Results overview: Found 1,018 records in 0.02 seconds.
Articles, 26 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 24 records found
Learning materials, 1 records found
Course materials, 947 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Personal and institutional archives, 15 records found
Articles 26 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
10 p, 811.1 KB La introducció de la gran indústria de la química a Espanya i el nou règim de sabers a la perifèria / Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
2007
Quaderns d'Història de l'Enginyeria, Vol. 8 (2007) , p. 361-370  
2.
5 p, 217.5 KB De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química / Arévalo Domingo, Laura ; Cano-Colino, Maira ; Corrons Usón, David ; Domènech, Núria ; García Larrosa, Aránzazu ; Janer Gual , Núria ; Juncà Ramon, Manel ; López Fernández, Adrià ; López Jornet, Alícia ; Padilla Muñoz, Miquel ; Parcerisas Brossa, Daniel ; Prieto Tapia, Mercè ; Ribera Vall, Dolors ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. [...]
This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. [...]
Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.509
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles)  
3.
2 p, 394.7 KB La química de l'Hg (I) : un estudi esctructural / Pons Picart, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
El Mercuri (Hg) és un metall capaç de formar diversos polications amb geometries diferents. En aquest treball de l'Àrea de Química inorgànica es presenta la síntesi i caracterització del Hg2(Pip)2, un compost d'Hg (I) amb lligands aromàtics i grups carboxilats. [...]
El Mercurio (Hg) es un metal capaz de formar varias polications con varias geometrías. En este trabajo del Área de Química inorgánica se presenta la síntesis y caracterización del Hg2(Pip)2, un compuesto de Hg (I) con ligandos aromáticos y grupos carboxilatos. [...]
Mercury (Hg) is a metal capable of forming various polycations with various geometries. In this work of the Area of Inorganic Chemistry, the synthesis and characterization of Hg2(Pip)2, a Hg (I) compound with aromatic ligands and carboxylate groups, is presented. [...]

2022
UAB divulga, Juliol 2022
3 documents
4.
14 p, 215.1 KB La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica / Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. [...]
Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. [...]
History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2006
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas)  
5.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
6.
18 p, 272.9 KB Química Verde y Sostenibilidad en la educación en ciencias en secundaria / Mascarell, Laura (Universitat de València) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)
Este trabajo se plantea estudiar el papel de la Química Verde en la educación científica para contribuir, desde ese campo, a la Ciencia de la Sostenibilidad y, por tanto, a la transición hacia sociedades sostenibles. [...]
Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. [...]
This paper proposes to study the role of Green Chemistry in Science Education, to contribute with Sustainability Science and therefore the transition to sustainable societies. For this purpose it will show the results of the analysis carried out about the teaching and the research attention to the contributions of Green Chemistry and the possibility to incorporate it in the formation of the citizenship and the adoption of measures to build a sustainable future. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1688
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas)  
7.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
8.
22 p, 146.7 KB Competencias y prácticas científicas en el laboratorio de química : participación del alumnado de secundaria en la indagación / Crujeiras Pérez, Beatriz
Esta investigación pretende contribuir al estudio de la participación del alumnado en las prácticas de la comunidad científica, en particular en las relacionadas con el diseño y puesta en práctica de investigaciones e interpretación de datos y establecimiento de conclusiones, así como al estudio de las operaciones epistémicas que el alumnado lleva a cabo en cada práctica. [...]
Aquesta recerca pretén contribuir a l'estudi de la participació de l'alumnat en les pràctiques de la comunitat científica, en particular en les relacionades amb el disseny i posada en pràctica de recerques i interpretació de dades i establiment de conclusions, així com a l'estudi de les operacions epistèmiques que l'alumnat duu a terme en cada pràctica. [...]
This research aims to contribute to the study of the participation of students in the practices of the scientific community, notably those related to the design and implementation of research and interpretation of data and establishment of conclusions, as well as to the study of operations epistemic students carry out in each practice. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1830
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 201-202 (Tesis Didácticas)  
9.
4 p, 334.5 KB Recursos per treballar a l'aula la formulació i nomenclatura de química inorgànica / Hernández Santadaría, José Ángel (Institut Badalona VII)
L'article presenta diversos recursos i activitats elaborats per l'autor que permeten treballar la formulació i nomenclatura de química inorgànica a les classes de química d'educació secundària i de batxillerat, seguint les darreres recomanacions de la IUPAC de l'any 2005.
This article sets forth several resources and activities designed by the author which allow the inclusion of formula writing and nomenclature of inorganic chemistry in the chemistry lessons of compulsory secondary education and Baccalaureate, following the latest IUPAC recommendations in 2005.

2015 - 10.5565/rev/ciencies.55
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 25-28 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
10.
6 p, 45.1 KB Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics / Mira Tornadijo, I. (Universitat de València) ; Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l'any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325  

Articles : 26 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
3 p, 92.8 KB Anem a construir un coixí de seguretat! Cinètica química per a estudiants d'ESO i Batxillerat / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser)
La pràctica proposada pretén ajudar als alumnes a construir un model per a definir i quantificar la velocitat de reacció dels canvis químics a partir de la problemàtica de construcció i optimització d'un coixí de seguretat per a vehicles. [...]
2013
V Jornades per a l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2013  
2.
16 p, 179.5 KB Treball en grup en una assignatura de Química : activitats cooperatives i col·laboratives / Gené Torrabadella, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2015
Jornada d'Innovació Docent a la Facultat de Veterinària. Bellaterra, I : Novembre 2015  

Books and collections 2 records found  
1.
22 p, 5.4 MB La pols de l'univers : una brutícia imprescindible per a la química... i la vida / Rimola, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència del dia de Sant Albert Magne pronunciada a la sala d'actes de les Fac. de Biociències i Ciències de la UAB dimecres 11 de novembre del 2020.
2020  
2.
6 p, 53.9 KB Reglament del Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental
2015  

Research literature 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
40 p, 1.7 MB Development of targeted nanocapsules against breast cancer cells / Cazorla Ares, Camila ; López-Mesas, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sánchez-Martín, María-Jesús, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Breast cancer is now the most diagnosed cancer worldwide, having surpassed lung cancer diagnosis as stated by American Society of Clinical Oncology. Chemotherapy comes with many adverse effects so functionalized nanocarriers with different ligands such as antibodies have been proposed and studied to improve drug delivery efficiency. [...]
El càncer de mama és ara el càncer més diagnosticat al món, havent superat al càncer de pulmó, segons la American Society of Clinical Oncology. La quimioteràpia compta amb molts efectes adversos per tant s'han proposat i estudiat nanoportadors funcionalitzats amb diferents lligands com anticossos per millorar l'eficiència en el lliurament de fàrmacs. [...]

2023
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]  
2.
16 p, 340.8 KB Tarragona Smart City : análisis de la movilidad y la industria química de Tarragona + soluciones blockchain / Gómez Lebrón, Marcel ; Ferrer, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada ciudad es un mundo, con personas, calles y paisajes únicos e irrepetibles. Lo que si se repite son los problemas, aunque cada ciudad tenga sus propias preocupaciones, lo cierto es que la falta de digitalización y los fallos de gestión acostumbran a ser los mismos en todas las urbes. [...]
Each city is a world, with unique people, streets and landscapes. The thing that's common in all cities are the problems, although each city has its own concerns, the truth is that the lack of digitization and management failures are usually the same in all cities. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
165 p, 3.4 MB Análisis de la representación de los trastornos mentales en las series televisivas españolas de carácter juvenil del 2009 al 2021. El caso de 'Física o química', 'Merlí' y 'Los espabilados' / Aguilera i Molina, Sara ; Blasco Gil, José Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'estudi té per objectiu abordar la representació dels trastorns mentals en les sèries televisives juvenils produïdes a Espanya durant els últims dotze anys. Una mostra d'una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) i de 'Los espabilados' (2021) permet observar l'evolució del grau de versemblança dels trastorns mentals en aquests productes de ficció seriada. [...]
El estudio tiene por objetivo abordar la representación de los trastornos mentales en las series televisivas juveniles producidas en España durante los últimos doce años. Una muestra de una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) y de 'Los espabilados' (2021) permite observar la evolución del grado de verosimilitud de los trastornos mentales en estos productos de ficción seriada. [...]
The study aims to address the representation of mental disorders in youth television series produced in Spain over the last twelve years. A sample of one season of 'Física o química' (2009), 'Merlí' (2015) and 'Los espabilados' (2021) allows us to observe the evolution of the degree of plausibility of mental disorders in these serialised fiction products. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
4.
5 p, 1.1 MB Planta per a la fabricació d'anilina a partir de fenol i amoníac / Litago Viñerta, Ana Teresa ; Viñas Vilanova, Francesc ; Jové Peralta, Naravi ; Fortea Navarro, Sofia ; Cruz Morató, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
L'objectiu principal del projecte és el disseny, l'estudi i la viabilitat de la construcció d'una planta de producció d'anilina (C6H5NH2) a partir d'amoníac (NH3) i fenol (C6H5OH). La planta de producció és situa al municipi de Vila-Seca i el seu disseny i construcció passa per l'aplicació dels límits que estableix la normativa sectorial i urbanística, incidint de forma crítica en les àrees de medi ambient i seguretat, Claus per al bon funcionament i la bona gestió de recursos que permet minimitzar l'impacte ambiental.
2017
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
5.
321 p, 4.8 MB Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial / Marchán Carvajal, Iván ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial té la finalitat de caracteritzar les metodologies que utilitzen contextos per aprendre química i com aquestes poden contribuir a la capacitat de transferir el coneixement químic de l'alumnat. [...]
The main objective of the thesis Contributions of context-based learning and knowledge transfer to competency-based chemical education is to characterize those methods that use context for learning chemistry and how this methods can contribute to student's capability of transferring chemical knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
33 p, 1.6 MB Trifluorometilació i fluoració de carbonis sp3 : aplicació en molècules bioactives / Casas Rodríguez, Christian ; Vallribera Massó, Adelina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest TFG descriu i estudia en forma de revisió la presència d'àtoms de fluor en molècules orgàniques. Entre d'altres, són importants els compostos farmacèutics fluorats que s'utilitzen comercialment. [...]
2014
Grau en Química [953]  
7.
26 p, 1.9 MB Química mineral de les amfibolites de Bordelle i dels gneis de Lousada (Lugo, Zona Asturoccidental-Lleonesa del Massís Ibèric) / Velasco Arenós, Irene ; Galán García, Gumer, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Les metabasites i els gneis que afloren en la Zona Asturoccidental-Lleonesa han estat relacionats amb una activitat magmàtica lligada a un episodi de distensió. Anteriorment, aquestes roques han estat estudiades com a series bimodals a partir de dades petrogràfiques, d'una cartografia en detall i de les seves característiques geoquímiques en elements majors. [...]
Las metabasitas y los gneises que afloran en la Zona Asturoccidental-Leonesa han estado relacionados con una actividad magmática ligada a un episodio de distensión. Anteriormente, estas rocas han estado estudiadas como series bimodales a partir de datos petrográficos, de una cartografía en detalle y de sus características geoquímicas en elementos mayores. [...]
The metabasites and gneisses that outcrop in the Asturoccidental-Leonese Zone have been related to magmatic activity associated with an episode of distension. Previously, these rocks have been studied as bimodal series from petrographic data, detailed mapping and geochemical characteristics of its major elements. [...]

2014
Grau en Geologia [817]  
8.
71 p, 2.0 MB Realización del mapa de aguas residuales y buenas prácticas en la industria láctea / Pérez Cuellar, Mª Magdalena ; Font i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
2012
2 documents
9.
248 p, 5.8 MB Proyecto de recuperación de suelos contaminados por hidrocarburos / Alonso Riesco, Raquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
2012  
10.
194 p, 3.5 MB Desenvolupament d'una eina per a l'evaluació del comportament ambiental de contaminants químics : visió química i visió documental / Ribera i Fuentes, Marc ; Domènech Antúnez, Xavier, 1953- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Fuentes i Pujol, Ma. Eulàlia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Biblioteconomia i Documentació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
Donat el gran volum de fàrmacs que es produeixen, cal preguntar-se què és el que els passa un cop són consumits. Avui dia sabem que els medicaments (o, més concretament, els seus principis actius) són excretats pel cos dʼuna forma inalterada o alterada en major o menor mesura segons la naturalesa química del fàrmac. [...]
Due to the high volume of drugs produced in the World, we have to ask ourselves: What happened to drugs when they are consumed? Nowadays we know that medicaments (or more precisely, their active ingredient) are excreted by our body unaltered or in altered forms according to its Chemical nature. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Research literature : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Course materials 947 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
36 p, 190.4 KB Química i Bioquímica Sanitàries. Memòria i verificació / Universitat de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universidad de Girona ; Universidad Rovira i Virgili ; Universitat de València
El objetivo general es que el alumnado adquiera una formación avanzada en el ámbito de la química y de la bioquímica sanitarias, a través de la adquisición teórica y práctica de conocimientos y destrezas que permitan un abordaje interdisciplinar y de calidad en laboratorios de investigación biomédica y biosanitaria, y en laboratorios clínicos.
2023 (Màsters)
2 documents
2.
9 p, 120.9 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
3.
4 p, 101.0 KB Pràctiques Professionals [44427] / Busqué Sánchez, Félix
L'alumne realitza un projecte pilot de recerca bàsica o aplicada en un laboratori de recerca o en un laboratori d'una empresa del sector químic i es familiaritzarà amb tècniques d'anàlisi i tècniques instrumentals i / o tècniques de síntesi i determinació de la formulació de productes químics.
The student will become familiar with analytical and instrumental techniques structural and / or synthesis techniques and chemical products formulation determination.
El alumno lleva a cabo un proyecto piloto de investigación básica o aplicada en un laboratorio de investigación o en un laboratorio de una empresa química y se familiarizará con técnicas analíticas e instrumentales estructurales y / o técnicas de síntesis y determinación de formulación de productos químicos.

2023-24
3 documents
4.
4 p, 102.4 KB Treball de Final de Màster [44416] / Busqué Sánchez, Félix
L'alumne realitza un projecte pilot de recerca bàsica o aplicada en un laboratori de recerca o en un laboratori d'una empresa del sector químic i ha de demostrar la capacitat d'aplicar coneixements i habilitats adquirides durant la primera part del Màster.
The student carries out a pilot project in basic or applied research in a research laboratory or in a chemical company laboratory and must demonstrate the ability to apply knowledge and skills acquired during the first part of the Master.
El alumno lleva a cabo un proyecto piloto de investigación básica o aplicada en un laboratorio de investigación o en un laboratorio de una empresa química y debe demostrar la capacidad de aplicar los conocimientos y las habilidades adquiridas durante la primera parte del Máster.

2023-24
3 documents
5.
8 p, 113.5 KB Física i Química [44330] / Navau Ros, Carles ; Roque Rodriguez, Francesc Xavier ; Tabernero Holgado, Carlos ; Garcia Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Francesc Xavier ; Grau Torras, Sergi 1978- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. Inclou dues parts: història de les ciències (4cr) i fonaments de física i química (6cr).
The aim of the course is to complete the knowledge of physics and chemistry of future science teachers. It consists of two parts:history of science (4cr) and Fundamentals of Physics and Chemistry (6cr).
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. Consta de dos partes: historia de la ciencia (4cr) y fundamentos de física y química (6cr).

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
6.
6 p, 108.7 KB Química Biomolecular [43435] / Vallribera Masso, Adela ; Alibes, Ramón ; Suades Ortuño, Joan ; Marechal, Jean-Didier ; Cetó Alsedà, Xavier ; Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El paper de la química bioanalítica, biorgànica i bioinorgànica en genòmica, proteòmica, metabolòmica i medicina. - Aplicar conceptes bàsics de química en sistemes biològics a l'àmbit de la salut humana, el control ambiental, la seguretat alimentària i la indústria biotecnològica. [...]
The role of bioanalytical, bioorganic and bioinorganic chemistry in genomics, proteomics, metabolomics and medicine. 1 - Applying basic concepts of chemistry in biological systems in the field of human health, environmental control, food safety and biotechnology industry. [...]
El papel de la química bioanalítica, bioorgánica y bioinorgánica en genómica, proteómica, metabolómica y medicina. - Aplicar los conceptos básicos de la química en los sistemas biológicos en el campo de la salud humana, el control ambiental, la seguridad alimentaria y la industria biotecnológica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]
3 documents
7.
5 p, 106.9 KB Química Avançada [42429] / Lopez Mesas, Montserrat ; Bayón, Joan Carles ; Figueredo Galimany, Marta ; Lledos Falco, Agusti ; Peral Perez, Jose ; Bayón Rueda, Joan Pau ; Esplandiu Egido, Maria Jose de Montserrat ; Vidal Gancedo, José ; Bofill Arasa, Roger ; Puyol Bosch, Maria Mar ; Ujaque Perez, Gregorio ; Guirado Lopez, Gonzalo ; Pérez Trujillo, Míriam ; Illa Soler, Ona ; Alcalà Bernàrdez, Manel ; Sánchez Martín, María Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
S'estudien temes de química essencial avançada per a la realització de recerca química interdisciplinària.
Advanced essential chemistry topics are studied for carrying out interdisciplinary chemical research.
Se estudian temas avanzados de química esencial con el objetivo de introducir al alumnado en la investigación química interdisciplinar.

2023-24
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]
3 documents
8.
5 p, 103.5 KB Química per a Materials Específics d'Interès a la Indústria i la Recerca [42428] / Sala Roman, Xavier ; Pleixats Rovira, Roser ; Hernando Campos, Jordi ; Esplandiu Egido, Maria Jose de Montserrat ; Boada, Roberto ; Puyol Bosch, Maria Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
1 L'objectiu d'aquest mòdul és l'estudi de les propietats químiques de materials actualment d'interès per a la recerca o la indústria química. El curs es basarà en exemples seleccionats de materials moleculars, supramoleculars, nanoestructurats i heterogenis i en l'estudi de les seves aplicacions en diferents camps, així com les tècniques emprades per a la seva caracterització.
1 This focus of this subject is the study of the chemical properties of specific materials that are currently of interest for either research or Industry. The couse will cover selected examples of molecular, supramolecular, nanostructured and bulk materials, their corresponding applications in different fields and relevant techniques for their characterization.
Introducir al alumno en conceptos avanzados realcionados con la química de materiales.

2023-24
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]
3 documents
9.
5 p, 102.8 KB Reactors I [106053] / Carrera, Julian ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu de l'assignatura de Reactors és que l'alumne sigui capaç d'analitzar, avaluar, dissenyar i operar reactors químics ideals i homogenis d'acord a determinats requeriments, normes o especificacions.
The objective of the subject of Reactors is that the student would be able to analyze, evaluate, design and operate ideal and homogeneous chemical reactors according to certain requirements, norms or specifications.
El objetivo de esta asignatura es que el estudiante sea capaz de analizar, evaluar, diseñar y operar reactores químicos ideales y homogéneos de acuerdo con ciertos requisitos, normas o especificaciones.

2023-24
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents
10.
5 p, 104.4 KB Operacions de Separació I [106052] / Guisasola, Albert ; Ul Kausar, Zainab ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu bàsic de l'assignatura és que l'alumne aprengui a seleccionar, analitzar i dissenyar diferents operacions de separació controlades per la transferència de matèria i la transmissió de calor. [...]
The main objective of the subject is that the student learns to select, analyze and design different separation operations controlled by the mass transfer and the heat transmission The specific objectives of the subject are : • Understand the different separation operations, their modes of operation and possible applications. [...]
El objetivo básico de la asignatura es que el alumnado aprenda a seleccionar, analizar y diseñar diferentes operaciones de separación controladas por la transferencia de materia y la transmisión de calor. [...]

2023-24
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents

Course materials : 947 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
Els meteorits com a bressol de la química prebiòtica i abonament de la Terra envers l'origen de la vida / Trigo Rodríguez, Josep Maria (Institut de Ciències de l'Espai)
L'Institut de Ciències de l'Espai va ser creat pel Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) l'any 1999 amb l'objectiu de promoure la recerca de l'espai i des de l'espai. Forma part de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), uns dels instituts CERCA de la Generalitat de Catalunya. [...]
2017 (Dissabtes de la Física)  
2.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents

Personal and institutional archives 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents
2.
1 p, 321.1 KB Carta d'Anna Roigé Boté, Secretària General de la UB, a Pere Pascual presentant al·legacions per a places de Catedràtic d'Història de l'Art i de Titular d'Enginyeria Química / Universitat de Barcelona. Secretaria General ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1997  
 UAB restricted access
3.
1 p, 545.1 KB Document "carta j.grifoll.doc": Carta de Rolf Tarrach (UB) a Josep Grifoll sobre l'encàrrec d'elaboració d'un projecte per a l'Institut cat d'Estudis Avançats en Química i Energia / Tarrach, R., 1948- ; Grifoll, Josep
1999  
 UAB restricted access
4.
3 p, 1.8 MB Carta manuscrita de Jaime Julve Pérez (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) adjuntant dades per a sol·licitar plaça a l'Escola de Física d'Erice i una beca del GIFT / Julve Pérez, Jaime
1971  
 UAB restricted access
5.
1 p, 532.1 KB Carta de J. León (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual demanant l'assistència a un curs d'aquest per a Elías Cárdenas Rodríguez i Juan Ramírez Mittelbrunn / León, Juan ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1975  
 UAB restricted access
6.
1 p, 509.6 KB Carta d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual postposant l'establiment d'un Reglamento de Régimen Interno i nomenant represent local Alfredo Tiemblo Ramos / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 UAB restricted access
7.
15 p, 9.0 MB 5 còpies d'Informe de la Comissió per a la provisió d'una plaça de Titular d'Enginyeria Química i Metal·lúrgia, signades cadascuna pel seu President, el seu Secretai i els seus Vocals
1997  
 UAB restricted access
8.
1 p, 237.0 KB Carta de Manuel Puigcerver i Zanón, Secretari General de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a Pere Pascual sobre l'escisió de la secció de Física i Química en dues seccions separades / Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
4 octubre 1999  
 UAB restricted access
9.
4 p, 1004.3 KB Carta de Pere Pascual a Josep Maria Lucas i Alcorta (Cap d'Estudis de Química) amb còpia de la carta sobre revisió d'una qualificació enviada a Núria Jareño López / Pascual, Pedro, 1934-2006
9 setembre 1996  
 UAB restricted access
10.
4 p, 1.0 MB Carta de Josep Maria Lucas i Alcorta (Cap d'Estudis de Química) a Pere Pascual amb còpia de sol·licitud formal de revisió d'una qualificació per part de Núria Jareño López / Lucas i Alcorta, Josep Maria
17 juliol 1996  
 UAB restricted access

Personal and institutional archives : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.