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1.
27 p, 235.4 KB Juegos de rol y roles del juego : aproximación antropológica a un club de rol en Barcelona / Romero-Moreno, Aran
En el presente trabajo el autor se aproxima al juego desde una visión antropológica, tomando el caso de un club de jugadores de rol de Barcelona. A través de descripciones etnográficas en tiempo de partida y de diversas entrevistas a sus miembros (de los cuales él mismo es uno), este analiza el tiempo de juego como una forma de suspensión de la realidad que los jugadores emplean para experimentar de forma segura. [...]
The author approaches game theory and players practice from an anthropological perspective, taking a role-playing game club in Barcelona as an ethnographic case of study. Through thick descriptions and various interviews to the members of the club (being the author himself one of them), he analyses the playing time as a form of suspension of reality where players can safely experiment, interpreting different and often deviant roles. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.683
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 1 (junio 2019) , p. 104-130 (Artículos)  
2.
12 p, 121.9 KB Game localisation : unleashing imagination with 'restricted' translation / Mangiron i Hevia, Carme (Dublin City University) ; O'Hagan, Minako (Dublin City University)
From its humble beginning in the 1970s, the video games industry has flourished and become a world-wide phenomenon. Although most games are developed in Japanese and English, the globalisation of popular culture and the desire to expand to new markets have led most producers to localise their games into many target language versions. [...]
2006
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 6 (2006) , p. 10-21  
3.
7 p, 348.3 KB Psychological motivation in online role-playing games : a study of Spanish 'World of Warcraft' players / Fuster, Héctor (Universitat Ramon Llull) ; Oberst, Ursula E. (Universitat Ramon Llull) ; Griffiths, Mark (Nottingham Trent University) ; Sánchez Carbonell, Xavier (Universitat Ramon Llull) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Talarn Caparrós, Antoni (Universitat de Barcelona)
The popularity of playing videogames has increased considera- bly during the last few decades, and has become one of the most popular leisure activities worldwide. Some of the most popular game types are the Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs). [...]
La popularidad de los videojuegos ha aumentado considerablemente en los últimos años, convirtiéndose en uno de los mayores productos de ocio siendo los Juegos de Rol Online (MMORPGs) uno de los mayores exponentes; sin embargo, también ha aumentado la sospecha y alarma social de que puedan poseer cierto potencial adictivo enmarcado en el contexto de las adicciones conductuales o que los usuarios puedan desarrollar conductas desadaptativas entorno a esta tecnología. [...]

2012
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 1 (2012) , p. 274-280  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
4 p, 3.6 MB Beyond simulations : serious games for training interpersonal skills in law enforcement / Linssen, Jeroen (University of Twente) ; Theune, Mari¨et (University of Twente) ; Bruijnes, Merijn (University of Twente)
Serious games can be used to improve people's social awareness by letting them experience difficult social situations and learn from these experiences. However, we assert that, when moving beyond the strict realism that social simulations offer, techniques from role play may be used that offer more possibilities for feedback and reflection. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  

Research literature 1 records found  
1.
55 p, 482.4 KB Mitología española y ocio contemporáneo / Arco Padilla, Antonio ; Rico Camps, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La mitologia, probablement pel seu origen de tipus oral, tendeix a adaptar-se als diferents contextos socials i culturals dels narradors, creixent així cada mite gràcies a les experiències i coneixements afegits amb cada generació. [...]
La mitología, probablemente por su origen de tipo oral, tiende a adaptarse a los diferentes contextos sociales y culturales de los narradores, creciendo cada mito gracias a las experiencias y conocimientos añadidos con cada generación. [...]
Mythology, probably because of its oral origin, tends to adapt to the different social and cultural contexts of the narrators, each myth growing thanks to the experiences and knowledge added with each generation. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Humanitats [1139]  

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