Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/114894
Anàlisi de la viabilitat econòmica i ecològica de la patata d'Alinyà. Transició cap a un model ecològic
Ecogreen (Grup de recerca)
Regaño, Alba
Reina, Pau
Rufete, David
Serrano, Blai
Duch Cortinas, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2013
Descripció: 75 p.
Resum: Aquest projecte és un recull del treball realitzat pels autors en l'anàlisi de la viabilitat econòmica i ecològica de la producció de patates a Alinyà. Mitjançant la recopilació d'informació multidisciplinar i estudiant la realitat socioeconòmica d'Alinyà, s'han pogut projectar una sèrie d'escenaris de possibles produccions que es podrien esdevenir a la vall, calculant-ne els seus beneficis i despeses. De forma paral·lela, s'ha analitzat l'ecologia de la patata, estudiant el cicle de vida i condicions i requeriments necessaris pel seu desenvolupament. Els resultats obtinguts demostren que la patata d'Alinyà és rendible econòmicament però no es pot considerar un producte ecològic, degut principalment a la utilització del fertilitzant Triple 15, prohibit pel CCPAE (Consell Català de Producció Agrària Ecològica). Un dels objectius que comprèn aquest projecte és la transició del model tradicional cap a un model de producció ecològica, amb la possibilitat de creació d'una agrobotiga local per tal de vendre aquestes patates i altres productes de la zona. Per tal de què aquest model de compravenda progressi, és del tot necessari la implementació d'una sèrie de propostes encaminades a la difusió i dinamització d'Alinyà. Alguns exemples en són la creació d'una pàgina web, la distribució de tríptics informatius, i esdeveniments com fires o festes locals per tal de reunir un bon nombre de visitants els quals puguin conèixer el producte. Al llarg de l'estudi es recalca la dificultat d'èxit d'aquest tipus d'iniciatives de venta de productes, la patata en aquest cas, degut a la petita població i d'avançada edat present a Alinyà. Com a conclusions finals, l'estudi determina que la patata d'Alinyà és un valor afegit a l'oferta paisatgística, cultural i turística de la vall. En cap cas té prou força per sí sola com per esdevenir un factor d'atracció de la població. És un complement gastronòmic de qualitat. Es confirma també, de forma numèrica, la viabilitat de la creació de l'agrobotiga local, acompanyant-la d'un catàleg de productes ecològics de la zona. Per últim, s'espera que les propostes de màrqueting donin el cop d'efecte que necessita Alinyà i que en la mesura del possible, el cultiu de la patata segueixi essent un valor identitari que s'estengui a les futures generacions i no es perdi amb el pas del temps.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Patates -- Conreu -- Alinyà (Vall) ; Patates -- Indústria i comerç -- Alinyà (Vall) ; Alinyà (Vall) -- Condicions econòmiques ; Ecologia agrícola -- Alinyà (Vall) ; Agricultura -- Alinyà (Vall) ; Alinyà (Vall) ; Alt Urgell (Catalunya)

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/222249


Annex
30 p, 4.6 MB

Memòria
75 p, 1.9 MB

Resum
1 p, 340.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Ambientals. Projectes de final de carrera

 Registre creat el 2014-01-24, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir