Results overview: Found 43 records in 0.02 seconds.
Articles, 33 records found
Research literature, 10 records found
Articles 33 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
21 p, 682.2 KB When the translator does more than translate : a case study of translator roles in a digital publishing initiative / Marín Lacarta, Maialen (Hong Kong Baptist University) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recent technological changes have affected translators' professional boundaries and status. However, scant attention has been paid to the new opportunities that have been created for professional literary translators. [...]
2018 - 10.7146/hjlcb.v0i58.111678
Hermes: Journal of Language and Communication in Business, Núm. 58 (2018) , p. 117-137  
2.
4 p, 101.2 KB Las competencias del formador. Una visión desde la formación continua / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ruiz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Obra ressenyada: Antonio NAVÍO GÁMEZ; Fernando HERNÁNDEZ y Juana M. SANCHO (eds. ), Las competencias del formador. Una visión desde la formación continua. Barcelona: Octaedro-EUB, 2005.
2008
Revista complutense de educación, Vol. 19 Num. 2 (2008) , p. 461-468  
3.
13 p, 206.9 KB La transmissió intergeneracional de rols de gènere a la llar / Ajenjo, Marc, 1965- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; García Román, Joan (Centre d'Estudis Demogràfics)
L'article aborda la transmissió dels rols de gènere entre els progenitors i els seus fills i filles a partir de l'Encuesta de Empleo del Tiempo 2009-2010 (Institut Nacional d'Estadística) . Utilitzant la diferència de treball no remunerat realitzat per germans de diferent sexe com a indicador, s'analitza l'efecte de variables com l'ocupació de la mare, la participació del pare en tasques domèstiques, els ingressos de la llar i l'educació dels progenitors per afavorir més o menys el grau de transmissió . [...]
This paper studies parent-child transmission of gender roles in Spain using the Time-Use Survey of 2009-2010 (National Statistics Institute) . Making use of an indicator based on differences in unpaid work between siblings of different genders, we analyse the effects of parent characteristics – such as mothers' occupation, fathers' participation in domestic work, household income and parents' education – on the extent to which gender roles are transmitted . [...]

2014 - 10.2436/20.3005.01.55
Revista Catalana de Sociologia, Núm. 29 (desembre 2014) , p. 35-47  
4.
3 p, 112.5 KB Lógicas sociales de los comportamientos sexuales de riesgo / Ferrer Serret, Laia (Centre d'Estudis Demogràfics)
2006
Mujeres y salud : revista de comunicación interactiva, Núm. 20 (2006) , p. 46-48  
5.
19 p, 1.5 MB De cómo ir de lo cualitativo e individual a lo serial y estructural en los libros de protocolos notariales / Mijares Ramírez, Ivonne (Universidad Nacional Autónoma de México)
Este texto explica cómo, desde la perspectiva de la historia y a partir de la estructura y la función propias de la documentación notarial, se fueron articulando diferentes conceptos y enfoques de análisis con el fin de convertir la información de una fuente eminentemente cualitativa, en datos seriales y cuantitativos, lo cual llevó a la construcción de un modelo relacional que además permite caracterizar y hacer explícitos diferentes tipos de relaciones sociales. [...]
This text explains how, from the history's perspective and from the own structure and function of notarial documentation, different concepts and approaches of analysis were articulated in order to convert the information from an eminently qualitative source into serial and quantitative data, which led to the construction of a relational model that also allows to characterize and make explicit different types of social relations. [...]

2017 - 10.5565/rev/redes.712
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 28 Núm. 2 (2017) , p. 62-80 (Miscelanea)  
6.
8 p, 279.9 KB Concepciones del profesorado en formación inicial sobre los roles de docentes y discentes en el aprendizaje de las ciencias en la educación infantil y primaria / Arias Correa, Azucena (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte) ; Álvarez Lires, María Mercedes (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte) ; Álvarez Lires, Francisco Javier (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte)
El objetivo principal de esta investigación es identificar algunas concepciones sobre roles de profesorado y alumnado en el aprendizaje de las ciencias que muestra el profesorado de infantil (EI) y primaria (EP) en formación inicial dentro de una metodología relacionada con la investigaciónacción. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 194-201 (Innovacions didàctiques)  
7.
18 p, 263.4 KB Propuestas de intervención ante las conductas disruptivas en la Educación Secundaria Obligatoria / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Justiniano Domínguez, María Delia (Universidad Católica Boliviana. Facultad de Educación)
En este trabajo se conceptualizan, analizan y proponen acciones referidas a las conductas disruptivas en el nivel de Educación Secundaria Obligatoria, en el contexto de Catalunya. Dichas conductas pueden evidenciar procesos de inadaptación de los estudiantes que es necesario atajar, de igual manera que problematiza el proceso de enseñanza-aprendizaje con consecuencias para el alumnado, el profesorado y el contexto de aprendizaje. [...]
In this paper we conceptualize, analyze and propose actions related to disruptive behavior at the level of compulsory secondary education in the context of Catalonia. Such behaviors may prove maladaptive processes of students that need tackling, just as questions the teaching-learning process with consequences for students, teachers and the learning context. [...]
Este trabajo se encuadra en el Proyecto I+D-2010 (EDU2010-2015. Subprograma EDUC), financiado por el MICIN, titulado "La influencia de los comportamientos disruptivos en el fracaso escolar de los alumnos de ESO".

2016 - 10.5944/reop.vol.27.num.3.2016.18797
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 27, Num. 3 (2016) , p. 8-25  
8.
24 p, 202.1 KB Generización del cuidado en situación de desempleo masculino / Martín Prieto, Silvia (Universitat de Barcelona) ; González Leggire, María Belén (Universitat de Barcelona) ; López Lorenzo, Rubén (Universitat de Barcelona) ; Escribano Garcia, Sol (Universitat de Barcelona)
En este trabajo presentamos un diseño de investigación enmarcado en la epistemología feminista. Nos proponemos estudiar los impactos del desempleo masculino en la repartición de tareas domésticas y de cuidados, en un barrio de la ciudad de Barcelona. [...]
In this paper we present a research design framed through feminist epistemology. Our research proposal is to study the impacts of male unemployment on the division of household chores and responsibilities in a suburb of Barcelona. [...]

2016 - 10.5565/rev/athenea.1875
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 16 Núm. 3 (noviembre 2016) , p. 301-324 (Materiales)  
9.
16 p, 98.5 KB Innovar en el aula. Contradicciones entre nuevas herramientas y viejos roles como medio para trasformar la práctica / Lamas Aicón, Macarena (Universidad de San Sebastián) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo expone una investigación cualitativa, longitudinal que utiliza la metodología de investigación-acción acerca del desarrollo de una actividad innovadora en una escuela ubicada en un contexto vulnerable y de riesgo de exclusión social. [...]
The paper reports on a longitudinal action research project in which a team of university-based researchers work with low-income, minority, and immigrant children to improve academic skills through technology-based activities. [...]

2017 - 10.4067/S0718-07052016000400013
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Num. 1 (2017)  
10.
9 p, 194.9 KB Escala de Actitudes hacia la Diversidad Sexual en el Deporte (EDSD) : desarrollo y validación preliminar / Piedra, Joaquín (Universidad de Sevilla)
Tradicionalmente el deporte ha sido un espacio de dominio heteronormativo, donde mujeres y hombres con diversas orientaciones sexuales han sido rechazados por transgredir y cuestionar la 'normalidad patriarcal heterosexista'. [...]
Traditionally, sport has been a heteronormative domain space in which women and men with different sexual orientations have been rejected as transgressing and questioning the 'heteronormative patriarchy'. [...]
Tradicionalmente O desporto tem sido um espaço de domínio heteronormativo, onde mulheres e homens com diversas orientações sexuais têm sido rejeitados por transgredir e questionar a 'normalidade patriarcal heterosexista'. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 2 (2016) , p. 299-307 (Metodología)  

Articles : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 10 records found  
1.
34 p, 354.7 KB "No men, eh?" : a dystopic paradise in Charlotte Perkins Gilman's Herland / Perea Golderos, Natalia ; Pividori, María Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Charlotte Perkins Gilman's Herland (1915) portrays a nation of parthenogenetic women in which motherhood is at the center of their lives. From the perspective of a male narrator, the sociologist Vandyck Jennings, Gilman compares the outstanding features of this peaceful matriarchy against the negative features of Jennings' society, a patriarchy that subdues women. [...]
2019
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
2.
33 p, 495.5 KB Learned Helplessness : influence of patriarchal violence in Edna O'Brien's The Country Girls Trilogy / Montes Venegas, Cristina ; Curbet, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The Country Girls Trilogy (1986) narrates Caithleen's tragic life story and its consequences. I argue that the violence caused in Caithleen's childhood conditions her adulthood. Parting from Caithleen's parental abuse and her mother's death, I explore their influence in Caithleen alongside the policies, economy and religiosity of Ireland. [...]
La Trilogia Les Noies de Camp (1986) narra la tràgica història de Caithleen i les seves conseqüències. Aquesta recerca es centra en com la violència ocasionada a la infantesa de Caithleen condiciona la seva adultesa. [...]
La Trilogía Las Chicas de Campo (1986) narra la trágica historia de Caithleen y sus consecuencias. Mi trabajo se centra en cómo la violencia ocasionada en la infancia de Caithleen condiciona su vida adulta. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
3.
31 p, 772.1 KB Closure as Revelation : reflecting upon Lady Audley's Guilt in Mary E. Braddon's Lady Audley's Secret / Bellostas Baeza, Laura ; Monnickendam, Andrew, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Mary Braddon's sensation novel Lady Audley's Secret (1862) was an immediate success and a source of controversy amongst Victorian society because it challenged gender roles and social conventions through a morally ambiguous female character. [...]
La novel·la sensacionalista Lady Audley's Secret (1862) de Mary Braddon va ser un èxit immediat i motiu de controvèrsia entre la societat Victoriana ja que desafiava els rols de gènere i les convencions socials a través d'un personatge femení moralment ambigu. [...]
La novela sensacionalista Lady Audley's Secret (1862) de Mary Braddon fue un éxito inmediato y motivo de polémica entre la sociedad Victoriana ya que desafiaba los roles de género y las convenciones sociales a través de un personaje femenino moralmente ambiguo. [...]

2018
Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
4.
62 p, 921.9 KB Sexual aggression in leisure contexts : which factors might support sexual aggression? / Zurera Benito, Laura ; Garrido Gaitán, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Sexual aggressiveness has been a current topic on the literature these lasts years. What this research tries to highlight is that in our territory sexual aggression in social contexts is not a stranger. [...]
Las agresiones sexuales han sido un tema bastante recurrente en las investigaciones durante los últimos años. Este trabajo intenta visualizar que las agresiones sexuales en contextos de ocio no son ajenas en nuestro territorio. [...]

2018
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
5.
37 p, 1.3 MB Representació de rols de gènere en els llibres de text de japonès per a estrangers / Moyano Anglès, Judit ; Sáiz López, Amelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball analitza amb perspectiva de gènere i classe els llibres de text per aprendre japonès que s'han utilitzat al llarg del grau d'Estudis d'Àsia Oriental amb l'objectiu de detectar representacions de rols de gènere. [...]
Este trabajo analiza con perspectiva de género i clase los libros de texto para aprender japonés que se han utilizado a lo largo del grado de Estudios de Asia Oriental con el objetivo de detectar representaciones de roles de género. [...]
This essay analyzes Japanese learning textbooks that have been used along the degree in East Asian Studies from a gender and social class perspective, aiming to detect representations of gender roles. [...]

2017
Estudis d'Àsia Oriental [842]  
6.
27 p, 524.7 KB The Figure of the Changeling : Gender Conflict in A Midsummer Night's Dream / Mas Fontanet, Clàudia ; Coral Escolà, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The Renaissance period was fully charged with myths and fairies. A recurring one was the changeling, a replacement fairies put when they stole a human baby. This study approaches the reformulation of the figure of the changeling as an important character and necessary to erode the firmly established gender roles present in the play. [...]
Un dels mites presents en el Renaixement era el del nen canviat, és a dir, la substitució d'un nadó humà per un fill d'una criatura fantàstica. No obstant Shakespeare canvia el significat d'aquest personatge, donant-li un nou propòsit. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
7.
104 p, 16.1 MB Análisis de roles de género, emoción y expresividad a través del manga / García Burgo, Daniel ; Sáiz López, Amelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En el presente trabajo se emplea el manga como herramienta de análisis de cuestiones de género en la sociedad japonesa. Dicho producto cultural refleja valores que siguen vigentes en su sociedad. En este ensayo, se analizan valores de género (ligados a dimensiones sociales de las emociones). [...]
En aquest treball es fa servir el manga com a eina d'anàlisi de qüestions de gènere en la societat japonesa. Aquest producte cultural reflecteix uns valors que romanen vigents a la seva societat. [...]
In this essay manga is used as a tool for analysis of gender issues in Japanese society. This cultural product reflects values that still remain in their society. In this paper, gender values will be analyzed (linked to social dimensions of emotions). [...]

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  
8.
80 p, 477.2 KB Coeducación y violencia de género en la adolescència : un enfoque necesario para su abordaje en el sistema educativo / Sánchez Torres, Esther ; Cubells Serra, Jenny, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Cabe destacar que la violencia de género no surge de manera espontánea, es una violencia que se puede percibir en edades jóvenes, durante las relaciones de noviazgo adolescentes. Es por ello, que se hace necesaria la intervención en la educación, por lo que incorporar la visión de género en este ámbito supondría cimentar las bases para conseguir la igualdad entre mujeres y hombres, transformándolo socialmente aceptado y modificando las estructuras sexistas y discriminatorias. [...]
It should be noted that gender violence does not arise spontaneously, it is a violence that can be seen in younger ages, for teen dating relationships. It is therefore the intervention in education is necessary, so incorporate gender perspective in this area would lay the foundation for achieving equality between women and men, transforming the socially accepted and modifying the sexist and discriminatory structures. [...]

2016
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
9.
95 p, 1.2 MB La interpretación en los servicios públicos en el ámbito policial y judicial de la región de Saarland, Alemania / Glasser Martínez, Ilena ; Arumí Ribas, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El treball presenta la situació de la interpretació en l'àmbit policial i judicial a l'Estat Federal del Saarland, a Alemanya. A partir de l'anàlisi de dades sobre immigració i criminalitat a la regió es presenta la relació dels intèrprets amb les institucions policials i judicials. [...]
El trabajo presenta la situación de la interpretación en el ámbito policial y judicial en el Estado Federado del Saarland, en Alemania. A partir del análisis de datos sobre inmigración y criminalidad en la región se presenta la relación de los intérpretes con las instituciones policiales y judiciales. [...]
This work presents the situation of the interpretation service at the police 1and justice sector on the federal state of Saarland in Germany. By the analysis of immigration and criminal information I will to divulge the relation between the interpreters and the police service and the judicial institutions. [...]

2015
Traducció i Interpretació [1204]  
10.
25 p, 326.2 KB Fluid identities and gendered intimacies : the indeterminate narrator in Jeanette Winterson's Written on the Body / Toma, Teodora ; Martín Alegre, Sara, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Winterson's Written on the Body (1992) deals with a brief but passionate relationship between its narrator and a beautiful, married woman called Louise. The novel tackles romantic relationships, love, loss and sexuality from an experimental point of view and presents an interesting, challenging feature: a genderless narrator. [...]
La novel·la de la Jeanette Winterson "Written on the Body"(1992) retrata la breva però apassionada relació entre el seu narrador i la seva amant Louise, una dona casada. La novel·la aborda temes com les relacions romàntiques, l'amor, la pèrdua i la sexualitat d'un punt de vista experimental. [...]

2015
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.