688.0 KB Back-office servidor de correcció automàtica pel professorat / Llorente Garcia, Eric ; Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els estudis relacionats amb la programació requereixen que els seus estudiants puguin aprendre i plasmar les seves habilitats fent una gran quantitat d'exercicis pràctics de programació. Per tal que els alumnes tinguin una forma còmoda i automàtica de corregir els seus propis exercicis sense l'assistència del professorat, s'utilitzen eines de correcció automàtica. [...]
Los estudios relacionados con la programación requieren que los estudiantes puedan aprender y plasmar sus habilidades haciendo una gran cantidad de ejercicios prácticos de programación. Para dotar a los alumnos de una forma cómoda y automática de corregir sus ejercicios sin la asistencia del profesorado, se utilizan herramientas de corrección automática. [...]
Studies related to coding require that their students can learn and apply their skills by doing a large number of coding exercises. In order for students to have a comfortable and automatic way to correct their own exercises without the assistance of teachers, automatic correction tools are commonly used. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
11 p, 901.0 KB Desenvolupament d'un mòdul de Moodle per implementar una aula interactiva de programació / Simó Marí, Rubén ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu crear un plugin per integrar una eina de programació que s'ha desenvolupat en projectes anteriors. Aquesta eina permet als professors crear exercicis per a que els alumnes puguin realitzar-los durant les classes. [...]
This project aims to create a plugin to integrate a programming tool that has been developed in previous projects. This tool allows teachers to create exercises so that students can perform them. The tool allows to speed up the communication between the student and the teacher because while the student is doing the activity, the teacher can see and edit in real time what the student is doing. [...]
Este proyecto tiene como objetivo crear un plugin para integrar una herramienta de programación que se ha desarrollado en proyectos anteriores. Esta herramienta permite a los profesores crear ejercicios para que los alumnos puedan realizarlos durante las clases. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
14 p, 925.4 KB Sistema de micro-aprenentatge basat en Telegram : programació de micro-continguts / Nieto Núñez, Adrián ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El microlearning és una modalitat d'ensenyament que permet l'adquisició de coneixements i habilitats arrel de microcontinguts, sense saturar d'informació a l'estudiant. Diferents professors de l'Escola d'Enginyeria volen implantar un mètode per transmetre els estudiants microcontinguts a través de Telegram, però en manquen d'eines per fer-ho còmodament. [...]
Microlearning is a teaching modality that allows the acquisition of knowledge and skills based on micro-content, without suturing the student with information. Differents professors at the School of Engineering want to implement a method to transmit micro-content to students via Telegram, but they lack the tools to do so comfortably. [...]
El microlearning es una modalidad de aprendizaje que permite la adquisición de conocimientos y habilidades a raíz de microcontenidos, sin saturar de información al estudiante. Diferentes profesores de la Escuela de Ingeniería quieren implantar un método para transmitir a los estudiantes microcontenidos a través de Telegram, pero carecen de herramientas para hacerlo cómodamente. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
16 p, 1.1 MB Multi-Language Integrated Web-Based IDE for Programming Contests / Paz Cepero, Joel ; Estravis Nieto, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té l'objectiu d'implementar un IDE offline que permeti als participants de concursos de programació basats en el programari Open Source de DOMjudge, com HPCodeWars, programar en diferents llenguatges de programació en la mateixa aplicació web (principalment Python, C++ i Java), millorant així l'experiència d'usuari i l'eficiència del concurs. [...]
Este proyecto tiene como objetivo implementar un IDE offline que permita a los participantes de concursos de programación basados en el software de código abierto de DOMjudge, como HPCodeWars, programar en diferentes lenguajes de programación en la misma aplicación web (principalmente Python, C++ y Java), mejorando así la experiencia del usuario y la eficiencia del concurso. [...]
This project has the objective to implement an offline IDE that allows participants in programming contests based on the Open Source DOMjudge software, such as HPCodeWars, to program in different programming languages within the same web application (mainly Python, C++, and Java), thus improving the user experience and the efficiency of the contest. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
10 p, 733.2 KB Avaluació de la qualitat del codi en exercicis de programació / Rodriguez Penin, Hugo ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A l'hora d'aprendre programació és molt important el feedback que l'estudiant rep dels treballs fets durant una assignatura per tal de millorar les seves capacitats. Actualment, a la Universitat Autònoma de Barcelona no es disposa de cap eina que ens permeti avaluar els aspectes referents a la qualitat del codi, com pot ser l'estil de codificació seguint una guia d'estil. [...]
A la hora de aprender programación es muy importante el feedback que el estudiante recibe de los trabajos realizados durante una asignatura para mejorar sus capacidades. Actualmente, en la Universidad Autónoma de Barcelona no se dispone de ninguna herramienta que nos permita evaluar los aspectos referentes a la calidad del código, como puede ser el estilo de codificación siguiendo una guía de estilo. [...]
When it comes to learning programming, the feedback that students receive on their assignments during a course is crucial to improve their skills. Currently, at the Autonomous University of Barcelona, there is no tool available to assess aspects related to code quality, such as coding style following a style guide. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
15 p, 1.4 MB Paletitzat intel·ligent amb l'ús de visió per computador i robot industrial / Centelles Pavón, Guillem ; Garcia Calvo, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Utilitzant tècniques de visió per computador, programació de robots induatrials i PLC, i comunicació entre dispositius, s'ha aconseguit desenvolupar un sistema físic per a l'automatització del paletitzat d'objectes d'un color concret en cadenes de producció amb cintes transportadores. [...]
Utilizando técnicas de visión por computador, programación de robots industriales y PLC, y comunicación entre dispositivos, se ha logrado desarrollar un sistema físico para la automatización del paletizado de objetos de un color específico en cadenas de producción con cintas transportadoras. [...]
By utilizing computer vision techniques, industrial robot and PLC programming, and device comunication, it has.

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
10 p, 909.0 KB Aula de programació interactiva / Galante Causanilles, Lluís ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte s'enfoca en la millora i expansió de les capacitats d'una plataforma web existent, que té com a objectiu brindar un entorn d'ensenyament virtual per a matèries relacionades amb la programació. [...]
This project focuses on improving and expanding the capabilities of an existing web platform, which aims to provide a virtual teaching environment for subjects related to programming. The aim is to achieve a more complete and advanced version, which solves problems identified in the previous version and improves interaction and collaboration between teachers and students. [...]
Este proyecto se enfoca en la mejora y expansión de las capacidades de una plataforma web existente, que tiene como objetivo brindar un entorno de enseñanza virtual para materias relacionadas con la programación. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
11 p, 1.1 MB Design and implementation of a programming language with LLVM / Domingo Catafal, Josep Maria ; Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This article presents the design and development of a new programming language called Craft, using Rust and LLVM. The goal of the project is to gain a deeper understanding of how compilers work by creating one from scratch using these tools. [...]
Aquest article presenta el disseny i desenvolupament d'un nou llenguatge de programació anomenat Craft, utilitzant Rust i LLVM. L'objectiu del projecte és aconseguir una millor comprensió de com funcionen els compiladors creant-ne un des de zero amb aquestes eines. [...]
Este artículo presenta el diseño y desarrollo de un nuevo lenguaje de programación llamado Craft, utilizando Rust y LLVM. El objetivo del proyecto es conseguir una mejor comprensión de cómo funcionan los compiladores, creando uno desde cero con estas herramientas. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
12 p, 1.0 MB Aula de programació interactiva / Pipoyan Paronyan, Arman ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és augmentar les funcionalitats d'una eina de suport docent integrant diferents tecnologies existents com GitHub, Jupyter o Moodle i afegir altres funcionalitats que no requereixen mòduls externs. [...]
The goal of this project is to increase the functionalities of a teaching support tool by integrating different existing technologies such as GitHub, Jupyter or Moodle and adding other functionalities that do not require external modules. [...]
El objetivo de este proyecto es aumentar las funcionalidades de una herramienta de apoyo docente integrando diferentes tecnologías existentes como GitHub, Jupyter o Moodle y añadir otras funcionalidades que no requieren módulos externos. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 45 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
17 p, 1.6 MB Doctrina TEM (taxonomía estructural de la motricidad) : tablas de síntesis / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tablas de síntesis de análisis taxonómicos de algunos contenidos estructurales de la educación física, para facilitar la programación y el diseño de situaciones de aprendizaje del área curricular de Educación Física.
Bellaterra : Facultat de Ciències de l'Educació, 2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.