1.
|
10 p, 13.0 MB |
Enhancing data center performance with GPU-accelerated dynamic programming algorithms
/
Roca Serrano, Andreu ;
Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Data generation rates for problems involving dynamic programming (DP) algorithms have grown exponentially. The inability of classical CPU architectures to cope with the ever-increasing amount of data has led Data Processing Centers (DPCs) to incorporate accelerators that can perform thousands of operations in parallel. [...] La quantitat de dades relacionades amb problemes d'algorismes de programació dinàmica (DP) ha crescut de manera exponencial. La incapacitat de les arquitectures clàssiques de CPU per fer front a la quantitat cada cop més gran de dades ha fet que els centres de processament de dades (DPC) incorporin acceleradors que poden realitzar milers d'operacions en paral·lel. [...] La cantidad de datos relacionados con problemas de algoritmos de programación dinámica (DP) ha crecido de forma exponencial. La incapacidad de las arquitecturas clásicas de CPU para hacer frente a la cantidad cada vez mayor de datos ha hecho que los centros de procesamiento de datos (DPC) incorporen aceleradores que pueden realizar miles de operaciones en paralelo. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
|
3.
|
7.7 MB |
Supervised machine learning : a theoretical study with applications
/
Núñez González, José David ;
Delgado de la Torre, Rosario, dir.
Aquesta Tesi s'emmarca en l'àmbit de l'Aprenentatge Automàtic Supervisat, en el qual presentem un estudi teòric amb aplicacions. En concret, hem realitzat aportacions als diferents moments del cicle de vida de l'Aprenentatge Automàtic des d'un punt de vista integral, centrant la nostra atenció a les tres etapes fonamentals del cicle: preprocessament del conjunt de dades, construcció del model predictiu (classificador), i validació del model utilitzant mètriques de comportament). [...] Esta Tesis se enmarca en el ámbito del Aprendizaje Automático Supervisado, en el que presentamos un estudio teórico con aplicaciones. En concreto, hemos realizado aportaciones a los distintos momentos del ciclo de vida del Aprendizaje Automático desde un punto de vista integral, centrando nuestra atención en las tres etapas fundamentales del ciclo: preprocesamiento del conjunto de datos, construcción del modelo predictivo (clasificador), y validación del modelo utilizando métricas de comportamiento. [...] This Thesis is framed in the topic of Supervised Machine Learning, where we present a theoretical study with applications. Specifically, contributions have been made at the different moments of the Machine Learning life cycle from an integral point of view, focusing our attention on the three fundamental stages of the cycle: preprocessing of the dataset, construction of the predictive model (classifier), and validation of the model using performance metrics. [...]
2022
|
|
4.
|
122 p, 1.5 MB |
Com construeix el professorat la imatge de l'alumna/e ideal en clau de gènere?
/
Casas Díaz, Elisa ;
Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest estudi examina la construcció de la imatge de l'alumna/e ideal en clau de gènere, dins del marc del batxillerat d'un institut públic de Barberà del Vallès. Parteix d'una sociologia de l'educació que posa de manifest la tendència del professorat a atribuir i naturalitzar diferents trets de personalitat, habilitat i comportament entre noies i nois: mentre les noies, en clau de comportament, semblen acostar-se més al model de l'alumna/e ideal, els nois semblen fer-ho en termes de personalitat. [...] Este estudio examina la construcción de la imagen del/la alumno/a ideal en clave de género, dentro del marco del bachillerato de un instituto público de Barberà del Vallès. Parte de una sociología de la educación que pone de manifiesto la tendencia del profesorado a atribuir y naturalizar diferentes rasgos característicos de personalidad, habilidad y comportamiento entre chicos y chicas: mientras las chicas, en clave de comportamiento, parecen acercarse más al modelo del/la alumno/a ideal, los chicos parecen hacerlo en términos de comportamiento. [...] This study examines the construction of the ideal's student image in gender key, within the framework of a public high school bachelor in Barberà del Vallès. It is based on a sociology of education that shows the tendency of teachers to attribute and naturalize different characteristic traits of personality, ability and behavior between boys and girls: while girls, in terms of behavior, seem to be closer to the model of the ideal student, boys seem to do so in terms of behavior. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
5.
|
197 p, 5.7 MB |
Els trastorns del neurodesenvolupament com predictors del baix rendiment acadèmic
/
Bosch, Rosa ;
Casas Brugué, Miquel, dir.
L'estimació de la prevalença dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TND) és essencial per la planificació dels tractaments necessaris per a aquests col·lectius. No obstant això, la recerca epidemiològica ha mostrat una alta variabilitat en els resultats obtinguts arreu dels diferents països, inclosa Espanya. [...] La estimación de la prevalencia de los Trastornos del Neurodesarrollo (TND) es esencial para la planificación de los tratamientos necesarios para estos colectivos. Sin embargo, la investigación epidemiológica ha mostrado una alta variabilidad en los resultados obtenidos en los diferentes países, incluida España. [...] Prevalence estimates of Neurodevelopment disorders (ND) are essential for treatment planning. However, epidemiological research has yielded high variable rates across countries, including Spain. This variability could be explained by methodological issues and the presence of variables that may be related and have not always been taken into account. [...]
2022
|
|
6.
|
519 p, 13.9 MB |
Evolución de los patrones de aprendizaje en universitarios iberoamericanos : Relaciones con la regulación, el estrés académico y el rendimiento
/
Vega Martínez, Antonio ;
Martinez Fernandez, Jose Reinaldo, dir.
El fracàs universitari a Iberoamèrica obté taxes alarmants, sobretot en els primers anys (Espanya 33,9% i Llatinoamèrica 50%). Els factors que s'associen refereixen a una concepció superficial de l'aprenentatge, dificultats reguladores d'execució i escassa motivació intrínseca en els estudiants d'inici de carrera. [...] El fracaso universitario en Iberoamérica obtiene tasas alarmantes, sobre todo en los primeros años (España 33,9% y Latinoamérica 50%). Los factores que se asocian refieren a una concepción superficial del aprendizaje, dificultades regulatorias, de ejecución y escasa motivación intrínseca en los estudiantes de inicio de carrera. [...] University failure in Ibero-America obtains alarming rates, especially in the first years (Spain 33. 9% and Latin America 50%). The associated factors refer to a superficial conception of learning, regulatory difficulties, execution difficulties and low intrinsic motivation in early-degree students. [...]
2022
|
|
7.
|
126 p, 3.8 MB |
Feedback positiu i negatiu : conèixer i comprendre l'experiència de l'alumnat del grau de pedagogia relacionada amb la motivació, les emocions, l'aprenentatge i el rendiment acadèmic
/
Molist Delisau, Ariadna ;
Martínez Melo, Montserrat, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Pedagogia Aplicada
El feedback juga un paper clau en l'aprenentatge, però perquè aquest sigui efectiu i assoleixi la seva funció principal requereix que els agents protagonistes s'involucrin. El feedback positiu i negatiu es relaciona amb processos clau com, la motivació, les emocions, l'aprenentatge i el rendiment dels estudiants. [...] El feedback juega un papel clave en el aprendizaje, pero para que este sea efectivo y logre su función principal requiere que los agentes protagonistas se involucren. El feedback positivo y negativo se relaciona con procesos clave como, la motivación, las emociones, el aprendizaje y el rendimiento de los estudiantes. [...] Feedback plays a key role in learning, but for it to be effective and achieve its main function, it requires the leading agents to get involved. Positive and negative feedback can impact the motivation, emotions, learning, and performance of the student. [...]
2022 Grau en Pedagogia [1211]
|
|
8.
|
|
9.
|
15 p, 1.4 MB |
Anàlisi de prestacions de sistemes d'emmagatzematge
/
del Viejo, Iván ;
Rexachs del Rosario, Dolores Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Els sistemes d'emmagatzematge secundari es caracteritzen per proporcionar un espai de memòria no volàtil i per tant persistent. Aquests sistemes juguen un paper essencial en el comportament de les aplicacions i el rendiment del sistema amb un us intensiu de peticions a disc com podien ser les aplicacions d'IA en les seves etapes d'entrenament i testing. [...] Secondary memory systems are characterised by providing a non-volatile and therefore persistent memory space. These systems play an essential role in the behaviour of the applications and the performance of the system with an intensive use of disk requests. [...] Los sistemas de almacenamiento secundario se caracterizan por proporcionar un espacio de memoria no volátil y por lo tanto persistente. Estos sistemas juegan un papel esencial en el comportamiento de las aplicaciones y el rendimiento del sistema con un uso intensivo de peticiones a disco como pueden ser las aplicaciones de IA en sus etapas de entrenamiento y test. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
10.
|
11 p, 610.8 KB |
Quantificació de mostres d'ADN amb mètodes computacionalment eficients
/
Pineda Sánchez, Esteve ;
Senar Rosell, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Avui dia existeixen multitud de tècniques de seqüenciació d'ADN i mètodes d'estudi per poder analitzar mostres complexes. El projecte desenvolupat al llarg dels últims mesos consisteix en treballar amb diferents algorismes i conjunts de dades (parell de bases d'ADN d'insectes agrupades en arxius de 150 bp aproximadament) extretes per poder dur a terme una quantificació de mostres d'ADN utilitzant metodes computacionalment eficients. [...] Nowadays, there is a multitude of DNA sequencing techniques and study methods available to analyse complex samples. The project developed over the last few months consisted of working with different algorithms and datasets (base pair of insect DNA bases grouped in files of approximately 150 bp) extracted to be able to perform a quantification of DNA samples using computationally efficient methods. [...] Hoy en día existen multitud de técnicas de secuenciación de ADN y métodos de estudios para poder analizar muestras complejas. El proyecto desarrollado a lo largo de los últimos meses consiste en trabajar con diferentes algoritmos y conjuntos de datos (pares de bases de ADN de insectos agrupadas en archivos de 150 bp aproximadamente) extraídos para poder llevar a cabo una cuantificación de muestras de ADN utilizando métodos computacionalmente eficientes. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|