Results overview: Found 144 records in 0.02 seconds.
Articles, 122 records found
Contributions to meetings and congresses, 7 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 13 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 122 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
26 p, 1019.2 KB Literatura infantil y realidad aumentada : una revisión sistemática / Arellano-Yanguas, Villar (Universidad Pública de Navarra)
Los avances tecnológicos han permitido desarrollar nuevas formas de lectura, como los libros con realidad aumentada (RA). La literatura infantil ha incorporado estos materiales que favorecen una experiencia lectora dinámica e inmersiva, un interés también perceptible en el terreno investigador. [...]
Els avenços tecnològics han permès desenvolupar noves formes de lectura, com ara els llibres amb realitat augmentada (RA). La literatura infantil ha incorporat aquests materials que afavoreixen una experiència lectora dinàmica e immersiva, un interès també perceptible en el terreny investigador. [...]
Technological advances have made it possible to develop new forms of reading, such as books with augmented reality (AR). Children's literature has incorporated these materials that promote a dynamic and immersive reading experience. [...]
Les avancées technologiques ont permis de développer de nouveaux types de lecture, telles que les livres avec réalité augmentée (RA). La littérature jeunesse a intégré ces supports qui favorisent une expérience de lecture dynamique et immersive, un intérêt qui se remarque également dans le domaine de la recherche. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1193
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1193 (Articles)  
2.
18 p, 278.0 KB Comprensión lectora, estilos de aprendizaje y rendimiento académico en universitarios / Sánchez-Domínguez, Juan Pablo (Universidad Autónoma del Carmen) ; Telumbre Terrero, Juan Yovani (Universidad Autónoma del Carmen) ; Pozo Osorio, Merari Cristel (Universidad Autónoma del Carmen) ; González Pérez, Shiray (Universidad Autónoma del Carmen)
El objetivo del estudio fue determinar las relaciones entre Comprensión lectora (Cl), Estilos de aprendizaje (Ea) y Rendimiento académico (Ra). La población consistió en 48 universitarios de Psicología de una universidad mexicana, la distribución fue 36 (75 %) mujeres y 12 (25 %) hombres, con una edad promedio de 19. [...]
The objective of this study was to determine the relationships between Reading comprehension (Rc), Learning styles (Ls) and Academic Performance (Ap). The population consisted of 48 undergraduate students in Psychology from a Mexican university, the distribution was 36 (75%) women and 12 (25%) men, with an average age of 19. [...]

2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1878
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1878 (Artículos)  
3.
12 p, 390.2 KB Videoreseñas de booktubers como espacios de mediación literaria / Paladines Paredes, Lenin Vladimir (Universidad Nacional de Loja (Equador)) ; Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En el marco de una investigación más extensa sobre booktubers, describimos y caracterizamos la función comunicativa y el género discursivo de la videoreseña teniendo en cuenta sus dimensiones comunicativa, literaria y discursiva. [...]
As part of the research field on the reading practices of booktubers, this study proposes to characterize the communicative function and the discursive genre of video reviews taking into account the communicative, literary and discursive dimension. [...]

Universidad de Castilla-La Mancha ; Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil, 2021 - 10.18239/OCNOS_2021.20.1.2489
Ocnos. Revista de Estudios sobre Lectura, Vol. 20 Núm. 1 (2021) , p. 38-49
2 documents
4.
26 p, 1.1 MB "Petiscando libros" : un proyecto de fomento lector para el aprendizaje literario de docentes en formación / García-Pedreira, Rocío (Universidade de Santiago de Compostela)
La capacitación profesional del profesorado de Educación Infantil en el campo de la educación literaria lleva aparejada la interiorización de hábitos lectores. Así, en el marco de la materia Literatura Infantil y Dramatización (Universidad de Santiago de Compostela), se llevó a cabo un proyecto para el fomento de la lectura con 91 docentes en formación durante el curso 2021-2022. [...]
La capacitació professional del professorat d'Educació Infantil al camp de l'educació literària comporta la interiorització d'hàbits lectors. Així, en el marc de la matèria Literatura Infantil i Dramatització (Universitat de Santiago de Compostel·la), es va dur a terme un projecte per al foment de la lectura amb 91 docents en formació durant el curs 2021-2022. [...]
The professional training of Early Childhood Education teachers in the field of literary education involves the internalisation of reading habits. Thus, within the framework of the subject Children's Literature and Dramatisation (University of Santiago de Compostela), a project for the promotion of reading was carried out with 91 trainee teachers during the 2021-2022 academic year. [...]
La formation professionnelle du professorat d'enseignement primaire dans le domaine de l'éducation littéraire passe par l'internalisation des habitudes de lecture. Ainsi, dans le cadre de la matière Littérature de Jeunesse et Dramatisation (Universidade de Santiago de Compostela), un projet de promotion de la lecture a été mené avec 91 enseignants stagiaires au cours de l'année académique 2021-2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1219
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1219 (Articles)  
5.
14 p, 614.7 KB Legibilidad de un texto escrito y velocidad de lectura en subtitulación interlingüística : propuesta metodológica de análisis relacional / Martí Ferriol, José Luis (Universitat Jaume I)
En este artículo se plantea la posibilidad de establecer una relación conceptual entre la legibilidad de un texto escrito, expresada en forma de valores numéricos por los índices al uso, y la velocidad de lectura en subtitulación interlingüística. [...]
This article raises the possibility of establishing a conceptual relationship between the readability of a written text, expressed in the form of numerical values by the indexes in use, and the reading speed in interlinguistic subtitling. [...]

2023 - 10.5565/rev/quaderns.108
Quaderns : revista de traducció, Vol. 30 (2023) , p. 179-192  
6.
15 p, 671.6 KB Juego y procesos lectores del alumnado de secundaria de zonas de necesidad de transformación social / Manzano-León, Ana (Universidad de Almería) ; Rodríguez-Ferrer, José M. (Universidad de Jaén) ; Collado-Soler, Rocío (Universidad de Almería)
Los estudiantes pertenecientes a zonas de necesidad de transformación social tienden a tener una menor motivación académica y desarrollan bajas expectativas respecto a sus capacidades. Esta investigación expone el uso didáctico de los juegos de mesa a través de un programa que trabaja los procesos léxicos, semánticos y sintácticos. [...]
Els estudiants pertanyents a zones de necessitat de transformació social tendeixen a tenir menys motivació acadèmica i desenvolupen baixes expectatives respecte a les seves capacitats. Aquesta investigació exposa les didàctic dels jocs de taula a través don programa que treballa els processos lèxics, semàntics i sintàctics. [...]
Students belonging to areas of need for social transformation tend to have less academic motivation and develop low expectations regarding their abilities. This research exposes the didactic use of board games through a program that works on lexical, semantic, and syntactic processes. [...]
Les étudiants appartenant à des domaines nécessitant une transformation sociale ont tendance à avoir moins de motivation académique et à développer de faibles attentes concernant leurs capacités. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1099
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1099 (Articles)  
7.
26 p, 455.9 KB Acercar la ciencia a los jóvenes a través de las novelas : la experiencia de un club de lectura / Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta la experiencia de un club de lectura juvenil que pretende contribuir a la alfabetización científica desde la educación no formal (bibliotecas públicas) partiendo de la siguiente premisa: la lectura y problematización de novelas de ficción realista, en las que la intriga está relacionada con temáticas socio-científicas, puede promover la aproximación de los jóvenes a estas temáticas ayudándoles a interpretar el mundo real. [...]
This article describes the experience of a Young Adult Book Club to promote scientific literacy in a non formal education context (public libraries). The experience is based on the following premise: reading and questioning realistic fiction novels (with a socio scientific issues intrigue related) can contribute young people interest on these issues as well as to help them to interpret the real world. [...]

Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, Unidade Universitária de Paranaíba, 2020 - 10.26514/inter.v11i32.4016
Interfaces da Educação, Vol. 11 Núm. 32 (2020) , p. 662-687  
8.
25 p, 659.4 KB Ritmo e inteligencia artificial : nuevas perspectivas sobre teatro lopesco desde las Humanidades Digitales / Kroll, Simon (Universität Wien) ; Sanz-Lázaro, Fernando (Universität Wien)
Se analiza con un nuevo método de humanidades digitales diferentes aspectos de la obra teatral de Lope de Vega. De esta manera se presentan las nuevas herramientas escritas para analizar desde una perspectiva distante aspectos métricos de los textos. [...]
This article analyses different aspects of Lope de Vega's plays using new digital methods. In this way, new written tools are presented to analyse metrical aspects of the texts from a distant perspective. [...]

2023 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.491
Anuario Lope de Vega, Vol. 29 (2023) , p. 351-375 (Artículos. Sección miscelánea)  
9.
22 p, 636.2 KB Del monstruo fantástico al lector empático : una aproximación neurohermenéutica a la narrativa de Cecilia Eudave / Ivorra Pérez, María (Universitat d'Alacant)
Este artículo aborda el papel del personaje-monstruo en la empatía lectora. Para ello, se analiza la producción literaria de la narradora mexicana Cecilia Eudave en sus distintas etapas, desde los relatos más puramente fantásticos a aquellos adscritos a lo inusual. [...]
This article studies the effects of monstrous characters on the reader's empathy. The analysis provides a panoramic view of Cecilia Eudave's literary production throughout its different stages, from the most purely fantastic stories to her late uses of the narrative of the unusual. [...]

2022 - 10.5565/rev/brumal.915
Brumal, Vol. 10 Núm. 2 (2022) , p. 165-186 (Monográfico: "Lo vegetal y lo fantástico")  
10.
23 p, 662.8 KB Elementos de lectura inmersiva en "La cena" de César Aira / Torres Vergel, Frak (Universidad del Magdalena (Colòmbia))
La visión de la lectura inmersiva permite resignificar el proceso lector en vínculo con la experiencia sensomotora, dado que el disfrute del texto mejora la comprensión de la obra. En virtud de esto, el propósito de este artículo es analizar el papel del lector y determinados procedimientos narrativos que se constituyen como elementos favorecedores de lectura inmersiva en la novela La cena de César Aira. [...]
The vision of immersive reading allows us to re-signify the reading process in connection with our embodied experience, given that the enjoyment of the text improves the comprehension of the work. By virtue of this, the purpose of this article is to analyze the role of the reader and certain narrative procedures that are constituted as elements favoring immersive reading in the novel Dinner by César Aira. [...]

2022 - 10.5565/rev/brumal.921
Brumal, Vol. 10 Núm. 2 (2022) , p. 141-163 (Monográfico: "Lo vegetal y lo fantástico")  

Articles : 122 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 7 records found  
1.
1 p, 760.3 KB Implementing subtitles in immersive media for a comfortable reading / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media, such as virtual reality and 360 degree content, is increasingly present in our society. In order to mainstream this content it requires to be accessible to a wide range of the population, subtitles are needed. [...]
2018
WoRLD: Workshop on Reading, Language and Deafness. Sant Sebastià, 1r : 2018  
2.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
3.
26 p, 128.1 KB Reading academic texts : gamification / Curell, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanahuges Escoda, Maria del Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Reading academic texts is a skill which is as difficult as necessary for university students. It has been seen (Dhieb-Henia 2003, Hellekjær 2009, Nergis 2013) that even when students have an acceptable level of English, they still encounter difficulties when dealing with academic texts. [...]
2017
Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (AEDEAN). La Laguna, 41è : 2017  
4.
19 p, 118.0 KB Teaching Academic reading with an App / Copy, Christine (Université de Pau et de Pays de l'Adour) ; Curell, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona)
StratApp is a project within KA2 Erasmus+, whose aim is to improve the English academic reading skills of university students by means of a game-based app accessible through mobile technology or web. [...]
2017
CAAD. International Conference on Corpus Analysis in Academic Discourse. València, 1r : 2017  
5.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique : do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documents
6.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
7.
10 p, 346.8 KB Literature study guides and guided notes : a guide to guided reading / Pividori, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Keeping in mind the challenges brought by the European Higher Education Area (EHEA), particularly those connected with independent study and the promotion of variety and flexibility in the learning experience, new teaching strategies are required to cope with new educational demands. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Books and collections 1 records found  
1.
Literatura i violències masclistes : Guia per a treballs acadèmics / Iribarren i Donadeu, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya) ; Gatell Pérez, Montserrat (Universitat Oberta de Catalunya) ; Serrano Muñoz, Jordi (Colegio de México (CM)) ; Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Antropologia i Història de la Construcció d'Identitats Socials i Polítiques)
Este libro es una guía práctica y detallada de los pasos que debes seguir para llevar a cabo un trabajo académico que trate la representación de las violencias machistas en textos literarios. La guía pone al alcance de la comunidad académica un marco analítico para poder aplicarlo, con rigor y de manera productiva y crítica, en la elaboración de un discurso interpretativo de obras literarias que plasman las violencias contra las mujeres.
Aquest llibre és una guia pràctica i detallada dels passos que has de seguir a l'hora de dur a terme un treball acadèmic que tracti la representació de les violències masclistes en textos literaris. [...]
This book is a detailed practical guide to the steps you should follow when carrying out research on how male violence is represented in literary texts. It provides the academic community with an analytical framework that can be applied rigorously, productively and critically when writing interpretative discourse on literary works that depict violence against women.

Venezia : Edizioni Ca'Foscari, 2023 - 10.30687/978-88-6969-747-0  

Research literature 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
3.7 MB Creencias y Conocimiento de los Futuros Profesores para la Enseñanza de la Lectura Inicial / Pastén Ibáñez, Angelina ; Birello, Marilisa, dir.
Aquest estudi té per objectiu determinar l'impacte que té la formació inicial en les creences i el coneixement dels futurs professors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectura inicial. [...]
Este estudio tiene por objetivo determinar el impacto que tiene la formación inicial en las creencias y el conocimiento de los futuros profesores en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial, para lo cual se ha explorado las creencias y el conocimiento antes y después del curso de formación; además de analizar la influencia que tienen las entrevistas de autoconfrontación en este proceso formativo. [...]
The objective of this study is to determine the impact of initial teacher education (ITE) on pre-service teachers' beliefs and knowledge about the teaching and learning process of initial reading. These beliefs and knowledge were explored before and after the ITE course. [...]

2022  
2.
29 p, 681.6 KB Interpreting Austen's Irony : Compliant and Resistant Readings of "Pride and Prejudice" / Plaza Sánchez, Beatriz ; Livingston Spengler, Nicholas, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
It is often said that the soul of Austen's works lies in her use of irony. This dissertation explores the reader's interpretation of irony in Pride and Prejudice and its relationship to Austen's ideology. [...]
Se dice que el alma de las obras de Austen radica en su uso de la ironía. Esta disertación explora la interpretación que los lectores hacen de la ironía presente en Orgullo y Prejuicio y su relación con la ideología de Austen. [...]
Sovint es diu que l'ànima de les obres d'Austen escau en l'ús de la seva ironia. Aquesta dissertació explora la interpretació del lector de la ironia a Orgull i Prejudici i la seva relació amb la ideologia d'Austen. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
3.
288 p, 2.7 MB Students' perspective on the use of a jigsaw reading activity / Gallardo Ferrer, Nuria ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's Dissertation is to analyse the students' perspective on the use of innovative teaching methodologies, more specifically, on the jigsaw reading activity. This paper's main objective is to disclose whether the jigsaw reading activity is useful rather than avoidable according to the learners' opinion through action research. [...]
El objetivo del presente Trabajo de Fin de Máster es analizar la perspectiva de los estudiantes sobre el uso de metodologías de enseñanza innovadoras, más concretamente, sobre la actividad de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]
L'objectiu del present Treball de Fi de Màster és analitzar la perspectiva dels estudiants sobre l'ús de metodologies d'ensenyament innovadores, més concretament, sobre l'activitat de lectura en puzle (o jigsaw reading). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
4.
150 p, 1.3 MB La comprensión lectora : relación con la teoría de la mente y las funciones ejecutivas. Estudio comparativo en adolescentes con implante coclear y con desarrollo típico / Figueroa González, Mario ; Silvestre, Núria, dir. ; Darbra Marges, Sònia, dir. ; Silvestre, Núria, dir.
El benefici obtingut per la població amb sordesa de l'implant coclear (IC) ha traslladat nous reptes a la comunitat científica i educativa. La millora de la competència lectora al nivell dels seus parells amb desenvolupament típic (DT) és un dels objectius més importants dels logopedes a l'actualitat. [...]
El beneficio obtenido por la población con sordera del implante coclear (IC) ha trasladado nuevos retos a la comunidad científica y educativa. La mejora de la competencia lectora al nivel de sus pares con desarrollo típico (DT) es uno de los objetivos más importantes de los logopedas en la actualidad. [...]
The benefit obtained by the people with hearing loss from the cochlear implant (CI) has brought new challenges to the scientific and educational community. Improving reading skills at the level of their typically developing peers (TD) is one of the most important goals for speech therapists up to now. [...]

2021  
5.
283 p, 3.2 MB Canvis cognitius i cerebrals associats a una intervenció fonològica intensiva en alumnes amb dificultats lectores / Forné González, Susanna ; López Sala, Anna, dir. ; Serra y Grabulosa, Josep Ma., dir. ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir.
Introducció: la dislèxia és el trastorn de l'aprenentatge més freqüent en la població infantil amb repercussions importants en el desenvolupament acadèmic, social i emocional dels infants que la pateixen. [...]
ntroducción: la dislexia es el trastorno de aprendizaje más frecuente en la población infantil con repercusiones importantes en el desarrollo académico, social y emocional de los niños y las niñas que la padecen. [...]
Introduction: dyslexia is the most common learning disorder in children population and there have a great impact on academic, social and emotional development to the child that suffer from it. Over the last few years there has been a great amount of effort in order to identify what are the risk factors related to reading disabilities and to develop new methodologies to help children to overcome them. [...]

2020  
6.
172 p, 2.0 MB Easy audiovisual content for all : Easy-to-Read as an enabler of easy, multimode access services / Bernabé, Rocío ; Orero, Pilar, dir. ; Oncins Noguer, Estel·la, dir.
L'interès pel desenvolupament de serveis d'accessibilitat per facilitar l'accés a l'contingut audiovisual a persones amb dificultats de lectura i aprenentatge ha augmentat en els últims anys. Un exemple és l'atenció acadèmica que està rebent la Lectura Fàcil (LF). [...]
El interés por el desarrollo de servicios de accesibilidad para facilitar el acceso al contenido audiovisual a personas con dificultades de lectura y aprendizaje ha aumentado en los últimos años. Un ejemplo es la atención académica que está recibiendo la Lectura Fácil (LF). [...]
The development of access services that provide a way to overcome cognitive barriers in audiovisual communication is gaining momentum. One example is the academic attention that some text simplification methods, such as Easy-to-Read (E2R), have received in the last few years. [...]

2020  
7.
13 p, 1.7 MB Plataforma interactiva per a la comparació de detectors de text / Delclòs Coll, Jaume ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els desenvolupaments en inteligència artificial acostumen a quedar amagats del públic general fins que no arriben a productes comercials. Ens proposem de fer arribar l'estat de l'art en detectors de text a un públic més ampli, fora del context acadèmic, i crear un entorn en que les reaccions del públic puguin potencialment entrenar els sistemes d'aprenentatge computacional. [...]
Los desarrollos en inteligencia artificial tienden a quedar escondidos del público general hasta que aparecen en productos comerciales. Queremos hacer llegar el estado del arte en detectores de texto a un público más amplio, fuera del contexto académico, y crear un entorno en el que las reacciones del público puedan potencialmente entrenar los sistemas de aprendizaje automático. [...]
The new developments in artificial intelligence tend to stay hidden from the general public until they are put to use in commercial products. We aim to bring the state of the art in text detection to a broader public, outside of academia, and to create an environment where the reactions from people could potentially be used to train the machine learning systems. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
40 p, 6.4 MB Edición en la era digital / Villarreal Espinoza, Llissely Edith ; Ortuño Ortin, Maria Paz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta és una visió de l'edició en ple adveniment de l'era digital. Es tracta d'un treball que pretén reunir una sèrie de reflexions relacionades amb els canvis derivats de l'esmentat adveniment, visibles en tots els agents del món del llibre: els escriptors, els editors, els llibreters i els lectors. [...]
Esta es una visión de la edición en pleno advenimiento de la era digital. Se trata de un trabajo que pretende reunir una serie de reflexiones relacionadas con los cambios derivados de dicho advenimiento, visibles en todos los agentes del mundo del libro: los escritores, los editores, los libreros y los lectores. [...]
This works offers insight of the editorial field in the arrival of the digital era. The intent of this text is to reunite a series of thoughts related with the changes of said arrival. These changes are visible in every agent of the book world, the writers, editors, booksellers and readers. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  
9.
52 p, 1002.0 KB Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning / Cuevas Martínez, Mónica ; Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...]
L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...]
El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
10.
10 p, 540.6 KB Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes / Santamaria Portolés, Jordi ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. [...]
We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. [...]
Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  

Research literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
57 p, 3.1 MB Typographie und Lesen. Hilfen für das Schreiben und Übersetzen. Textgestaltung: Wie wir lesen, was wir lesen - und warum / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
How we read, what we read - and why. That is here the question. Text design is also always about the right balance between text content, text function and text form, about the interdependence of text target, addressee and layout. [...]
¿Cómo leemos, qué leemos y por qué? - Esa es aquí la cuestión. El diseño de textos también se caracteriza por el equilibrio adecuado entre el contenido del texto, la función del texto y su forma, la interdependencia entre el objetivo del texto, el destinatario y el diseño. [...]
Wie wir lesen, was wir lesen - und warum. Das ist hier die Frage. Auch beim Textdesign geht es immer um das richtige Verhältnis von Textinhalt, Textfunktion und Textform, um die Interdependenz von Textziel, Adressat und Layout. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.