Resultados globales: 11 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 7 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 7 registros  
1.
17 p, 367.4 KB Transfer of learning factors model applied to in-service teachers of early childhood care and education in Puebla, Mexico / Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Torrelles-Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ; Silva-Ríos, Carlos (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Research has shown that early childhood care and education (ECCE) can improve chil-dren's development. Training of in-service teachers is a good strategy to maximize the quality of ECCE, but in Mexico, teachers consider that in-service training is not par-ticularly relevant. [...]
Les investigacions han demostrat que l'atenció i l'educació de la primera infància (AEPI) poden millorar el desenvolupament dels infants. La formació de docents en servei és una bona estratègia per maximitzar la qualitat de l'AEPI, però a Mèxic els docents consideren que la formació en servei no és particularment rellevant. [...]
Las investigaciones han demostrado que la atención y la educación de la primera infancia (AEPI) pueden mejorar el desarrollo de los niños. La formación de docentes en servicio es una buena estrategia para maximizar la calidad de la AEPI, pero en México los docentes consideran que la formación en servicio no es particularmente relevante. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1651
Educar, Vol. 2023 (2023) , p. 1-17  
2.
17 p, 2.1 MB Main cross-cutting training contents of leisure and free time schools : Acceptance of groups involved in the leisure time instructor courses / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Pedagogía) ; Sánchez-Cabrero, Roberto (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Moreno-Rodríguez, Vanessa (Universidad Alfonso X el Sabio. Departamento de Educación)
Time atomisation trends, leisure economy, and social and technological changes are causing a reframe of the leisure and free-time industry. This study aims to analyse the assessment of nine cross-cutting contents by the main agents involved in leisure-time instructor courses, and a group of young subjects in Spain. [...]
2021 - 10.3390/su13168959
Sustainability, Vol. 13 Núm. 16 (february 2021) , p. 8959  
3.
5 p, 901.8 KB ECCE services in Mexico : Reducing social inequalities / Villaseñor, Karla (Universitat Autònoma de Barcelona)
In Mexico, the socioeconomic and cultural situation creates educational inequalities, and its impact is greater on young children. Since the Early Childhood Care and Education (ECCE) services have become a major pathway to compensate for social inequalities, in 2008 they have begun to be implemented through the "Programme for Strengthening Early Education and Child Development. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.249
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1064-1068  
4.
2 p, 503.4 KB Reseñas / Villaseñor Palma, Karla
Obra ressenyada: M. J. MARTÍNEZ USARRALDE (Coord. ). Educación Internacional. Valencia: Tirant lo Blanch, 2009.
2010
Revista de educación (Madrid), Vol. 352 (Mayo-Agosto 2010) , p. 645-646  
5.
7 p, 3.7 MB The Spanish training system : a qualitative analysis / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Fernández-Salinero Miguel, Carolina (Universidad Complutense de Madrid) ; Villaseñor Palma, Karla Monserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE)) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE))
2014
Elm: European lifelong learning magazine, 2014  
6.
2 p, 771.4 KB El capital social en la Biblioteca de Humanidades / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Villaseñor, Karla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Anàlisi del capital social de la Biblioteca d'Humanitats de la UAB.
2010
Biblioteca informacions, Núm. 38 (abril 2010) , p. 12-13  
7.
15 p, 320.2 KB El capital social en la biblioteca universitaria / Villaseñor Palma, Karla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este trabajo es una aproximación al conocimiento sobre cómo se genera el capital social en una institución pública como la UAB partiendo de uno de sus principales elementos: la biblioteca. El propósito fue identificar y describir qué acciones de los bibliotecarios generan capital social, basándonos en la Teoría Fundamentada y el método de las comparaciones constantes. [...]
This work is an approach to the knowledge about how social capital is generated in a public institution like the UAB, starting from one of its main elements: the library. The purpose was to identify and describe what actions of librarians generate social capital, based on some grounded theory principles and the constant comparison method. [...]

2011
Boletín de la Asociación Andaluza de Bibliotecarios, N. 102 (Julio-Diciembre 2011) , p. 50-64  

Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
255 p, 4.8 MB La Educación para todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación / Rambla, Xavier, 1966-, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Acedo, Clementina ; Couceiro López, Mariña ; Curran, Marta ; Dávila Balsera, Paulí ; Dale, Robert ; Feldfeber, Myriam ; Ferrer i Julià, Ferran ; Gallego Duque, Liliana María ; Jacovkis Halperin, Judith ; Mediavilla, Mauro ; Naya Garmendia, Luis M. ; Novelli, Mario ; Opertti, Renato ; Pereira, Rosângela ; Robertson, Susan ; Saforcada, Fernanda ; Serna, Miguel ; Tarabini-Castellani, Aina ; Verger, Antoni ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)  
2.
6 p, 78.5 KB Conclusiones : Algunas características particulares de la Educación para Todos en América Latina / Rambla, Xavier, 1966- ; Couceiro López, Mariña ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012
2 documentos

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
209 p, 3.4 MB Un Buen inicio : indicadores de buenas prácticas de AEPI en Puebla, México / Villaseñor Palma, Karla Monserratt ; Ferrer i Julià, Ferran, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El marco general de esta tesis ha sido el Proyecto EDUTODOS: Progresos y limitaciones de la Educación para Todos: la política de la agenda educativa, la tendencia de las desigualdades educativas y la calidad de la democracia en América Latina, del Grupo Interdisciplinar sobre Políticas Educativas de la Universidad Autónoma de Barcelona y la Universidad de Barcelona. [...]
The general framework of this thesis was the EDUTODOS Project. Progress and limitations of the Education for All: policy of educational agenda, the trend of educational inequalities, and the quality of democracy in Latin America, of the Interdisciplinary Group on Educational Policy (Autonomous University of Barcelona and University of Barcelona). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
2.
51 p, 830.8 KB Pla marc d'avaluació participativa dels plans comunitaris de Catalunya / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Núñez, Héctor ; Villaseñor Palma, Karla ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) ; Grup Interuniversitari de Polítiques Educatives (GIPE)
La democràcia i el bon govern d'una comunitat solen ser pensats més en termes de què és el que s'ha fet per i per a les persones, que en quina ha estat la seva participació en allò que s'ha fet (Steve, 2007). [...]
2008  

Vea también: autores con nombres similares
1 Villaseñor, K.,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.