1.
|
|
2.
|
5 p, 217.5 KB |
De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química
/
Arévalo Domingo, Laura ;
Cano-Colino, Maira ;
Corrons Usón, David ;
Domènech, Núria ;
García Larrosa, Aránzazu ;
Janer Gual , Núria ;
Juncà Ramon, Manel ;
López Fernández, Adrià ;
López Jornet, Alícia ;
Padilla Muñoz, Miquel ;
Parcerisas Brossa, Daniel ;
Prieto Tapia, Mercè ;
Ribera Vall, Dolors ;
Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. [...] This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. [...] Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.509
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles)
|
|
3.
|
2 p, 394.7 KB |
La química de l'Hg (I) : un estudi esctructural
/
Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
El Mercuri (Hg) és un metall capaç de formar diversos polications amb geometries diferents. En aquest treball de l'Àrea de Química inorgànica es presenta la síntesi i caracterització del Hg2(Pip)2, un compost d'Hg (I) amb lligands aromàtics i grups carboxilats. [...] El Mercurio (Hg) es un metal capaz de formar varias polications con varias geometrías. En este trabajo del Área de Química inorgánica se presenta la síntesis y caracterización del Hg2(Pip)2, un compuesto de Hg (I) con ligandos aromáticos y grupos carboxilatos. [...] Mercury (Hg) is a metal capable of forming various polycations with various geometries. In this work of the Area of Inorganic Chemistry, the synthesis and characterization of Hg2(Pip)2, a Hg (I) compound with aromatic ligands and carboxylate groups, is presented. [...]
2022
UAB divulga, Juliol 2022
3 documents
|
|
4.
|
14 p, 215.1 KB |
La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica
/
Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ;
Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. [...] Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. [...] History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2006
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas)
|
|
5.
|
18 p, 408.5 KB |
Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos
/
Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ;
Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...] En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...] In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)
|
|
6.
|
18 p, 272.9 KB |
Química Verde y Sostenibilidad en la educación en ciencias en secundaria
/
Mascarell, Laura (Universitat de València) ;
Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)
Este trabajo se plantea estudiar el papel de la Química Verde en la educación científica para contribuir, desde ese campo, a la Ciencia de la Sostenibilidad y, por tanto, a la transición hacia sociedades sostenibles. [...] Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. [...] This paper proposes to study the role of Green Chemistry in Science Education, to contribute with Sustainability Science and therefore the transition to sustainable societies. For this purpose it will show the results of the analysis carried out about the teaching and the research attention to the contributions of Green Chemistry and the possibility to incorporate it in the formation of the citizenship and the adoption of measures to build a sustainable future. [...]
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1688
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas)
|
|
7.
|
|
8.
|
22 p, 146.7 KB |
Competencias y prácticas científicas en el laboratorio de química : participación del alumnado de secundaria en la indagación
/
Crujeiras Pérez, Beatriz
Esta investigación pretende contribuir al estudio de la participación del alumnado en las prácticas de la comunidad científica, en particular en las relacionadas con el diseño y puesta en práctica de investigaciones e interpretación de datos y establecimiento de conclusiones, así como al estudio de las operaciones epistémicas que el alumnado lleva a cabo en cada práctica. [...] Aquesta recerca pretén contribuir a l'estudi de la participació de l'alumnat en les pràctiques de la comunitat científica, en particular en les relacionades amb el disseny i posada en pràctica de recerques i interpretació de dades i establiment de conclusions, així com a l'estudi de les operacions epistèmiques que l'alumnat duu a terme en cada pràctica. [...] This research aims to contribute to the study of the participation of students in the practices of the scientific community, notably those related to the design and implementation of research and interpretation of data and establishment of conclusions, as well as to the study of operations epistemic students carry out in each practice. [...]
2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1830
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 201-202 (Tesis Didácticas)
|
|
9.
|
|
10.
|
6 p, 45.1 KB |
Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics
/
Mira Tornadijo, I. (Universitat de València) ;
Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l'any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325
|
|