Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/107825
Investigar en educació [101655]
Rodríguez Parrón, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2013-14
Titulació: Educació social [2500260]
Resum: Aquesta assignatura té com a finalitat donar una visió bàsica i aplicada dels enfocaments i dels processos de recerca en educació i de l'obtenció i tractament de la d'informació i la seva anàlisi mitjançant eines informàtiques específiques. La necessitat i importància de la investigació ha anat augmentant en els darrers anys dins l'àmbit de les Ciències de l'Educació i de les Ciències Socials. Així doncs, aquesta assignatura és de cabdal importància per a configurar el perfil professional del pedagog i l'educador social, en els que una de les funcions fonamentals, enteses aquestes com a conjunt de tasques específiques d'aquests professionals, fa referència a la capacitat d' investigar, avaluar, i innovar; identificant-se concretament en dur a terme una tasca investigadora pròpia del qui ha rebut una formació científica. D'altra banda, es fomenta la capacitat d'anàlisi, el treball en equip, l'ús de software especialitzat i la interpretació de la informació provinent de les dades produïdes en el sí dels fenòmens socioeducatius, a més de proporcionar coneixements que s'utilitzaran en moltes de les assignatures del currículum on s'analitzen o es desenvolupen recerques pròpies dels seus àmbits específics. Per la qual cosa queda delimitada clarament la contribució de l'assignatura als perfils professionals a qui va dirigida. Els objectius que cal assolir es concreten en: Afavorir la comprensió dels conceptes i terminologia bàsica de la investigació educativa contemporània, de manera que els estudiants siguin capaços d'interpretar informes de recerca publicats en mitjans especialitzats i puguin accedir, enun futur, a cursos de formació metodològica d'aprofundiment. Desenvolupar una actitud positiva, crítica i plural cap a la investigació com a eina de comprensió i millora de la realitat educativa. Conèixer i comprendre les característiques fonamentals dels principals mètodes de recerca aplicats al camp de l'educació. Valorar les avantatges i limitacions de les metodologies d'enfocament quantitatiu, qualitatiu i mixt. Conèixer els principis bàsics que regeixen la presentació dels treballs de recerca. Desenvolupar aptituds en el maneig d'un repertori ampli d'estratègies i procediments per a la recollida, anàlisi i interpretació de dades que familiaritzi els estudiants en les tècniques de recerca a l'ús. 1 Investigar en educació 2013 - 2014 anàlisi i interpretació de dades que familiaritzi els estudiants en les tècniques de recerca a l'ús. Conèixer les principals eines informàtiques per a l'anàlisi de dades.
Llengua: Català



5 p, 107.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2013-07-02, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir