Resultats globals: 88 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 29 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 48 registres trobats
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 298.0 KB Predictive factors of the psychological impact of the COVID-19 pandemic on university students : a study in six Ibero-American countries / Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Reche-Camba, Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lopez-Fernandez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mendez-Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Selva, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/Objective: During Covid-19, high prevalences of anxiety and depression were reported among university students, suggesting that they may be at higher risk than the general population of developing psychological disorders in lockdown situations. [...]
Antecedentes/Objetivo: Durante el Covid-19, se informaron altas prevalencias de ansiedad y depresión entre estudiantes universitarios, lo que sugiere que pueden tener un mayor riesgo que la población general de desarrollar trastornos psicológicos en situaciones de encierro. [...]

2023 - 10.5093/ANYES2023A19
Ansiedad y Estres, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 153-162  
2.
19 p, 826.8 KB Efficacy of videoconference group acceptance and commitment therapy (ACT) and behavioral activation therapy for depression (BATD) for chronic low back pain (CLBP) plus comorbid depressive symptoms : a randomized controlled trial (IMPACT Study) / Sanabria-Mazo, Juan P. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Borràs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castaño Asins, Juan Ramon (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; McCracken, Lance M (Uppsala Universitet) ; Montero-Marin, Jesus (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This study examined the efficacy of adding a remote, synchronous, group, videoconference-based form of acceptance and commitment therapy (ACT) or behavioral activation therapy for depression (BATD) to treatment-as-usual (TAU) in 234 patients with chronic low back pain (CLBP) plus comorbid depressive symptoms. [...]
2023 - doi.org/10.1016/j.jpain.2023.04.008
The Journal of Pain, Vol. 24 Núm. 8 (2023) , p. 1522-1540  
3.
13 p, 2.8 MB Experiences of patients with chronic low back pain plus comorbid depressive symptoms in a videoconference group acceptance and commitment therapy or behavioral activation treatment for depression : a qualitative study / Sanabria-Mazo, Juan P. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Gandara-Urrutia, Natalia (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Pérez-Sutil, Juan M (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Noboa-Rocamora, Georgina (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Fernández-Vázquez, Óscar (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Val-Mariano, Gabriella (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Fontana-McNally, Marta (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Cardona-Ros, Gemma (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; McCracken, Lance M (Uppsala Universitet) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
PURPOSE: To explore the experiences of patients with chronic low back pain (CLBP) plus comorbid depressive symptoms who received a remote synchronous videoconference group form of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) or Behavioral Activation Treatment for Depression (BATD). [...]
2023 - 10.1080/09638288.2023.2298265
Disability and Rehabilitation  
4.
8 p, 435.6 KB Effect of synchronous remote-based interventions on suicidal behaviours : protocol for a systematic review and meta-analysis / Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cebrià, Ana Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Palao, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Introduction Suicide is among the leading causes of preventable death worldwide. The impact of suicide affects the personal, social and economic levels. Therefore, its prevention is a priority for public health systems. [...]
2023 - 10.1136/bmjopen-2023-075116
BMJ open, 2023, p. 1-8  
5.
12 p, 1.1 MB The Kids aren't Alright : A Brief Positive Psychological Intervention During the COVID-19 Pandemic in a Spanish Sample of Adolescents / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament de Psicologia) ; Illa, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gomà-i-Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Chellew, Karin (Mount Holyoke College) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Previous studies have reported that adolescents were at higher risk for mental health disorders during and after the COVID-19 pandemic due to the characteristics of their developmental period and to the impact of social and mobility restrictions on their daily routines. [...]
2023 - 10.1007/s12310-023-09613-x
School mental health, Vol. 15 Núm. 4 (december 2023) , p. 1173-1184  
6.
11 p, 650.7 KB Dimensionality and reliability of the online version of the Patient Health Questionnaire-4 (PHQ-4) in a large Colombian sample : Results from the PSY-COVID study / Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gomez-Acosta, Andres (Universidad de Pamplona. Departamento de Psicología) ; Castro Muñoz, John Alexander (Fundación Universitaria Sanitas. Departamento de Psicología) ; Rojas, Yonatan Ferney (Fundación Universitaria Sanitas. . Departamento de Psicología) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The Patient Health Questionnaire-4 (PHQ-4) is an ultra-brief screening instrument to measure depressive and anxiety symptoms. This study evaluated the dimensionality and reliability of the online version of the PHQ-4 in a large sample of the general population in Colombia. [...]
Springer New York, 2023 - 10.1007/s12144-023-05180-1
Current Psychology (New Brunswick, N.j.), 28 september 2023, Article 05180-1  
7.
3 p, 246.5 KB Prevenció del suïcidi per a persones amb diagnòstic d'esquizofrènia : un nou enfocament basat en estratègies telemàtiques / Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Cebrià, Ana Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez Solà, Víctor (Parc de Salut Mar (Barcelona, Catalunya). Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions (INAD)) ; Palao, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Una revisió de la literatura científica troba resultats que suggereixen que les intervencions de prevenció del suïcidi mitjançant contacte telefònic semblen ser viables i eficaces per a reduir la ideació suïcida en pacients amb esquizofrènia i símptomes psicòtics.
Una revisión de la literatura científica halla resultados que sugieren que las intervenciones de prevención del suicidio mediante contacto telefónico parecen ser viables y eficaces para reducir la ideación suicida en pacientes con esquizofrenia y síntomas psicóticos.
A review of the scientific literature finds results suggesting that suicide prevention interventions using telephone contact appear to be feasible and effective in reducing suicidal ideation in patients with schizophrenia and psychotic symptoms.

2023
UAB divulga, Octubre 2023
3 documents
8.
16 p, 419.4 KB The Third Half : A Pilot Study Using Evidence-Based Psychological Strategies to Promote Well-Being among Doctoral Students / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament of Psicologia) ; Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Over the last few years, various studies have reported decreasing well-being levels among doctoral students, who show a higher risk of suffering from psychological distress than the general population. [...]
2022 - 10.3390/ijerph192416905
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, (2022) , article number 16905  
9.
8 p, 451.7 KB Predictive factors of hesitancy to vaccination against SARS-CoV-2 virus in young adults in Spain : Results from the PSY-COVID study / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanabria-Mazo, Juan Pablo (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rojas, Juan Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Anyosa, Fiorella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cardoner, N. (Narcís) (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Deus Yela, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Méndez-Ülrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Widespread population vaccination against the SARS-CoV-2 virus is a matter of great interest to public health as it is the main pharmacological measure to contain the COVID-19 pandemic. Hesitancy/reluctance to vaccination has become a main barrier to containing the pandemic. [...]
2023 - 10.1016/j.jvacx.2023.100301
Vaccine: X, Vol. 14 (april 2023) , p. 100301  
10.
3 p, 254.2 KB Immunitat de grup : els adults joves, fora del ramat? / Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Un estudi troba que la confiança en actors clau en la gestió de crisis sanitàries, les actituds, la informació i les creences conspiratives eren claus per predir si els joves adults rebutjaven vacunar-se contra el virus SARS-CoV-2. [...]
Un estudio halla que la confianza en actores clave en la gestión de crisis sanitarias, las actitudes, la información y las creencias conspirativas eran claves para predecir si los jóvenes adultos rechazaban vacunarse contra el virus SARS-CoV-2. [...]
Study finds trust in key actors in health crisis management, attitudes, information, and conspiratorial beliefs were key to predicting whether young adults refused to be vaccinated against the SARS-CoV-2 virus. [...]

2023
UAB divulga, Juliol 2023
3 documents

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
10 p, 528.1 KB Laboratori virtual de psicologia bàsica : l'experiència com a clau de l'aprenentatge / Vilaró Soler, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Maiche Marini, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas, Maria Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que pretén aprofitar les noves tecnologies per donar un nou enfocament al procés d'aprenentatge dels processos psicològics bàsics. Amb el LVPB s'acompanya a l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva amb l'objectiu d'assolir coneixements relacionats amb els processos cognitius a partir de la pròpia experiència. [...]
The Virtual Laboratory of Cognitive Psychology (LVPB) is a tool that tries to take advantage of the new technologies in order to give a new approach to the learning process of the psychological basic processes. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 1.4 MB Laboratori virtual de psicologia bàsica : l'experiència com a clau de l'aprenentatge / Maiche Marini, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vilaró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Munar, Enric (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que acompanya l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva. La plataforma reprodueix experiments provinents de l'estudi de l'atenció, l'emoció, el llenguatge, la memòria, la motivació, el pensament i la percepció. [...]
El Laboratorio Virtual de Psicología Básica (LVPB) es una herramienta que acom-paña al estudiante en un recorrido a través de experimentos que se han convertidoen clásicos de la Psicología Cognitiva. [...]
The Virtual Basic Psychology Laboratory (VBPL) is a tool that accompanies thestudent on a journey through experiments that have become classics in the Cognitive Psychology field. The platform reproduces experiments from the study ofemotion, language, memory, motivation, thought and perception. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 193-202
4 documents

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
260 p, 4.7 MB Efectivitat d'un Protocol Terapèutic d'Activitats a la Natura en Pacients amb Fibromiàlgia (Estudi NAT-FM) / Serrat López, Mayte ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. ; Luciano, Juan V, dir. ; Méndez Ulrich, Jorge Luis, dir. ; Rovira Faixa, Tatiana, dir.
La complexitat de l'abordatge de la fibromiàlgia (FM), la seva alta prevalença i els alts costos personals i sanitaris que comporten són els que motiven i justifiquen la investigació que es descriu en aquesta tesi doctoral, requerint un abordatge tant multicomponent com interdisciplinar. [...]
La complejidad del abordaje de la fibromialgia (FM), su alta prevalencia y los altos costes personales y sanitarios que conllevan son los que motivan y justifican la investigación que se describe en esta tesis doctoral, requiriendo un abordaje tanto multicomponente como interdisciplinar. [...]
The complexity of the approaches to fibromyalgia (FM), its high prevalence, and the high personal and health costs involved are what inspired and justified the research described in this doctoral thesis, and which motivated research integrating a multicomponent and interdisciplinary approach. [...]

2020  
2.
45 p, 6.4 MB Factors cognitius i afectius involucrats en l'estimació de la distància vertical / Comendador Vázquez, Laura ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El present estudi de camp es va dur a terme en una via ferrada per tal de (1) constatar l'existència d'un biaix perceptiu universal en la percepció de distàncies verticals, (2) verificar la influència dels costos associats a l'acció en relació al sentit del biaix perceptiu universal i (3) determinar si els costos associats a l'acció influeixen en la resposta afectiva, la qual té impacte sobre la percepció de distàncies verticals. [...]
The present field study was performed in a via ferrata in order to (1) verify the existence of a universal perceptual bias in the perception of vertical distances, to (2) verify the influence of the costs associated with the action in relation to the sense of the universal perceptual bias, and to (3) determine whether the costs associated with the action influences the affective response, which in turn affects the perception of vertical distances. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
3.
32 p, 2.0 MB Relació funcional entre la por i efectes cognitius-emocionals en l'escalada esportiva : ús de la por com a eina terapèutica / Bullich Vilarrubias, Raimon ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Les emocions juguen un paper molt important en la cognició així com la cognició en les emocions. Aquesta relació bidireccional pot tenir un valor terapèutic molt important. En aquesta investigació, dins del marc del projecte Teràpia d'Activitats a la Natura (NAT), s'ha volgut estudiar la relació funcional entre la por induïda per l'escalada esportiva en roca i diversos efectes cognitius i afectius relacionats amb aquesta emoció (afectivitat positiva,atenció selectiva, fatiga, capacitat personal, control delegat i afectivitat negativa). [...]
Emotions play a very important role in cognition and vice versa. This bidirectional relationship may have a huge therapeutic value. In the context of the Therapy of Activities in Nature (NAT),this research aims to study the functional relationship between the fear induced by rock climbing and different cognitive and affective effects related to this emotion (positive affectivity, selective attention, fatigue, self-esteem, delegated control and negative affectivity). [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
4.
48 p, 2.3 MB Motemo game. Una experiència de ludificació a les aules universitàries. Ludificant l'assignatura "Processos psicològics. Motivació i Emoció" del grau de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona / Martínez Guillamon, Èlia ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest projecte consisteix en el disseny d'una experiència de ludificació dirigida a una assignatura del Grau de Psicologia de la UAB per tal d'augmentar l'assistència a la docència dirigida i la motivació intrínseca dels estudiants, així com també incrementar la seva satisfacció i rendiment en aquesta assignatura. [...]
2017
Grau en Psicologia [954]  
5.
32 p, 1.7 MB Influència de les emoticones de WhatsApp en la interpretació de missatges neutres / Elias Marcet, Aina ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest treball estudia el rol que tenen les emoticones del WhatsApp quan acompanyen missatges considerats neutres. Pretén determinar si existeixen diferències en la interpretació de missatges -en termes d'arousal, valència i dominància- en funció de les emoticones que els acompanyen; veure si hi ha una relació entre aquesta interpretació i l'ansietat-tret de les persones que els llegeixen; i estudiar si les interpretacions varien segons l'estat afectiu de les persones en diferents moments del dia -accessibles a través d'una aplicació per a telèfons mòbils-, emprant la metodologia del mostreig de l'experiència.
2016
Grau en Psicologia [954]  
6.
32 p, 1.9 MB La força de l'experiència òptima. Pot tenir el flow un costat fosc? Estudi en esports de risc / Marchal Valles, David ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Molta és la gent que practica esports de risc per tal de sentir satisfacció i plaer, i molts són els factors que poden portar a infravalorar el risc i posar en perill la integritat física. El present estudi s'ha centrat en com l'experiència prèvia i l'autoeficàcia influeixen sobre el Flow, i com aquest pot contribuir a posar en perill la integritat dels individus disminuint les conductes de protecció durant la pràctica esportiva. [...]
2016
Grau en Psicologia [954]  
7.
39 p, 2.2 MB Efecte de la resposta afectiva en l'assumpció de riscos sobre la memòria autobiogràfica / Fors Soler, Ariadna ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Estudi en el context natural d'un esport de risc amb l'objectiu de constatar si (1) l'assumpció de riscos determina la resposta afectiva i si (2) les dimensions afectives d'aquesta són predictores que determinen les característiques fenomenològiques. [...]
2016
Grau en Psicologia [954]  
8.
28 p, 13.8 MB El rellotge de les emocions : percepció del temps i percaça de sensacions / Cuello Rodríguez, Cristina ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Es va dur a terme un estudi de camp en una via ferrada per tal de verificar si (1) la percaça de sensacions determina la resposta afectiva i (2) si aquesta influeix a la percepció del temps. Un total de 61 subjectes (N=61; 36 homes (59%) i 25 dones (41%), amb un rang d'edat entre 15 i 59 anys) van respondre 3 qüestionaris, dos dels quals es van administrar in situ en dues ubicacions diferents de la via ferrada (d'alta i baixa activació emocional) i un tercer que es va administrar online. [...]
2015
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
175 p, 954.1 KB Control percibido y reactividad de la presión intraocular / Méndez Ulrich, Jorge Luis ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En la presente tesis se realiza una aproximación desde la perspectiva de la Psicofisiología y de la Psicología de la Salud al estudio de la reactividad de la presión intraocular (PIO) al estrés agudo de tipo cognitivo y al estrés psicosocial. [...]
This thesis is an approach from the perspective of Psychophysiology and Health Psychology to the study of the reactivity of intraocular pressure (IOP) to acute cognitive and psychosocial stress, The inclusion of a psychosocial stressor in the field of the IOP reactivity is one of the novelties of this work, given the lack of previous literature employing these type of tasks. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Materials acadèmics 48 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 102.5 KB Treball de Final de Màster II [44725] / Fornieles Deu, Albert ; Sanz Ruíz, Antoni ; Feliu-Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The philosophy of the TFM is to confront the student with a real research problem related to general health psychology, either.
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
2.
4 p, 101.7 KB Treball de Final de Màster I [44724] / Fornieles Deu, Albert ; Sanz Ruíz, Antoni ; Feliu-Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The MD allows the student to address a real problem from the field ofHealth Psychology, either by joining a research team, or by identifying, with the help of the tutor(s), a need, problem or lack of knowledge. [...]
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
3.
4 p, 102.3 KB Activitat Física i Estil de Vida Saludable [43888] / Capdevila Ortís, Lluís ; Sanz Ruíz, Antoni ; Escorihuela, Rosa M ; Chamarro Lusar, Andrés ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants un coneixement avançat dels models d'investigació en l'àmbit de l'activitat física i de l'exercici en relació amb la salut. Un altre objectiu és proporcionar coneixement sobre el procés d'estrès / recuperació de l'esforç físic que es relaciona amb la salut dels esportistes i amb una adequada adaptació als entrenaments i les competicions.
The objective of this module is to offer students an advanced knowledge of the research models in the field of physical activity and exercise in relation to health. Another objective is to provide knowledge about the stress / recovery process of the physical effort that is related to the health of the athletes and with an adequate adaptation to the workouts and competitions.
El objetivo de este módulo es ofrecer a los estudiantes un conocimiento avanzado de los modelos de investigación en el ámbito de la actividad física y del ejercicio en relación con la salud. Otro objetivo es proporcionar conocimiento sobre el proceso de estrés/recuperación del esfuerzo físico que se relaciona con la salud de los deportistas y con una adecuada adaptación a los entrenamientos y las competiciones.

2022-23
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
4.
5 p, 105.0 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández-Castro, Jordi ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants un coneixement expert dels models actuals d'investigació en estrès i afrontament que els permeti analitzar i avaluar aplicacions en el camp de la salut, així com dissenyar protocols d'investigació en aquest camp.
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design research protocols in this field.
El objetivo general de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de investigación en este campo.

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
5.
7 p, 114.5 KB Avaluació i Intervenció en Malalties Cròniques, Discapacitat i Envelliment [43421] / Limonero García, Joaquim T ; Borràs, Xavier ; Cuxart, Francesc ; Font Guiteras, Antoni ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Jódar Vicente, Mercè ; Deus Yela, Juan ; Devi Bastida, Josep ; Gómez-Romero, María José ; Arenas i Guarch, Sergi ; Mora Martínez, Martín ; Castellano-Tejedor, Carmina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: Fer una anàlisi biopsicosocial de la cronicitat, l'envelliment, i la discapacitat Conèixer els diferents instruments i mètodes d'avaluació psicològics específics de la cronicitat, la discapacitat i l'envelliment . [...]
The student should be able to do the following: Do a biopsychosocial analysis of chronicity, ageing and disability. Know the different instruments and methods of psychological evaluation specific to chronicity, disability and ageing. [...]
Una vez finalizado el módulo el estudiante debería ser capaz de: • Hacer un análisis biopsicosocial de la cronicidad, el envejecimiento, y la discapacidad • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la discapacidad y el envejecimiento. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
6.
6 p, 116.1 KB Processos Psicològics: Motivació i Emoció [102576] / Sanz Ruíz, Antoni ; Font Guiteras, Antoni ; Limonero García, Joaquim T ; Álvarez Moleiro, María ; Mateo Canedo, Corel ; Crespo-Puig, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria de formació bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Alhora, forma part d'un conjunt d'assignatures orientades a l'adquisició de competències relatives als processos psicològics bàsics que constitueixen la base del comportament humà: - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) - Processos Psicològics: memòria (segon curs, segon semestre) 1 - Processos Psicològics: pensament i llenguatge (tercer curs, segon semestre) Aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'estudiant sigui capaç d'identificar i delimitar els processos motivacionals i afectius, adquirint eines d'anàlisi conceptual que l'ajudaran a interpretar el comportament humà des de l'evidència científica. [...]
This course is part of the subject "Psychology" which is included in the first year of the Degree. It also forms part of a set of courses aimed at acquiring skills related to the basic psychological processes that form the basis of human behaviour: - Psychological Processes: attention and perception (first year, first semester) - Psychological Processes: learning and conditioning (second year, first semester) - Psychological Processes: memory (second year, second semester) 1 - Psychological Processes: thought and language (third year, second semester) The general aim of this course is for the student to be able to identify and delimit motivational and affective processes, acquiring conceptual analysis tools that will help him/her to make an interpretation of human behaviour evidence-based. [...]
Esta asignatura forma parte de la materia de formación básica "Psicología" que está ubicada en el primer curso del Grado. Asimismo, forma parte de un conjunto de asignaturas orientadas a la adquisición de competencias relativas a los procesos psicológicos básicos que constituyen la base del comportamiento humano: - Procesos Psicológicos: atención y percepción (primer curso, primer semestre) - Procesos Psicológicos: aprendizaje y acondicionamiento (segundo curso, primer semestre) 1 - Procesos Psicológicos: memoria (segundo curso, segundo semestre) - Procesos Psicológicos: pensamiento y lenguaje (tercer curso, segundo semestre) Esta asignatura se plantea como objetivo general que el estudiante sea capaz de identificar y delimitar los procesos motivacionales y afectivos, adquiriendo herramientas de análisis conceptual que le ayudarán a efectuar una interpretación del comportamiento humano basada en la evidencia científica. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
2 p, 1.5 MB Motivació i Emoció [21121] / Font Guiteras, Antoni ; Villamarín, Francisco ; Limonero, Joaquim T. ; Demarbre, Veronique ; Sanz Ruiz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
2 p, 1.4 MB Condicionament i Aprenentatge [21116] / Blasco, Tomás ; Borràs, Xavier ; Edo Izquierdo, Sílvia ; Garau, Adriana ; Sanz Ruiz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
4 p, 102.4 KB Activitat Física i Estil de Vida Saludable [43888] / Capdevila Ortís, Lluís ; Sanz Ruíz, Antoni ; Escorihuela, Rosa M ; Chamarro Lusar, Andrés ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants un coneixement avançat dels models d'investigació en l'àmbit de l'activitat física i de l'exercici en relació amb la salut. Un altre objectiu és proporcionar coneixement sobre el procés d'estrès / recuperació de l'esforç físic que es relaciona amb la salut dels esportistes i amb una adequada adaptació als entrenaments i les competicions.
The objective of this module is to offer students an advanced knowledge of the research models in the field of physical activity and exercise in relation to health. Another objective is to provide knowledge about the stress / recovery process of the physical effort that is related to the health of the athletes and with an adequate adaptation to the workouts and competitions.
El objetivo de este módulo es ofrecer a los estudiantes un conocimiento avanzado de los modelos de investigación en el ámbito de la actividad física y del ejercicio en relación con la salud. Otro objetivo es proporcionar conocimiento sobre el proceso de estrés/recuperación del esfuerzo físico que se relaciona con la salud de los deportistas y con una adecuada adaptación a los entrenamientos y las competiciones.

2021-22
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
10.
5 p, 104.8 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández-Castro, Jordi ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants un coneixement expert dels models actuals d'investigació en estrès i afrontament que els permeti analitzar i avaluar aplicacions en el camp de la salut, així com dissenyar protocols d'investigació en aquest camp.
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design research protocols in this field.
El objetivo general de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de investigación en este campo.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents

Materials acadèmics : 48 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
5 Sanz, A.
4 Sanz, Albert
3 Sanz, Alberto
4 Sanz, Alex
1 Sanz, Alicia
1 Sanz, Ana
2 Sanz, Ana B.
3 Sanz, Anna
2 Sanz, Antonio
36 Sanz, Antonio,
1 Sanz, Antonio.
1 Sanz, Ariadna
5 Sanz, À.
4 Sanz, Àlex
2 Sanz, Ángeles
5 Sanz, à.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.