1.
|
5 p, 320.8 KB |
Betacamp, mon camarade : una proposta d'aprenentatge entre docents
/
Betacamp, Equip impulsor (IE Les Vinyes)
Jordi Domènech es definia a si mateix com a "camarada" de diferents grups de docents, entre ells, el Betacamp, una experiència singular d'aprenentatge entre docents que es va crear l'any 2015 i que continua vigent a l'actualitat. [...] Jordi Domènech defined himself as a "comrade" of different groups of teachers, including the Betacamp, a unique learning experience between teachers that was created in 2015 and is still valid today. [...] Jordi Domènech se definía a sí mismo como "camarada" de diferentes grupos de docentes, entre ellos, el Betacamp, una experiencia singular de aprendizaje entre docentes que se creó en 2015 y que sigue vigente en la actualidad. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.511
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 40-44 (Articles)
|
|
2.
|
4 p, 161.7 KB |
L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat
/
Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ;
Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...] The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system. En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)
|
|
3.
|
15 p, 134.2 KB |
Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje
/
Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...] La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...] Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)
|
|
4.
|
12 p, 352.9 KB |
L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...] L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...] Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]
Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
|
|
5.
|
14 p, 387.2 KB |
Una experiència de dos anys de treball cooperatiu i col·laboratiu pel suport i la gestió docent
/
Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Des del curs 2010-11, la Facultat de Psicologia de la UAB compta amb un grup d'estudiants que es formen com a "assistents de titulació" dels estudis de Grau realitant tasques de suport a la docència. [...] Since the academic year 2010-11, the Faculty of Psychology of the UAB has a group of students that work as "assistants of the Degree studies" realizing tasjs of teaching support. In order to facilitate students' acquisition of useful skills and to support teaching in a helpful way, trasnversal tasks were priopritized and the organizational structure of the group was based in a collaborative methodoogy. [...]
2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)
|
|
6.
|
|
7.
|
15 p, 487.5 KB |
Changes of teaching goals in native language teaching for pupils with visual impairments in the Czech lands
/
Eliaskova, Klara (Charles University in Prague)
Over the course of two centuries (since 1807), the Czech lands have seen fundamental changes in the paradigm of special L1 didactics for pupils with vision impairments (hereinafter the VI). The individual didactic transformations often found theoretical backgrounds in special education approaches simultaneously designed across Europe (especially in Austria, England, former Yugoslavia, Italy, Hungary, Russia, etc. [...] En el transcurs de dos segles (des del 1807), el territori txec ha vist canvis fonamentals en el paradigma de didàctiques especials de L1 per a alumnes amb deficiència visual (d'ara endavant DV). Les transformacions didàctiques individuals sovint han trobat antecedents en enfocaments d'educació especial dissenyats simultàniament arreu d'Europa (especialment a Àustria, Anglaterra, ex-Iugoslàvia, Itàlia, Hongria, Rússia, etc. [...] En el transcurso de dos siglos (desde 1807), el territorio checo ha visto cambios fundamentales en el paradigma de didácticas especiales de L1 para alumnos con deficiencia visual (en adelante DV). Las transformaciones didácticas individuales a menudo han encontrado antecedentes en enfoques de educación especial simultáneamente diseñados por toda Europa (especialmente en Austria, Inglaterra, ex Yugoslavia, Italia, Hungría, Rusia, etc. [...] Depuis deux siècles (depuis 1807), les pays tchèques connaissent les changements fondamentaux dans le paradigme de la didactique de L1 pour les élèves avec une déficience visuelle (DV). Les transformations didactiques individuelles trouvent souvent la base théorique dans des approches de l'éducation spéciale échafaudées simultanément à travers l'Europe (spécialement en Autriche, Angleterre, ex-Yougoslavie, Italie, Hongrie, Russie etc. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1159
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 4 (2022) , p. e1159 (Articles)
|
|
8.
|
16 p, 136.7 KB |
Desarrollo profesional de docentes universitarios en línea : un análisis desde las ecologías de aprendizaje
/
Cabrera Lanzo, Nati (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Guàrdia Ortiz, Lourdes (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Sangrà Morer, Albert (Universitat Oberta de Catalunya)
La formación y el desarrollo profesional docente son los pilares sobre los que descansa la calidad pedagógica en la educación superior. La pandemia ha acelerado el impulso de la educación en línea y ha puesto de manifiesto la importancia de la formación y la actualización del profesorado que ejerce su docencia en dicha modalidad. [...] La formació i el desenvolupament professional docent són els pilars sobre els quals descansa la qualitat pedagògica a l'educació superior. La pandèmia ha accelerat l'impuls de l'educació en línia i ha posat de manifest la importància de la formació i l'actualització del professorat que exerceix la seva docència en aquesta modalitat. [...] Teacher training and professional development are the pillars that underpin the quality of teaching in higher education. The pandemic has accelerated the momentum of online education and has highlighted the importance of training and updating for teachers in higher education. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1528
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 321-336 (Monográfico)
|
|
9.
|
|
10.
|
22 p, 486.3 KB |
¿Es factible cambiar la enseñanza de las ciencias en primaria?
/
Nicolás Castellano, Carolina (Universitat d'Alacant. Departament de Didàctica General i Didàctiques Especifiques) ;
Limiñana Morcillo, Rubén (Universitat d'Alacant. Departament de Didàctica General i Didàctiques Especifiques) ;
Menargues Marcilla, Asunción (Universitat d'Alacant. Departament de Didàctica General i Didàctiques Especifiques) ;
Rosa Cintas, Sergio (Universitat d'Alacant. Departament de Didàctica General i Didàctiques Especifiques) ;
Martínez Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant. Departament de Didàctica General i Didàctiques Especifiques)
Algunos autores consideran que el cambio didáctico en la enseñanza de las ciencias en primaria es una tarea imposible. Efectivamente, se trata de un proceso sobre el que se ha investigado poco y poco sistemáticamente. [...] Some authors consider that the didactic change in primary science education is an impossible task. Indeed, systematic research on this process is still scarce. For this reason, we present a plan, based on research on in-service professional development and in the theory of critical mass for change in social conventions, to achieve didactic change, based on collaboration between a university research team and teaching and principal of a school. [...]
2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3260
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 135-156 (Investigaciones Didácticas)
|
|