Síndic de Greuges

 

Competències del Síndic de Greuges
Presentació de queixes
Procediment

 


Competències del Síndic de Greuges

  • El Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona és l’òrgan que, d’acord amb l’article 77.3 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’article 26 del Reglament del Consell Social, s’encarrega de rebre les queixes i observacions que se li formulin sobre el funcionament de la Universitat i de garantir el compliment de tot allò que disposen els estatuts esmentats. El règim de funcionament del Síndic de Greuges és establert pel Reglament aprovat el 21 de juliol de 1995.
  • El Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona exerceix les seves funcions amb independència i objectivitat. No està subjecte a cap mandat imperatiu, no rep instruccions de cap autoritat i actua amb autonomia i d’acord amb el seu propi criteri, en el marc del que s’estableix en els Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 

Presentació de queixes

  • El Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona actua a instàncies de qualsevol part.
  • Qualsevol persona membre de la comunitat universitària, tant individual com col·lectiva, pot adreçar-se al Síndic de Greuges de la Universitat Autònoma de Barcelona per sol·licitar que actuï en relació amb la queixa que formula.
  • Les queixes han de ser formulades per escrit i s’han de presentar a l’oficina de la Secretaria del Síndic, on també es podrà rebre informació prèvia.
  • El Síndic de Greuges no podrà admetre queixes anònimes i, per tant, a l’escrit de formulació la persona interessada farà constar: nom, cognoms, domicili, telèfon i situació personal a la Universitat Autònoma de Barcelona, i la fonamentació raonada de la queixa, on s’esmentin les gestions realitzades davant l’administració universitària. Caldrà adjuntar-hi els documents que puguin servir per aclarir els fets.
  • Entre la data del fet objecte de queixa i la de la sol·licitud d’actuació del Síndic de Greuges no podran haver transcorregut més de nou mesos.
dalt Procediment

1. Recepció
El Síndic de Greuges registrarà totes les queixes que se li formulin i n’acusarà recepció a la persona interessada.

2. Admissió a tràmit
Amb posterioritat a la presentació de la queixa, el Síndic de Greuges comunicarà a la persona interessada si l’admet o no a tràmit. En aquest darrer cas ho haurà de fer mitjançant un escrit motivat.

3. Inadmissió
El Síndic de Greuges rebutjarà les queixes anònimes, les que no formulin una pretensió concreta i totes aquelles la tramitació de les quals pugui causar un perjudici al dret legítim de terceres persones. Les qüestions o litigis que hagin iniciat la via jurisdiccional no podran ser objecte de tractament per part del Síndic.

4. Tramitació
Un cop la queixa hagi estat admesa a tràmit, el Síndic de Greuges promourà la investigació oportuna per a l’aclariment dels fets que l’hagin motivat i podrà demanar a la persona afectada que faci les al·legacions pertinents i aporti la documentació necessària que afecti el cas.

5. Comunicació a la persona interessada
El Síndic de Greuges informarà dels resultats de les seves gestions la persona interessada i podrà proposar a l’autoritat o a l’òrgan acadèmic afectat, en el marc de la legislació vigent i amb caràcter no vinculant, recomanacions i/o fórmules de conciliació que possibilitin una resolució positiva i ràpida de les queixes.

6. Informe davant del Consell Social i del Claustre
El Síndic de Greuges presentarà al Consell Social i al Claustre General de la Universitat un informe anual sobre la seva gestió, on farà referència al nombre i a la mena de queixes formulades, i a les recomanacions o propostes que hagin donat lloc a la seva intervenció, sense mencionar cap tipus de dades que permetin la identificació de les persones interessades.

EUTDH ·  Edifici Blanc . Vila Universitària · 08193 Bellaterra · Barcelona (Spain) · T. +34 93 592 97 10 · F. +34 93 5817495
  
Segell Iqua    a+ 9001    a+ 14001    Premis Competitivitat