Abstract: |
Actualment, l'escola com a institució s'està transformant d'acord amb els canvis socials i culturals i emergeixen nous debats sobre el paper del coneixement, la construcció de la identitat i la visualitat en la formació dels infants. En aquest context de canvi i un cop assolides les competències relacionades amb la pràctica de l'art i dels llenguatges artístics, els estudiants han de poder reflexionar i intervenir com a educadors d'acord amb les possibilitats i els reptes que afronta l'escola, des de la perspectiva d'innovar a través de l'art i la cultura visual. Aquesta assignatura proporciona als estudiants les bases per a la innovació en didàctica de les arts visuals i la seva aplicació a l'aula, entenent que els canvis en l'educació artística no sorgeixen d'una iniciativa individual sinó de la col·laboració entre els múltiples agents implicats en la pràctica (infants, educadors, artistes i treballadors culturals, principalment). Per aquesta raó, l'assignatura està molt lligada al pràcticum de quart curs, i ha de poder orientar a l'estudiant en la planificació i la intervenció didàctica en aquest context de canvi. En definitiva, en aquesta assignatura es planteja com a principal objectiu implicar als estudiants en processos d'innovació en l'educació de les arts visuals, a través de formar-los en els coneixements, estratègies i rols professionals que hauran d'aplicar i desenvolupar. L'alumnat dissenyarà i implementarà un projecte d'innovació, amb l'objectiu d'empoderar l'educació artística a l'escola primària o entenent que l'art i la cultura visual poden ser eines didàctiques per a la transformació deles altres àrees curriculars. |