Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
18 p, 686.2 KB The effects of learning contexts on the development of reflective thinking in university education : Design and validation of a questionnaire / Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ruiz-Bueno, Antoni (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sánchez-Santamaría, José (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Pedagogía)
Reflective thinking is a key skill for constructing meaning in university. Its development requires appropriate learning contexts which can function as spaces for reflection, along with approaches, conditions and methods which can boost students' training in thinking, framed within their process of knowledge construction and their development of competencies and professional skills. [...]
2020 - 10.3390/su12083298
Sustainability, Vol. 12 Núm. 8 (january 2020) , p. 3298  
2.
18 p, 594.8 KB Pensamiento reflexivo en la educación superior : aportaciones desde las metodologías narrativas / Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona)
Este estudio presenta el efecto de las metodologías narrativas para el fomento del pensamiento reflexivo en la construcción del conocimiento y el desarrollo competencial de los estudiantes de los Grados de Maestro de la Universidad de Barcelona. [...]
This study presents the effect of narrative methodologies for the promotion of reflective thinking in the construction of knowledge and competence development of students of the Bachelor's degrees of Teacher from the University of Barcelona. [...]

2019 - 10.5209/RCED.59048
Revista complutense de educación, Vol. 30, núm. 3 (2019) , p. 813-830  
3.
20 p, 308.5 KB Contextos de aprendizaje para el desarrollo del pensamiento reflexivo en la Educación Superior / Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona) ; Ruiz Bueno, Antoni (Universitat de Barcelona) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este ensayo es fruto de dos proyectos de investigación en docencia universitaria sobre el valor de las metodologías de carácter narrativo para fomentar el pensamiento reflexivo en el proceso de aprendizaje, y el desarrollo personal y profesional del alumnado universitario. [...]
This article is the outcome of two research projects funded by the University Teaching Research grants. The projects traced the impact of narrative methodologies in reflective thinking among university students, and their impact in learning processes and their personal and professional development. [...]

2019
Revista Panamericana de Pedagogía: Saberes y Quehaceres del Pedagogo, Núm. 28 (2019) , p. 87-106  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.