1.
|
|
2.
|
98 p, 43.7 MB |
La menstruació : un tabú a la cultura nepalesa
/
Lasheras Saiz, Àgata ;
Muntané Rodríguez, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball de fi de grau pretén aprofundir en el que suposa la menstruació a Nepal, i què causa el tabú que predomina dins el territori. A través d'entrevistes i amb els fonaments de diversos documents teòrics, l'estudi s'endinsa dins la religió, la creença, la cultura i la tradició del país per poder entendre d'on provenen pràctiques com el Chhaupadi (les cabanes de la menstruació) i restriccions a les quals actualment encara fan front les persones menstruants. Este trabajo de fin de grado pretende profundizar en lo que supone la menstruación en Nepal, y qué causa el tabú que predomina en el territorio. A través de entrevistas y con los fundamentos de diversos documentos teóricos, el estudio se adentra en la religión, la creencia, la cultura y la tradición del país para poder entender de dónde provienen prácticas como el Chhaupadi (las cabañas de la menstruación) y restricciones a las que todavía se enfrentan las personas menstruantes en la actualidad. This final degree project aims to delve into what menstruation means in Nepal, and what causes the taboo that predominates within the territory. Through interviews and with the foundations of various theoretical documents, the study examine the religion, belief, culture and tradition of the country to understand where practices such as Chhaupadi (menstrual huts) and restrictions that menstruating people still face today come from.
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
3.
|
|
4.
|
1.1 MB |
Nombrando lo innombrable : el lenguaje ofensivo y tabú en Big Mouth y su traducción para doblaje
/
Fonte Sánchez, Carla ;
Arbós, Ada, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona
En l'actualitat, les paraules ofensives i tabú estan en boca de tothom i la indústria audiovisual, que destaca per adaptar-se als canvis d'època, n'és un reflex. Una de les sèries del moment que sobresurt precisament per la seva col·lecció d'insults, paraules malsonants i expressions grolleres és Big Mouth. [...] En la actualidad, las palabras ofensivas y tabú están en boca de todo el mundo y la industria audiovisual, que destaca por adaptarse a los cambios de época, es un reflejo de ello. Una de las series del momento que sobresale precisamente por su colección de insultos, palabras malsonantes y expresiones soeces es Big Mouth. [...] Nowadays, offensive and taboo words are on everyone's lips and the audiovisual industry, which stands out for adapting to changing times, is a reflection of it. One of the series of the moment that stands out precisely because of its collection of insults, swear words and foul expressions is Big Mouth. [...]
2021 Traducció Audiovisual [1349]
|
|
5.
|
58 p, 727.3 KB |
Crits de silenci
/
Blaya Sensat, Albert ;
Casamajó i Solé, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Un reportatge novel·lat que pretén mostrar què hi ha rere el suïcidi com a problema de salut pública. El reportatge dona veu als familiars, coneguts com a supervivents, i també a persones que s'han vist abocades a una temptativa de suïcidi en algun moment de la seva vida. Un reportaje novelado que pretende mostrar qué hay detrás del suicidio como problema de salud pública. El reportaje da voz a familiares, conocidos como supervivientes, y también a personas que se han visto evocadas a una tentativa de suicidio en algún momento de sus vidas. A novelized report that aims to show what is behind suicide as a public health problem. The report gives voice to relatives, known as survivors, and also to people who have been involved in a suicide attempt at some point in their lives.
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
6.
|
126 p, 40.5 MB |
El tabú de la menstruación en publicidad
/
Font Jiménez, Júlia ;
Terrón Blanco, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest Treball de Fi de Grau s'ha investigat al voltant del tabú, els mites i els recursos que s'han utilitzat per ocultar i explicar la menstruació, tenint en compte diferents experiències i perspectives culturals per a arribar a entendre tot el que conforma aquest tabú. [...] En este Trabajo de Fin de Grado se ha investigado alrededor del tabú, los mitos y los recursos que se han utilizado para ocultar y explicar la menstruación, teniendo en cuenta diferentes experiencias y perspectivas culturales para llegar a entender todo lo que conforma este tabú. [...] This Final Degree Project has investigated the taboo, myths and resources that have been used to hide and explain menstruation, taking into account different experiences and cultural perspectives to come to understand everything that makes up this taboo. [...]
2020 Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
|
|
7.
|
12 p, 1021.1 KB |
Diseño y desarrollo de una herramienta de estimación de recursos
/
Navarro Aguila, Carlos ;
Benavente i Vidal, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En este proyecto se propone una herramienta de estimación de recursos basada en un algoritmo de búsqueda local. El objetivo de este proyecto se centra en la creación de una herramienta que permita determinar una mejor gestión de los recursos de los que dispone una empresa para planificar sus proyectos con el menor coste posible. [...] In this paper, a resource estimation tool base don a local search algorithm is proposed. The main objective of this project focuses on the creation of a tool that allows to determine a better management of the available resources to a company to plan their projects as lowest as posible. [...] En aquest projecte es proposa una eina d'estimació de recursos basada en un algoritme de cerca local. L'objectiu d'aquest projecte es centra en la creació d'una eina que permeti determinar una millor gestió dels recursos dels quals disposa una empresa per planificar els seus projectes amb el menor cost possible. [...]
2018-07-03 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
44 p, 7.4 MB |
La fotografia, una eina contra els tabús a la dona
/
Llauradó Parejo, Judit ;
Cervera Vallve, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball estudia com la fotografia pot ajudar a trencar amb tabús dirigits a realitats femenines. Per començar, s'ha fet una recerca de què és i que ha suposat el feminisme per la societat occidental i s'han identificat els tabús amb els quals les dones conviuen. [...] El trabajo estudia como la fotografía puede ayudar a romper con tabúes dirigidos a mujeres. Para empezar, se ha hecho una investigación sobre qué es y que ha supuesto el feminismo para la sociedad occidental y se han identificado los tabúes con los cuales las mujeres conviven. [...] The project studies how photography can help breaking taboos agaisnt femenine realities. To begin with, a research about what is and what the feminist movement has meant has been made, and taboos women coexist with have been identified. [...]
2018 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
9.
|
|
10.
|
105 p, 2.0 MB |
Publicidad 360 : una mirada transgresora a la publicidad de la protección íntima
/
Cazorla Castella, Marta ;
Amado Garrido, Melani ;
Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte té el proposit de realitzar una campanya publicitaria 360, la qual permet generar major impacte en la societat, ja que, actualment, la manera de publicitar-se ha canviat i les plataformes digitals juguen un paper fonamental en la viralització del contingut. [...] El proyecto tiene el propósito de realizar una campaña publicitaria 360, la cual permite generar un mayor impacto en la sociedad, ya que, actualmente, la forma de publicitarse ha cambiado y las plataformas digitales juegan un papel fundamental en la viralización del contenido. [...] The project has the idea to make an advertising 360, which allows to generate a greater impact in the society, reason why, actually, the way of advertising has changed and the digital platform have a fundamental role in the viralization of contents. [...]
2017 Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
|
|