Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/122252
Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059]
Albarracin Gordo, Lluis
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2014-15
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. S'imparteix quan l'alumnat ja ha cursat les assignatures obligatòries: "Matemàtiques per mestres" i "Aprenentatge de les matemàtiques i currículum". Des de l'assignatura Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants han adquirit a les altres assignatures de matemàtica i didàctica de les matemàtiques necessaris per l'ensenyament de la matemàtica en l'etapa de primària. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum de matemàtica de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics, exemplificant-los en els següents continguts matemàtics curriculars: 1. Geometria: transformacions geomètriques: simetria. Semblança. 2. Nombres racionals: nombres decimals i operacions, concepte de fracció i representacions. 3. Mesura: magnituds i unitats de mesura, procediments de mesura. Proporcionalitat. Es concreten els següents objectius específics: 1 Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques 2014 - 2015 Es concreten els següents objectius específics: 1. Conèixer diferents elements teòrics per a l'anàlisi didàctic de situacions d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a primària. 2. Adquirir competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic pel disseny, planificació, gestió i avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge sobre nombres, mesura i geometria. 3. Conèixer i analitzar situacions didàctiques, interdisciplinàries i innovadores, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Afavorir aspectes innovadors relatius a gestió de l'aula de matemàtica i l'ús de recursos didàctics. 5. Dissenyar intervencions per l'ensenyament de la matemàtica a primària, a partir del currículum i les seves directrius teòriques.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Educació primària [2500798]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [1140] ; Graduat o Graduada en Educació Primària [896]



Català
5 p, 107.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2017-09-23



   Favorit i Compartir