Results overview: Found 5 records in 0.10 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 2 records found
Articles 3 records found  
1.
6 p, 202.3 KB Arte del vacío en América Latina / Silva, Armando
A finales del siglo xix el desarrollo del pensamiento filosófico irrumpió contra la unidad de la verdad y el logocentrismo, e introdujo nuevos objetos descentradores como soporte conceptual de una tendencia del arte contemporáneo que enfrenta los procesos creativos desde una radical heterogeneidad: arte que, a la vez que se niega a ser representado, se produce en esa negativa, haciendo evidente un malestar con lo real. [...]
At the verge of the 19th century, the development of a philosophical thought burst against the unity of truth and logocentrism, introducing new decentralizing objects that would be the basis of the conceptual source of a contemporary art trend that confronts creative processes at the level of radical heterogeneity: art that refuses to be represented and, in turn, with this denial, makes evident a discomfort with thereal. [...]

2023 - 10.35659/designis.i38p173-181
DeSignis, Núm. 38 (2023) , p. 173-181  
2.
19 p, 848.7 KB "This is a Private-Public Park" : encountering Architectures of Spectacle in post-Olympic London / Ferreri, Mara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Trogal, Kim (University for the Creative Arts. Canterbury School of Architecture)
Since the end of the 2012 Olympic Games, London's residents and tourists have been awaiting the spectacular redevelopment of the former Olympic venue into the Queen Elizabeth Olympic Park (QEOP), which comprises the city's 'newest park'. [...]
2018 - 10.1080/13604813.2018.1497571
City: analysis of urban trends, culture, theory, policy, action, Vol. 22 Núm. 4 (2018) , p. 510-526  
3.
26 p, 1.1 MB Creativitat a l'espai públic : anàlisi comparatiu del postgraffiti i l'ambient màrqueting / García Jiménez, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest estudi pretén observar fins a quin punt el postgraffiti i l'ambient màrqueting, dos fenòmens que s'han donat simultàniament i han adquirit uns vehicles d'expressió similars, comparteixen semblances dins l'essència que les confronta. [...]
Este estudio pretende observar hasta qué punto el postgraffiti y el ambiente marketing, dos fenómenos que se han dado simultáneamente y han adquirido unos vehículos de expresión similares, comparten semejanzas en la esencia que las confronta. [...]
The aim of this research is to observe the similarities and differences between postgraffiti and ambient marketing. Two phenomenons that have grown simultaneously and, consequently, have acquired similar ways of communication. [...]

2016
Ruta comunicación, Núm. 7 (2016) , p. 58-83 (Artículos)  

Research literature 2 records found  
1.
54 p, 5.8 MB Com respon l'administració pública a l'art urbà : el cas de Barcelona / Arribas López, Román ; Noferini, Andrea, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En el present treball s'ha realitzat una reconstrucció analítica de l'Ordenança Cívica del 2006 implantada a la ciutat de Barcelona. Concretament, en l'àmbit del grafit i de l'art urbà: La construcció del problema des del punt de vista institucional, els actors implicats en les diferents fases, l'entrada i la configuració en l'agenda de la problemàtica, la formulació i la implementació de la normativa i els impactes generats per aquesta. [...]
This Master's Degree Final Project carries out an analytical reconstruction of the Civic Ordinance of 2006 implemented in the city of Barcelona. Specifically, in the field of graffiti and urban art: The construction of the problem from the institutional point of view, the entry and configuration in the agenda, the formulation and implementation of the regulations and the impacts generated by it. [...]

2021
Màster Universitari en Gestió Pública [1119]  
2.
82 p, 3.5 MB Trangressió ètica i artística. A propòsit de Banksy / Garcia Linares, Silvia ; Cirera Izquierdo, Joan Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'street art o art urbà és una vessant artística en auge als noranta. Centra la seva acció en l'espai urbà amb l'objectiu de sorprendre i estar a l'abast de tots els públics. Actualment s'ha convertit en una disciplina que genera gran interès en el mercat artístic fins el punt que les obres poden assolir un valor fins varis milions de dòlars. [...]
El street art o arte urbano es una tendencia artística en auge en los noventa. Centra su acción en el espacio urbano con el objetivo de sorprender y estar al alcance de todos los públicos. Actualmente se ha convertido en una disciplina que genera un gran interés en el mercado artístico hasta el punto de que las obras pueden llegar a tener un valor de hasta varios millones de dólares. [...]
Street Art is an artistic form that booms during the 90s. Its action is focused in urban areas in order to be both surprising and available to everyone. It has become a discipline of great interest in the art scene and its value has increased to millions of dollars in the past decades. [...]

2019-06-10
Grau en Humanitats [1139]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.