Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/119984
Història Econòmica [102141]
Fatjo Gomez, Pedro
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Comptabilitat i Finances [947]
Titulació: Comptabilitat i Finances [2501231] ; Empresa i Tecnologia [2501232]
Resum: Contextualització L'assignatura Història Econòmica (HE) pertany a la matèria "Història" que integra el conjunt dels blocs formatius propis dels Graus de Finances i Comptabilitat impartit per la Facultat d'Economia i Empresa. En concret, HE forma part del bloc d'assignatures de formació bàsica i obligatòries programades en l'àmbit dels graus Comptabilitat i Finances i de Empresa i Tecnologia. La finalitat principal d'aquest primer grup d'assignatures és proporcionar als estudiants els coneixements i les eines analítiques i metodològiques primaris per iniciar a desenvolupar les competències transversals a l'àrea dels estudis d'economia i les específiques de cada grau. En aquest sentit, la HE contribueix de manera essencial al procés de formació i aprenentatge de 1er Curs del grau esmentat perquè permet examinar en perspectiva històrica el funcionament concret dels processos i fenòmens econòmics i verificar sobre la realitat la possible aplicació dels principals models teòrics. 1 Història Econòmica 2014 - 2015 A més a més, concorre a la formació professional dels estudiants donat que fomenta l'aprenentatge en una sèrie de competències generals (entre les quals destaquen la capacitat de raonar de manera crítica i la de millorar les estratègies de treball autònom), transversals (per exemple, saber seleccionar i generar la informació necessària per entendre les dinàmiques econòmiques del present) i específiques (tenir consciència que existeixen uns factors exògens a la economia que condicionen profundament la seva dinàmica i evolució, com les institucions i la tecnologia) que seran de gran utilitat pels futurs professionals d'un ampli ventall d'activitats de caràcter empresarial, financer, monetari, etc. Pel que fa als continguts temàtics del programa, l'assignatura es proposa que els estudiants adquireixin els coneixements suficients per poder: - determinar les variables explicatives fonamentals d'un procés o esdeveniment històric; - avaluar conseqüències econòmiques i socials d'un procés o esdeveniment històric de caràcter marcadament econòmic. I, més concretament: - identificar i explicar els principals determinants i les causes que respectivament han possibilitat períodes de creixement, estabilitat econòmica, recessió i crisis, a escala nacional i internacional; - identificar i explicar els factors que han determinat el desenvolupament del procés de globalització econòmica; - analitzar les causes i conseqüències de les disparitats econòmiques socials i regionals generades pel desenvolupament econòmic capitalista; - caracteritzar les principals fases de canvi tecnològic i identificar el seu impacte en la evolució de l'economia i particularment l'organització empresarial; - avaluar i comparar la sostenibilitat dels models de desenvolupament econòmic històrics i actuals i la seva viabilitat futura. Dins de l'àmbit i dels límits de les seves competències, l'assignatura HE volfomentar entre els estudiants les següents habilitats: - començar a elaborar un discurs estructurat en un llenguatge ja propi de les Ciències Socials; - millorar l'expressió escrita i oral en català i castellà; - treballar autònomament i gestionar adequadament el temps; - desenvolupar la capacitat de treballar en grup; - cercar, amb esperit crític, informació a les diferents fonts: principalment biblioteques i internet. Finalment, l'assignatura HE té com a objectiu que els estudiants dels tres diferents graus vagin començant a adquirir una sèrie d'actituds beneficioses i profitoses pel seu futur desenvolupament acadèmic i professional. Entre aquestes destaquen: - tenir i demostrar una certa sensibilitat i un cert compromís front els problemes econòmics, les polítiques dutes a terme al respecte, i les seves conseqüències socials i mediambientals; - respectar la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions i intentar entendre els motius que funden cada opinió i plantejament.
Llengua: Català.



Català
6 p, 105.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-10, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir