Resultats globals: 22 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 22 registres trobats
Articles 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 4.7 MB La respuesta a las epidemias en los siglos XIX y XX : un estudio comparado entre Portugal y Chile / de Almeida, Maria Antónia Pires (Universidade do Minho)
En tiempos de crisis sanitarias como las que ocurrieron en Portugal en 1854-56, 1899 y 1918, especialmente en Oporto, donde el cólera morbus, la peste bubónica, el tifo exantemático, la gripe neumónica y la viruela mataron a un alto porcentaje de la población, las imágenes de las epidemias en los periódicos y en la literatura científica de la época nos permiten conocer el estado de la ciencia y las respuestas de las autoridades para controlar su difusión. [...]
Images of epidemics in the contemporary press and scientific literature reveal the state of the art in science at the time and the responses of the authorities to control their spread. Portugal underwent health crises in 1854-56, 1899, and 1918, particularly in Oporto, where cholera morbus, bubonic plague, exanthematic typhus, Spanish flu, and smallpox killed large proportions of the population. [...]

2023
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 43 Núm. 1 (2023) , p. 219-244 (Articles)  
2.
8 p, 752.1 KB El futuro ya está aquí : Nuevas tendencias de la investigación en los Estudios Japoneses en España / Guarné, Blai (Universitat Autònoma de Barcelona)
La creación hace cinco años de la revista académica Mirai. Estudios Japonesesconstituye una magnífica ocasión para reflexionar sobre la consolidación de los Estudios Japoneses en nuestro país durante este lapso temporal. [...]
The creation five years ago of the academic journal Mirai. Estudios Japoneses constitutes a wonderful occasion to reflect on the consolidation of Japanese Studies in our country during this period. With this goal, the article provides an overview of the research groups on Japanese Studies in the Spanish university systemand considers their main scientific contributions in this field and the contextualization of the essays reunited in the monograph. [...]

Madrid : Ediciones Complutense, 2022 - 10.5209/mira.83062
Mirai. Estudios Japoneses, Vol. 2022 Núm. 6 (2022) , p. 3-10  
3.
22 p, 1.1 MB Mapeando la comunicación del conocimiento agrícola, una aplicación del análisis de redes sociales / Aguilar Gallegos, Norman (Centro de Investigaciones Económicas Sociales y Tecnológicas de la Agroindustria y la Agricultura Mundial (Mèxic). Universidad Autónoma Chapingo (Mèxic)) ; Romero-García, Leticia Elizabeth (Universidad Autónoma del Estado de México)
La comunicación del conocimiento científico es parte fundamental del progreso de la ciencia y vital para la sociedad moderna. Así, las conferencias y congresos científicos son espacios cruciales para estos procesos de comunicación. [...]
Scientific knowledge communication is a fundamental part of the scientific progress and vital for modern society. Thus, scientific conferences and congresses are crucial spaces for these processes of communication. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.995
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 201-222 (Articulos)  
4.
21 p, 413.3 KB Knowledge Co-Production in Scientific and Activist Alliances : Unsettling Coloniality / Conde, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Walter, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
This paper examines alliances between scientists and local groups in the context of environmental justice conflicts. We analyze the trajectories of two white male scientific experts collaborating with activist groups in mining and nuclear conflicts around the world. [...]
2022 - 10.17351/ests2022.479
Engaging Science, Technology, and Society, Vol. 8, Issue 1 (May 2022) , p. 150-170  
5.
26 p, 205.3 KB Indexación y Factor de Impacto : La Academia y sus cajas negras / Ampudia de Haro, Fernando (Universidade Europeia)
El objetivo de este artículo es analizar la construcción del Factor de Impacto (FI) de las publicaciones científicas como proceso en el que se relacionan dimensiones técnicas y sociales. Las dimensiones técnicas remiten a decisiones y debates en el campo de la bibliometría. [...]
The aim of this paper is to analyse the Impact Factor (IF) of scientific publications as a process which combines technical and social dimensions. Technical dimensions are related to decisions and debates in bibliometric field. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2752
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 1 (2021) , p. 2752 (Artículos)  
6.
25 p, 196.9 KB Revisitando el debate Miliband-Poulantzas : ¿cómo conocer al Estado capitalista? / Caligaris, Gastón (Universidad Nacional de Quilmes)
El trabajo presenta un análisis crítico del célebre debate desarrollado en la década de 1970 entre Ralph Miliband y Nicos Poulantzas en torno al Estado capitalista, focalizando en el método con que ambos autores abordan el problema. [...]
This paper presents a critical analysis of the 1970's famous debate between Ralph Miliband and Nicos Poulantzas around the capitalist state focusing on the method performed by both authors to address the problem. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.1612
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 2 (julio 2018) , e1612 (Ensayos)  
7.
14 p, 188.6 KB La publicidad y sus complejas relaciones con el discurso científico / Medina i Cambrón, Alfons (Universitat Ramon Llull) ; Sorbías Morales, Carolina (Universitat Ramon Llull) ; Ballano Macías, Sonia (Universitat Ramon Llull)
Este artículo se aproxima desde un punto de vista teórico a la compleja relación que se establece a menudo entre publicidad y ciencia. Se denuncia la utilización de una idea estereotipada sobre el conocimiento científico como sinónimo de verdad absoluta. [...]
This essay approaches from a theory-based standpoint the complex relationship that usually links advertising and science. More specifically, it tries to expose the weaknesses in those stereotyped views that equate scientific knowledge with some kind of an absolute truth. [...]

2007 - 10.5565/rev/qp.280
Questiones publicitarias, Núm. 12 (2007) , p. 77-90 (Artículos de investigación)  
8.
8 p, 263.5 KB Views about scientific inquiry (VASI) : the case of Spain and Sweden / Hamed, Soraya (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Jiménez, Juan (Illinois Institute of Technology (USA). Mathematics and Science Education Department)
There is agreement among researchers that one of the main objectives of scientific literacy is that all students understand Scientific Inquiry (SI). Even with many educational proposals guided by SI, there is still difficulty assessing learners' notions about it. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3561-3568  
9.
6 p, 79.7 KB International study of seventh grade students' understandings of scientific inquiry : the cases of Israel and South Africa / Mamlok-Naaman, Rachel (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching) ; Gaigher, Estelle (University of Pretoria (South Africa). Department of Science, Mathematics and Technology Education) ; Hattingh, Anne-marie (University of Cape Town (South Africa)) ; Kay, Gillian (University of Cape Town (South Africa)) ; Blonder, Ron (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching)
Although understanding of scientific inquiry (SI) is included in science education reform documents around the world, virtually nothing is known about middle school students' understandings of scientific inquiry. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3581-3586  
10.
22 p, 445.3 KB Juegos para enseñar la naturaleza del conocimiento científico y tecnológico / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears)
La naturaleza del conocimiento científico y tecnológico constituye un componente esencial de la alfabetización en ciencias o de la competencia científica, y por eso sus contenidos innovadores se están incorporando a los currículos de ciencias actuales. [...]
La naturalesa del coneixement científic i tecnològic constitueix un component essencial de l'alfabetització en ciències o de la competència científica, i per això els seus continguts innovadors s'estan incorporant als currículums de ciències actuals. [...]
The nature of scientific and technological knowledge is an essential component of scientific literacy or science competence and form part of the current science curricula as innovative content. Due to the lack of appropriate educational materials, however, teaching such concepts in the classroom is a major challenge. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.839
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 149-170 (Temas de investigación)  

Articles : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.