Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/114302
L'Ensenyament i l'aprenentatge de la participació : com es pot ensenyar i aprendre a participar críticament en el context de les audiències públiques als nois i noies de Barcelona? / Edda Sant Obiols
Sant Obiols, Edda
Pagès, Joan, (Pagès Blanch), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
Descripció: 1 recurs electrònic (439 p.)
Resum: Aquesta tesi té com a objectius definir el concepte de participació crítica, identificar i analitzar com s'ensenya i s'aprèn a participar i fer algunes propostes per millorar aquest ensenyament- aprenentatge. A partir de l'estudi del cas "Les Audiències Públiques als nois i les noies de Barcelona" (un programa municipal d'educació per la ciutadania), s'han aplicat els mètodes mixtes per recollir i analitzar dades provinents de 112 alumnes, 6 professors, 3 professors d'universitat i 2 tècnics educatius de l'ajuntament de Barcelona. Les dades es van recollir per mitjà d'entrevistes, qüestionaris i observacions i es van analitzar quantitativa, qualitativa i dialècticament. D'acord amb tots els col·lectius implicats, es pot ensenyar a participar críticament mitjançant la combinació d'activitats d'aprenentatge comunitari amb les discussions a l'aula sobre temes controvertits, especialment aquells vinculats a la política i al poder. Els resultats també indiquen que els programes d'educació per la ciutadania i les finalitats del professorat poden tenir un impacte en l'aprenentatge de participació que realitza l'alumnat.
Resum: The aims of this dissertation are to identify and analyse the nature of critical participation education and also to make proposals for improving critical participation teaching and learning in Barcelona (Spain). Rather than focusing solely on questions of how electoral participation might be learned, this case study pushes further to also think critically about the meanings, the proposals and the limitations of critical participation education. In this case study, focus on a citizenship educational program placed in Barcelona, data collection was done with a sample composed of 112 students, 6 teachers, 2 educational local political authorities and 3 teachers' educators by means of interviews, observations and questionnaires. Data analyses were done using mixed methodology based on pre-experimental, qualitative analysis and dialectical inquiry. The results suggest that critical participation can be taught and learned in classrooms through a combination of class discussions about controversial, political and power issues and community-learning activities. They also suggest that teachers' understandings of educational aims and the design of citizenship programs can have an impact in students.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2013
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Català
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Administració local ; Participació ciutadana ; Barcelona (Catalunya) ; Educació cívica
ISBN: 9788449037634

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/10803/123202


439 p, 6.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2014-01-15, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir