Procediment
1. Recepció
El Síndic de Greuges registrarà totes les queixes que se li formulin i n’acusarà recepció a la persona interessada.
2. Admissió a tràmit
Amb posterioritat a la presentació de la queixa, el Síndic de Greuges comunicarà a la persona interessada si l’admet o no a tràmit. En aquest darrer cas ho haurà de fer mitjançant un escrit motivat.
3. Inadmissió
El Síndic de Greuges rebutjarà les queixes anònimes, les que no formulin una pretensió concreta i totes aquelles la tramitació de les quals pugui causar un perjudici al dret legítim de terceres persones. Les qüestions o litigis que hagin iniciat la via jurisdiccional no podran ser objecte de tractament per part del Síndic.
4. Tramitació
Un cop la queixa hagi estat admesa a tràmit, el Síndic de Greuges promourà la investigació oportuna per a l’aclariment dels fets que l’hagin motivat i podrà demanar a la persona afectada que faci les al·legacions pertinents i aporti la documentació necessària que afecti el cas.
5. Comunicació a la persona interessada
El Síndic de Greuges informarà dels resultats de les seves gestions la persona interessada i podrà proposar a l’autoritat o a l’òrgan acadèmic afectat, en el marc de la legislació vigent i amb caràcter no vinculant, recomanacions i/o fórmules de conciliació que possibilitin una resolució positiva i ràpida de les queixes.
6. Informe davant del Consell Social i del Claustre
El Síndic de Greuges presentarà al Consell Social i al Claustre General de la Universitat un informe anual sobre la seva gestió, on farà referència al nombre i a la mena de queixes formulades, i a les recomanacions o propostes que hagin donat lloc a la seva intervenció, sense mencionar cap tipus de dades que permetin la identificació de les persones interessades.
|