Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
5 p, 677.4 KB En la foscor i en silenci / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Ara, Núm. 1575 (5 d'abril de 2016)
Ara Diumenge, Núm. 48 (5 d'abril de 2016) , p.2-6  
2.
12 p, 523.9 KB Educational trends in special education in spain : the case of the deaf / Fernández Mostaza, Esther
Following a brief account of Education and Special Eduacation in Spain, I will start the paper by pointing out the different views of understanding deafness, both in hearing and deaf people. I shall then focus on the Spanish situation regarding the education models for the deaf, drawing a distinction between models regaring language (oralism vs. [...]
2001
Mediterranean Journal of Educational Studies, Vol. 6 Núm. 2 (2001) , p. 23-44  
3.
4 p, 77.1 KB Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Leal García, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...]
This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148  
4.
27 p, 1.3 MB El silencio como metáfora : una aproximación a la Comunidad Sorda y a su sentimiento identitario / Rodríguez Martín, Dolors (Universitat de Barcelona)
El colectivo de personas sordas puede ser conceptualizado desde dos perspectivas dicotómicas. Por un lado la perspectiva biomédica, que entenderá la sordera como un déficit, una patología; y por otro la sociocultural, que la entenderá como una particularidad haciendo que se perciba e interprete el mundo a partir del rasgo visual. [...]
The deaf people can be conceptualized from two dichotomous perspectives. The biomedical perspective that understanding deafness as a deficit, pathology. And the sociocultural perspective that understanding deafness as a peculiarity that makes the person perceives and interprets the world from the eyesight. [...]

2013 - 10.5565/rev/periferia.378
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 18 núm. 1 (Juny 2013) , p. 1-27  
5.
14 p, 1.1 MB Análisis de la aplicación de algunos proyectos nacionales con el uso de nuevas tecnologías. El caso de nueve instituciones de educación de base en México y Colombia / Barrantes, Karina (Universidad París V René Descartes y empresa AXA Francia) ; Baron, Georges-Louis (Universidad Paris V René Descartes)
Este artículo presenta una reflexión sobre algunas aplicaciones de proyectos educativos nacionales en instituciones de educación de base de dos países latinoamericanos: México y Colombia. Los resultados se obtuvieron a partir de una investigación exploratoria y, principalmente, a través de la percepción de los actores en el terreno. [...]
Aquest article presenta una reflexió sobre algunes aplicacions de projectes educatius nacionals en institucions d'educació de base de dos països llatinoamericans: Mèxic i Colòmbia. Els resultats es van obtenir a partir d'una investigació exploratòria i, principalment, a través de la percepció dels actors en el terreny. [...]
This article presents a reflection on some specific applications of national educational projects in public schools of two Latin American countries: Mexico and Colombia. The results were obtained from an exploratory research and mainly through the perception of actors in the field. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.55
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 365-378  
6.
24 p, 1.1 MB La amistad en adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios, en modalidad comunicativa oral / Rom Sedó, Mireia (Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Este trabajo analiza las relaciones de amistad que establecen los adolescentes con sordera escolarizados en centros ordinarios de secundaria, en modalidad comunicativa oral. El estudio versa sobre una muestra de veinte adolescentes sordos y veinte oyentes, de ambos sexos, escolarizados en Barcelona. [...]
Aquest treball analitza les relacions d'amistat que estableixen els adolescents amb sordesa escolaritzats en centres ordinaris de secundària, en modalitat comunicativa oral. L'estudi versa sobre una mostra de vint adolescents sords i vint d'oients, de tots dos sexes, escolaritzats a Barcelona. [...]
This paper analyses the friendships established by deaf adolescents who attend mainstream secondary schools in oral communication mode. The study focuses on a sample of twenty deaf and twenty hearing teenagers, of both sexes, attending schools in Barcelona. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.54
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 341-364  
7.
17 p, 95.2 KB Les famílies que tenen criatures amb necessitats educatives específiques: les famílies oïdores que tenen criatures sordes / Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest article té com a punt de partença els processos adaptatius que fan les famílies davant de la presència d'un fill amb necessitats educatives especials, i se centra en el cas concret de les famílies oïdores que tenen criatures sordes. [...]
Este artículo tiene como punto de partida los procesos adaptativos que deben realizar las familias ante la presencia de un hijo con necesidades educativas especiales, y se centra en el caso concreto de las familias que oyen pero que tienen criaturas sordas. [...]
This article arises from an adaptive process that families should undertake with their children with special needs, and most specifically in the case of families with deaf children. It exposes recent progress in the development of deaf children and in the quality of family life through early application of new technologies and advances in early education. [...]

2010
Educar, Núm. 45 (2010) , p. 99-115  
8.
14 p, 126.2 KB "Signando" juntos : conversaciones sobre la transformación de la materia / Vázquez Martínez, Susana (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García-Rodeja Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
En este trabajo, se analizan las respuestas a cuestionarios y las conversaciones de seis estudiantes sordos a la hora de interpretar fenómenos relacionados con la transformación de la materia. Los resultados muestran que los modelos utilizados son similares a los descritos para alumnos oyentes. [...]
This paper reports findings from a group interwiew study of how deaf pupils reason about phenomena related to transformation of matter. The results show that deaf students use similar models to those described in hearing students. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 237-250  
9.
14 p, 680.3 KB Percepción de la sordera y la integración por parte del alumnado sin necesidades educativas especiales / Cambra i Vergés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats al'educació de l'alumnat sord és el grau d'acceptació d'aquests estudiants a l'aula ordinaria. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la percepció de l'alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l'alumnat sord a l'aula, i veure si existiesen diferencies en lunció de l'edat. [...]
Acceptance of deaf students by their hearing peers in regular classrooms is one of the socio-affective questions which interests specialists on education of the deaf. This study evaluates non-special educational needs students' perception of deafness and integration of deaf children in regular classrooms. [...]
Una de las cuestiones socioafectivas que preocupa especialmente a los profesionales dedicados a la educación del alumnado sordo es el grado de aceptación de estos estudiantes en el aula ordinaria. El objetivo de este estudio es evaluar la percepción del alumnado sin necesidades educativas especiales del déficit auditivo y de la integración del alumnado sordo en el aula, y ver si existen diferencias en función de la edad. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.202
Educar, N. 36 (2005) p. 155-168  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
3 p, 31.5 KB Reglament del Centre d'Estudis Psicoeducatius sobre la Sordesa i d'altres Dificultats Comunicatives / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Psicoeducatius sobre la Sordesa i d'altres Dificultats Comunicatives
2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.