Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122059
Pràcticum I [101681]
Duran Bellonch, Maria del Mar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Pla d'estudis: Educació social [827]
Titulació: Educació social [2500260]
Resum: El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. A més constituirà l'escenari oportú per la reflexió en l'acció mentre s'estan portant a terme les diferents assignatures. En aquest sentit es el pràcticum estarà necessariament vinculat al conjunt d'assignatures de tercer, en concret gestió d'institucions socioeducatives, a més de considerar les competències treballades en assignatures de segon com disseny, seguiment i avaluació, organització i grup, bases sociopolítiques i investigació en educació. OBJECTIUS Els objectius de l'assignatura de pràcticum I són els següents 1. Analitzar l'entorn social, cultural, econòmic, etc de la institució o servei on es realitza el pràcticum. 2. Avaluar els elements organitzatius de la institució o del centre on es realitza el pràcticum. 3. Identificar les interaccions existents entre l'entorn i la institució o centre, posant de manifest les variables més significatives. 4. Dissenyar i aplicar tècniques i instruments pertinents per a la recollida de la informació. 5. Detectar necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació. 1 Pràcticum I 2014 - 2015 6. Fer propostes d'intervenció a la realitat analitzada, d'acord amb les necessitats detectades i prioritzades, desenvolupar-les i avaluar-les en funció de les possibilitats del centre i de les recomanacions del tutor de la facultat. Altres objectius específics serien: 7. Reflexionar en i des de la pràctica amb els referents teòrics-pràctics que l'alumnat va adquirint. 8. Analitzar el paper, rols i funcions del professional en els àmbits i contextos analitzats. 9. Col·laborar amb els professionals de la institució realitzant les tasques que s'adeqüin a les característiques de la institució i del context de treball. 10. Desenvolupar actituds pertinents amb l'exercici professional.
Llengua: Català.



Català
6 p, 107.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir