1.
|
3.7 MB |
Creencias y Conocimiento de los Futuros Profesores para la Enseñanza de la Lectura Inicial
/
Pastén Ibáñez, Angelina ;
Birello, Marilisa, dir.
Aquest estudi té per objectiu determinar l'impacte que té la formació inicial en les creences i el coneixement dels futurs professors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectura inicial. [...] Este estudio tiene por objetivo determinar el impacto que tiene la formación inicial en las creencias y el conocimiento de los futuros profesores en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial, para lo cual se ha explorado las creencias y el conocimiento antes y después del curso de formación; además de analizar la influencia que tienen las entrevistas de autoconfrontación en este proceso formativo. [...] The objective of this study is to determine the impact of initial teacher education (ITE) on pre-service teachers' beliefs and knowledge about the teaching and learning process of initial reading. These beliefs and knowledge were explored before and after the ITE course. [...]
2022
|
|
2.
|
|
3.
|
288 p, 2.7 MB |
Students' perspective on the use of a jigsaw reading activity
/
Gallardo Ferrer, Nuria ;
Dooly Owenby, Melinda, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's Dissertation is to analyse the students' perspective on the use of innovative teaching methodologies, more specifically, on the jigsaw reading activity. This paper's main objective is to disclose whether the jigsaw reading activity is useful rather than avoidable according to the learners' opinion through action research. [...] El objetivo del presente Trabajo de Fin de Máster es analizar la perspectiva de los estudiantes sobre el uso de metodologías de enseñanza innovadoras, más concretamente, sobre la actividad de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...] L'objectiu del present Treball de Fi de Màster és analitzar la perspectiva dels estudiants sobre l'ús de metodologies d'ensenyament innovadores, més concretament, sobre l'activitat de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
|
|
4.
|
|
5.
|
283 p, 3.2 MB |
Canvis cognitius i cerebrals associats a una intervenció fonològica intensiva en alumnes amb dificultats lectores
/
Forné González, Susanna ;
López Sala, Anna, dir. ;
Serra y Grabulosa, Josep Ma., dir. ;
Vilarroya Oliver, Óscar, dir.
Introducció: la dislèxia és el trastorn de l'aprenentatge més freqüent en la població infantil amb repercussions importants en el desenvolupament acadèmic, social i emocional dels infants que la pateixen. [...] ntroducción: la dislexia es el trastorno de aprendizaje más frecuente en la población infantil con repercusiones importantes en el desarrollo académico, social y emocional de los niños y las niñas que la padecen. [...] Introduction: dyslexia is the most common learning disorder in children population and there have a great impact on academic, social and emotional development to the child that suffer from it. Over the last few years there has been a great amount of effort in order to identify what are the risk factors related to reading disabilities and to develop new methodologies to help children to overcome them. [...]
2020
|
|
6.
|
172 p, 2.0 MB |
Easy audiovisual content for all : Easy-to-Read as an enabler of easy, multimode access services
/
Bernabé, Rocío ;
Orero, Pilar, dir. ;
Oncins Noguer, Estel·la, dir.
L'interès pel desenvolupament de serveis d'accessibilitat per facilitar l'accés a l'contingut audiovisual a persones amb dificultats de lectura i aprenentatge ha augmentat en els últims anys. Un exemple és l'atenció acadèmica que està rebent la Lectura Fàcil (LF). [...] El interés por el desarrollo de servicios de accesibilidad para facilitar el acceso al contenido audiovisual a personas con dificultades de lectura y aprendizaje ha aumentado en los últimos años. Un ejemplo es la atención académica que está recibiendo la Lectura Fácil (LF). [...] The development of access services that provide a way to overcome cognitive barriers in audiovisual communication is gaining momentum. One example is the academic attention that some text simplification methods, such as Easy-to-Read (E2R), have received in the last few years. [...]
2020
|
|
7.
|
13 p, 1.7 MB |
Plataforma interactiva per a la comparació de detectors de text
/
Delclòs Coll, Jaume ;
Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Els desenvolupaments en inteligència artificial acostumen a quedar amagats del públic general fins que no arriben a productes comercials. Ens proposem de fer arribar l'estat de l'art en detectors de text a un públic més ampli, fora del context acadèmic, i crear un entorn en que les reaccions del públic puguin potencialment entrenar els sistemes d'aprenentatge computacional. [...] Los desarrollos en inteligencia artificial tienden a quedar escondidos del público general hasta que aparecen en productos comerciales. Queremos hacer llegar el estado del arte en detectores de texto a un público más amplio, fuera del contexto académico, y crear un entorno en el que las reacciones del público puedan potencialmente entrenar los sistemas de aprendizaje automático. [...] The new developments in artificial intelligence tend to stay hidden from the general public until they are put to use in commercial products. We aim to bring the state of the art in text detection to a broader public, outside of academia, and to create an environment where the reactions from people could potentially be used to train the machine learning systems. [...]
2020 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
40 p, 6.4 MB |
Edición en la era digital
/
Villarreal Espinoza, Llissely Edith ;
Ortuño Ortin, Maria Paz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta és una visió de l'edició en ple adveniment de l'era digital. Es tracta d'un treball que pretén reunir una sèrie de reflexions relacionades amb els canvis derivats de l'esmentat adveniment, visibles en tots els agents del món del llibre: els escriptors, els editors, els llibreters i els lectors. [...] Esta es una visión de la edición en pleno advenimiento de la era digital. Se trata de un trabajo que pretende reunir una serie de reflexiones relacionadas con los cambios derivados de dicho advenimiento, visibles en todos los agentes del mundo del libro: los escritores, los editores, los libreros y los lectores. [...] This works offers insight of the editorial field in the arrival of the digital era. The intent of this text is to reunite a series of thoughts related with the changes of said arrival. These changes are visible in every agent of the book world, the writers, editors, booksellers and readers. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 Grau en Humanitats [1139]
|
|
9.
|
52 p, 1002.0 KB |
Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning
/
Cuevas Martínez, Mónica ;
Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...] L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...] El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]
2019 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
10.
|
10 p, 540.6 KB |
Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes
/
Santamaria Portolés, Jordi ;
Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. [...] We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. [...] Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. [...]
2017-02-08 Enginyeria Informàtica [958]
|
|