Resultados globales: 7 registros encontrados en 0.05 segundos.
Documentos de investigación, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación Encontrados 7 registros  
1.
32 p, 3.3 MB El teatre aplicat a l'educació com a eina motivacional intrínseca dels adolescents. Estudi de cas d'adolescents participants a Caixaescena 2019 amb la temàtica de Federico García Lorca / Vela Carmona, Francesca ; Arqués, Rossend 1953- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El teatre aplicat a l'educació amb adolescents és una eina pedagògica bàsica per generar motivació intrínseca a l'aula i així potenciar l'aprenentatge del ser, del fer, del conviure i del conèixer. [...]
Applied drama in adolescent education is a basic pedagogic tool to generate intrinsic motivation in the classroom in order to boost the learning of key skills such as knowledge to be, know-how, knowing how to coexist and learning to know. [...]

2019  
2.
545 p, 5.0 MB La Teoria i la pràctica de la dramatització a l'escola : revisió crítica d'una bibliografia per als docents (1917-2007) / Macià i Fàbrega, Spei, autor. ; Torrebadella Flix, Xavier, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Aquesta tesi presenta un estudi crític sobre la concepció de la Dramatització a Catalunya i, per extensió, a l'Estat espanyol, en el període comprès entre 1917-2007. La metodologia que hem seguit per fer-ho és a través de l'anàlisi d'un corpus ampli de 92 publicacions (llibres i alguns capítols de llibres) que hem seleccionat com a rellevants per a dur a terme el nostre estudi. [...]
This thesis presents a critic study on the concept of school drama teaching in Catalonia and the whole of Spain between 1917 and 2007. The methodology that was followed for this thesis was to analyse a wide corpus of 92 publications - books and chapters of books - that were selected as relevant in order to carry out the study. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
433 p, 6.0 MB Aportes de la filosofía, la antropología, la psicología y la neurociencia al teatro histórico como ámbito de enseñanza : el caso del Segundo Imperio Mexicano / Latapí Escalante, Paulina, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Este trabajo parte del supuesto general de que las obras de teatro histórico, por las maneras específicas en que conjugan cogniciones y emociones, generan procesos de enseñanza aprendizaje. Los objetivos centrales fueron: elucidar la relación entre cognición y emoción desde la interdisciplinariedad; analizar la conjunción de cogniciones y emociones en cuatro obras de teatro histórico; e identificar y aplicar categorías específicas desde la perspectiva de la enseñanza de la historia que fuesen aplicables a otros espacios educativos. [...]
This work is based on the general assumption that historical theater plays generate teaching-learning processes because of the specific ways in which they combine cognitions and emotions. The main objectives were: to elucidate the relationship between cognition and emotion from an interdisciplinary point of view; to analyze the conjunction of cognitions and emotions in four historical theater plays; and to identify and apply specific categories from the perspective of history teaching that can be applicable to other learning spaces. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
228 p, 6.4 MB Towards new forms of learning : exploring the potential of participatory theatre in sustainability science / Heras López, María ; Tàbara, J. David 1964- (Joan David) ; Lemkow, Louis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
Frente a las limitaciones de la ciencia convencional para abordar la complejidad y los retos del cambio socio-ambiental global, la ciencia de la sostenibilidad emerge como un enfoque científico estratégico. [...]
In face of the challenges posed by global socio-environmental change, participatory sustainability science emerges as a strategic scientific approach linking multiple sources of knowledge with action in specific contexts to foster transitions towards sustainability. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
232 p, 1.7 MB Aproximació al teatre de l'oprimit a catalunya (2002-2009) : el CTO Pa'tothom i anàlisi d'una peça de teatre fòrum / Martínez Colomé, Verónica ; Abellan, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Teatre de l'Oprimit (TO) d'Augusto Boal és una metodologia teatral popular que es va originar al Brasil als anys 70 i que s'utilitza per a transformar la realitat social. Aquesta recerca relata la història del TO a Catalunya des de la primera visita de Boal al 1977 fins a l'any 2009, moment àlgid del treball boalià català que coincideix amb la mort del seu creador i que s'ha entroncat amb la tradició catalana del teatre social. [...]
2009  
6.
106 p, 1.3 MB La dimensió educativa del teatre / Belvis Pons, Esther ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta recerca aborda la dimensió educativa del teatre amb l'objectiu de dissenyar les bases d'un primer model d'anàlisi de l'esdeveniment teatral des de la perspectiva educativa. Per tal de dissenyar el model s'ha fet un estudi heurístic del que denominem teatre dramàtic, teatre postdramàtic i teatre educatiu. [...]
2008  
7.
335 p, 2.6 MB Dimensões sócio educativas do Teatro do Oprimido : Paulo Freire e Augusto Boal / Teixeira, Tânia Márcia Baraúna ; Úcar, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
A investigação foi fundamentada na análise bibliográfica e pesquisa de campo, sobre as propostas metodológicas da Pedagogia do Oprimido de Paulo Freire, e o Teatro do Oprimido de Augusto Boal, analisamos e estabelecemos os pontos de ligação, as relações existentes entre as metodologias, e as ações sócio educativas propiciadas pelos métodos. [...]
This investigation work was based on bibliographic analysis and field research, over methodological proposes of Opressed Man Pedagogy by Paulo Freire and the Oppressed Man Theatre by Augusto Boal, we have analyzed and established link points, the relationships between the two methodologies, and the social educative actions provided by these methods. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.