1.
|
|
2.
|
25 p, 659.2 KB |
La situació de l'ESS a Menorca : marc normatiu, iniciatives, accions i polítiques públiques
/
Pons Febrer, Pau ;
Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat d'Economia i Empresa
La idea d'aquest treball és fer una anàlisi de la situació de l'economia social i solidària a Menorca, dels diferents actors que la conformen i el territori on es desenvolupa, començant amb una revisió de l'estat actual del sistema socioeconòmic menorquí, posant la lupa en diferents aspectes com ara l'activitat econòmica, les empreses i el mercat laboral, passant també pel sector turístic i alternatives a aquest, al ser el dominant a l'illa. [...] La idea de este trabajo es hacer un análisis de la situación de la economía social i solidaria en Menorca, de los diferentes actores que la conforman y el territorio donde se desarrolla, empezando con una revisión del estado actual del sistema socioeconómico menorquín, poniendo la lupa en diferentes aspectos como la actividad económica, las empresas y el mercado laboral, pasando también por el sector turístico y alternatives a este, al ser dominante en la isla. [...] The idea of this work is to make an analysis of the situation of the social and solidarity economy in Menorca, of the different actors that make it up and the territory where it develops, starting with a review of the current state of the Menorcan socioeconomic system, putting the magnifying glass on in different aspects such as economic activity, companies and the labor market, also going through the tourism sector and alternatives to it, as it is dominant on the island. [...]
2023 Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
|
|
3.
|
11.4 MB |
Three essays on how new technologies are changing our lives
/
Failache Mirza, María Elisa ;
Ramos Morilla, Xavier, dir.
La tesi consta de tres estudis empírics que analitzen el paper de les noves tecnologies i la innovació en tres dimensions concretes: la primera infància, l'educació terciària i les desigualtats en la distribució funcional de l'ingrés. [...] La tesis consta de tres estudios empíricos que analizan el papel de las nuevas tecnologías y la innovación en tres dimensiones concretas: la primera infancia, la educación terciaria y las desigualdades en la distribución funcional del ingreso. [...] The dissertation consists of three empirical studies that analyze the role of new technologies and innovation, focusing on three particular dimensions: early childhood, tertiary education, and inequalities in the functional distribution of income. [...]
2022
|
|
4.
|
|
5.
|
20 p, 363.5 KB |
Políticas educativas en el ámbito local : un estudio sobre las prácticas educativas en la ciudad de Barcelona
/
Escobar Moreno, Victoria ;
Argelaguet i Argemí, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'educació, com a dret, s'inclou dins de les previsions normatives que conformen la Constitució Espanyola (més concretament a l'article 27). No obstant això, aquest dret és interpretat pel text constitucional com a educació pròpiament reglada (doncs es refereix a l'ensenyament) i es vincula competencialment a l'Administració General de l'Estat, deixant en un paper secundari a altres agents educatius com serien les administracions locals. La educación, como derecho, se incluye dentro de las previsiones normativas que conforman la Constitución Española (más concretamente en el artículo 27). No obstante, este derecho es interpretado por el texto constitucional como educación propiamente reglada (pues se refiere a la enseñanza) y se vincula competencialmente a la Administración General del Estado, dejando en un papel secundario a demás agentes educativos como serían las Administraciones Locales. Education, as a right, is included within the normative provisions that make up the Spanish Constitution (more specifically in article 27). However, this right is interpreted by the constitutional text as properly regulated education (because it refers to teaching) and is linked to the General State Administration, leaving other educational agents, such as Local Administrations, in a secondary role.
2022 Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
68 p, 910.5 KB |
Report on legal and public policies proposals to address anti-gender hate speech
/
Igareda, Noelia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Svensson, Eva-Maria (University of Gothenburg. Department of Law) ;
Bladini, Moa (University of Gothenburg. Department of Law) ;
Fejős, Anna (Center for Policy Studies) ;
Pascale, Adrián Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Schulz, Andreas (University of Vienna. Department of Communication) ;
Sette, Raffaella (University of Bologna. Centro Interdisciplinare di Ricerca sulla Vittimologia e sulla Sicurezza) ;
Tuzza, Simone, CIRViS - UNIBO ;
Wilhelm, Claudia (University of Vienna. Department of Communication) ;
Zentai, Violetta (Center for Policy Studies) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Antígona (Dret i Societat en Perspectiva de Gènere) ;
Center for Policy Studies ;
Central European University ;
University of Bologna.
Centro Interdisciplinare di Ricerca sulla Vittimologia e sulla Sicurezza ;
University of Gothenburg.
Department of Law ;
University of Vienna.
Department of Communication
2021
|
|
9.
|
1.6 MB |
Programa d'emprenedoria col·lectiva ESS : millor emprendre junts!
/
Pérez Viñas, Xavier ;
García Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat d'Economia i Empresa
El treball proposa una iniciativa de recolzament i impuls de l'economia social i solidària (en endavant ESS) des de l'àmbit públic. Partint de la constatació que l'emprenedoria en ESS és quantitativament molt inferior a l'emprenedoria convencional i, que aquesta darrera, és en gran mesura d'autocupació (un sol/a promotor/a), en aquest treball es justifica i defineix un programa innovador i de baix cost que persegueix incrementar el volum d'emprenedoria col·lectiva en ESS, optimitzar la inserció de persones en les petites iniciatives ESS existents i augmentar el nombre de persones (emprenedores i aturats) que coneixen els principis, els valors i les pràctiques diferencials de l'ESS. El trabajo propone una iniciativa de apoyo e impulso de la economía social y solidaria (en adelante ESS) desde el ámbito público. Partiendo de la constatación de que el emprendimiento en ESS es cuantitativamente muy inferior al emprendimiento convencional y, que este último, es en gran medida de autoempleo (un solo / a promotor / a), en este trabajo se justifica y define un programa innovador y de bajo coste que persigue incrementar el volumen de emprendimiento colectivo en ESS, optimizar la inserción de personas en las pequeñas iniciativas ESS existentes y aumentar el número de personas (emprendedores y parados) que conocen los principios, los valores y las prácticas diferenciales de la ESS. The project proposes a públic administration-led initiative to support and boost the social and solidarity economy (hereinafter referred as ESS, its Catalan language acronym). Based on the observation that entrepreneurship in ESS is quantitatively much lower than conventional entrepreneurship and that the latter is largely promoted and developed by a single individual, this dissertation defends and defines an innovative and low-cost program that aims to increase collective entrepreneurship in ESS, enhance the insertion of workers in existing small ESS initiatives and increase the number of people (entrepreneurs and unemployed workers) that are aware of the principles, values and the differential practices of the ESS.
2021 Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]
|
|
10.
|
|