Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/134261
Teoria de l'art [100538]
Molins Nubiola, Miquel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2015-16
Pla d'estudis: Història de l'art [807]
Titulació: Història de l'art [2500239]
Resum: Aquesta assignatura coincideix en programa, horaris, avaluació i espai amb la de Teoria de l'Art, impartida pel professor Miquel Molins al grau d'Història de l'Art. Això és degut al fet que filosofia i teoria de l'art configuren un continu temàtic i una confluència de territoris acadèmics d'un alt potencial formatiu. Es tracta d'un projecte d'innovació docent en el qual els alumnes del grau de Filosofia i els d'Història de l'art comparteixen una assignatura al seu primer semestre universitari. Els dos professors imparteixen conjuntament cadascuna de les sessions, atenen els alumnes de les dues assignatures indistintament i comparteixen l'avaluació continua de tots els alumnes. Al curs 2015-6 es celebra la segona edició d'aquest format. L'assignatura està pensada com una introducció, amb l'objectiu de familiaritzar l'alumne amb el vocabulari i els conceptes fonamentals de la Teoria i la Filosofia de l'art. Durant el curs s'analitzaran les principals qüestions o problemes a l'entorn del fet artístic que s'han plantejat els estudiosos, els artistes, els teòrics, els filòsofs o els crítics de l'art. L'objectiu general de l'assignatura és que l'alumne conegui la intersecció entre l'art i el pensament i, concretament, la capacitat de l'art per a ser un lloc idoni per a aquest, així com la transitivitat entre teoria i pràctica de l'art. L'assignatura es configura en una ferma correlació amb la pràctica artística i s'afirma com a estètica aplicada. 1 Teoria de l'art 2015 - 2016 Els objectius específics de l'assignatura són: 1. Elaboració d'un argumentari i un vocabulari per a comprendre i explicar l'art com a un lloc idoni per al pensament 2. El coneixement dels períodes fonamentals de la confluència entre art i filosofia, així com les afinitats amb altres formes de coneixement 3. La comprensió d'alguns processos creatius de la confluència entre art i filosofia. 4. El coneixement de les tensions principals entre art, ciència i filosofia 5. La comprensió de l'art com lloc un de construcció i destrucció de comunitat 6. Cultiu del sentit estètic de l'alumne com a requeriment per al coneixement i l'obertura del món 7. Primeres configuracions de projectes en estètica aplicada 8. Projecció, si s'escau, dels coneixements de l'assignatura als futurs TFG i a altres recerques i projectes de l'estudiant.
Llengua: Català.



Català
9 p, 41.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2015-10-21



   Favorit i Compartir