Resultados globales: 84 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 13 registros
Documentos de investigación, Encontrados 9 registros
Materiales académicos, Encontrados 62 registros
Artículos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
36 p, 175.4 KB How Children with and without hearing loss describe audiovisual content / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The main objective of this study was to explore the benefits of the use of educational audio-visual materials in facilitating learning for students with hearing loss. The study analysed whether students with hearing loss had a visual learning preference when they watched an audio-visual and if the images present contributed to the retention of more information by this group. [...]
Routledge, 2022 - 10.1080/1034912X.2022.2095354
International Journal of Disability, Development and Education  
2.
26 p, 616.8 KB Co-viewing an educational video : a pilot study about mother-DHH child interaction / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This study analyzes the mother-child interaction that takes place after co-viewing an educational video, comparing a group of 12 Spanish hearing mothers of deaf or hard of hearing (DHH) 7- to 9-year-olds and a group of 12 Spanish mothers of an age-matched cohort of children with typical hearing (TH). [...]
2023 - 10.1093/deafed/enac044
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , enac044-7  
3.
13 p, 575.5 KB Comprensión de emociones en alumnado con implante coclear de 3 a 6 años. Factores influyentes / Concha, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Serrano, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Antecedentes: Laugen et al. (2017) plantean que los infantes con implante coclear (IC) muestran habilidades similares a sus pares oyentes en la comprensión de las emociones, pero algún estudio señala lo contrario (Wiefferink et al. [...]
Background: Laugen et al. (2017) suggest that children with a cochlear implant (CI) show similar abilities to their hearing peers in comprehension of emotions, but some studies point out the opposite (Wiefferink et al. [...]

2022 - 10.1016/j.rlfa.2021.03.012
Revista de Logopedia, Foniatria y Audiologia, Vol 42 num 3 (July-Septembe 2022) , pp. 134-146  
4.
3 p, 190.9 KB Una experiencia de integración del niño sordo en la escolaridad normal / Martínez, Isabel ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Experiencia pedagógica desarrollada en el «Liceo Sant Jordi» de Barcelona durante cuatro años sobre la integración de niños sordos en una escuela de oyentes. Esta integración se apoya en personas especializadas, que se interaccionan constantemente con el trabajo y la realidad cotidiana de la clase. [...]
1977
Cuadernos de pedagogía, Núm. 26 (Febrero 1977) , p. 16-17  
5.
4 p, 26.7 KB Tiempo de jugar / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez, Isabel
Análisis del papel del juego en el desarrollo intelectual y psíquico del niño. Creación de los juegos didácticos, que convierten el material escolar en algo atractivo. Se describen las etapas evolutivas del niño en relación con el juego en los primeros años de vida, con la aparición de los juegos de ejercicio y el juego simbólico, que en el segundo año, ocupa un lugar importante. [...]
1975
Cuadernos de pedagogía, Núm. 1 (Enero 1975) , p. 8-12  
6.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
7.
13 p, 220.8 KB The interpretation and visual attention of hearing impaired children when watching a subtitled cartoon / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyses how hearing impaired children interpret a subtitled cartoon, taking into account their visual attention to both sources of information (the images and the subtitles), and the auditory information from the oral language. [...]
2013
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 20 (2013) , p. 134-146  
8.
1 p, 50.3 KB Vidusign, projecte europeu que promou l'ús creatiu del vídeo entre les persones sordes / Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL)
Les professores Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cambra i Carrasumada Serrano de la Facultat de Psicologia i de Ciències de l'Educació del CER-GISTAL de la UAB, especialitzat en la investigació de la comunicació i el desenvolupament psicoeducatiu de les persones amb sordesa, participen en un projecte europeu que s'emmarca en l'àmbit de la sordesa i la multimèdia juntament amb altres partners de Granada, Alemanya, Àustria, Gran Bretanya i Eslovènia. [...]
Las profesoras Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cámara y Carrasumada Serrano de la Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación del CER-GISTAL de la UAB, especializado en la investigación de la comunicación y el desarrollo psicoeducativo de las personas con sordera, participan en un proyecto europeo que se enmarca en el ámbito de la sordera y la multimedia junto con otros partners de Granada, Alemania, Austria, Gran Bretaña y Eslovenia. [...]

2014
UAB divulga, Octubre 2014
2 documentos
9.
24 p, 1.1 MB La amistad en adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios, en modalidad comunicativa oral / Rom, Mireia (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo analiza las relaciones de amistad que establecen los adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios de secundaria, en modalidad comunicativa oral. El estudio versa sobre una muestra de veinte adolescentes sordos y veinte oyentes, de ambos sexos, escolarizados en Barcelona. [...]
Aquest treball analitza les relacions d'amistat que estableixen els adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris de secundària, en modalitat comunicativa oral. L'estudi versa sobre una mostra de vint adolescents sords i vint d'oients, de tots dos sexes, escolaritzats a Barcelona. [...]
This paper analyses the friendships established by deaf adolescents who attend mainstream secondary schools in oral communication mode. The study focuses on a sample of twenty deaf and twenty hearing teenagers, of both sexes, attending schools in Barcelona. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.54
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 341-364  
10.
17 p, 95.2 KB Les famílies que tenen criatures amb necessitats educatives específiques: les famílies oïdores que tenen criatures sordes / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest article té com a punt de partença els processos adaptatius que fan les famílies davant de la presència d'un fill amb necessitats educatives especials, i se centra en el cas concret de les famílies oïdores que tenen criatures sordes. [...]
Este artículo tiene como punto de partida los procesos adaptativos que deben realizar las familias ante la presencia de un hijo con necesidades educativas especiales, y se centra en el caso concreto de las familias que oyen pero que tienen criaturas sordas. [...]
This article arises from an adaptive process that families should undertake with their children with special needs, and most specifically in the case of families with deaf children. It exposes recent progress in the development of deaf children and in the quality of family life through early application of new technologies and advances in early education. [...]

2010 - 10.5565/rev/educar.96
Educar, Núm. 45 (2010) , p. 99-115  

Artículos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 9 registros  
1.
8.2 MB La comunicación materna y la comprensión de emociones en criaturas de 3 a 6 años con implante coclear / Concha, Rocío ; Serrano Pau, Carrasumada, dir. ; Silvestre Benach, Maria Núria, dir.
L'input matern com a factor influent en el desenvolupament de la comprensió emocional en població amb dèficit auditiu ha estat estudiat fins ara en aspectes molt delimitats, com ara l'ús del llenguatge matern mentalista adreçat als fills/es. [...]
El input materno como factor influyente en el desarrollo de la comprensión emocional en población con déficit auditivo ha sido estudiado hasta ahora en aspectos muy delimitados, tales como el uso del lenguaje materno mentalista dirigido a los hijos/as. [...]
Maternal input as an influential factor in the development of emotional comprehension in the population with hearing impairment has been studied so far in very limited aspects, such as the use of mentalist maternal language aimed at children. [...]

2022  
2.
150 p, 1.3 MB La comprensión lectora : relación con la teoría de la mente y las funciones ejecutivas. Estudio comparativo en adolescentes con implante coclear y con desarrollo típico / Figueroa González, Mario ; Silvestre, Núria, dir. ; Darbra Marges, Sònia, dir. ; Silvestre, Núria, dir.
El benefici obtingut per la població amb sordesa de l'implant coclear (IC) ha traslladat nous reptes a la comunitat científica i educativa. La millora de la competència lectora al nivell dels seus parells amb desenvolupament típic (DT) és un dels objectius més importants dels logopedes a l'actualitat. [...]
El beneficio obtenido por la población con sordera del implante coclear (IC) ha trasladado nuevos retos a la comunidad científica y educativa. La mejora de la competencia lectora al nivel de sus pares con desarrollo típico (DT) es uno de los objetivos más importantes de los logopedas en la actualidad. [...]
The benefit obtained by the people with hearing loss from the cochlear implant (CI) has brought new challenges to the scientific and educational community. Improving reading skills at the level of their typically developing peers (TD) is one of the most important goals for speech therapists up to now. [...]

2021  
3.
177 p, 1.6 MB Factores influyentes en la adquisición del lenguaje y de la teoría de la mente en criaturas con implante coclear de 4 a 7 años / Aldrete Jimenez, Karla Ernestina ; Silvestre, Núria, dir. ; Cambra, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El presente trabajo tiene dos objetivos valorar el nivel del lenguaje oral en criaturas sordas implantadas de 4 a 7 años e identificar lo principales factores influyentes en su rendimiento de acuerdo a las dimensiones lingüísticas : fonología, semántica, morfosintaxis y pragmática, así como establecer la relación de éstas con el nivel de la Teoría de la mente de edad. [...]
The current study has two objectives, namely to assest the level of oral language in deaf cochlear implanted children aged 4 to 7 and identify the main influencing factors in their performance according to the linguistic dimensions: phonology, semantics, morfosintaxis and pragmatics, as well as verifying their relation with the ToM level proper to those ages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
286 p, 2.1 MB Relacions entre el llenguatge i la teoria de la ment en l'alumnat de primària amb implant coclear / Bayés Espinet, Gemma ; Silvestre, Núria, dir. ; Soler Vilageliu, Olga, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquesta tesi s'estudia el nivell d'adquisició del llenguatge i de la teoria de la ment (TM) en l'alumnat de primària amb implants coclears (IC). L'objectiu principal és conèixer el seu nivell de llenguatge oral, en cadascuna de les dimensions lingüístiques, el seu nivell de llenguatge escrit i el seu nivell de desenvolupament de la TM i veure com es relacionen entre ells, a més de comprovar quins són els factors que poden influir en els resultats. [...]
This thesis makes a study of the level of Language acquisition and Theory of Mind (ToM) in primary students with cochlear implants (CI). The main objective is to know their level in oral Language, within each of the linguistic dimensions, their level in written language and their level of development regarding ToM, as well as to establish the interrelationship between these and to pinpoint which factors can influence the results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
326 p, 1.7 MB El Funcionamiento familiar, los estilos parentales y el estímulo al desarrollo de la teoría de la mente : efectos en criaturas sordas y oyentes / Rivadeneira Valenzuela, Joucelyn ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
El objetivo de este estudio es explorar el impacto que pueden tener determinadas variables del contexto familiar en el desarrollo de la teoría de la mente (TM), en participantes con desarrollo típico y en participantes con problemas derivados de la pérdida auditiva. [...]
The goal of this study is to explore the potential effect of certain variables from the family context on the development of the theory of mind (ToM) on typically developing participants and participants with hearing loss derived problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
143 p, 2.4 MB Formació i definició de conceptes en l'alumnat sord bilingüe : criteris educatius per a la seva optimització / Laborda Molla, Cristina ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
3 documentos
7.
1189 p, 9.8 MB Les relacions socials entre iguals i l'amistat en l'adolescent amb sordesa, escolaritzat en centres ordinaris, en modalitat comunicativa oral / Rom, Mireia ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La tesi planteja dos objectius: 1. Conèixer les relacions d'amistat i interacció social de l'adolescent sord. - Descriure les experiències els conceptes i els valors d'amistat. - Analitzar les relacions sociomètriques en el context del grup-classe. [...]
This thesis raises two objectives: 1. To understand social interaction and friendships among deaf teenagers. - To describe the experiences, the concepts and the values of friendship. - To analyze the sociometric relationships in the context of group classes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
8.
48 p, 10.0 MB Implicacions de la sordesa en l'autoconcepte a l'etapa de l'adolescència / Cambra, Cristina ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
23 documentos
9.
225 p, 9.3 MB Proceso de resolución de problemas aritméticos en el alumnado sordo : aspectos diferenciales respecto al oyente / Serrano Pau, Carrasumada ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
2 documentos

Materiales académicos Encontrados 62 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
2 p, 1.4 MB Transtorns del desenvolupament i dificultats d'aprenentatge [5155] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1990-91
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
1 p, 775.3 KB Transtorns del desenvolupament i dificultats d'aprenentatge [5155] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1989-90
Llicenciat en Psicologia [444]  
3.
2 p, 1.3 MB Psicologia evolutiva [2089] / Silvestre, Núria ; Solé, M. Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1989-90
Llicenciat en Psicologia [444]  
4.
3 p, 1.6 MB Psicologia evolutiva [2089] / Silvestre, Núria ; Solé, M. Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1990-91
Llicenciat en Psicologia [444]  
5.
2 p, 1.6 MB Dificultats en l'Evolució de l'Adquisició del Llenguatge [21160] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
1 p, 750.5 KB Psicologia evolutiva de la persona afectada por un deficit sensorial [4379] / Silvestre Benach, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1988-89
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
1 p, 647.4 KB Psicologia evolutiva [2089] / Silvestre, Núria ; Solé, M. Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1988-89
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
3 p, 1.4 MB Psicologia evolutiva de la persona afectada por un deficit sensorial [4379] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1985-86
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
1 p, 450.3 KB Psicologia diferencial [2090] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1985-86
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
2 p, 909.9 KB Psicologia diferencial [12106] / Silvestre, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1980-81
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materiales académicos : Encontrados 62 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
3 Silvestre, N.
1 Silvestre, Nathalie
66 Silvestre, Nuria
66 Silvestre, Núria
8 Silvestre, Núria,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.