Delightful and fulfilling : reading the 'Harry Potter Series', a unique generational experience
Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)

Data: 2015
Descripció: 18 pag.
Resum: This article derives from essays written by the students in my fourth-year elective course, 'Cultural Studies (in English): The Harry Potter Case', for the 'Grado' in English Studies (Universitat Autònoma de Barcelona, Spring 2014). My main findings are, in order of importance: first, the experience of the original readers of the series, born between 1988 and 1993, is unique as they had necessarily to adapt their consumption to the slow pace Rowling and the film adapters followed. Second, this experience is of singular cultural importance in the process of identity formation of this generation and cannot be repeated for later generations. Third, although the study of fandom has shattered barriers in the study of fiction marginalized by traditional Literary Studies, an exclusive focus on fans neglects the reading experience of readers outside fandom. Fourth, students can contribute a unique expertise to the classroom based on their consumption of recent popular fictions, receiving in exchange the academic tools necessary to make sense of their own reception strategies.
Resum: Este artículo es fruto de los ensayos escritos por los estudiantes de mi optativa de cuarto año, 'Estudios Culturales (en Inglés): el caso Harry Potter', del Grado en Estudios Ingleses (Universitat Autònoma de Barcelona, primavera 2014). Mis principales conclusiones son, en orden de importancia: en primer lugar, la experiencia de los lectores originales de la serie, nacidos entre 1988 y 1993, es única, ya que necesariamente tuvieron que adaptar su consumo al ritmo lento seguido por Rowling y las adaptaciones al cine. En segundo lugar, esta experiencia es de singular importancia cultural en la formación de la identidad de esta generación y no puede repetirse en generaciones posteriores. En tercer lugar, aunque el análisis del 'fandom' ha roto barreras en el estudio de la ficción marginada por los Estudios Literarios tradicionales, un enfoque exclusivo en torno a los 'fans' puede descuidar la experiencia de los lectores ajenos al 'fandom'. En cuarto lugar, los estudiantes pueden aportar al aula conocimientos valiosos derivados de su consumo de las ficciones populares recientes, recibiendo a cambio las herramientas académicas necesarias para racionalizar sus propias estrategias de recepción.
Nota: Aquest document està relacionat amb: Addictive and wonderful : the experience of reading the Harry Potter series i Charming and bewitching : considering the Harry Potter series
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Working paper
Matèria: J.K. Rowling ; Harry Potter ; Reception ; Students ; Reading experience ; Recepción ; Estudiantes ; Experiencia lectora

Addictive and wonderful : the experience of reading the Harry Potter series: https://ddd.uab.cat/record/118225
Charming and bewitching : considering the Harry Potter series: https://ddd.uab.cat/record/122987


18 p, 615.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2015-02-17, darrera modificació el 2023-05-31



   Favorit i Compartir