Lectura de textos filosòfics [100293]
Estrach, Núria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2015-16
Resum: L'objectiu general és familiaritzar als alumnes de primer amb els textos filosòfics en l'àmbit universitari. L'objectiu específic és una formació doble: en primer lloc, familiaritzar-lo amb la lectura i anàlisi dels diversos estils que engloben els textos filosòfics. És a dir, es tracta que reconegui els grans temes filosòfics, els diferents enfocaments temàtics i metodologies d'anàlisi, així com la terminologia filosòfica específica i les seves transformacions. En segon lloc, capacitar-lo a analitzar críticament la transcendència d'un període de ruptura clau en la història del pensament filosòfic occidental, les conseqüències de la qual arriben fins als nostres dies. L'objectiu últim, doncs, és proveir a l'alumne/a d'eines filosòfiques que li permetin un pensament autònom que obri portes al desenvolupament de noves perspectives crítiques de l'actualitat filosòfica. I fer-ho a través de la lectura, anàlisi i reflexió crítica dels textos clàssics de la filosofia. Al finalitzar el curs, l'alumne/a ha de poder: 1. Copsar l'especificitat d'una lectura filosòfica. 2. Adquirir l'habilitat d'anàlisi de la terminologia filosòfica. 3. Desenvolupar un pensament crític actual des de les idees rigoroses que l'han d'acompanyar. 4. Saber argumentar raonadament una crítica filosòfica autònoma.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Filosofia [2500246]
Pla d'estudis: Grau en Filosofia [802]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 35.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir