Resultats globals: 11 registres trobats en 0.02 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
198 p, 2.2 MB Simposi Internacional "La Literatura en pantalla : textos, lectors i pràctiques docents" (1er : Barcelona, 3 i 4 d'octubre 2014) / Colomer, Teresa ; Manresa Potrony, Mireia ; Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Real Mercadal, Neus ; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla ; Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia ; Margalló González, Ana María ; Aliagas, Cristina ; Arenas, Christian ; Doménech, Oreto ; González Ramírez, Carolina ; Lima de Moraes, Giselly ; Llorens-García, Ramón F. ; Rovira-Collado, José ; Martín-Martín, Arantxa ; Martínez Ortega, Francisco Javier ; Mayumi Murakami Medrano, Sandra ; Kirchof, Edgar Roberto ; Palomares Marín, Mari Cruz ; Montaner Bueno, Andrés ; Pena Presas, Montse ; Cantero, Almudena ; Rubio Faus, Berta ; Sánchez, María Victoria ; Hessel Silveira, Rosa Maria ; Becker Karnopp, Lodenir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. GRETEL
Resulta evidente que en las escuelas de nuestro entorno se ha extendido la utilización de las nuevas tecnologías en distintos niveles y aspectos de la enseñanza. Es habitual que profesores y alumnos recurran al ordenador para buscar información o realizar actividades en las distintas áreas de conocimiento y cabe señalar que la educación lectora digital se ha incorporado ya a los objetivos escolares hasta el punto de formar parte de las evaluaciones internacionales. [...]
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona 2014  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
582 p, 2.6 MB La formació literària a primària Impacte d'una intervenció educativa en l'evolució de respostes lectores / Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se situa en el camp de la didàctica de la literatura, interessant-se especialment per l'impacte d'una planificació lectora escolar en la formació del lector literari. Concretament, s'analitza el tipus i l'evolució de les respostes lectores de 18 alumnes que conformen un grup-classe natural en el marc d'una activitat de conversa setmanal sobre textos literaris durant quatre anys. [...]
This study belongs to the area of teaching and learning of literature and is specifically interested in the impact of a school reading planning in the training of literary readers. In particular, the type and evolution of 18 students reader responses are analysed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Materials acadèmics 9 registres trobats  
1.
10 p, 123.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Reyes Lopez, Lara ; Fittipaldi, Martina ; Pascual Peñas, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
2.
6 p, 116.3 KB Literatura Infantil [103537] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Assignatura optativa orientada a aprofundir en l'educació literària dels infants a l'escola. Adopta la forma de taller de tipus pràctic on s'adquireixen coneixements sobre el corpus literari i es desenvolupen habilitats de dinamització del material literari i ficcional a través de projectes literaris i d'animació a la lectura. [...]
Asignatura optativa orientada a profundizar en la educación literaria de los niños en la escuela. Adopta la forma de taller de tipo práctico donde se adquieren conocimientos sobre el corpus literario y se desarrollan habilidades de dinamización del material literario y ficcional a través de proyectos literarios y de animación a la lectura. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 90.8 KB Literatura Infantil [103537] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Assignatura optativa orientada a aprofundir en l'educació literària dels infants a l'escola. Adopta la forma de taller de tipus pràctic on s'adquireixen coneixements sobre el corpus literari i es desenvolupen habilitats de dinamització del material literari i ficcional a través de projectes literaris i d'animació a la lectura. [...]
Elective course aimed at deepening the literary education of children in school. Takes the form of practical workshop on acquired knowledge about the literary corpus and develop skills and dynamism of literary material through fictional literary projects and encourage reading. [...]
Asignatura optativa orientada a profundizar en la educación literaria de los niños en la escuela. Adopta la forma de taller de tipo práctico donde se adquieren conocimientos sobre el corpus literario y se desarrollan habilidades de dinamización del material literario y ficcional a través de proyectos literarios y de animación a la lectura. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 83.2 KB Llibres Infantils i Juvenils [42954] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori i abordarà la descripció, anàlisi i selecció dels llibres infantils i juvenils en la formació del lector literari. Es tractaran les diferents aproximacions disciplinàries al llibre com a producte sociocultural (discurs ideològic, hàbits de lectura, circuits de crítica i difusió), com a objecte artístic (característiques i gèneres, multimodalitat, relació entre sistemes ficcionals, versió i adaptació) i com a itinerari d'aprenentatge al llarg de la infància i adolescència-.
This is a compulsory module whose main objective is todescribe, analyse and present a selection of books for children and adolescents with a high educational value to educate literature readers. Books will be analysed from different perspectives: (a) as sociocultural products (ideological discourses, reading habits, dissemination, critics); (b) as artistic objects (typologies and genres, multimodality, fictional systems, abridged and non-abridged works); (c) and as a learning itinerary through childhood and adolescence.
Este módulo es obligatorio y abordará la descripción, análisis y selección de los libros infantiles y juveniles en la formación del lector literario. Se tratarán las diferentes aproximaciones disciplinarias al libro como producto sociocultural (discurso ideológico, hábitos de lectura, circuitos de crítica y difusión), como objeto artístico (características y géneros, multimodalidad, relación entre sistemas ficcionales, versión y adaptación) y como itinerario de aprendizaje a lo largo de la infancia y adolescencia-.

2018-19
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
5.
6 p, 91.2 KB Literatura Infantil [103537] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Assignatura optativa orientada a aprofundir en l'educació literària dels infants a l'escola. Adopta la forma de taller de tipus pràctic on s'adquireixen coneixements sobre el corpus literari i es desenvolupen habilitats de dinamització del material literari i ficcional a través de projectes literaris i d'animació a la lectura. [...]
Elective course aimed at deepening the literary education of children in school. Takes the form of practical workshop on acquired knowledge about the literary corpus and develop skills and dynamism of literary material through fictional literary projects and encourage reading. [...]
Asignatura optativa orientada a profundizar en la educación literaria de los niños en la escuela. Adopta la forma de taller de tipo práctico donde se adquieren conocimientos sobre el corpus literario y se desarrollan habilidades de dinamización del material literario y ficcional a través de proyectos literarios y de animación a la lectura. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
7 p, 90.9 KB Llenguatges i currículums [102076] / Manresa Potrony, Mireia ; Reyes Lopez, Lara ; Fittipaldi, Martina ; Duran Pasola, Mireia ; Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. [...]
This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. [...]
La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
5 p, 82.7 KB Llibres Infantils i Juvenils [42954] / Colomer, Teresa ; Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori i abordarà la descripció, anàlisi i selecció dels llibres infantils i juvenils en la formació del lector literari. Es tractaran les diferents aproximacions disciplinàries al llibre com a producte sociocultural (discurs ideològic, hàbits de lectura, circuits de crítica i difusió), com a objecte artístic (característiques i gèneres, multimodalitat, relació entre sistemes ficcionals, versió i adaptació) i com a itinerari d'aprenentatge al llarg de la infància i adolescència-.
This is a compulsory module whose main objective is todescribe, analyse and present a selection of books for children and adolescents with a high educational value to educate literature readers. Books will be analysed from different perspectives: (a) as sociocultural products (ideological discourses, reading habits, dissemination, critics); (b) as artistic objects (typologies and genres, multimodality, fictional systems, abridged and non-abridged works); (c) and as a learning itinerary through childhood and adolescence.
Este módulo es obligatorio y abordará la descripción, análisis y selección de los libros infantiles y juveniles en la formación del lector literario. Se tratarán las diferentes aproximaciones disciplinarias al libro como producto sociocultural (discurso ideológico, hábitos de lectura, circuitos de crítica y difusión), como objeto artístico (características y géneros, multimodalidad, relación entre sistemas ficcionales, versión y adaptación) y como itinerario de aprendizaje a lo largo de la infancia y adolescencia-.

2017-18
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
8.
6 p, 91.4 KB Literatura Infantil [103537] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Assignatura optativa orientada a aprofundir en l'educació literària dels infants a l'escola. Adopta la forma de taller de tipus pràctic on s'adquireixen coneixements sobre el corpus literari i es desenvolupen habilitats de dinamització del material literari i ficcional a través de projectes literaris i d'animació a la lectura. [...]
Elective course aimed at deepening the literary education of children in school. Takes the form of practical workshop on acquired knowledge about the literary corpus and develop skills and dynamism of literary material through fictional literary projects and encourage reading. [...]
Asignatura optativa orientada a profundizar en la educación literaria de los niños en la escuela. Adopta la forma de taller de tipo práctico donde se adquieren conocimientos sobre el corpus literario y se desarrollan habilidades de dinamización del material literario y ficcional a través de proyectos literarios y de animación a la lectura. [...]

2016-17
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
6 p, 35.3 KB Literatura Infantil [103537] / Reyes Lopez, Lara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Assignatura optativa orientada a aprofundir en l'educació literària dels infants a l'escola. Adopta la forma de taller de tipus pràctic on s'adquireixen coneixements sobre el corpus literari i es desenvolupen habilitats de dinamització del material literari i ficcional a través de projectes literaris i d'animació a la lectura. [...]
2015-16
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.