Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
13 p, 870.8 KB Influence of ABO locus on PFA-100 collagen-ADP closure time is not totally dependent on the von willebrand factor. Results of a GWAS on gait-2 project phenotypes / Pujol-Moix, N. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Martinez-Perez, Angel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sabater-Lleal, Maria (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Llobet, D. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vilalta, N. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Hamsten, Anders (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Souto, J. C. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Soria, J. M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
(1) Background: In a previous study, we found that two phenotypes related to platelet reactivity, measured with the PFA-100 system, were highly heritable. The aim of the present study was to identify genetic determinants that influence the variability of these phenotypes: Closure time of collagen-ADP (Col-ADP) and of collagen-epinephrine (Col-Epi). [...]
2019 - 10.3390/ijms20133221
International journal of molecular sciences, Vol. 20 Núm. 13 (january 2019) , p. 3221  
2.
22 p, 355.4 KB Aprendizaje significativo y educación ambiental : análisis de los resultados de una práctica fundamentada teóricamente / Guruceaga Zubillaga, Arantzazu (San Fermín Ikastola (Pamplona)) ; González García, Fermín (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Se presenta en este artículo una aplicación de la teoría de Ausubel, Novak y Gowin al ámbito de la educación ambiental, concretada en el tema de la desertificación. Se pretende mostrar la utilidad de este marco teórico y de los instrumentos emanados de él, el mapa conceptual y el diagrama uve, para favorecer un aprendizaje significativo en alumno/as de 3º de ESO de un centro concertado de la comarca de Pamplona. [...]
This article describes the application of the Ausubel, Novak and Gowin theory in an environmental education setting, with desertification as the focal theme. The aim is to demonstrate how this theoretical approach and the concept map and V diagram, which are the tools derived from it, were used to promote meaningful learning among third grade secondary pupils in a state-assisted school in the Pamplona area. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3907
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 1 (2004) , p. 115-136  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.