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Stripping #The Dress : the importance of contextual information on inter-individual differences in colour perception
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Jonauskaite, Domicele (University of Lausanne. Institute of Psychology) ;
Dael, Nele (University of Lausanne. Institute of Psychology) ;
Parraga, Carlos Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Chèvre, Laetitia (University of Lausanne. Institute of Psychology) ;
García-Sánchez, Alejandro (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ;
Mohr, Christine (University of Lausanne. Institute of Psychology)
In 2015, a picture of a Dress (henceforth the Dress) triggered popular and scientific interest; some reported seeing the Dress in white and gold (W&G) and others in blue and black (B&B). We aimed to describe the phenomenon and investigate the role of contextualization. [...]
2020 - 10.1007/s00426-018-1097-1
Psychological Research, Vol. 84, Issue 4 (June 2020) , p. 851-865
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Brain symmetry in alpha band when watching cuts in movies
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Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Gruart i Massó, Agnès (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias) ;
Delgado-García, José María (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias)
The purpose of this study is to determine if there is asymmetry in the brain activity between both hemispheres while watching cuts in movies. We presented videos with cuts to 36 participants, registered electrical brain activity through electroencephalography (EEG) and analyzed asymmetry in frontal, somatomotor, temporal, parietal and occipital areas. [...]
2022 - 10.3390/sym14101980
Symmetry, Vol. 14 Núm. 10 (october 2022) , art. 1980
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Matching visual induction effects on screens of different size
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Canham, Trevor (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ;
Vázquez i Corral, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Mathieu, Elise (Grenoble INP) ;
Bertalmío, Marcelo (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Instituto de óptica)
In the film industry, the same movie is expected to be watched on displays of vastly different sizes, from cinema screens to mobile phones. But visual induction, the perceptual phenomenon by which the appearance of a scene region is affected by its surroundings, will be different for the same image shown on two displays of different dimensions. [...]
2021 - 10.1167/jov.21.6.10
Journal of Vision, Vol. 21, Issue 6 (June 2021) , art. 10
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8 p, 1.2 MB |
Perception of cuts in different editing styles
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Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The goal of this work is to explain how the cuts and their insertion in different editing styles influence the attention of viewers. The starting hypothesis is that viewers' response to cuts varies depending on whether they watch a movie with a classical versus a messy or chaotic editing style. [...] Se explica cómo influyen en la atención de los espectadores los cortes de plano y su inserción en distintos estilos de edición. La hipótesis de inicio es que la respuesta de los espectadores a los cortes de plano variará dependiendo de si estos están en un estilo de montaje clásico o en un estilo desordenado y caótico, tipo video clip. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.mar.06
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300206
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El papel de la tipografía en la percepción de una marca
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Hontanilla Pizarro, Beatriz (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
La presente investigación cuantitativa de tipo experimental tiene como principal objetivo ampliar el conocimiento que existe sobre la influencia de la tipografía en el rendimiento comunicativo de una marca, por lo que se pretende analizar en qué medida la tipografía puede alterar o condicionar la eficiencia del mensaje gráfico y cómo mediante la tipografía se pueden obtener diferentes propuestas formales con distintos rendimientos comunicativos. This quantitative and experimental research has as a main objective expand the knowledge we have about the influence of the typography in the communicative efficiency, therefore we intend to analyse in which level the typography can alter or condition the efficiency of the graphic message and how can we obtain different formal approach with different communicative efficiencies. [...]
2020 - 10.5565/rev/grafica.158
Grafica, Vol. 8 Núm. 16 (2020) , p. 11-20 (Investigación)
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Adaptación y equivalencia de códigos en el diseño de un juego de mesa para discapacitados visuales : código gráfico y háptico
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Roca Vargas, Judit (Centro Internacional de Estudios e Investigación en Tecnologías Gráficas y Comunicación Científica (TGRAF-ISEC Lisboa))
La mayoría de comunicaciones gráficas requieren la visión, siendo inaccesibles a las personas con discapacidad visual. Esta investigación analiza los parámetros de diseño de juegos de mesa clásicos, identifica aquellos elementos que influyen en su desarrollo y propone una equivalencia de códigos. [...] La majoria de comunicacions gràfiques requereixen l'òrgan de la visió. És per això que són inaccessibles per a les persones amb discapacitat visual. En aquesta investigació s'analitzen els paràmetres de disseny de jocs de taula clàssics, s'identifiquen aquells elements que influeixen en el desenvolupament del joc i es proposa una equivalència de codis. [...] The majority of graphical communications need the organ of the vision. It is for this that they are inaccessible for the persons with visual disability. In this research there are analyzed the design parameters of classic board games, there are identified those elements that influence the development of the game and one proposes an equivalence of codes. [...]
2019 - 10.5565/rev/grafica.144
Grafica, Vol. 7 Núm. 14 (2019) , p. 103-108 (Investigación)
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Efecto de las experiencias corporales sobre el patrón perceptivo y el juicio en ballet : un estudio de casos en danza clásica
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Luis del Campo, Vicente (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
León Llamas, Juan Luis (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ;
Ortega Morán, Juan Francisco (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
Este estudio de casos analizó la influencia de tener experiencias corporales previas (a nivel visual, motriz y de enseñanza) en danza clásica sobre las estrategias de búsqueda visual y de juicio perceptivo. [...] This cases study addressed the influence of previous body (visual, motor, and teaching) experiences in classic dance on visual search strategies and perceptual judgments. Three participants of classic dance, with different visual, motor, and teaching experiences (i. [...] Este estudo de caso analisou a influência de ter experiências corporais anteriores (visual, motor e de ensino) em dança clássica em estratégias de busca visual e julgamento perceptivo. Três participantes de dança clássica, com diferença visual, experiência de condução, e actividades de formação (um participante especialista, participante intermediária, participante novato) recebeu nove sequências de balé projetada com vídeo no laboratório. [...]
2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 81-88 (Artículos)
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