Intranet i Campus Virtual Multimèdia Facebook Facebook
 LA FACULTAT    ELS ESTUDIS    MOBILITAT I INTERCANVI    INFORMACIÓ ACADÈMICA    RECERCA
 La Facultat de Veterinària  La facultat  Salutació de la degana

L’Equip de Deganat, el professorat i el personal d’administració i serveis de la Facultat de Veterinària, us donem la benvinguda a aquest curs 2015-2016, en especial a tots els que enguany us estreneu com estudiants universitaris. L’educació és un dels pilars bàsics de qualsevol societat. Per això, us felicito perquè heu decidit fer uns estudis universitaris i perquè heu fet l’opció de preparar-vos per a una professió vinculada amb la salut de les persones i dels animals. Han passat ja 33 anys des que vam començar a rodar. Han estat uns anys de molta feina, de lluita per poder tenir una Facultat excel·lent en recursos humans i materials. Recentment la nostra Facultat ha aconseguit la posició 23a del QS World University Rankings by Subject, i la 10a d’Europa. En l'edició de 2014 del Ranking I-UGR també es va reconèixer la qualitat de la recerca que fem i que ens situa en la millor posició en el Rànking ISI de tota Espanya per disciplines. És per això que podem afirmar que els nostres alumnes sou uns privilegiats i heu d'aprofitar aquest avantatge pel vostre millor futur professional.
Tots sabem que les condicions socioeconòmiques actuals no són gens favorables i pel que fa a la Universitat en particular menys, però tant el professorat com els estudiants estem fent un esforç per a que els resultats siguin profitosos i poder optar a un futur professional millor un cop s’acabi el vostre pas per la UAB. Ara farà ja tres cursos que vam inaugurar uns nous espais docents amb l'ampliació de la facultat i tractem de continuar mantenint la resta d’equipaments, malgrat la manca de finançament de la Generalitat. Les instal·lacions de que disposem ens faciliten la implementació dels programes docents tot mantenint els nivells de qualitat que la nostra posició de lideratge ens exigeix. La nostra Facultat, per les instal·lacions i per les persones que hi treballem, és un lloc idoni per l’estudi i esperem que aquesta sigui també la vostra percepció.
El pas de llicenciatura a grau no ha estat fàcil, però entre tots hem aconseguit adaptar-nos al nou model i comencem a estar satisfets amb els resultats obtinguts. El curs 14-15 s’ha graduat la primera promoció de Veterinària i la segona de Ciència i Tecnologia dels Aliments i, encara que hem detectat punts febles ja estem treballant per la seva millora. També comencem a treballar a fons en la preparació de la renovació de l‘homologació per l’EAEVE (European Association of Establishments for Veterinary Education) dels estudis de Veterinària que tindrà lloc a finals de 2017. Els estàndars de qualitat que ens exigeix aquest organisme serveixen també per millorar en el grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments que, d’altra banda, se sotmetrà a l’Acreditació de l’AQU a finals d’any.

D’altra banda, la Facultat està treballant conjuntament amb els departaments per oferir nous títols de màster i cursos de postgrau com a continuació i aprofundiment dels estudis de grau que us facilitin la integració laboral. Ja tenim dues edicions del màster universitari en Qualitat dels Aliments d’Origen Animal, important tant pels titulats en Veterinària com pels de Ciència i Tecnologia dels Aliments i anem consolidant i millorant el programa acadèmic. S’està treballant en un altre màster universitari sobre Salut Pública. Mantenim col·laboracions amb altres universitats en màsters oficials (Millora Genètica Animal i Biotecnologia de la Reproducció i Seguretat Alimentària) i participem en un Erasmus Mundus en Producció d'Aliments d'Origen Animal /Food Products of Animal Origin (EMFOL). No podem oblidar altres cursos de postgrau de diferent nivell que ja estan totalment consolidats i han aconseguit un prestigi (Ciència i Benestar de l'Animal de Laboratori, Gestió de la Seguretat i la Qualitat Alimentària, Cirurgia i Anestèsia de Petits Animals, Clínica de Petits Animals, Etologia Clínica, Seguretat Alimentària, etc. Al llarg del curs veureu com s’ofereixen nous tallers, jornades i conferències per complementar la vostra formació i millorar el currículum.

La Guia que us presentem està dissenyada per a oferir-vos tota la informació rellevant de la Facultat i dels Serveis amb activitat docent. És molt important que conegueu les normatives acadèmiques. També hi trobareu l'estructura acadèmica i administrativa, el calendari acadèmic, l’organització del treball fi de grau i les pràctiques externes i les empreses adherides, els serveis i recursos, les normatives, els plànols, etc. Així mateix, a la web www.uab.cat/veterinaria podeu consultar més informació sobre els estudis, els departaments i el professorat que participen en la Facultat. Us encoratgem a participar en els òrgans de la Facultat i en les diferents activitats professionals i culturals que es programin al llarg del curs.

Desitjo que aquest curs sigui profitós i estimulant per tothom i que els anys que passeu a la UAB siguin feliços i enriquidors.

Reyes Pla

Inici Webmaster Contactar Administració Mapa del Web