Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
9 p, 409.1 KB Heroin-dependent patient satisfaction with methadone as a medication influences satisfaction with basic interventions delivered by staff to implement methadone maintenance treatment / Alcaraz Garcia, Saül (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trujols, Joan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Siñol, Núria (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pérez de los Cobos, José (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
The aim of the present study was to test a structural equation model of patient satisfaction with different key facets of methadone maintenance treatment (MMT). In this model, the three dimensions of patient satisfaction with methadone as a medication (ie, personal functioning and well-being, anti-addictive effect on heroin, and anti-addictive effect on non-opioid substances) were expected to predict satisfaction with the basic interventions delivered by the staff of treatment centers to implement MMT. [...]
2018 - 10.2147/PPA.S164181
Patient preference and adherence, Vol. 12 (july 2018) , p. 1203-1211  
2.
19 p, 320.1 KB El efecto de las actividades de tiempo libre y del engagement escolar sobre el rendimiento académico de las personas jóvenes / Palou Fons, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valls Casas, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo trata de averiguar las relaciones que se establecen entre el origen social, las actividades de tiempo libre, el rendimiento académico y el engagement escolar del alumnado. El principal objetivo de esta investigación es analizar si las actividades de tiempo libre y el engagement escolar pueden compensar el efecto del origen social sobre el rendimiento académico. [...]
This paper aims to analyze the relations between social background, leisure activities, school attainment and school engagement. The main objective of this research is to examine whether leisure activities and school engagement can compensate for the effect of social background on school attainment. [...]

2020 - 10.35869/REINED.V18I1.2627
Revista de investigación en educación, Vol. 18 (2020)  
3.
10 p, 291.4 KB El lado positivo del arbitraje : percepción de apoyo organizacional, motivación y compromiso / Soriano Gillué, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Partiendo de la Teoría de la Autodeterminación, el objetivo de este trabajo es evaluar si la percepción de los árbitros sobre un entorno de apoyo organizacional favorece el compromiso y si el tipo de motivación (i. [...]
Framed on Self Determination Theory, the aim of this paper is to evaluate if the referees' perception of organizational support favours the commitment and if the type of motivation (i. e. , autonomous or controlled) has a mediating role in this relationship. [...]
Com base na Teoria de Auto-Determinação, o objectivo deste estudo é avaliar se a percepção de árbitros em um ambiente de suporte organizacional promove compromisso e se o tipo de motivação (i. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 41-50 (Artículos)  
4.
10 p, 167.2 KB Psychometric properties of the Spanish version of the Referee Self-Efficacy Scale (REFS) / Guillén García, Félix (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria) ; Feltz, Deborah (Michigan State University. Department of Kinesiology) ; Gilson, Todd (Northern Illinois University) ; Dithurbide, Lori (Dalhousie University)
The purpose of the present study was to translate into Spanish and analyze the reliability and validity of the Referee Self-Efficacy Scale (REFS). The English version of the 13-item REFS, which was created by Myers, Feltz, Guillén and Dithurbide (2012), was analyzed with data obtained from a sample of 490 Spanish referees representing three different team sports. [...]
El propósito del presente estudio era traducir al español y analizar la fi€abilidad y validez de la Referee Self-Efficacy Scale (REFS). La versión inglesa de la REFS con 13 ítems, creada por Myers, Feltz, Guillén y Dithurbide (2012), fue analizada con datos procedentes de una muestra de 490 árbitros españoles representantes de tres diferentes deportes de equipo. [...]
O propósito do presente estudo foi traduzir para espanhol e analisar a €abilidade e validade da Referee Self-Eƒcacy Scale (REFS). A versão inglesa da REFS com 13 itens, elaborada por Myers, Feltz, Guillén y Dithurbide (2012), foi analisada com dados procedentes de uma amostra de 490 árbitros espanhóis representantes de três modalidades coletivas distintas. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 15-24 (Artículos)  
5.
8 p, 325.0 KB Necesidades psicológicas básicas, motivación y compromiso en educación física / Cuevas Campos, Ricardo (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Educación Física, Artística y Música) ; García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; González, Juan (Universidad de Granada) ; Fernández-Bustos, Juan Gregorio (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Educación Física, Artística y Música)
Tomando como marco la teoría de la autodeterminación, el objetivo del presente estudio fue analizar las relaciones entre satisfacción y frustración de las tres necesidades psicológicas básicas (autonomía, competencia y relación), la motivación autónoma, la motivación controlada y el compromiso agéntico en estudiantes adolescentes (n = 377) en el contexto de educación física. [...]
Using self-determination theory, the principal objective of the study was to analyze the relations between basic need satisfaction and thwarting, autonomous and controlled motivation, and agentic engagement in adolescent (n = 377) in physical education context. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 97-104 (Artículos)  
6.
13 p, 171.0 KB El aprendizaje móvil : revisión de dimensiones y propuesta de un modelo teórico / Peñalosa Castro, Eduardo (Universidad Autónoma Metropolitana-Cuajimalpa (Mèxic)) ; Castañeda Figueiras, Sandra (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Psicología) ; Ramírez, Laura (Universidad Autónoma Metropolitana-Cuajimalpa (Mèxic))
En la literatura especializada acerca de la mediación tecnológica del aprendizaje existe interés por el desarrollo teórico de modelos que expliquen los procesos de aprendizaje en condiciones movilidad, ya que si bien se reconoce un importante crecimiento en la adopción de dispositivos y aplicaciones móviles, la teorización de los procesos implicados está ausente. [...]
In the specialized literatura on the technological mediation of learning there is interest in developing theoretical models to explain the learning processes explaining mobile learning, given the recognition of a growth in the adoption of mobile devices and applications among users, and the absence of theoretical treatments of these processes. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-13 (Col·laboracions)  
7.
30 p, 211.5 KB The reciprocal influence of callous-unemotional traits, oppositional defiant disorder and parenting practices in preschoolers / Brown, Caitlin A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
The present study investigates reciprocal associations between positive parenting, parental monitoring, CU traits, and ODD in children assessed at age 3 and again at age 6. Data were collected from a sample of preschoolers (N = 419; 51. [...]
2016 - 10.1007/s10578-016-0641-8
Child psychiatry and human development, Vol. 48, núm. 2 (2016) , p. 298-307  
8.
12 p, 340.7 KB Socioeconomic status and oppositional defiant disorder in preschoolers : parenting practices and executive functioning as mediating variables / Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Louwaars, Leonie (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Objectives: To investigate the mediating mechanisms of oppositional defiant disorder (ODD) in preschoolers through pathways analysis, considering the family socioeconomic status (SES) as the independent variable and the parenting style and the children's executive functioning (EF) as the mediating factors. [...]
2015 - 10.3389/fpsyg.2015.01412
Frontiers in psychology, Vol. 6 (2015) , p. 1412  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.