Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Books and collections, 3 records found
Research literature, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
17 p, 190.0 KB ¿Cómo podemos analizar la competencia narrativa del alumnado en el aprendizaje de la Historia? / Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El objetivo de este artículo es proponer un instrumento para analizar el nivel de competencia narrativa del alumnado como componente clave del pensamiento histórico y social. A partir de una revisión teórica sobre las narraciones, su contenido y estructura, se propone una batería de preguntas para identificar el grado de competencia narrativa del alumnado. [...]
The aim of this paper is to analyze the role that teachers assigned to curricular requirements, establishing the relationship between these documents and everyday practice. From the interpretation of interviews with a group of teachers, is to study the ways in which teachers used, discarded and/or reworked curriculum requirements, based on assume that they have an active role in the redefinition of such documents. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 18 (2014) , p. 166-183  
2.
22 p, 244.9 KB How do Catalan students narrate the history of Catalonia when they finish primary education? / Sant Obiols, Edda (Manchester Metropolitan University) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this article we analyze how a group of Catalan students (aged 11-13, N = 245) narrate the history of Catalonia and we compare their narratives with the official Catalan narrative. From an interpretative approach, we collect data by requiring the students to write down what they remember about the history of Catalonia. [...]
Dans cet article, nous analysons de quelle manière un groupe d'étudiants catalans âgés de 11 à 13 ans (N = 245) raconte l'histoire de la Catalogne et comparons leurs récits avec le récit officiel catalan. [...]

2015
McGill Journal of Education, Vol. 50, Núm. 2/3 (2015) , p. 341-362  

Books and collections 3 records found  
1.
3 p, 287.9 KB La educación para la ciudadanía global como base de la educación política : Sí! Pero... / Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) 2018 (Docs ; 1)
Què està passant al món? Què estem ensenyant?, 2018, p. 27-31  
2.
10 p, 60.9 KB Introducció. La construcció de la nació i l'escola / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)
L'Escola i la nació, 2015, p. 9-18  
3.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)  

Research literature 2 records found  
1.
314 p, 2.6 MB La Inclusión de las mujeres en la enseñanza de la historia y las ciencias sociales : estudio colectivo de casos en las aulas chilenas sobre sus posibilidades y limitaciones / Marolla Gajardo, Jesús Patricio ; Sant Obiols, Edda, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Esta investigación reflexiona sobre las posibilidades y las limitaciones de la inclusión y el trabajo con las mujeres y sus experiencias en la enseñanza y en el aprendizaje de la historia y las ciencias sociales desde la didáctica de las ciencias sociales. [...]
This research, from the methods of teaching of social sciences, reflect on about the possibilities and limitations of the inclusion of Women's in teaching and learning History and Social Sciences. We are focused in the Conceptions and Social Representations of protagonist of the education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
439 p, 6.1 MB L'Ensenyament i l'aprenentatge de la participació : com es pot ensenyar i aprendre a participar críticament en el context de les audiències públiques als nois i noies de Barcelona? / Sant Obiols, Edda ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquesta tesi té com a objectius definir el concepte de participació crítica, identificar i analitzar com s'ensenya i s'aprèn a participar i fer algunes propostes per millorar aquest ensenyament- aprenentatge. [...]
The aims of this dissertation are to identify and analyse the nature of critical participation education and also to make proposals for improving critical participation teaching and learning in Barcelona (Spain). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.