Resultats globals: 108 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 103 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 103 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 948.3 KB Barriers to making recommendations about medical tests : a qualitative study of European guideline developers / Gopalakrishna, Gowri (University of Amsterdam) ; Leeflang, Mariska M.G. (University of Amsterdam) ; Davenport, Clare (University of Birmingham) ; Sanabria, Andrea Juliana (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; McCaffery, Kirsten (Sydney Medical School) ; Bossuyt, Patrick (University of Amsterdam) ; Langendam, Miranda W. (University of Amsterdam) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Development of medical test guidelines differs from intervention guideline development. These differences can pose unique challenges in building evidence-based recommendations to guide clinical practice. [...]
2016 - 10.1136/BMJOPEN-2015-010549
BMJ open, Vol. 6 Núm. 9 (2016) , p. e010549  
2.
8 p, 775.2 KB Bias in dissemination of clinical research findings : Structured OPEN framework of what, who and why, based on literature review and expert consensus / Bassler, Dirk (University Hospital Zurich) ; Mueller, Katharina F. (University Children's Hospital Tuebingen) ; Briel, Matthias (University Hospital Basel) ; Kleijnen, Jos (Maastricht University) ; Marusic, Ana (University of Split) ; Wager, Elizabeth (Sideview) ; Antes, Gerd (University of Freiburg) ; Von Elm, Erik (University Hospital Lausanne) ; Altman, Douglas G. (University of Oxford) ; Meerpohl, Joerg J. (University of Freiburg) ; Bertelè, Vittorio (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Bonfill, X. (Xavier) (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Bouesseau, Marie-Charlotte (WHO) ; Boutron, Isabelle (Paris Descartes University) ; Gallus, Silvano (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Garattini, Silvio (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Ghersi, Davina (University of Sydney) ; Karam, Ghassan (World Health Organization) ; Kulig, Michael (Federal Joint Committee) ; La Vecchia, Carlo (University of Milan) ; Littmann, Jasper (Hannover Medical Scholl) ; Malički, Mario (University of Split) ; Murisic, Bojana (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Nolting, Alexandra (Federal Joint Committee) ; Pardo-Hernandez, Hector (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Perleth, Matthias (Federal Joint Committee) ; Ravaud, Philippe (Paris Descartes University) ; Reis, Andreas (World Health Organization) ; Schell, Lisa (University of Freiburg) ; Schmucker, Christine (University of Freiburg) ; Schwarzer, Guido (University of Freiburg) ; Strech, Daniel (Hannover Medical Scholl) ; Trinquart, Ludovic (Paris Descartes University) ; Urrútia, Gerard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Wolff, Robert (Kleijnen Systematic Reviews Ltd) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of this study is to review highly cited articles that focus on non-publication of studies, and to develop a consistent and comprehensive approach to defining (non-) dissemination of research findings. [...]
2016 - 10.1136/bmjopen-2015-010024
BMJ open, Vol. 6 Núm. 1 (2016) , p. e010024  
3.
11 p, 751.1 KB Patients' and physicians' perceptions and attitudes about oral anticoagulation and atrial fibrillation : a qualitative systematic review / Mas Dalmau, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sant Arderiu, E. (Consorci d'Atenció Primària de Salut de l'Eixample (CAPSE)) ; Enfedaque Montes, M.B. (Institut Català de la Salut) ; Solà, Ivan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pequeño Saco, S. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Oral anticoagulant therapy reduces the risk of stroke in patients with atrial fibrillation, but many patients are still not prescribed this therapy. The causes of underuse of vitamin K antagonists oral anticoagulants are not clear but could be related, in part, to patients' and physicians' perceptions and attitudes towards the benefits and downsides of this treatment. [...]
2017 - 10.1186/s12875-016-0574-0
BMC family practice, Vol. 18 Núm. 1 (13 2017) , p. 1-11  
4.
11 p, 571.5 KB Implementation of Assisted Dying in Catalonia : Impact on Professionals and Development of Good Practices. Protocol for a Qualitative Study / Verdaguer, Maria (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Vallès-Peris, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Busquet-Duran, Xavier (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Moreno Gabriel, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Beroiz, Patricia (Institut Germans Trias i Pujol) ; Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Feijoo Cid, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Cantarell, Glòria (Associació Dret a Morir Dignament) ; Torán Montserrat, Pere
The approval of the Spanish Law for the Regulation of Euthanasia in March 2021 entails a profound social change that has direct implications for professional practice at all levels of care. There is no information available about the experiences of the professionals participating in the process of implementing the law in our country, nor any guide as to what might represent good practices in euthanasia in the context of the Mediterranean countries. [...]
2023 - 10.1177/16094069231186133
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 22 (January-December 2023)  
5.
24 p, 416.6 KB The politics of educational success : a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain) / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of the article is to examine what is 'taken for granted' in the policies designed to combat Early School Leaving (ESL) in Catalonia, identifying their implicit ontologies, causal assumptions and logics of action. [...]
2018 - 10.1080/17508487.2016.1197842
Critical Studies in Education, Vol. 59 (2018) , p. 364-381  
6.
13 p, 902.1 KB Experiences of telenursing in overcoming challenges and applaying strategies by COVID-19 patients in home isolation : qualitative study in primary care / Tort-Nasarre, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espart, Anna (Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria i Fisioteràpia) ; Galbany Estragues, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Subias-Miquel, Martí (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Romeu-Labayen, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
During the first wave of the COVID-19 pandemic, there was a significant increase in the use of telenursing to provide care for patients at home. However, the quality of the patient experience when nurses rely on technology instead of personal contact has not been thoroughly investigated. [...]
2023 - 10.3390/healthcare11142093
Healthcare, Vol. 11 Núm. 14 (2023) , p. 2093  
7.
11 p, 242.0 KB Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research" / Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. [...]
"Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. [...]
Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.

2023 - 10.5565/rev/periferia.929
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas)  
8.
23 p, 872.6 KB Living Together for a Better Life : The Impact of Cooperative Housing on Health and Quality of Life / Reyes, Alexia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Carrere, Juli (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pérez, Katherine (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gamboa, Cristina (LaCol Arquitectura Cooperativa) ; Daví, Lali (La Dinamo Fundació) ; Fernández, Ana Cristina (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To guarantee the right to adequate housing is crucial worldwide, and even more so in Spain, where there is an accumulated delay in public housing policies compared to other European countries. This situation has led to an increase in Catalonia of cooperative housing under a grant-of-use (GoU) model based on collective ownership, and the intention of people to live together, sharing daily life, and collectivizing risks and care-based work. [...]
2022 - 10.3390/buildings12122099
Buildings, Vol. 12 Núm. 12 (december 2022) , p. 2099  
9.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
10.
20 p, 225.8 KB Significaciones del malestar psíquico en espacios de apoyo mutuo y activismo : una historia de vida / Carmona, Viviana R. (ActivaMent Catalunya Associació) ; Rubio, Rosa M. (ActivaMent Catalunya Associació)
Nuestra experiencia y el saber derivado de ella es habitualmente segregado de las prácticas para tratarnos en el ámbito de la salud mental. En este trabajo exploramos qué significados son construidos para la experiencia del malestar psíquico cuando participamos en espacios de apoyo mutuo y activismo. [...]
In mental health our experience and the knowledge derived from it is usually omitted from the practices that are used to treat us. In this work, we explore what meanings are built for the experience of mental distress when we participate in mutual support spaces and activism. [...]

2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1991
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1991 (Artículos)  

Articles : 103 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  
2.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
45 p, 1.0 MB D9.1 - SPIRIT - Informed Consent / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Morris, Nicholas ; Dignum, Virginia ; Mitrou, Evangelina ; Watts, David ; Sartor, Giovanni
SPIRIT Project. Scalable Privacy Intelligence Analysis for Preserving Identities. Deliverable 9. 1 provides the Informed Consent Templates Forms to be used during the requirements and use-cases elicitation activities and the evaluation phase of the SPIRIT project. [...]
2018 - 10.5281/zenodo.3815015  
2.
61 p, 1.1 MB Co-learning : the effect of group size on the effectiveness and benefits of group work / Caparrós Rodríguez, Rosalia ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
While there is a large body of research which supports the notion that group work facilitates language development, less research exists on the possible hampering effect that group work size might have on student learning. [...]
Tot i haver un ampli ventall de recerca que dona suport a la noció que el treball en grup facilita l'aprenentatge de llengües, hi ha menys recerca sobre el possible efecte advers que el nombre d'integrants d'un grup de treball pot suposar per a la formació de l'alumne. [...]
Si bien existe una gran cantidad de investigaciones que respaldan la noción que el trabajo en grupo facilita el desarrollo del lenguaje, existen menos evidencias científicas sobre el posible efecto obstaculizador que el tamaño del grupo de trabajo puede suponer para el aprendizaje de los alumnos. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
3.
244 p, 1.1 MB Receptividad y legitimidad de las políticas públicas en Chile: Divergencias y resistencias frente a las prácticas de intervención social / Astete Cereceda, Marco ; Garay Uriarte, Ana Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Esta tesis indaga en las prácticas cotidianas de la comunidad de Lota, VIII Región del Biobío, República de Chile, en contextos de intervención de los programas sociales públicos. El interés por el tema se sustenta en la constatación de cómo las intervenciones públicas, que presumen de las mejores intenciones para acabar con la pobreza, inequidad y desigualdad en el país, aún no pueden subsanar diversas problemáticas sociales, pese al impulso que se les ha dado a partir de la reanudación de la democracia en los años noventa. [...]
This research explores everyday practices at the context of public programs interventions in Lota's Community, Bío Bío's Region - Chile. The principal interest is based on the observation how the public social program's interventions, despite having the best intentions to end poverty, iniquity and inequality in the country, they still can't overcome with various problems spite the impulse that has been given from the resumption of democracy in the nineties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.